Spiegelreflex camera

19-11-2018 22:38 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben opzoek naar een spiegelreflex camera.
Gewoon voor.in mn vrije tijd en om mijn werk te fotograferen .
Wat ik graag wil kunnen doen is foto's maken van kinderen, natuur en mijn bloemwerk dus ik moet van dichtbij en veraf en bewegende objecten kunnen fotograferen.zonder dat ik de lens hoef te verwisselen want de afstand fotos in de natuur zijn niet zo ver weg en het gehannes met een lens buiten heb ik liever niet.
Ik heb al veel gelezen maar sommige dingen kom ik niet uit of snap ik niet hopelijkk kunnen jullie helpen.
Ik heb al wel wat camera's in mijn lijst.
maar kan geen keus maken wat beter is voor.mijn doel.
1:canon EOS 200d
2:canon eos 800d
3:nikon d3400
En 4 een systeemcamera :canon EOS m50

Door de fotoshop in mijn stad werd een systeem camera aangeraden een beetje opgedrongen zelfs voor mijn gevoel.want dan was ik geen lens nodig om te verwisselen
Ik moet zeggen dat ik een spiegelreflex wel. Mooier eruit vind zien maar daar doe ik het niet voor natuurlijk.
Welk van deze 4 past het best bij mijn doel ?

Groetjes en alvast bedankt :photo:
SteunEndeToeverlaet schreef:
20-11-2018 11:38
Dit kan ik niet onderschrijven. Ik heb een systeemcamera (dus zonder spiegel), met een lens in 'het hogere segment'. De vergelijkbare lens bij een digitale spiegelreflex is 2x zo groot, 2x zo zwaar én 2x zo duur. Echt waar. En dat beeld blijft staan, ook als ik meerdere lenzen meeneem.
Tja, dan is jouw ervaring anders. Al vraag ik me dan wel af wat voor jou "segment" is wanneer je lenzen vergelijkt die in prijs zo ver uit elkaar liggen.
Hier wordt een aardige en uitgebreide uitleg geven TO.

https://www.digitaltrends.com/buying-gu ... g-guide/2/

Als het artikel snapt ga dan pas verder kijken naar wat bij jou en de onderwerpen die je fotografeert past.
Head* schreef:
20-11-2018 12:00
Tja, dan is jouw ervaring anders. Al vraag ik me dan wel af wat voor jou "segment" is wanneer je lenzen vergelijkt die in prijs zo ver uit elkaar liggen.
Over het algemeen zijn objectieven voor een DLSR inderdaad wat groter, dat is wat ik ook wel zie.
impala schreef:
20-11-2018 11:40
Kun je diezelfde lens dan niet op zowel een spiegel als een systeemcamera schroeven?
Met een adapter wel. Anders niet.
Groter is jammer genoeg in de fotografie wel vaak beter...

Maar ik gok er op dat TO die verschillen voorlopig helemaal niet gaat zien.
lise1985 schreef:
20-11-2018 12:17
Met een adapter wel. Anders niet.
Maar dan kun je die lichtere lens toch ook op een dslr gebruiken ( en is hij net zo goed als een zwaardere) ? Totaalgewicht zal dan idd wel hoger zijn. Geen idee hoe die verhouding gewicht lens/body dan ligt en in hoeverre dat dan de doorslag zal geven bij de keuze voor een body. Dat is ook heel erg persoonlijk.
.
impala schreef:
20-11-2018 11:40
Kun je diezelfde lens dan niet op zowel een spiegel als een systeemcamera schroeven?
Nee, ik heb vergeleken wat je bij een ander merk zou moeten aanschaffen om het vergelijkbare te kunnen.
En toen kwam ik terecht bij een lens die 2x zo groot, zwaar en duur was.

Beide professionele lenzen met hetzelfde zoombereik, zelfde lensopening, en stof- en vochtdicht.
Alleen van een verschillend merk, en verschillend camera-systeem.

Daarom: nee, niet zomaar uitwisselbaar. Als je de ene merk-lens op een ander systeem wilt aansluiten moet het passen, moet de lens met de camera kunnen communiceren en in mijn voorbeeld wordt zelfs het zoombereik anders. Je kunt de lens van het ene systeem zeker niet zomaar op een ander systeem zetten.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
20-11-2018 11:38
Dit kan ik niet onderschrijven. Ik heb een systeemcamera (dus zonder spiegel), met een lens in 'het hogere segment'. De vergelijkbare lens bij een digitale spiegelreflex is 2x zo groot, 2x zo zwaar én 2x zo duur. Echt waar. En dat beeld blijft staan, ook als ik meerdere lenzen meeneem.
Inderdaad. Ik heb mijn hele batterij grote body's en camera's weggedaan, omdat ik met mijn systeemcamera ook nog betere foto's bleek te maken. En het scheelt enorm in gewicht, waardoor je de camera sneller meeneemt. Het is niet per se goedkoper (maar ik heb erg dure lenzen).

Ik zou TO trouwens eerder een compact met een grote sensor aanraden, een Sony RX100 (lichtsterk, goed voor binnen) of een Panasonic TZ100 (meer zoom, maar minder lichtsterk). Makkelijker voor een beginner, foto's met dezelfde kwaliteit als een spiegelreflex met goedkope lenzen, en je neemt hem overal mee naartoe.
Panda9 schreef:
19-11-2018 22:38
Hoi

Ik ben opzoek naar een spiegelreflex camera.
[...]
dus ik moet van dichtbij en veraf en bewegende objecten kunnen fotograferen.zonder dat ik de lens hoef te verwisselen
[...] gehannes met een lens buiten heb ik liever niet.

Door de fotoshop in mijn stad werd een systeem camera aangeraden een beetje opgedrongen zelfs voor mijn gevoel.want dan was ik geen lens nodig om te verwisselen

Ik moet zeggen dat ik een spiegelreflex wel. Mooier eruit vind zien maar daar doe ik het niet voor natuurlijk.
Welk van deze 4 past het best bij mijn doel ?

Groetjes en alvast bedankt :photo:
Toch even reageren op de openings post.
1. Een spiegelreflex camera is bij uitstek een camera die je koopt omdat hij lenzen kan verwisselen. Niet dat je er meteen een extra lens bijkoopt! Maar het is wel een heel gangbare reden voor dit type camera.
Een systeemcamera heeft óók verwisselbare lenzen. Zelfde reden: je kunt er véél meer mee.
Een compactcamera, bridge-camera of superzoom-camera hebben allemaal een vaste lens. Meestal best een goede, maar je bent beperkt tot wat die lens kan.

2. Gehannes met lenzen is een medaille met twee kanten. Je kunt ontzettend veel door lenzen te wisselen. Je kunt zoom inruilen voor lichtsterkte. Je kunt speciale macro-lenzen gebruiken. Je kunt dure en goedkope lenzen aanschaffen met bijbehorende prestaties.
Wat jij 'gehannes' noemt, is voor anderen 'flexibiliteit'. Als je dit niet wilt, moet je een camera met een vaste lens kopen. Lekker veel zoom. Klaar.

3. Het 'opdringen' van een systeemcamera is een Goed Ding. Zeker als jij een spiegelreflex wilt omdat hij er mooier uitziet, is de vraag: weet je wel waarom de fotozaak dit aanraadt? Of heeft men je geïrriteerd omdat ze je niet vertelden wat je wilde horen?
Het klinkt als een vakkundig advies van de fotozaak.
Een systeemcamera is vaak kleiner en lichter dan een spiegelreflex. Je neemt hem makkelijker mee. Hij past vaak in een tas die je bij je hebt, terwijl een spiegelreflex zijn eigen tas nodig heeft.
Ook maakt een kleinere camera minder indruk op de mensen er omheen - en dat is altijd positief als jij een ongedwongen foto wilt maken.

De M50 die je op je lijstje hebt staan, of de M100, zijn erg krachtige camera's waar je alles mee kunt wat je met een grotere, zwaardere spiegelreflex ook zou kunnen.

*** Dit is het punt waar zichzelf professioneel achtende fotografen kunnen inhaken en een extreem moment tijdens een hockeywedstrijd bij nacht aandragen als voorbeeld van een foto waar écht die éne camera voor nodig was.
Met dat soort redeneringen moet iedereen een 4 wiel aangedreven Landrover kopen, met zo'n haak voorop, want alle andere auto's voldoen niet in het scenario dat je in Limburg van de weg afraakt en jezelf er uit moet trekken.
Feit: 99,9999% van de auto's voldoet uitstekend.).
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 14:59
4.41% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Dassie schreef:
20-11-2018 14:35
Inderdaad. Ik heb mijn hele batterij grote body's en camera's weggedaan, omdat ik met mijn systeemcamera ook nog betere foto's bleek te maken. En het scheelt enorm in gewicht, waardoor je de camera sneller meeneemt. Het is niet per se goedkoper (maar ik heb erg dure lenzen).

Ik zou TO trouwens eerder een compact met een grote sensor aanraden, een Sony RX100 (lichtsterk, goed voor binnen) of een Panasonic TZ100 (meer zoom, maar minder lichtsterk). Makkelijker voor een beginner, foto's met dezelfde kwaliteit als een spiegelreflex met goedkope lenzen, en je neemt hem overal mee naartoe.
Daar dacht ik ook aan, maar dat moet je alleen doen doen als het formaat doorslaggevend is. En aangezien zij al op zoek was naar een dslr, leek me dat zij een groot formaat geen enkel probleem vindt. En dan kun je beter een grotere camera kopen. En als ze niet wil wisselen van lens, kom je uit uit op een 'gewone' (super)zoom.
Ik zit zelf nog steeds te wachten op de perfecte kleine zoomcamera, en de nieuwere modellen met grotere sensor gaven me hoop, maar óf ze zoomen te weinig (5x maar), óf de beeldkwaliteit is onder de maat (zeker voor die prijs, behalve dan bij goed buitenlicht, maar dan maak ik ook een mooie foto met mijn telefoon). Ik heb er een paar geprobeerd, Er is ook nauwelijks een kleine scherpte-diepte mee aan te brengen ondanks de grote sensor. Daar kan ik nog mee leven, maar ik wil ook goede foto's kunnen maken bij weinig licht, zonder een extreem hoge isowaarde en dus veel ruis.
.
Hoi
Wat een reactie al zeg.
Ik ga zeker nog een curses hierna volgen.
Ik heb echt al veel uitgezocht maar begrijp gewoon veel er niet van.
En de systeem camera die werd aangeraden is de lumix fz1000.
Ik hoef niet heel ver te kunnen zoomen als ik het nu met mijn mobiel doe is het zo ontzettend korrelig.
Een touchscreen is geen must.
De Bluetooth is wel een must ivm het makkelijk kunnen delen met mijn familie.
En het hoeft niet een Nikon of canon te zijn maar ja is bekend he.
Ik heb spiegelreflex camera in handen gehad en houdt fijn vast het moet niet te klein zijn ik heb vrij grote handen.
De lumix fz1000 vond ik ook nog erg prettig om vast te houden.
Ik heb een budget van rond de 700 euro.
Panda9 schreef:
20-11-2018 21:33
Hoi
Wat een reactie al zeg.
Ik hoef niet heel ver te kunnen zoomen als ik het nu met mijn mobiel doe is het zo ontzettend korrelig.
Ik heb spiegelreflex camera in handen gehad en houdt fijn vast het moet niet te klein zijn ik heb vrij grote handen.
Inclusief lenzen? Dan zou ik niet voor een srl kiezen.
Panda9 schreef:
20-11-2018 21:33
Hoi
Wat een reactie al zeg.
De fz1000 is geen systeemcamera. Die heeft een vaste, niet verwisselbare lens. Maar hij lijkt me heel geschikt voor jou. Het is een prima allround camera waar je ook op cursus veel mee kan. Of hij bluetooth heeft weet ik niet.
.
Nemaìn’ schreef:
20-11-2018 21:56
Inclusief lenzen? Dan zou ik niet voor een srl kiezen.
Wat bedoel je ? De lumix?
Zover ik begreep zit de lens er bij.
Ik was dan rond de 500 kwijt.
impala schreef:
20-11-2018 22:17
De fz1000 is geen systeemcamera. Die heeft een vaste, niet verwisselbare lens. Maar hij lijkt me heel geschikt voor jou. Het is een prima allround camera waar je ook op cursus veel mee kan. Of hij bluetooth heeft weet ik niet.
Hij bevat als het goed is Bluetooth specifiek om gevraagd.
🙈ik begreep ik de winkel dat het een systeemcamera was even verder naar kijken dus.
Hetvrijewoord schreef:
20-11-2018 12:10
Hier wordt een aardige en uitgebreide uitleg geven TO.

https://www.digitaltrends.com/buying-gu ... g-guide/2/

Als het artikel snapt ga dan pas verder kijken naar wat bij jou en de onderwerpen die je fotografeert past.
Ik ga hier naar kijken bedankt.
Panda9 schreef:
20-11-2018 22:34
Hij bevat als het goed is Bluetooth specifiek om gevraagd.
🙈ik begreep ik de winkel dat het een systeemcamera was even verder naar kijken dus.
Een systeemcamera heeft losse lenzen. De fz1000 niet, die heeft een vaste lens die best ok is. En veelzijdig. Tuurlijk kan het altijd beter, maar in die prijsklasse niet echt. Met jouw ervaring is dit echt meer dan goed genoeg. Ik zou het doen en ermee op cursus gaan.
.
20-11-2018 14:41
Toch even reageren op de openings post.
1. Een spiegelreflex camera is bij uitstek een camera die je koopt omdat hij lenzen kan verwisselen. Niet dat je er meteen een extra lens bijkoopt! Maar het is wel een heel gangbare reden voor dit type camera.
Een systeemcamera heeft óók verwisselbare lenzen. Zelfde reden: je kunt er véél meer mee.
Een compactcamera, bridge-camera of superzoom-camera hebben allemaal een vaste lens. Meestal best een goede, maar je bent beperkt tot wat die lens kan.

2. Gehannes met lenzen is een medaille met twee kanten. Je kunt ontzettend veel door lenzen te wisselen. Je kunt zoom inruilen voor lichtsterkte. Je kunt speciale macro-lenzen gebruiken. Je kunt dure en goedkope lenzen aanschaffen met bijbehorende prestaties.
Wat jij 'gehannes' noemt, is voor anderen 'flexibiliteit'. Als je dit niet wilt, moet je een camera met een vaste lens kopen. Lekker veel zoom. Klaar.

3. Het 'opdringen' van een systeemcamera is een Goed Ding. Zeker als jij een spiegelreflex wilt omdat hij er mooier uitziet, is de vraag: weet je wel waarom de fotozaak dit aanraadt? Of heeft men je geïrriteerd omdat ze je niet vertelden wat je wilde horen?
Het klinkt als een vakkundig advies van de fotozaak.
Een systeemcamera is vaak kleiner en lichter dan een spiegelreflex. Je neemt hem makkelijker mee. Hij past vaak in een tas die je bij je hebt, terwijl een spiegelreflex zijn eigen tas nodig heeft.
Ook maakt een kleinere camera minder indruk op de mensen er omheen - en dat is altijd positief als jij een ongedwongen foto wilt maken.

De M50 die je op je lijstje hebt staan, of de M100, zijn erg krachtige camera's waar je alles mee kunt wat je met een grotere, zwaardere spiegelreflex ook zou kunnen.

*** Dit is het punt waar zichzelf professioneel achtende fotografen kunnen inhaken en een extreem moment tijdens een hockeywedstrijd bij nacht aandragen als voorbeeld van een foto waar écht die éne camera voor nodig was.
Met dat soort redeneringen moet iedereen een 4 wiel aangedreven Landrover kopen, met zo'n haak voorop, want alle andere auto's voldoen niet in het scenario dat je in Limburg van de weg afraakt en jezelf er uit moet trekken.
Feit: 99,9999% van de auto's voldoet uitstekend.).
Zeker niet geïrriteerd omdat ik niet hoorde wat ik wilde.
Sta er voor open vooral omdat ik het niet zo goed begrijp wat wat is en wat dingen betekenen.
En waarom ze mij een systeem aanraden was omdat de spiegel in gehaald zou worden door de systeem.
En de prestaties hetzelfde of zelfs al beter zijn.
Zover ik begreep.
Panda9 schreef:
20-11-2018 22:24
Wat bedoel je ? De lumix?
Zover ik begreep zit de lens er bij.
Ik was dan rond de 500 kwijt.
Ik bedoel geen srl nemen.

Voor 500 heb je niet een goede body én alle lenzen die kunnen wat jij wil.
Ben je niet in de war met een bridge camera? Zo wordt de fz1000 ook wel genoemd.
.
impala schreef:
20-11-2018 22:43
Ben je niet in de war met een bridge camera? Zo wordt de fz1000 ook wel genoemd.
De Panasonic lumix dmc-fz1000.
Was rond de 500 die rade de fotozaak aan.
Kan hem alleen vinden als compact camera.
Panda9 schreef:
20-11-2018 22:53
De Panasonic lumix dmc-fz1000.
Was rond de 500 die rade de fotozaak aan.
Kan hem alleen vinden als compact camera.
Het wordt soms een compact zoomcamera genoemd, maar hij is niet echt compact. En soms ook ook een bridge-camera, dat wil zeggen met een body die uiterlijk lijkt op een spiegelreflex maar dan met een niet-verwisselbare lens.
Het is echt een goeie keus. De camera bestaat al een tijdje en is nog steeds populair.
.
impala schreef:
20-11-2018 22:57
Het wordt soms een compact zoomcamera genoemd, maar hij is niet echt compact. En soms ook ook een bridge-camera, dat wil zeggen met een body die lijkt op een dslr maar dan met een niet-verwisselbare lens.
Het is echt een goeie keus. De camera bestaat al een tijdje en is nog steeds populair.
Ik vind het formaat van de spiegel ook gewoon erg fijn deze kwam ook wel goed in de buurt.
Maar door de overvloed aan info en de voor mijn gevoel opdringerig werd aan geraden durf te ik er niet voor te gaan en heb ik ook niet meer veel verder gekeken dan wat ik een beetje als idee had .
Denk je dat ik hier wel mijjn ideeën mee kan behalen?
Ik Hoef dus niet super ver te kunnen zoomen niet meer dan mijn telefoon kan maar wil dat de foto's mooi blijven.
Ja ik denk dat dit een goed advies was van de fotozaak en dat je veel plezier aan deze camera zal beleven. En dat je blij zult zijn met het beetje extra zoom tov je telefoon. Bij slecht licht is hij sowieso stukken beter en je kunt ook veel meer doen met scherpte diepte.

Ik zou wel ff kijken of de fotozaak niet veel duurder is dan online kopen. Of dat er misschien een aanbieding is met een extra batterij erbij.
.
Iedereen bedankt voor jullie advies en meedenken.
Ik ga nu dus toch eerst verder kijken naar het camera advies van de zaak.
Dank jullie wel :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven