Man vindt het saai
zaterdag 24 november 2018 om 11:12
Mijn man en ik zijn zes jaar samen en hebben één kindje. Ik geniet van ons gezin. De sex is minder - vooral voor mijn man dan. Hij zegt het allemaal maar saai en passieloos te vinden. Hij heeft mij na een heel moeilijk gesprek hierover gezegd dat zijn plezier tussen de lakens onder het vriespunt ligt. Ik weet niet wat ik kan doen om hem tegemoet te komen.
Toen ik in de 20 was, heb ik een ongeval gehad, waarbij ik mijn rug gebroken heb. Daardoor heb ik last van chronische zenuwpijn in mijn benen. In bed zorgt dit voor fysieke beperkingen. Ik kan een bepaalde houding (bv als ik op mijn knieën zit) niet lang volhouden. Doordat ik pijn heb en hier bij momenten ook medicatie voor slik, is mijn libido ook vaak ver te zoeken.
De seks is dan ook redelijk eentonig. We hebben meestal seks als ik uitgerust ben ('s morgen). We doen voorspel en doen meestal standjes met mij vanonder. Mijn man vraagt vaak om bovenop te gaan, maar meer dan enkele minuutjes lukt dit niet, wat hij frustrerend vindt.
Waar ik het vooral moeilijk mee heb, is dat mijn man steeds minder begrip heeft voor mijn situatie. Toen ik zwanger was, ben ik gestopt met de medicatie (omdat dit gevaarlijk kon zijn voor mijn kindje), maar ik heb toen maandenlang veel pijn gehad. Na de borstvoeding ben ik dit terug gestart. Hierdoor was mijn libido lang heel laag. Mijn man zegt dat ik wel kan stoppen voor mijn kind, maar dat hij voor mij niet belangrijk genoeg is om zin te maken. Door de manier waarop hij erin staat en met de problemen omgaat, ontneemt hij mij vaak de zin om met de situatie aan de slag te gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie kijk op de situatie. Hoe kan ik het minder saai maken?
Toen ik in de 20 was, heb ik een ongeval gehad, waarbij ik mijn rug gebroken heb. Daardoor heb ik last van chronische zenuwpijn in mijn benen. In bed zorgt dit voor fysieke beperkingen. Ik kan een bepaalde houding (bv als ik op mijn knieën zit) niet lang volhouden. Doordat ik pijn heb en hier bij momenten ook medicatie voor slik, is mijn libido ook vaak ver te zoeken.
De seks is dan ook redelijk eentonig. We hebben meestal seks als ik uitgerust ben ('s morgen). We doen voorspel en doen meestal standjes met mij vanonder. Mijn man vraagt vaak om bovenop te gaan, maar meer dan enkele minuutjes lukt dit niet, wat hij frustrerend vindt.
Waar ik het vooral moeilijk mee heb, is dat mijn man steeds minder begrip heeft voor mijn situatie. Toen ik zwanger was, ben ik gestopt met de medicatie (omdat dit gevaarlijk kon zijn voor mijn kindje), maar ik heb toen maandenlang veel pijn gehad. Na de borstvoeding ben ik dit terug gestart. Hierdoor was mijn libido lang heel laag. Mijn man zegt dat ik wel kan stoppen voor mijn kind, maar dat hij voor mij niet belangrijk genoeg is om zin te maken. Door de manier waarop hij erin staat en met de problemen omgaat, ontneemt hij mij vaak de zin om met de situatie aan de slag te gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie kijk op de situatie. Hoe kan ik het minder saai maken?
zondag 25 november 2018 om 18:47
Zoals je zelf zegt, je weet niet wat ze je kan vertellen. Dus je doet nu aannames gebaseerd op niks.Caligula1234 schreef: ↑25-11-2018 18:39Niet om arrogant te zijn, maar ik weet niet wat een seksuoloog ons kan vertellen. Dat penetratie niet het belangrijkste is? Dat is het voor mijn man wel. Hij zou zeggen wat ze wil horen. Bovendien zou ze geen werk hebben, als het niet belangrijk was. Ik geloof daar niet echt in.
Misschien geeft ze jou wel gelijk. Of zeer waarschijnlijk, zal ze zeggen dat de waarheid in het midden ligt en zal ze jullie helpen een midden te vinden waar jullie beiden gelukkig mee zijn.
Maar TO ik geef het op. Jij wil geen hulp, jij wil alleen klagen. Prima, klaag maar. Maar open straks geen topic om te klagen dat je man bij je weg is, omdat jij weigerde aan jullie seksleven te werken.
En ja hij praat waarschijnlijk ook alleen vanuit wat hij wil, maar jij doet exact hetzelfde. En de enige wiens houding je kan veranderen en wiens aandeel jij verantwoordelijk voor bent is de jouwe. En door zo je kont tegen de krib te gooien kan ik je verzekeren dat ook jij een groot aandeel gaat hebben als jouw relatie straks eindigt.
succes TO, je zult het nodig hebben
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 25 november 2018 om 18:47
Zoals je zelf zegt, je weet niet wat ze je kan vertellen. Dus je doet nu aannames gebaseerd op niks.Caligula1234 schreef: ↑25-11-2018 18:39Niet om arrogant te zijn, maar ik weet niet wat een seksuoloog ons kan vertellen. Dat penetratie niet het belangrijkste is? Dat is het voor mijn man wel. Hij zou zeggen wat ze wil horen. Bovendien zou ze geen werk hebben, als het niet belangrijk was. Ik geloof daar niet echt in.
Misschien geeft ze jou wel gelijk. Of zeer waarschijnlijk, zal ze zeggen dat de waarheid in het midden ligt en zal ze jullie helpen een midden te vinden waar jullie beiden gelukkig mee zijn.
Maar TO ik geef het op. Jij wil geen hulp, jij wil alleen klagen. Prima, klaag maar. Maar open straks geen topic om te klagen dat je man bij je weg is, omdat jij weigerde aan jullie seksleven te werken.
En ja hij praat waarschijnlijk ook alleen vanuit wat hij wil, maar jij doet exact hetzelfde. En de enige wiens houding je kan veranderen en wiens aandeel jij verantwoordelijk voor bent is de jouwe. En door zo je kont tegen de krib te gooien kan ik je verzekeren dat ook jij een groot aandeel gaat hebben als jouw relatie straks eindigt.
succes TO, je zult het nodig hebben
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 25 november 2018 om 18:49
een seksuoloog kan samen met jullie gaan kijken wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn binnen jullie relatie op het gebied van seks, maar ook wat jullie allebei willen op dit gebied en in hoeverre dat verenigbaar is met elkaarCaligula1234 schreef: ↑25-11-2018 18:39Niet om arrogant te zijn, maar ik weet niet wat een seksuoloog ons kan vertellen. Dat penetratie niet het belangrijkste is? Dat is het voor mijn man wel. Hij zou zeggen wat ze wil horen. Bovendien zou ze geen werk hebben, als het niet belangrijk was. Ik geloof daar niet echt in.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 25 november 2018 om 18:49
Het kan ook zijn dat de man van TO heel andere spanning zoekt maar dit niet met haar deelt omdat hij zich ervoor schaamt of zoiets. Ik heb ook de indruk dat sex sowieso in deze relatie moeilijk bespreekbaar is, wat iets zegt over het vertrouwen in de relatie.
Daarom is het belangrijk om duidelijk te krijgen wat de behoeften van beiden zijn en daar kan een sexuoloog goed bij helpen als het jullie samen niet lukt om dat uit te spreken. “Ik vind het niet spannend genoeg” , is dat te weinig afwisseling, is dat omdat bepaalde dingen onbespreekbaar zijn bijv anaal oid, of heeft de man behoefte om het in de BDSM, trio, parenclub te zoeken, zolang dat niet duidelijk is heeft TO het idee dat ze de blaren op haar tong pijpt en enorm haar best om hem vooral te laten genieten maar dat het voor de man nooit genoeg zal zijn. Dus tijd voor proffesionele hulp, de sexuoloog dus....
juist omdat jij niet mobiel genoeg bent zullen jullie moeten kijken of jullie een match kunnen vinden zodat het voor beiden fijn is zonder grenzen over te gaan of elkaar te kort te doen.
Daarom is het belangrijk om duidelijk te krijgen wat de behoeften van beiden zijn en daar kan een sexuoloog goed bij helpen als het jullie samen niet lukt om dat uit te spreken. “Ik vind het niet spannend genoeg” , is dat te weinig afwisseling, is dat omdat bepaalde dingen onbespreekbaar zijn bijv anaal oid, of heeft de man behoefte om het in de BDSM, trio, parenclub te zoeken, zolang dat niet duidelijk is heeft TO het idee dat ze de blaren op haar tong pijpt en enorm haar best om hem vooral te laten genieten maar dat het voor de man nooit genoeg zal zijn. Dus tijd voor proffesionele hulp, de sexuoloog dus....
juist omdat jij niet mobiel genoeg bent zullen jullie moeten kijken of jullie een match kunnen vinden zodat het voor beiden fijn is zonder grenzen over te gaan of elkaar te kort te doen.
Ik doe mijn best
zondag 25 november 2018 om 18:53
Maar waar geloof je dan wel in?Caligula1234 schreef: ↑25-11-2018 18:39Niet om arrogant te zijn, maar ik weet niet wat een seksuoloog ons kan vertellen. Dat penetratie niet het belangrijkste is? Dat is het voor mijn man wel. Hij zou zeggen wat ze wil horen. Bovendien zou ze geen werk hebben, als het niet belangrijk was. Ik geloof daar niet echt in.
Kijk, wij geven ook maar advies op basis van schaarse informatie en met ons boerenverstand, maar staat er niks tussen waarvan je denkt "He, daar kan ik wat mee!" of misschien beter nog: "He, daar kunnen mijn man en ik wat mee"?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 25 november 2018 om 18:55
Denk persoonlijk dat je niet alleen naar een seksuoloog moiet gaan maar ook relatie therapie, het gaar er toch om een manier te vinden samen verder te kunnen,
Ik vind het verhaal ook er beetje tegen strijdig , aan de ene kant heb je het over dat penetratie belangrijk is voor je man en dat je man andere standjes wilt die jij niet aan kunt aan de andere kant geef je aan dat je eigenlijk alleen smorgens seks wilt omdat je dan uitgerust bent en in het verlengde daarvan dat je je eigenlijk niet met lingerie en zo mooi wilt maken omdat je geen seks wilt savond.
Je vult eigenlijk ook alles in voor je man en geeft aan dat je eigenlijk alles al weet en een seksuloog je dus ook niet meer kan werken.
Ik zelf denk dat jullie echt hulp nodig hebben je man moet meer begrip voor de situatie krijgen en leren wat de manier hoe hij met de situatie omgaat doet met jou als vrouw en met je toch al mindere libido.
En jij moet denk ik toch echt leren hoe je weer met plezier seks kunt hebben zonder pijn en wellicht zijn er ook nog andere dingen waardoor je weer wat meer libido kunt krijgen waar je nog niet aan hebt gedacht.
Als je er zo over denkt dan ben ik eigenlijk bang dat er maar een oplossing is uit elkaar gaan , of bij elkaar blijven met een onbevredigd seksleven waardoor je relatie steeds meer verslechterd want beter zal het niet worden hoog uit slechter.
Ik vind het verhaal ook er beetje tegen strijdig , aan de ene kant heb je het over dat penetratie belangrijk is voor je man en dat je man andere standjes wilt die jij niet aan kunt aan de andere kant geef je aan dat je eigenlijk alleen smorgens seks wilt omdat je dan uitgerust bent en in het verlengde daarvan dat je je eigenlijk niet met lingerie en zo mooi wilt maken omdat je geen seks wilt savond.
Je vult eigenlijk ook alles in voor je man en geeft aan dat je eigenlijk alles al weet en een seksuloog je dus ook niet meer kan werken.
Ik zelf denk dat jullie echt hulp nodig hebben je man moet meer begrip voor de situatie krijgen en leren wat de manier hoe hij met de situatie omgaat doet met jou als vrouw en met je toch al mindere libido.
En jij moet denk ik toch echt leren hoe je weer met plezier seks kunt hebben zonder pijn en wellicht zijn er ook nog andere dingen waardoor je weer wat meer libido kunt krijgen waar je nog niet aan hebt gedacht.
Als je er zo over denkt dan ben ik eigenlijk bang dat er maar een oplossing is uit elkaar gaan , of bij elkaar blijven met een onbevredigd seksleven waardoor je relatie steeds meer verslechterd want beter zal het niet worden hoog uit slechter.
zondag 25 november 2018 om 18:59
En heb je nu geen inspiratie opgedaan, na het zien van al die standjes uit mijn eerste link ?Caligula1234 schreef: ↑25-11-2018 16:59We hebben zoiets (speciale kussens om posities te ondersteunen).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 25 november 2018 om 19:09
Kan er nog wat gedaan worden aan de zenuwpijn ?
https://wewordenbeter.nl/ziektebeelden/ ... sche-pijn/
https://wewordenbeter.nl/ziektebeelden/ ... sche-pijn/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 25 november 2018 om 19:12
blijfgewoonbianca schreef: ↑25-11-2018 18:59En heb je nu geen inspiratie opgedaan, na het zien van al die standjes uit mijn eerste link ?
Heel wat van die standjes zijn fysiek niet mogelijk. De andere (waarbij ik neerlig, en mijn benen ondersteunt worden) doen we wel.

zondag 25 november 2018 om 19:18
Je heb helemaal gelijk! T is makkelijk te oordelen wij weten maar half het verhaal van TO haar kant... Maar klopt beiden ook TO zou haar best moeten doen net zoals haar man alleen dan kan hun sexleven weer spannend worden, al helpt als het zo is zoals TO zegt, het niet mee als je man zulke dingen zegtKaleKip schreef: ↑25-11-2018 18:32Dat is wel de manier waarop TO hem hier introduceert. We kennen zijn kant van het verhaal niet. Hier worden ook alle adviezen zonder meer van tafel geveegd. Wie weet wat hij al geprobeerd heeft? En misschien ook niet hoor, misschien is hij wel gewoon een gefrustreerde hork. Ik denk niet dat we daar hier over kunnen oordelen.
Ik ben het wel helemaal met je eens dat ze dit alleen samen op kunnen lossen. Ze zullen allebei hun best moeten doen om elkaar weer terug te vinden.

zondag 25 november 2018 om 19:21
Volgens mij doe je echt wel iets om hem te plezieren. hou je taaaiCaligula1234 schreef: ↑25-11-2018 19:12Heel wat van die standjes zijn fysiek niet mogelijk. De andere (waarbij ik neerlig, en mijn benen ondersteunt worden) doen we wel.

zondag 25 november 2018 om 19:22
Zolang TO zich op blijft stellen zoals in dit topic, gaat het nooit goed komen. De seksuoloog kan niets nieuws vertellen, bij al die standjes is er niet eentje die variatie zal bieden en hulpmiddelen is ze het type niet voor. Zeg het dan meteen als je geen oplossing wil!huurvrouwtje schreef: ↑25-11-2018 19:18Je heb helemaal gelijk! T is makkelijk te oordelen wij weten maar half het verhaal van TO haar kant... Maar klopt beiden ook TO zou haar best moeten doen net zoals haar man alleen dan kan hun sexleven weer spannend worden, al helpt als het zo is zoals TO zegt, het niet mee als je man zulke dingen zegt![]()
En als die man dat inderdaad zo gezegd heeft, dan heeft hij daar duidelijk ook een verbeterpunt, daar heb je helemaal gelijk in.

zondag 25 november 2018 om 19:25
ALs inderdaad maar heb mn twijfels als ik zie hoe fel TO reageert op sommige reacties... maar zou zelf toch echt mn hart vasthouden dat mn man vreemd zou gaan, sex is overal te zoeken! En als TO zoals jij al zegt geen oplossing wil is 1 en 1 2KaleKip schreef: ↑25-11-2018 19:22Zolang TO zich op blijft stellen zoals in dit topic, gaat het nooit goed komen. De seksuoloog kan niets nieuws vertellen, bij al die standjes is er niet eentje die variatie zal bieden en hulpmiddelen is ze het type niet voor. Zeg het dan meteen als je geen oplossing wil!
En als die man dat inderdaad zo gezegd heeft, dan heeft hij daar duidelijk ook een verbeterpunt, daar heb je helemaal gelijk in.

zondag 25 november 2018 om 19:25

zondag 25 november 2018 om 19:29
Omdat een therapeut ervoor heeft doorgeleerd om de juiste vragen te stellen om zo'n gesprek in goede banen te leiden en niet te laten verzanden in ruzie en verwijten. Bovendien heeft een therapeut ervoor geleerd om bepaalde patronen te (her)kennen en jullie te helpen dat patroon te doorbreken.Caligula1234 schreef: ↑25-11-2018 19:25Wat zorgt er dan voor dat je die dingen dan wel kunt zeggen bij iemand die je niet kent? Dat begrijp ik niet.
zondag 25 november 2018 om 19:33
KaleKip schreef: ↑25-11-2018 19:22Zolang TO zich op blijft stellen zoals in dit topic, gaat het nooit goed komen. De seksuoloog kan niets nieuws vertellen, bij al die standjes is er niet eentje die variatie zal bieden en hulpmiddelen is ze het type niet voor. Zeg het dan meteen als je geen oplossing wil!
Er zijn niet oneindig veel standjes, zeker als je beperkt ben. Ik heb gezegd dat ik helemaal geen hulpmiddelen wil, alleen die schommel lijkt mij vreselijk. We hebben kussens, ik heb sexpakjes.

zondag 25 november 2018 om 19:44
Dit ging echt niet alleen over die slingCaligula1234 schreef: ↑25-11-2018 13:25We zijn niet zo voor speeltjes/attributen. Dat lijkt mij helemaal niets.

zondag 25 november 2018 om 19:48
Mijn zin is gewoon helemaal verdwenen. Ik ga geen mooi outfitje aantrekken in bed om mij dan met mijn rug naar hem te draaien. Sex lijkt mij - op dit moment - niets, dus ga ik er ook mijn best niet voor doen.Caligula1234 schreef: ↑25-11-2018 19:33Er zijn niet oneindig veel standjes, zeker als je beperkt ben. Ik heb gezegd dat ik helemaal geen hulpmiddelen wil, alleen die schommel lijkt mij vreselijk. We hebben kussens, ik heb sexpakjes.
zondag 25 november 2018 om 19:54
@TO: Vervelende situatie en ook veel reacties op je topic die niet allemaal even vriendelijk overkomen.
Sommige reacties begrijp ik wel. Er worden tips aangedragen maar die worden allemaal verworpen door je. Ik denk daarom niet dat je de tips/ideeën bij andere moet gaan zoeken, maar echt zelf moet gaan bedenken.
Ik heb zelf een tijd bij een psycholoog gezeten toen ik nog jong was, waar één van de onderwerpen die besproken werden ging over hoe ik mijn vrije tijd het beste kon indelen. Ik had namelijk weinig hobby's. Mijn psychologe droeg van alles aan.. maar ik verwierp alles wat ze zei. Al had ze de beste ideeën gehad, mijn hoofd stond er gewoon niet naar en het onderliggende probleem was gewoon dat ik mij niet happy voelde dus ook geen zin kon maken.
Bovenstaande is misschien een ander voorbeeld, maar ik denk dat dit hetzelfde geldt bij jou. De seks is nu even bijzaak in dit verhaal. Je moet echt eerst zelf lekker in je vel zitten, een fijne communicatie onderling hebben etc. Als je dat niet op orde hebt, dan zal de seks ook niet verbeteren.
Sommige reacties begrijp ik wel. Er worden tips aangedragen maar die worden allemaal verworpen door je. Ik denk daarom niet dat je de tips/ideeën bij andere moet gaan zoeken, maar echt zelf moet gaan bedenken.
Ik heb zelf een tijd bij een psycholoog gezeten toen ik nog jong was, waar één van de onderwerpen die besproken werden ging over hoe ik mijn vrije tijd het beste kon indelen. Ik had namelijk weinig hobby's. Mijn psychologe droeg van alles aan.. maar ik verwierp alles wat ze zei. Al had ze de beste ideeën gehad, mijn hoofd stond er gewoon niet naar en het onderliggende probleem was gewoon dat ik mij niet happy voelde dus ook geen zin kon maken.
Bovenstaande is misschien een ander voorbeeld, maar ik denk dat dit hetzelfde geldt bij jou. De seks is nu even bijzaak in dit verhaal. Je moet echt eerst zelf lekker in je vel zitten, een fijne communicatie onderling hebben etc. Als je dat niet op orde hebt, dan zal de seks ook niet verbeteren.
xlau wijzigde dit bericht op 25-11-2018 19:54
0.09% gewijzigd
Je zegt dat "jullie" niet voor speeltjes en attributen zijn, maar ook dat dit "jou" niets lijkt. Zo lijkt het alsof je alles al voor hem hebt ingevuld.
Het aantrekken van wat lingerie maakt het niet opeens "spannend". Ik heb ook wel eens een relatie gehad waarbij de ander dan "sexy" lingerie had aangetrokken en vervolgens weer als een zeester op bed ging leggen. En vaak zijn het ook opmerkingen die mensen maken waardoor de lol eruit gaat.
Je zegt dat je denkt dat een seksuoloog niet werkt omdat je niet begrijpt dat je partner daar meer openhartig zou zijn. Ik denk dat je daar een verkeerde aanname maakt. Het is namelijk best lastig om feedback op seksgebied te geven als je het idee hebt dat je daarmee je partner kwetst. Op het moment dat je samen de stap neemt is het al een ander situatie: beiden kies je er dan voor om dat het moment te zijn om alles op tafel te leggen.
Het aantrekken van wat lingerie maakt het niet opeens "spannend". Ik heb ook wel eens een relatie gehad waarbij de ander dan "sexy" lingerie had aangetrokken en vervolgens weer als een zeester op bed ging leggen. En vaak zijn het ook opmerkingen die mensen maken waardoor de lol eruit gaat.
Je zegt dat je denkt dat een seksuoloog niet werkt omdat je niet begrijpt dat je partner daar meer openhartig zou zijn. Ik denk dat je daar een verkeerde aanname maakt. Het is namelijk best lastig om feedback op seksgebied te geven als je het idee hebt dat je daarmee je partner kwetst. Op het moment dat je samen de stap neemt is het al een ander situatie: beiden kies je er dan voor om dat het moment te zijn om alles op tafel te leggen.
Ik was ook verbaasd, maar je gaat daar heen omdat je hulp nodig hebt en geholpen wil worden.Caligula1234 schreef: ↑25-11-2018 19:25Wat zorgt er dan voor dat je die dingen dan wel kunt zeggen bij iemand die je niet kent? Dat begrijp ik niet.
senseo wijzigde dit bericht op 25-11-2018 20:48
66.59% gewijzigd
Ik doe mijn best