Dweilrobot

23-11-2018 07:15 38 berichten
Zijn er hier mensen die een dweilrobot hebben? Ik haat dweilen en aangezien mijn vloer na 1 dag alweer smerig eruit zien en ik dit niet kan verdragen overweeg ik om een dweilrobot te kopen. Alleen de keus is nog niet echt ruim, niet net als bij robotstofzuigers.
Hoe ervaren de mensen die er wel 1 hebben dit? Maakt het voldoende schoon?
Alle reacties Link kopieren
Serieus elke dag dweilen? Waarom is het zo vies?
Ik zou investeren in een andere vloer en daarna gewoon een stoomdweil kopen.
Wat doe jij met je vloer? o_o

Of anders: wat voor vloer heb je? Dan hoef ik die nooit aan te schaffen, ik haat dweilen :$
Ja waarom is het zo vies? Ik heb laminaat en dweil niet eens standaard elke week. Als het vies is even dat stuk met een doek en klaar.
Ik ben ook aan het kijken voor een dweilrobot.
Mijn zwager heeft er een van Alie express. En die bevalt heel goed. Hele goede reviews ook. Kost ongeveer 350 euro.
Waarom ik twijfel is de garantie.
Wat mij opvalt bij reviews van alle merken is dat het dweilen niet te vergelijken is met handmatig dweilen. Bij een omgevallen beker limonade b.v.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
We hebben donkere plavuizen (materiaal weet ik even niet). Je ziet er dus alles op. Als de kat speelt (momenteel heb ik geen kat en dat merk ik duidelijk maar een leven zonder kat is geen optie dus die komt er weer) zie je allemaal vegen en strepen. Zweetvoeten blijf je zien.

M'n man ziet me al aankomen dat ik een andere vloer wilt... Deze kostte duizenden euro's en ligt er nog niet zo lang in. Ik weet het, verkeerde keus gemaakt maar ja, dat is nou eenmaal zo.

Maar goed, ik vroeg hier om ervaringen ;-) Maar als die er niet zijn is een robotdweil gewoon nog niet echt veel op de markt vermoed ik.
Kun je niet gewoon met zo’n soort swifferding met een wasbaar vochtige doek door de kamer, in plaats van dweilen (ik denk dweilen met een mop en een emmer sop). Ik dweil ook echt niet wekelijks.

https://www.blokker.nl/p/leifheit-hausr ... cm/1122555

Ik gebruik zo’n ding vaak even snel zonder emmer, gewoon een nat maken onder de kraan en even gauw door de kamer.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 23-11-2018 08:28
17.13% gewijzigd
Nitflex schreef:
23-11-2018 08:23
Kun je niet gewoon met zo’n soort swifferding met een wasbaar vochtige doek door de kamer, in plaats van dweilen (ik denk dweilen met een mop en een emmer sop). Ik dweil ook echt niet wekelijks.

Ik wil juist iets waar ik helemaal niets aan moet doen :proud: Dat ik 's ochtends naar m'n werk ga, ik stel dat ding in en ik kom thuis en m'n vloer is weer vlekvrij (nou ja, voor 5 minuten dan :-D )
Ik doe iedere dag m'n vloer op handen en knieen dweilen (dat vind ik minder erg als 'echt' dweilen)

Of ik moet een cursus gaan doen om een vuile vloer te negeren
Doubletree20 schreef:
23-11-2018 08:27
Ik wil juist iets waar ik helemaal niets aan moet doen :proud: Dat ik 's ochtends naar m'n werk ga, ik stel dat ding in en ik kom thuis en m'n vloer is weer vlekvrij (nou ja, voor 5 minuten dan :-D )
Ik doe iedere dag m'n vloer op handen en knieen dweilen (dat vind ik minder erg als 'echt' dweilen)

:woa:
Ik ben wel heel blij met de onze.
Anders aan de robotstofzuiger die op zijn vaste moment zn rondje doet (en die ik dus 1x per week even leeg), moet je de robotdweil iedere keer vullen.

Maar hij komt in alle hoekjes en gaatjes terwijl ik lekker op de bank lig. Ik ben er blij mee
Ik heb er een en vind hem wel fijn. Ik haat dweilen ook en doe het maar eens in de zoveel tijd grondig. Voor tussendoor is de robot ideaal, maar het is inderdaad niet zoals je het handmatig doet. Ik weet zo even niet wat voor merk het is, zal eens kijken als ik thuis ben. Maar op zich een handig ding.
Even een andere tip. Als je teveel schoonmaakmiddel gebruikt blijft er een laag achter waardoor je vloer vuil aan blijft trekken.
Je kan net beter met alleen water of eventueel als je vloer dat aankan met een klein scheutje schoonmaakazijn dweilen.
Nitflex schreef:
23-11-2018 08:23

Ik gebruik zo’n ding vaak even snel zonder emmer, gewoon een nat maken onder de kraan en even gauw door de kamer.
Dit doe ik ook.
En de robotstofzuiger rijdt hier ook doordeweeks elke dag. Ik moet hem trouwens wel vaker dan een keer per week leeggooien.
aankleefsjaan schreef:
23-11-2018 08:30
:woa:
Je hebt gelijk :-D een afwijking die er langzaam in is ingeslopen. Ik praat het altijd voor mezelf goed dat het goed is voor de lijn, beetje bewegen :lol:
Doubletree20 schreef:

Ik heb er geen cursus voor gehad maar ik ben bedreven in het negeren van mijn vieze ramen :P
gutjes schreef:
23-11-2018 08:44
Even een andere tip. Als je teveel schoonmaakmiddel gebruikt blijft er een laag achter waardoor je vloer vuil aan blijft trekken.
Je kan net beter met alleen water of eventueel als je vloer dat aankan met een klein scheutje schoonmaakazijn dweilen.
Ik dweil meestal met een spoje van 1 druppel Dreft. heb van alles geprobeerd maar dit werkt het beste.
Schoonmaakazijn stinkt zo ;-)
Doubletree20 schreef:
23-11-2018 08:45
Je hebt gelijk :-D een afwijking die er langzaam in is ingeslopen. Ik praat het altijd voor mezelf goed dat het goed is voor de lijn, beetje bewegen :lol:
Goed voor je knieën ook lijkt me...

Ik dweil hier 1x per week, 1x per 2 weken. Wij hebben een houten vloer dus zie je wel minder op dan op zwarte plavuizen.

Ik dweil met koud water en een heeeel klein dopje allesreiniger. Geen strepen!
dolfje schreef:
23-11-2018 08:46
Ik heb er geen cursus voor gehad maar ik ben bedreven in het negeren van mijn vieze ramen :P
M'n vloer is heilig maar m'n ramen kunnen me ook gestolen worden :-D
aankleefsjaan schreef:
23-11-2018 08:52
Goed voor je knieën ook lijkt me...

Ik dweil hier 1x per week, 1x per 2 weken. Wij hebben een houten vloer dus zie je wel minder op dan op zwarte plavuizen.

Ik dweil met koud water en een heeeel klein dopje allesreiniger. Geen strepen!
Ik weet het o_o M'n man zit ook iedere keer te mopperen als hij me weer op m'n knieen aantreft.
Het lijkt me wel mooi zo'n donkere vloer maar als het zo snel vies wordt is dat wel jammer natuurlijk.
Kan me wel voorstellen dat zo'n robot dan fijn is. Ik ben al heel blij met de robotstofzuiger.
Doubletree20 schreef:
De robotdweilen zijn nog niet zo goed dat ze dat zomaar doen. Je moet het water tussendoor bijvoorbeeld ook nog bijvullen als het een wat groter oppervlak is.
Wij hebben niet een echte dweilrobot. Daar zijn namelijk ook weer verschillen in. Je hebt er die echt met een borstel en water de vloer schoonmaken en je hebt degene die met een doek 'dweilen'. Wij hebben 2 van de laatste. Je kan het vergelijken met een natte swiffer dweil dweilen.
De tweede die we hebben is een stofzuiger en dweil in 1. De pootjes van de honden en de voetafdrukken veegt ie weg. Ik dweil nu veel minder. Misschien 1 x in de 3 weken. Toen dat ding stuk ging werd ik echt wanhopig. Was even vergeten hoe het leven was voor de robotstofzuiger/dweil.
Elke dag stofzuigen en om de dag dweilen. Drama. Dus ik zeg zeker doen!
Wel even recensies lezen en vergelijken.
Die van mij is trouwens van een Nederlands bedrijf en de robot heet Sien. Maar voorheen had ik van I robot. Kosten een stuk meer maar de kwaliteit vind ik wel beter. Deze stofzuiger is vaak stuk. En die van i robot heb ik 9 jaar gehad zonder een mankement. Tot op de een of andere manier een emmer met water er overheen viel. Toen was ie meteen helemaal stuk en niet meer te repareren
viva-2010 schreef:
23-11-2018 09:18
Wij hebben niet een echte dweilrobot. Daar zijn namelijk ook weer verschillen in. Je hebt er die echt met een borstel en water de vloer schoonmaken en je hebt degene die met een doek 'dweilen'. Wij hebben 2 van de laatste. Je kan het vergelijken met een natte swiffer dweil dweilen.
De tweede die we hebben is een stofzuiger en dweil in 1. De pootjes van de honden en de voetafdrukken veegt ie weg. Ik dweil nu veel minder. Misschien 1 x in de 3 weken. Toen dat ding stuk ging werd ik echt wanhopig. Was even vergeten hoe het leven was voor de robotstofzuiger/dweil.
Elke dag stofzuigen en om de dag dweilen. Drama. Dus ik zeg zeker doen!
Wel even recensies lezen en vergelijken.
Die van mij is trouwens van een Nederlands bedrijf en de robot heet Sien. Maar voorheen had ik van I robot. Kosten een stuk meer maar de kwaliteit vind ik wel beter. Deze stofzuiger is vaak stuk. En die van i robot heb ik 9 jaar gehad zonder een mankement. Tot op de een of andere manier een emmer met water er overheen viel. Toen was ie meteen helemaal stuk en niet meer te repareren
Bedankt voor de info! Je bedoelt toch dat die van I robot beter was he dan die van Sien?
Als ik nog tijd over heb ga ik vandaag nog eens uitgebreid googelen.
dolfje schreef:
23-11-2018 08:44
Dit doe ik ook.
En de robotstofzuiger rijdt hier ook doordeweeks elke dag. Ik moet hem trouwens wel vaker dan een keer per week leeggooien.
Na jaren lang van die smerige 'mop' dingen te hebben gebruikt nu al jaren op precies deze overgestapt. wereld ding. Af en toe koop ik een nieuwe dweil, maar dweilen gaat enorm snel. Verder elke dag even de droge swiffer door het huis beneden (is een hele makkelijke vierkante ruimte). maar ik zweer bij deze dweil....

Wel een dweilrobot gehad, maar waardeloos, Hij komt gewoon niet overal en dat zijn altijd net de plekjes waar de stofwolken zich normaliter ophopen. Het is meer 'dweilen met een enorm franse slag'. Kwam enorm goed uit de test maar hij komt al niet onder de bank, blijft hangen achter de stoelpoten en flikkert alle kattenvoerbakjes om. Uiteindelijk ben je langer bezit met je kamer 'dweil klaar' te maken voor je hem aanzet dan dat ik nodig heb met de leifheitdweil het zelf even te doen.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 23-11-2018 10:40
31.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven