Man vindt het saai

24-11-2018 11:12 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn zes jaar samen en hebben één kindje. Ik geniet van ons gezin. De sex is minder - vooral voor mijn man dan. Hij zegt het allemaal maar saai en passieloos te vinden. Hij heeft mij na een heel moeilijk gesprek hierover gezegd dat zijn plezier tussen de lakens onder het vriespunt ligt. Ik weet niet wat ik kan doen om hem tegemoet te komen.

Toen ik in de 20 was, heb ik een ongeval gehad, waarbij ik mijn rug gebroken heb. Daardoor heb ik last van chronische zenuwpijn in mijn benen. In bed zorgt dit voor fysieke beperkingen. Ik kan een bepaalde houding (bv als ik op mijn knieën zit) niet lang volhouden. Doordat ik pijn heb en hier bij momenten ook medicatie voor slik, is mijn libido ook vaak ver te zoeken.

De seks is dan ook redelijk eentonig. We hebben meestal seks als ik uitgerust ben ('s morgen). We doen voorspel en doen meestal standjes met mij vanonder. Mijn man vraagt vaak om bovenop te gaan, maar meer dan enkele minuutjes lukt dit niet, wat hij frustrerend vindt.

Waar ik het vooral moeilijk mee heb, is dat mijn man steeds minder begrip heeft voor mijn situatie. Toen ik zwanger was, ben ik gestopt met de medicatie (omdat dit gevaarlijk kon zijn voor mijn kindje), maar ik heb toen maandenlang veel pijn gehad. Na de borstvoeding ben ik dit terug gestart. Hierdoor was mijn libido lang heel laag. Mijn man zegt dat ik wel kan stoppen voor mijn kind, maar dat hij voor mij niet belangrijk genoeg is om zin te maken. Door de manier waarop hij erin staat en met de problemen omgaat, ontneemt hij mij vaak de zin om met de situatie aan de slag te gaan.

Ik ben benieuwd naar jullie kijk op de situatie. Hoe kan ik het minder saai maken?
https://www.amazon.com/Inflatable-Posit ... B07DMG2K56

In plaats van die enge, rare, vieze sling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Caligula1234 schreef:
25-11-2018 16:36
Dat lijkt mij vernederend. Maar ik zal het eens voorstellen aan mijn man.
wat lijkt je vernederend? Een Sexuoloog?

Waarom dan? Er is niks mis met hulp zoeken bij iets waar je zelf niet uit komt.
Als je arm is gebroken ga je toch ook naar een dokter en niet afwachten tot het vanzelf geneest?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
25-11-2018 16:39
wat lijkt je vernederend? Een Sexuoloog?

Waarom dan? Er is niks mis met hulp zoeken bij iets waar je zelf niet uit komt.
Als je arm is gebroken ga je toch ook naar een dokter en niet afwachten tot het vanzelf geneest?
De sling denk ik.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
25-11-2018 16:45
De sling denk ik.
die sowieso, dat was al duidelijk. maar dacht/hoopte dat ze eindelijk een keer op die andere tip in zou gaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Caligula1234 schreef:
25-11-2018 14:19

Mijn zin is gewoon helemaal verdwenen. Ik ga geen mooi outfitje aantrekken in bed om mij dan met mijn rug naar hem te draaien. Sex lijkt mij - op dit moment - niets, dus ga ik er ook mijn best niet voor doen.
waarom in godsnaam dan dit topic?
je kruipt in een slachtofferrol!
blijfgewoonbianca schreef:
25-11-2018 16:37
https://www.amazon.com/Inflatable-Posit ... B07DMG2K56

In plaats van die enge, rare, vieze sling.

We hebben zoiets (speciale kussens om posities te ondersteunen).
lollypopje schreef:
25-11-2018 16:47
die sowieso, dat was al duidelijk. maar dacht/hoopte dat ze eindelijk een keer op die andere tip in zou gaan.

Het ging over de schommel.
Ik ga er niet op in, omdat ik je geen bevredigend antwoord kan geven.
Caligula1234 schreef:
25-11-2018 17:18
Het ging over de schommel.
Ik ga er niet op in, omdat ik je geen bevredigend antwoord kan geven.
Het gaat mij niet om een voor mij bevredigend antwoord, maar jij die aangeeft tips te zoeken en vervolgens alle tips afschrijft. Zelfs als je dat doet is het op zijn minst aardig, naar de mensen die moeite doen je tips te geven, op hun tips in te gaan en uit te leggen waarom ook dat voor jou geen optie is.

Maar als ik je goed begrijp is naar een sexuoloog voor jou geen oplossing. Mag ik vragen waarom niet?
Lijkt er bijna op dat het enigste wilt een manier te vinden dat je man ook een vermindert libido krijgt zodat jullie samen seksloos verder kunnen gaan.
Zoals je het beschrijft hebben jullie samen een groot probleem en zul je een oplossing moeten vinden , jullie komen er samen niet uit duis dan moet je hulp inroepen ook al zie je daar tegen op.
Want ben anders bang dat je relatie stukloopt omdat jullie elkaar nog meer verwijten gaan maken, of dat je man buiten het huis gaat zoeken.
de enige oplossing voor je man is deze:

Afbeelding

en alle respect voor hem als hij dat doet!
lollypopje schreef:
25-11-2018 17:21
Het gaat mij niet om een voor mij bevredigend antwoord, maar jij die aangeeft tips te zoeken en vervolgens alle tips afschrijft. Zelfs als je dat doet is het op zijn minst aardig, naar de mensen die moeite doen je tips te geven, op hun tips in te gaan en uit te leggen waarom ook dat voor jou geen optie is.

Maar als ik je goed begrijp is naar een sexuoloog voor jou geen oplossing. Mag ik vragen waarom niet?

Dat heb ik echt wel gedaan/geprobeerd. Je verwijt mij dat ik niet aardig en defensief ben en misschien is dat ook wel zo. Heel veel posts zijn dan ook gemeen.
- Als je hem pijpt, dan zal het wel niet goed zijn.
- Je ligt erbij als een zoutzak.
- Pijn is maar een excuus.
- Je verdient het om bedrogen te worden.
Weet je Ouwewijsneus, ik denk dat jij en ik (en nog wel meer) weten wat het is om met een 'beperking' seks, liefdevolle seks, te hebben. Daar moet je wel samen voor zijn, en dat mis ik bij to, het sámen oplossingen zoeken en vinden.
Er wordt niet gepraat, er wordt vooral elkaar verwijten gemaakt.

TO, echt, een gesprekje met een seksuoloog zou niet overbodig zijn want jullie komen er samen kennelijk niet uit.
Grobbekuiken_ schreef:
25-11-2018 17:46
Weet je Ouwewijsneus, ik denk dat jij en ik (en nog wel meer) weten wat het is om met een 'beperking' seks, liefdevolle seks, te hebben. Daar moet je wel samen voor zijn, en dat mis ik bij to, het sámen oplossingen zoeken en vinden.
Er wordt niet gepraat, er wordt vooral elkaar verwijten gemaakt.

TO, echt, een gesprekje met een seksuoloog zou niet overbodig zijn want jullie komen er samen kennelijk niet uit.
:cheers:
Als je man ontevreden is op sexueel gebied, moeten wel alarmbellen gaan rinkelen...Jullie zijn nog jong en vreemd gaan is niet zo moeilijk....
Caligula1234 schreef:
25-11-2018 17:43
Dat heb ik echt wel gedaan/geprobeerd. Je verwijt mij dat ik niet aardig en defensief ben en misschien is dat ook wel zo. Heel veel posts zijn dan ook gemeen.
- Je verdient het om bedrogen te worden
.

Dat is inderdaad te makkelijk gezegd, met name als je niet weet wat het is om fysiek niet tot alles in staat te zijn.
Wij hebben ook onze weg weer moeten vinden en dat was best even aanpoten. Maar.......wij stonden er wel beiden voor open. Dat mis ik dus bij jullie.
ouwewijsneus schreef:
25-11-2018 17:47
:cheers:
:kiss:
Caligula1234 schreef:
ik snap best dat je op dit moment niet openstaat voor andere woorden, maar leg het topic even opzij en lees het morgen nog een keer. Ja, de woorden die je hierboven schrijft, worden geschreven, maar ook zoveel meer en die lijk je niet te kunnen zien en ik gun het je zo om dat wel te kunnen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Caligula1234 schreef:

ik heb het niet over die adviezen, maar over de adviezen die zeggen dat jullie een keer serieus met elkaar moeten praten en naar een seksuoloog zouden moeten. Volgens mij zeg ik dat ook duidelijk, maar weer negeer je dat.

Weet je TO ik wens je niet toe dat je man bij je weggaat, maar als jij niet bereid bent samen aan dit probleem te werken dan moet jij straks ook niet gaan zeuren als hij dat doet. En met samen bedoel ik dus, en ik zeg het nog één maal extra duidelijk, PRAAT MET ELKAAR EN GA NAAR EEN SEKSUOLOOG!!!
Caligula1234 schreef:

ik heb het niet over die adviezen, maar over de adviezen die zeggen dat jullie een keer serieus met elkaar moeten praten en naar een seksuoloog zouden moeten. Volgens mij zeg ik dat ook duidelijk, maar weer negeer je dat.

Weet je TO ik wens je niet toe dat je man bij je weggaat, maar als jij niet bereid bent samen aan dit probleem te werken dan moet jij straks ook niet gaan zeuren als hij dat doet. En met samen bedoel ik dus, en ik zeg het nog één maal extra duidelijk, PRAAT MET ELKAAR EN GA NAAR EEN SEKSUOLOOG!!!
rosanna08 schreef:
25-11-2018 17:55
ik snap best dat je op dit moment niet openstaat voor andere woorden, maar leg het topic even opzij en lees het morgen nog een keer. Ja, de woorden die je hierboven schrijft, worden geschreven, maar ook zoveel meer en die lijk je niet te kunnen zien en ik gun het je zo om dat wel te kunnen
De toon van het topic is nogal hard geworden naar TO toe - ik ben zelf ook best kritisch geweest - , dus ik kan me goed voorstellen dat ze het even allemaal niet wil horen. Het is nogal wat!
Dus even opzij leggen, lijkt me wel een goed advies.

Overigens krijgt de man van TO ook flink kritiek. Dus de conclusie die door velen getrokken wordt dat ze vooral samen hiermee wat moeten, daar ben ik het helemaal mee eens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Caligula1234 schreef:
Heel veel posts zijn dan ook gemeen.
Niemand verdient het om bedrogen te worden, dat wordt ook nergens gezegd. Het is echter een feit dat bedrog heel vaak komt doordat één van de partners zich niet (meer) begeert, gezien en/of gehoord voelt. Die ingrediënten zijn in jullie relatie ook aanwezig. Zeggen dat je dit risico loopt is iets anders dan zeggen dat je het verdient. Je hebt nu nog de samen kans om hier verandering in aan te brengen. Grijp die kans!
Betty33 schreef:
25-11-2018 17:50
Als je man ontevreden is op sexueel gebied, moeten wel alarmbellen gaan rinkelen...Jullie zijn nog jong en vreemd gaan is niet zo moeilijk....
Dat zou ook mijn angst zijn vooral hoe hij zich naar haar opstelt al snap ik dat steeds zelfde in bed saai kan zijn maar sorry hoor hoe hij t brengt hij mag ook zijn best doen!!
huurvrouwtje schreef:
25-11-2018 18:23
Dat zou ook mijn angst zijn vooral hoe hij zich naar haar opstelt al snap ik dat steeds zelfde in bed saai kan zijn maar sorry hoor hoe hij t brengt hij mag ook zijn best doen!!
Dat is wel de manier waarop TO hem hier introduceert. We kennen zijn kant van het verhaal niet. Hier worden ook alle adviezen zonder meer van tafel geveegd. Wie weet wat hij al geprobeerd heeft? En misschien ook niet hoor, misschien is hij wel gewoon een gefrustreerde hork. Ik denk niet dat we daar hier over kunnen oordelen.
Ik ben het wel helemaal met je eens dat ze dit alleen samen op kunnen lossen. Ze zullen allebei hun best moeten doen om elkaar weer terug te vinden.
Caligula1234 schreef:
Ben het helemaal met je eens, wat een rare reacties zitten er tussen, lijkt potdomme de jaren 50 wel.

Ik lees dat jij vooral erg bezig bent geweest met hem plezieren en tevreden houden en dat dit, zo te lezen, niet wederzijds was. En na zijn horkerige gedrag is bij jou de deur dichtgegaan, volkomen begrijpelijk voor mij.
Ik vraag me wel af of jouw beperking hier wel iets mee te maken heeft eigenlijk. Volgens mij ben jij jezelf verloren in het tevreden houden van je man in bed. Je man is ontevreden, en zo te lezen zou hij dat ook zijn als jij gezond was. Hij wil een ander soort vrouw in bed, en die vrouw ben jij niet.
lollypopje schreef:
25-11-2018 17:57

Niet om arrogant te zijn, maar ik weet niet wat een seksuoloog ons kan vertellen. Dat penetratie niet het belangrijkste is? Dat is het voor mijn man wel. Hij zou zeggen wat ze wil horen. Bovendien zou ze geen werk hebben, als het niet belangrijk was. Ik geloof daar niet echt in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven