Verwarming lager 'snachts
dinsdag 20 november 2018 om 01:22
Zetten jullie jullie verwarming 'snachts ook lager?
Ik zet hem terug naar 17graden.
Overdag als ik thuis ben, heb ik hem op 20.5.
Op mijn slaapkamer staat hij overdag bijna altijd uit want ik slaap beter in een frisse kamer.
Hoe laag zetten jullie ' snachts de verwarming voor woonkamer/keuken/badkamer?
Ik zet hem terug naar 17graden.
Overdag als ik thuis ben, heb ik hem op 20.5.
Op mijn slaapkamer staat hij overdag bijna altijd uit want ik slaap beter in een frisse kamer.
Hoe laag zetten jullie ' snachts de verwarming voor woonkamer/keuken/badkamer?
dinsdag 20 november 2018 om 01:38
Op mijn slaapkamer is hij altijd uit, anders wordt het daar veel te warm. Verder overdag (ben momenteel thuis ivm verlof) 20.5 en s nachts 16.
Let wel op: de thermometer van thermostaten is heel vaak niet bepaald goed geijkt. Bij mijn ouders moet hij overdag op 18, anders zweet je de tent uit, maar het is dan echt geen 18 graden. Dus er kome altijd mensen die heel stoer roepen ‘oh, ik heb hem nooit boven de 17, dan doe je toch een trui aan?’, maar dat wil niet zeggen dat dat hetzelfde is als 17 bij jou.
Let wel op: de thermometer van thermostaten is heel vaak niet bepaald goed geijkt. Bij mijn ouders moet hij overdag op 18, anders zweet je de tent uit, maar het is dan echt geen 18 graden. Dus er kome altijd mensen die heel stoer roepen ‘oh, ik heb hem nooit boven de 17, dan doe je toch een trui aan?’, maar dat wil niet zeggen dat dat hetzelfde is als 17 bij jou.
dinsdag 20 november 2018 om 02:11
dinsdag 20 november 2018 om 06:04
Ik ben deze week alweer een paar keer wakker geworden doordat ik het koud had 's nachts.
Ik slaap dus slecht in een frisse slaapkamer.
Verwarming staat overdag op 20 of 20,5, afgelopen nacht op 19 en nu heb ik het niet koud gehad.
Ik vind het echt zonde van mijn geld om de verwarming 's nachts op 19 graden te laten staan, maar goed slapen vind ik dan net weer iets belangrijker.
Verwarming staat overdag op 20 of 20,5, afgelopen nacht op 19 en nu heb ik het niet koud gehad.
Ik vind het echt zonde van mijn geld om de verwarming 's nachts op 19 graden te laten staan, maar goed slapen vind ik dan net weer iets belangrijker.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 20 november 2018 om 06:32
Wij zetten de verwarming een uur voordat we gaan slapen uit. Ik zet 'm 's ochtends weer aan. Waarom zou je 's nachts de verwarming aan laten? Wij gebruiken alleen de verwarming in de woonkamer, in de rest van het huis staat hij sowieso uit.
Mijn ouders hebben een thermostaat, die gaat 's avonds ook uit en dan een half uur voordat mijn moeder opstaat weer aan zodat het warm is als ze beneden komt.
Mijn ouders hebben een thermostaat, die gaat 's avonds ook uit en dan een half uur voordat mijn moeder opstaat weer aan zodat het warm is als ze beneden komt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
dinsdag 20 november 2018 om 06:35
Solomio schreef: ↑20-11-2018 06:04Ik ben deze week alweer een paar keer wakker geworden doordat ik het koud had 's nachts.
Ik ben ook al wakker geworden omdat ik het koud had. Toch slaap ik graag in een frisse slaapkamer. Ik neem liever een extra dekentje dan dat ik de verwarming aan zet. De lucht die ik inadem moet fris zijn.
dinsdag 20 november 2018 om 06:39
Verder hebben wij een thermostaat die je kunt programmeren. Overdag als er thuis zijn tussen 18,5 en 20 en in de nacht 16. Dan hoor ik hem ook niet draaien, want daar zou je wakker van worden.
Slaapkamer, badkamer worden goed verwarmd. Kinderkamers ook, onze slaapkamer staat op het sterretje. Dan kan de radiator niet bevriezen als het heel koud wordt.
Slaapkamer, badkamer worden goed verwarmd. Kinderkamers ook, onze slaapkamer staat op het sterretje. Dan kan de radiator niet bevriezen als het heel koud wordt.
dinsdag 20 november 2018 om 06:45
Een extra dekentje.....
Want je denkt dat ik dat nog niet heb?
dinsdag 20 november 2018 om 06:52
Solomio schreef: ↑20-11-2018 06:04Ik ben deze week alweer een paar keer wakker geworden doordat ik het koud had 's nachts.
Dat heb ik ook, ik heb wollen plaids die ik over mijn dekbed leg en in de winter een flanellen hoeslaken. Dat scheelt een heel stuk. Als het echt koud is (een paar graden vriest) doe ik een extra dekbed op mijn bed.
Ik heb ooit een GBP gehad en merk wel dat mijn interne temperatuurregelaar sindsdien veel minder goed werkt. Als ik het eenmaal koud heb vind mijn lichaam het heeeeeeel lastig om weer op te warmen.
Tegenwoordig ben ik erg veel buiten, in weer en wind. Ik merk wel dat ik het nu 's nachts niet meer zo koud heb.
dinsdag 20 november 2018 om 06:54
Ik slaap onder 1,5 dekbed, met een extra plaid over mijn voeteneind. Dikke pyjama en sokken aan.
En dan word ik wakker van een koude neus. Daar heb ik nog geen remedie voor gevonden, anders dan de verwarming niet te laag zetten.
dinsdag 20 november 2018 om 06:57
Ah, rot is dat. Maar goed, de verwarming een beetje aan laten staan is natuurlijk ook niks mis mee.
dinsdag 20 november 2018 om 07:00
Het hangt bij mij ook van het tijdstip af.
Ik heb meestal in de loop van de middag een 'dip', dan heb ik het koud en dan helpt soms zelfs het hoger zetten van de verwarming niet, maar dat doe ik dan wel: verwarming hoger, extra vest aan, hete thee drinken.
Eind van de middag is dat weer over en kan het vest weer uit, verwarming weer lager en koud drinken.
Ik heb meestal in de loop van de middag een 'dip', dan heb ik het koud en dan helpt soms zelfs het hoger zetten van de verwarming niet, maar dat doe ik dan wel: verwarming hoger, extra vest aan, hete thee drinken.
Eind van de middag is dat weer over en kan het vest weer uit, verwarming weer lager en koud drinken.
dinsdag 20 november 2018 om 07:02
Ik heb een losse thermometer in de kamer staan, daar baseer ik mijn thermostaatstand op.
Als ik het koud heb en de thermometer zegt dat het warm genoeg is, dan denk ik nog even extra na voordat ik evt de verwarming hoger zet.
Overigens blijkt mijn thermostaat redelijk nauwkeurig te zijn.
dinsdag 20 november 2018 om 07:03
Solomio schreef: ↑20-11-2018 07:00Het hangt bij mij ook van het tijdstip af.
Herkenbaar, ik heb vaak dat ik het 's avonds een stuk warmer heb dan overdag. Dan gaan mijn sokken en dikke trui weer uit.
dinsdag 20 november 2018 om 07:05
Head* schreef: ↑20-11-2018 06:52Dat heb ik ook, ik heb wollen plaids die ik over mijn dekbed leg en in de winter een flanellen hoeslaken. Dat scheelt een heel stuk. Als het echt koud is (een paar graden vriest) doe ik een extra dekbed op mijn bed.
Ik heb ooit een GBP gehad en merk wel dat mijn interne temperatuurregelaar sindsdien veel minder goed werkt. Als ik het eenmaal koud heb vind mijn lichaam het heeeeeeel lastig om weer op te warmen.
Tegenwoordig ben ik erg veel buiten, in weer en wind. Ik merk wel dat ik het nu 's nachts niet meer zo koud heb.
Wat is een GBP?
Ik warm ook heel slecht op als ik verkleum. Zit nu op een koude plek op mijn werk. Duurt dan tot diep in de nacht voordat ik weer warm ben.
De verwarming gaat snachts op 16/17. Overdag als iemand thuis is op 19,5. Avond 20,5/21. Geen verwarming op slaapkamer.
dinsdag 20 november 2018 om 07:08
GBP is Gastric BypassEidde schreef: ↑20-11-2018 07:05Wat is een GBP?
Ik warm ook heel slecht op als ik verkleum. Zit nu op een koude plek op mijn werk. Duurt dan tot diep in de nacht voordat ik weer warm ben.
De verwarming gaat snachts op 16/17. Overdag als iemand thuis is op 19,5. Avond 20,5/21. Geen verwarming op slaapkamer.
dinsdag 20 november 2018 om 07:09
Inderdaad hier ook! Temperatuur klopt aardig, nagemeten met thermometer. Maar de klok op het ding is drama. Die hoeven we bij begin zomer- of wintertijd maar een half uur te verzetten. Niemand die ooit op het ding kijkt om te weten hoe laat het is. Soms in januari nog een keer omdat we dan merken dat de verwarming in de ochtend veel te vroeg al begint.
dinsdag 20 november 2018 om 07:18
Omdat het duurder is om in de ochtend helemaal op te moeten warmen dan dat je hem in de nacht op een graad of 16 houdt. In de winter zakt de temperatuur ‘s nachts tot onder de 16 graden en dan weer opwarmen naar 20 in de ochtend kost meer dan hem dus af en toe laten aanslaan ‘s nachts zodat het 16 graden blijft. Dus waarom aan laten? Kostenbesparing. Ik betaal niet graag teveelCleopatraVII schreef: ↑20-11-2018 06:32Wij zetten de verwarming een uur voordat we gaan slapen uit. Ik zet 'm 's ochtends weer aan. Waarom zou je 's nachts de verwarming aan laten? Wij gebruiken alleen de verwarming in de woonkamer, in de rest van het huis staat hij sowieso uit.
dinsdag 20 november 2018 om 07:28
Whomi schreef: ↑20-11-2018 07:18Omdat het duurder is om in de ochtend helemaal op te moeten warmen dan dat je hem in de nacht op een graad of 16 houdt. In de winter zakt de temperatuur ‘s nachts tot onder de 16 graden en dan weer opwarmen naar 20 in de ochtend kost meer dan hem dus af en toe laten aanslaan ‘s nachts zodat het 16 graden blijft. Dus waarom aan laten? Kostenbesparing. Ik betaal niet graag teveel![]()
Dat is niet zo.
Ik heb hem ‘s nachts uit, overdag op 17-18 als we thuis zijn. Dat is warm genoeg.