Help wat nu

25-11-2018 20:04 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie hulp nodig.
15 jaar geleden, ik was 16 jaar ontmoette ik mijn vriend.
Na een relatie van 2.5 jaar waarin hij erg jaloers was en mij enorm kort hield ben ik gevallen voor een jongen op school. Vooral voor zijn praatjes eigenlijk.
Die jongen wist dat ik bezet was, maar deed erg zijn best mij voor hem te winnen.
Toen ik hem wilde vertellen dat dit niet ging lukken had ik een moment van zwakte en hebben we gezoend. Daarna heb ik meteen mijn relatie verbroken, overmand door schuldgevoel.
Ik ben iets met die jongen begonnen als ern relatie en daar kwam mijn toen ex achter. Die ging helemaal door het lint.

Na veel gesprekken met mijn ex weer terug naar mijn ex waar ik nu 12 jaar nog steeds mee ben en een prachtige zoon heb. Die jongen was destijds nog amused toen ik terug ging naar mijn ex.

Ik heb alleen nooit verteld van die zoen voordat het uitging. Die jongen destijds meerdere malen gevraagd zijn mond te houden en dat heeft hij gedaan. En ik heb altijd gezegd dat er niets gebeurd was toen wij nog samen waren. Nu 12 jaar later woont die jongen vlak bij mij in de buurt met zijn vrouw en komen we elkaar regelmatig tegen.

Zou hij nu alsnog zijn mond open doen, nu hij ziet dat ik nog met dezelfde als toen ben? Ik ben bang dat hij het nu alsnog verteld of nog een oude mail van mij heeft oid.

Ik ben overmand door schuldgevoel en kan aan niets anders meer denken. Het beheerst mijn leven.
anoniem_379312 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 22:01
12.36% gewijzigd
Saartje2008 schreef:
25-11-2018 22:58
Omdat ik weet dat het mijn fout is en als mijn man dit ooit te weten komt zijn wereld in zal storten 😥 ik wil ons leven niet kapot maken. Na die zoen meteen uitgemaakt en mezelf maar in iets met die ander gestort. Wat een opwelling was.
Zoek alsjeblieft hulp voor je irreële angsten.
Apatura schreef:
25-11-2018 22:43
Als je hier nog steeds mee zit en je bang bent dat je relatie er door sneuvelt heb je een goed gesprek met een psych nodig.

Of je relatie zit echt niet goed en hij is nogsteeds ziekelijk jaloers.
Het is niet niks om er achter te komen dat je partner al heel de relatie liegt. Sterker nog, zonder die leugen was hij waarschijnlijk niet meer aan een relatie met haar begonnen, dus to heeft hem bewust gemanipuleerd om hem te strikken.

Dat is niet ziekelijk jaloers, dat is een klap in je gezicht. En het feit dat to geen spijt heeft van het gebeuren, maar alleen van het mogelijke uitkomen zal voor hem ook een klap in het gezicht zijn. De relatie is gebaseerd op een leugen, dus de relatie heeft nooit echt goed gezeten.
Eidde schreef:
25-11-2018 21:35
Een zoen. 15 jaar geleden. Die je leven beheerst. Jemig..
Dit is wat ik ook gelijk dacht!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Misschien is die jongen nog boos op mij. Of heeft hij medelijden met mijn man nu. Ondanks dat hij wist dat ik toen bezet was
Annelleke schreef:
25-11-2018 23:04
Het is niet niks om er achter te komen dat je partner al heel de relatie liegt. Sterker nog, zonder die leugen was hij waarschijnlijk niet meer aan een relatie met haar begonnen, dus to heeft hem bewust gemanipuleerd om hem te strikken.

Dat is niet ziekelijk jaloers, dat is een klap in je gezicht. En het feit dat to geen spijt heeft van het gebeuren, maar alleen van het mogelijke uitkomen zal voor hem ook een klap in het gezicht zijn. De relatie is gebaseerd op een leugen, dus de relatie heeft nooit echt goed gezeten.
Echt? Een zoen waarna iemand het uitmaakte op 18-jarige leeftijd en waarna ze te schijterig waren om het te vertellen? Dat is een klap in je gezicht? Mwoah.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Annelleke schreef:

Hier heb je zeker een punt, maar dan denk ik toch echt meer aan een affaire ofzo.

In dit geval heb je het over een eenmalige zoen waarna meteen de relatie is verbroken. Veel netter kun je het niet doen in zo'n situatie.

Op een gegeven moment ben je ook volwassen en moet je je ergens over heen kunnen zetten. Als je zo onzeker bent over je relatie dat een kus van 15 jaar terug een issue zou zijn...
Saartje2008 schreef:
25-11-2018 22:45
Slaat mijn angst nergens meer op? en maak ik mezelf gek?
.
Ja, je maakt jezelf onnodig gek. Een zoen? 15 jaar geleden? Laat gaan. Die anderen kerel gaat dit echt niet vertellen, die is dat allang vergeten joh. En ik vind dat je dit niet alsnog moet opbiechten, vooral niet als je weet dat je man het slecht kan handelen. Dus......laat gaan.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Annelleke schreef:

Het waren nog tieners toen. Praat TO geen complex aan.

Als ze haar hart wil luchten... huisarts of psych.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ben nadat ik het had uitgemaakt. wel wat begonnen met die andere jongen.wat mijn nu man weet. Ik heb dat meteen verteld. Todat ik inzag hoe dom ik bezig was. Die jongen was dan ook helemaal niet blij toen ik weer terug ging naar mijn ex.
Leef ik in een leugen?
Saartje2008 schreef:
26-11-2018 14:23
Leef ik in een leugen?
Ja. the Truman Show is er niks bij.
Saartje2008 schreef:
26-11-2018 08:31
Ik ben nadat ik het had uitgemaakt. wel wat begonnen met die andere jongen.wat mijn nu man weet. Ik heb dat meteen verteld. Todat ik inzag hoe dom ik bezig was. Die jongen was dan ook helemaal niet blij toen ik weer terug ging naar mijn ex.
Jezus wat maak jij er een drama van. 'Leven kapot maken ' enzovoorts. ...get a grip!
Apatura schreef:
25-11-2018 23:58
Het waren nog tieners toen. Praat TO geen complex aan.

Als ze haar hart wil luchten... huisarts of psych.
Dat maakt geen verschil. De leugen is overeind gebleven, de relatie is er alleen vanwege de leugen.
lux- schreef:
25-11-2018 23:32
Echt? Een zoen waarna iemand het uitmaakte op 18-jarige leeftijd en waarna ze te schijterig waren om het te vertellen? Dat is een klap in je gezicht? Mwoah.
Ja, als je gelooft dat je de ander kon vertrouwen wel ja. Dan is een leugen due de relatie lang duurt best een klap.
Saartje2008 schreef:
25-11-2018 22:58
Omdat ik weet dat het mijn fout is en als mijn man dit ooit te weten komt zijn wereld in zal storten 😥 ik wil ons leven niet kapot maken. Na die zoen meteen uitgemaakt en mezelf maar in iets met die ander gestort. Wat een opwelling was.
O kom op zeg. Het was een kusje. Geen uitgebreide neukpartij oid.
Zit jij zo onder de knoet bij je vent dat je zo bang bent dat dat zoentje van 15 jaar geleden uitkomt?
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Beau-ter-Ham schreef:
26-11-2018 15:25
O kom op zeg. Het was een kusje. Geen uitgebreide neukpartij oid.
Zit jij zo onder de knoet bij je vent dat je zo bang bent dat dat zoentje van 15 jaar geleden uitkomt?
Zoentje, neuken, ik weet niet hoe het voor die man is, maar voor mij is vreemdgaan vreemdgaan.
Vertellen is geen optie meer dus zal toch op een of andere manier proberen ermee te leven. Ik weet niet hoe ik de gedachte uit mijn hoofd krijg, maar als ik het zeg dan zal het alsnog klaar zijn. Of moet ik het vertellen?
Of zou die andere jongen nu ook geen zin meer hebben in gezeik erom? Hij wist namelijk dat ik bezet was. Of nu hij ons weer ziet denken, dat het niet eerlijk is en hij de waarheid gaat vertellen.
Nee tuurlijk niet! Dienis t allang vergeten!

Ga naar een psych en praat over je schuldgevoelens en leer hoe onrealistisch dit is!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2018 11:49
Reden: trollhunten
96.61% gewijzigd
Het is lastig omdat je n hier weet of iemand nog kwaad wilt. Destijds was hij boos en wilde hij eerst wel naar mijn toen ex gaan
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2018 11:50
Reden: quote verwijderd + op de man bericht verwijderd
98.63% gewijzigd
Saartje2008 schreef:
26-11-2018 18:01
Het is lastig omdat je n hier weet of iemand nog kwaad wilt. Destijds was hij boos en wilde hij eerst wel naar mijn toen ex gaan
Tsja je kunt niet redelijkwerwijs verwachten van een mens dat die boosheid in twaalf jaar wat is afgenomen natuurlijk. Zíedend zal hij zijn. En terecht ook.
En natuurlijk heb ik ontzettende spijt en had ik achteraf gewild dat ik het meteen gezegd had. Maar als het je eerste liefde is en je doet iets doms dan ben je heel bang hem kwijt te raken.
:zzz:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven