Reactie uitnodiging kinderfeestje
woensdag 21 november 2018 om 20:11
Hi
Me dochter haar kinderfeestje is geregeld. Datum, reservering poppen theater, kaartjes verdeeld. Me dochter mag 6 kindjes uit klas.
Vandaag heb ik de kaartjes gegeven in de klas. Kinderen namen de kaartjes blij aan. Dat was fijn om te zien.
Ik had erin gezet dat ik graag hoor of het kindje komt.
Ik werd vanmiddag direct enthousiast geappt door 2 ouders. Ik vind het fijn dat ik positieve reactie kreeg.
Van de rest heb ik niets vernomen nog....
Ik wil niet opdringerig zijn dus wacht even af.... Ik heb nog 10 dagen voor t feest begint en ik kan 2 dagen van te voren af te zeggen.
Ik zie helaas de ouders pas weer maandag. Ik vroeg mezelf af... stel.ik hoor niets is het opdringerig dan te vragen of hun dochter of zoon komt als ik ze.maandag zie en nog niets heb gehoord?
Me schoonmoeder zei dat ik maar niet moest gaan vragen maar ja heb uitdrukkelijk gevraagd even te laten weten of je komt. Dit ivm reservering.
Beetje dilemma.en is ook het eerstr kinderfeestje. T is beetje onwennig volgend haar hoop.ik erom te.lachen als ik dit teruglees.
Gr
Me dochter haar kinderfeestje is geregeld. Datum, reservering poppen theater, kaartjes verdeeld. Me dochter mag 6 kindjes uit klas.
Vandaag heb ik de kaartjes gegeven in de klas. Kinderen namen de kaartjes blij aan. Dat was fijn om te zien.
Ik had erin gezet dat ik graag hoor of het kindje komt.
Ik werd vanmiddag direct enthousiast geappt door 2 ouders. Ik vind het fijn dat ik positieve reactie kreeg.
Van de rest heb ik niets vernomen nog....
Ik wil niet opdringerig zijn dus wacht even af.... Ik heb nog 10 dagen voor t feest begint en ik kan 2 dagen van te voren af te zeggen.
Ik zie helaas de ouders pas weer maandag. Ik vroeg mezelf af... stel.ik hoor niets is het opdringerig dan te vragen of hun dochter of zoon komt als ik ze.maandag zie en nog niets heb gehoord?
Me schoonmoeder zei dat ik maar niet moest gaan vragen maar ja heb uitdrukkelijk gevraagd even te laten weten of je komt. Dit ivm reservering.
Beetje dilemma.en is ook het eerstr kinderfeestje. T is beetje onwennig volgend haar hoop.ik erom te.lachen als ik dit teruglees.
Gr
woensdag 21 november 2018 om 20:46
Ik ben zo blij dat ik op tijd uit die kinderfeestjes weg ben.Lucifer2018 schreef: ↑21-11-2018 20:45Ben zo blij dat dat niet zo gaat bij mijn kinderen. Echt geen zin in.
Ik vraag gewoon of ze kunnen aangeven als kindje niet kan.
woensdag 21 november 2018 om 20:48
Copy-paste schreef: ↑21-11-2018 20:41En daarom wordt er bij ons op school gewoon een groepsapp gemaakt voor de ouders met daarin de vraag of de kinderen komen. Heb je meteen antwoord of ze kunnen en kun je eventueel andere kinderen uitnodigen als er veel afzeggers zijn. De papieren uitnodiging (nooit op school uitdelen) volgt later. De groepsapp is meteen handig voor het gezamenlijk cadeau incl. Tikkie, de foto’s van de dag en eventuele mededelingen over het feest/wijziging van plannen. Maak gewoon een groepsapp aan voortaan.
Dat doet de school?? Hoe zit dat dan met de AVG?
Ik heb niet alle nummers en haat zulke groepsapps.
To, relax een beetje.
woensdag 21 november 2018 om 20:50
Als je na een weekje nog niks hebt gehoord, dan zou ik het vragen. Heb je nog mooi tijd genoeg om eventueel je reservering aan te passen.
Moet wel even zeggen dat ik je openingspost echt heel slecht geschreven vind. Ik snap dat op je telefoon of tablet typen misschien minder handig is dan op een normaal toetsenbord, maar ik zou toch adviseren om je bericht even na te lezen voor je op send drukt.
Moet wel even zeggen dat ik je openingspost echt heel slecht geschreven vind. Ik snap dat op je telefoon of tablet typen misschien minder handig is dan op een normaal toetsenbord, maar ik zou toch adviseren om je bericht even na te lezen voor je op send drukt.
woensdag 21 november 2018 om 20:56
De nummers van de ouders van de klas zijn, na toestemming (die heeft ook iedereen gegeven), verspreid begin van elk schooljaar.
We hebben ook een klassenapp met alle ouders erin, waar gelukkig geen “grappige” dingen worden besproken, maar wel hulpoiders worden gevraagd en herinneringen worden gestuurd (let op: fiets mee morgen of let op: morgen studiedag). Ik vind het wel handig.
woensdag 21 november 2018 om 20:59
Copy-paste schreef: ↑21-11-2018 20:56De nummers van de ouders van de klas zijn, na toestemming (die heeft ook iedereen gegeven), verspreid begin van elk schooljaar.
We hebben ook een klassenapp met alle ouders erin, waar gelukkig geen “grappige” dingen worden besproken, maar wel hulpoiders worden gevraagd en herinneringen worden gestuurd (let op: fiets mee morgen of let op: morgen studiedag). Ik vind het wel handig.
Daarom geef ik die goedkeuring dus niet. Echt geen zin in dat soort groepjes. Been there en laat maar.
Ik heb van veel leuke ouders nummers en sommige minder leuke ouders ivm speelafspraakjes, voor de jongste dan.
De oudste is 11 en regelt alles zelf wel. Geen groepjes hier en al helemaal niet om allerlei schooldingen/taken en kadowensen en tikkie's uit te wisselen.
En voor de praktische mededelingen van school is er digiduif.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 21:06
28.32% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 21:13
woensdag 21 november 2018 om 21:17
Hier is dat nog steeds zo, hoor je niks dan komen ze gewoon.violetskies schreef: ↑21-11-2018 20:18Vroeger (20 jaar terug) was het alleen gebruikelijk om aan de ouders te laten weten wanneer je kind niet aanwezig kon zijn (of als er andere bijzonderheden waren). Wat is de wereld veranderd zeg. Opgefokt gedoe tegenwoordig.
woensdag 21 november 2018 om 21:29
Ik vind die kaartjes vaak op z'n vroegst de volgende dag of zo... ergens verfrommeld onderin de tas, beetje nat van een lekkende waterfles en met vlekjes van een pindakaas-handje of zo. En dan probeer ik die avond of de volgende dag of zo wel even te laten weten of kind naar het feestje kan komen. Geduld TO!
woensdag 21 november 2018 om 21:30
Ja, meestal wel, behalve vorig jaar toen hebben we lang zitten wachten, maar 1 kwam niet en 1 een half uur later. Uiteindelijk toch maar (te laat) vertrokken. Moeder nooit gezien ( werkt op mijn vrije dagen) en nooit iets van gehoord. Ik vraag voortaan ook even een bevestiging.
woensdag 21 november 2018 om 21:32
woensdag 21 november 2018 om 21:33
Dat is juist de reden dat die app-groepen zo makkelijk zijn. Voor mij helemaal, want dit is iets wat mijn man op zich neemt. Maar je komt inderdaad niet voor verrassingen te staan, je kunt rustig een cadeautje kopen en wat ik persoonlijk ook heel leuk vind is dat er ook foto’s worden gedeeld van de festiviteiten.ShaunTheSheep schreef: ↑21-11-2018 21:29Ik vind die kaartjes vaak op z'n vroegst de volgende dag of zo... ergens verfrommeld onderin de tas, beetje nat van een lekkende waterfles en met vlekjes van een pindakaas-handje of zo. En dan probeer ik die avond of de volgende dag of zo wel even te laten weten of kind naar het feestje kan komen. Geduld TO!