Man vindt het saai
zaterdag 24 november 2018 om 11:12
Mijn man en ik zijn zes jaar samen en hebben één kindje. Ik geniet van ons gezin. De sex is minder - vooral voor mijn man dan. Hij zegt het allemaal maar saai en passieloos te vinden. Hij heeft mij na een heel moeilijk gesprek hierover gezegd dat zijn plezier tussen de lakens onder het vriespunt ligt. Ik weet niet wat ik kan doen om hem tegemoet te komen.
Toen ik in de 20 was, heb ik een ongeval gehad, waarbij ik mijn rug gebroken heb. Daardoor heb ik last van chronische zenuwpijn in mijn benen. In bed zorgt dit voor fysieke beperkingen. Ik kan een bepaalde houding (bv als ik op mijn knieën zit) niet lang volhouden. Doordat ik pijn heb en hier bij momenten ook medicatie voor slik, is mijn libido ook vaak ver te zoeken.
De seks is dan ook redelijk eentonig. We hebben meestal seks als ik uitgerust ben ('s morgen). We doen voorspel en doen meestal standjes met mij vanonder. Mijn man vraagt vaak om bovenop te gaan, maar meer dan enkele minuutjes lukt dit niet, wat hij frustrerend vindt.
Waar ik het vooral moeilijk mee heb, is dat mijn man steeds minder begrip heeft voor mijn situatie. Toen ik zwanger was, ben ik gestopt met de medicatie (omdat dit gevaarlijk kon zijn voor mijn kindje), maar ik heb toen maandenlang veel pijn gehad. Na de borstvoeding ben ik dit terug gestart. Hierdoor was mijn libido lang heel laag. Mijn man zegt dat ik wel kan stoppen voor mijn kind, maar dat hij voor mij niet belangrijk genoeg is om zin te maken. Door de manier waarop hij erin staat en met de problemen omgaat, ontneemt hij mij vaak de zin om met de situatie aan de slag te gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie kijk op de situatie. Hoe kan ik het minder saai maken?
Toen ik in de 20 was, heb ik een ongeval gehad, waarbij ik mijn rug gebroken heb. Daardoor heb ik last van chronische zenuwpijn in mijn benen. In bed zorgt dit voor fysieke beperkingen. Ik kan een bepaalde houding (bv als ik op mijn knieën zit) niet lang volhouden. Doordat ik pijn heb en hier bij momenten ook medicatie voor slik, is mijn libido ook vaak ver te zoeken.
De seks is dan ook redelijk eentonig. We hebben meestal seks als ik uitgerust ben ('s morgen). We doen voorspel en doen meestal standjes met mij vanonder. Mijn man vraagt vaak om bovenop te gaan, maar meer dan enkele minuutjes lukt dit niet, wat hij frustrerend vindt.
Waar ik het vooral moeilijk mee heb, is dat mijn man steeds minder begrip heeft voor mijn situatie. Toen ik zwanger was, ben ik gestopt met de medicatie (omdat dit gevaarlijk kon zijn voor mijn kindje), maar ik heb toen maandenlang veel pijn gehad. Na de borstvoeding ben ik dit terug gestart. Hierdoor was mijn libido lang heel laag. Mijn man zegt dat ik wel kan stoppen voor mijn kind, maar dat hij voor mij niet belangrijk genoeg is om zin te maken. Door de manier waarop hij erin staat en met de problemen omgaat, ontneemt hij mij vaak de zin om met de situatie aan de slag te gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie kijk op de situatie. Hoe kan ik het minder saai maken?
zondag 25 november 2018 om 20:24
Ik begrijp je verhaal, maar je geeft heel veel tegenstrijdigheden. Je hoeft je niet in bochten te wringen om het spannender te maken als dat voor jou niet haalbaar is. Maar praat met elkaar. Praat over wat jullie dwars zit, wat jullie beiden willen, fijn vinden en ga ontdekken wat haalbaar is zonder hoge verwachtingen. Seks heb je samen en of het nou maar 1 standje kan omdat het gewoon niet anders gaat voor jou of 10 standjes per keer, daar draait het echt niet om. En belangrijker nog.. respecteer elkaar en waardeer elkaar, want die 2 mis ik in dit verhaal totaal.
zondag 25 november 2018 om 20:31
zie ik net zoBiscotti schreef: ↑25-11-2018 20:24Ik begrijp je verhaal, maar je geeft heel veel tegenstrijdigheden. Je hoeft je niet in bochten te wringen om het spannender te maken als dat voor jou niet haalbaar is. Maar praat met elkaar. Praat over wat jullie dwars zit, wat jullie beiden willen, fijn vinden en ga ontdekken wat haalbaar is zonder hoge verwachtingen. Seks heb je samen en of het nou maar 1 standje kan omdat het gewoon niet anders gaat voor jou of 10 standjes per keer, daar draait het echt niet om. En belangrijker nog.. respecteer elkaar en waardeer elkaar, want die 2 mis ik in dit verhaal totaal.
maandag 26 november 2018 om 06:33
Ben indertijd ook met ex naar een seksuoloog geweest, het was wat mij toen betrof het begin van het begin, of het begin van het einde.
Het werd het laatste.
De seksuoloog zei bij het 3e gesprek " Meneer u bent zo passief " en daar was alles mee gezegd. Het laatste redmiddel, zelfs dat en TO? als je echt wil lukt het, maar wil je echt niet dan gaat het ook niet gebeuren.
En laat ik nou het gevoel hebben dat je helemaal niet wil, nee jij wil dat jouw man ook net als jij seks aan de kant schuift en samen tot het einde handje kusje pepermuntje wil omdat jij het zo wil.
Niet hij vernederd jou maar door continue afwijzing verneder je hem en dat gaat diep heel diep en op een dag is het einde oefening, niet omdat er geen spannende seks was, maar omdat je er geen ruk aan hebt gedaan niet hebt laten zien écht te willen, dat was voor mij indertijd het ergste.
Heb daar echt van moeten herstellen kan ik je vertellen, de continue afwijzing van jou als mens van de persoon waar je zoveel van hield waar je oud mee dacht te worden.
Succes je gaat het nodig hebben.
Been there....
Het werd het laatste.
De seksuoloog zei bij het 3e gesprek " Meneer u bent zo passief " en daar was alles mee gezegd. Het laatste redmiddel, zelfs dat en TO? als je echt wil lukt het, maar wil je echt niet dan gaat het ook niet gebeuren.
En laat ik nou het gevoel hebben dat je helemaal niet wil, nee jij wil dat jouw man ook net als jij seks aan de kant schuift en samen tot het einde handje kusje pepermuntje wil omdat jij het zo wil.
Niet hij vernederd jou maar door continue afwijzing verneder je hem en dat gaat diep heel diep en op een dag is het einde oefening, niet omdat er geen spannende seks was, maar omdat je er geen ruk aan hebt gedaan niet hebt laten zien écht te willen, dat was voor mij indertijd het ergste.
Heb daar echt van moeten herstellen kan ik je vertellen, de continue afwijzing van jou als mens van de persoon waar je zoveel van hield waar je oud mee dacht te worden.
Succes je gaat het nodig hebben.
Been there....
maandag 26 november 2018 om 08:03
Ik heb gisteren gevraagd wat mijn man bedoelde toen hij zei dat het saai was. Hij zei ik weet het niet. Ik heb aangedrongen en toen zei hij dat het altijd hetzelfde is. Ik heb gevraagd wat hij graag eens zou proberen. Hij zei ik weet het niet. Ik heb gezegd dat ik toch misschien bereid was om het te doen. Hij zei 'jij kan dat toch niet'. Ik heb gevraagd wat hij daarmee bedoelde, maar hij wilde niets meer zeggen. We zijn toen wat bozig gaan slapen.

maandag 26 november 2018 om 09:32
Ik denk eerlijk gezegd dat dit al einde oefening is voor jullie.Caligula1234 schreef: ↑26-11-2018 08:03Ik heb gisteren gevraagd wat mijn man bedoelde toen hij zei dat het saai was. Hij zei ik weet het niet. Ik heb aangedrongen en toen zei hij dat het altijd hetzelfde is. Ik heb gevraagd wat hij graag eens zou proberen. Hij zei ik weet het niet. Ik heb gezegd dat ik toch misschien bereid was om het te doen. Hij zei 'jij kan dat toch niet'. Ik heb gevraagd wat hij daarmee bedoelde, maar hij wilde niets meer zeggen. We zijn toen wat bozig gaan slapen.

maandag 26 november 2018 om 09:42
Volgens mij is het al einde oefening in een relatie als je als partner jouw genot stelt boven het welzijn van je partner. Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand kan aandringen op seks terwijl iemand aangeeft pijn daarvan te ondervinden op wat voor manier dan ook. Respectloos. En seks met pijn zorgt nooit voor meer zin. Iemand met pijnklachten die probeert iets van haar/hun seksleven te maken, kan dat alleen met een partner die haar op dat gebied serieus neemt en ook zoekt naar oplossingen in plaats van het normaal te vinden dat iemand pijn heeft. Echt: koekoek.

maandag 26 november 2018 om 10:31
Caligula1234 schreef: ↑26-11-2018 08:03Ik heb gisteren gevraagd wat mijn man bedoelde toen hij zei dat het saai was. Hij zei ik weet het niet. Ik heb aangedrongen en toen zei hij dat het altijd hetzelfde is. Ik heb gevraagd wat hij graag eens zou proberen. Hij zei ik weet het niet. Ik heb gezegd dat ik toch misschien bereid was om het te doen. Hij zei 'jij kan dat toch niet'. Ik heb gevraagd wat hij daarmee bedoelde, maar hij wilde niets meer zeggen. We zijn toen wat bozig gaan slapen.
Wat een natte krant, joh. "Ik weet het niet." Nou, loop dan ook niet te zeuren. Ga eerst eens nadenken wat je wel wilt voordat je al die kritiek bij je vrouw neerlegt.
En verder wat Laverneb zegt.

maandag 26 november 2018 om 10:48
Oh je kent hem en weet zijn kant van het verhaal ook? En zij doet wel moeite om oplossingen te vinden?laverneb schreef: ↑26-11-2018 09:42Volgens mij is het al einde oefening in een relatie als je als partner jouw genot stelt boven het welzijn van je partner. Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand kan aandringen op seks terwijl iemand aangeeft pijn daarvan te ondervinden op wat voor manier dan ook. Respectloos. En seks met pijn zorgt nooit voor meer zin. Iemand met pijnklachten die probeert iets van haar/hun seksleven te maken, kan dat alleen met een partner die haar op dat gebied serieus neemt en ook zoekt naar oplossingen in plaats van het normaal te vinden dat iemand pijn heeft. Echt: koekoek.

maandag 26 november 2018 om 10:50
Alsof zij dan ineens wel zin zou krijgen, ze wijst elke mogelijke oplossing van de hand, legt het probleem volledig bij hem en nou moet hij maar zeggen wat hij anders wil zien.

maandag 26 november 2018 om 11:20
Lord*Voldemort schreef: ↑26-11-2018 10:50Alsof zij dan ineens wel zin zou krijgen, ze wijst elke mogelijke oplossing van de hand, legt het probleem volledig bij hem en nou moet hij maar zeggen wat hij anders wil zien.
Hij is toch degene die klaagt dat het niet goed is? Dan moet hij ook aangeven wat zij kan doen om het te verbeteren.
Ik vind dat ze al best veel doet, binnen wat er voor haar mogelijk is. Daarnaast probeert ze het gesprek aan te gaan en dan komt hij met zo'n suf "ik weet het niet". Daar kun je toch niks mee?

maandag 26 november 2018 om 11:26
Oh ja? Wat heeft ze dan al gedaan om de zaak te verbeteren?RikM schreef: ↑26-11-2018 11:20Hij is toch degene die klaagt dat het niet goed is? Dan moet hij ook aangeven wat zij kan doen om het te verbeteren.
Ik vind dat ze al best veel doet, binnen wat er voor haar mogelijk is. Daarnaast probeert ze het gesprek aan te gaan en dan komt hij met zo'n suf "ik weet het niet". Daar kun je toch niks mee?
maandag 26 november 2018 om 11:28
Hij is ook degene die het anders wil. Laat hem dan een vent zijn en eerlijk en open vertellen wat hij wil.Lord*Voldemort schreef: ↑26-11-2018 10:50Alsof zij dan ineens wel zin zou krijgen, ze wijst elke mogelijke oplossing van de hand, legt het probleem volledig bij hem en nou moet hij maar zeggen wat hij anders wil zien.
Nu legt hij zijn probleem bij to neer, zonder te vertellen wat zijn probleem is. Dat lijkt me niet de manier om tot een oplossing te komen.
Maar goed, ook dit is een gevalletje communicatie waar een sexuoloog erg behulpzaam bij is.

maandag 26 november 2018 om 11:41
Hij wil graag dat zij een keer bovenop gaat, waarschijnlijk wil hij nog veel meer maar durft hij dat niet meer te zeggen omdat hij in het verleden al is afgewezen door haar.julius schreef: ↑26-11-2018 11:28Hij is ook degene die het anders wil. Laat hem dan een vent zijn en eerlijk en open vertellen wat hij wil.
Nu legt hij zijn probleem bij to neer, zonder te vertellen wat zijn probleem is. Dat lijkt me niet de manier om tot een oplossing te komen.
Maar goed, ook dit is een gevalletje communicatie waar een sexuoloog erg behulpzaam bij is.

maandag 26 november 2018 om 12:05
Wat hij vraagt van zijn partner is: jij hebt pijn, doe maar iets wat nog meer pijn doet, omdat je mij daarmee pleziert...Lord*Voldemort schreef: ↑26-11-2018 11:41Hij wil graag dat zij een keer bovenop gaat, waarschijnlijk wil hij nog veel meer maar durft hij dat niet meer te zeggen omdat hij in het verleden al is afgewezen door haar.
Hoe kan een vrouw bij een man die in hun seksleven zo denkt ooit seks gaan verbinden met lekker, fijn, vertrouwd, geil of wat dan ook en plezier beleven aan wat wel lukt?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik van mijn man of vriend zou verwachten in een situatie met chronische pijn bij hem (niet eens vergelijkbaar met iets als een versleten knie ofzo, maar veel pijnlijker) dat hij mijn favoriete standjes doet omdat ik dat zo leuk vind terwijl ik weet dat hij daarna een halve dag kreupel loopt van de pijn? Dan zorg je toch dat wat je doet voor beiden fijn is?
Als ik een kerel in mijn bed zou hebben die vindt dat ik maar op mijn tanden moet bijten voor zijn genot, zou ik hem vriendelijk vragen dat bed te verlaten om nooit meer terug te komen. Mijn lust zou spontaan verdwijnen voor altijd denk ik bij iemand met zo’n denkwijze.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 12:07
0.37% gewijzigd
maandag 26 november 2018 om 12:07
TO, ik snap dat je e reacties hier lastig vindt om te lezen. Ik krijg het idee dat jij al een hele tijd je best doet om je man tegemoet te komen op het gebied van seks, maar ook dat die seks niet zo leuk is voor jou. Je begint al met weinig zin en je man houdt ook nog eens niet van voorspel. Dat geeft me het idee dat je vooral voor hem seks hebt en niet voor jezelf. Als je meer bezig bent met zijn genot en plichtsbesef dan met je eigen genot en comfort, is seks in mijn ervaring niet echt leuk. En als dat lang duurt (steeds met tegenzin/zonder zin seks die niet echt geil en lekker is), wordt zin maken steeds moeilijker. Het wordt namelijk niet beloond.
Als je het zelf daardoor niet zo leuk vindt, kan je het misschien nog blijven opbrengen vanuit de behoefte om hem gelukkig te zien. Ik begrijp heel goed dat er weinig overblijft van je bereidheid om seks te hebben/zin te maken als ook die laatste motivator wegvalt: ondanks je pogingen is hij blijkbaar ontevreden. Waar je behoefte hebt aan waardering voor de moeite die je al lange tijd doet om hem toch nog een enigszins bevredigend seksleven te gunnen, krijg je verwijten over je tekortkomingen. Ik begrijp heel goed dat je op dit moment weinig kan met alle suggesties. Je richt je al lange tijd op zijn behoefte ten koste van de jouwe, krijgt daar geen waardering voor en moet nu wéér je eigen behoeftes opzij zetten en hem verder tegemoet komen op manieren waar je je niet comfortabel bij voelt. Ik snap heel goed dat je daar geen oplossing in ziet.
Ik denk dat ik zelf de oplossing zou zoeken in zorgen dat seks weer leuk wordt voor jou. Als jij je weer op je eigen gevoel kan richten in plaats van op hem tevreden houden, en jullie seks hebben op een manier die voor jou echt fijn is, denk ik dat je libido zou kunnen groeien. Ook als je nog steeds niet uit jezelf een hoge sex drive hebt, wordt zin maken wel makkelijker. Ik denk ook dat het het voor hem leuker zou maken: seks met iemand die echt geniet is veel leuker dan seks met iemand die eigenlijk geen zin heeft en het vooral doet om het jou naar de zin te maken. Ik denk ook dat de ander zien genieten belangrijker is voor seksuele bevrediging dan tientallen verschillende standjes afwerken en al je wilde fantasieën uitleven.
Ik denk dat een seksuoloog hierbij kan helpen, al is het maar door de ingesleten, onbevredigende patronen te doorbreken. Niet door jou nog een hele reeks extra 'verplichtingen' op te leggen, maar juist door te proberen dat gevoel van verplichting weg te nemen. Hoe zou het voelen voor jou als dat de insteek zou zijn?
Als je het zelf daardoor niet zo leuk vindt, kan je het misschien nog blijven opbrengen vanuit de behoefte om hem gelukkig te zien. Ik begrijp heel goed dat er weinig overblijft van je bereidheid om seks te hebben/zin te maken als ook die laatste motivator wegvalt: ondanks je pogingen is hij blijkbaar ontevreden. Waar je behoefte hebt aan waardering voor de moeite die je al lange tijd doet om hem toch nog een enigszins bevredigend seksleven te gunnen, krijg je verwijten over je tekortkomingen. Ik begrijp heel goed dat je op dit moment weinig kan met alle suggesties. Je richt je al lange tijd op zijn behoefte ten koste van de jouwe, krijgt daar geen waardering voor en moet nu wéér je eigen behoeftes opzij zetten en hem verder tegemoet komen op manieren waar je je niet comfortabel bij voelt. Ik snap heel goed dat je daar geen oplossing in ziet.
Ik denk dat ik zelf de oplossing zou zoeken in zorgen dat seks weer leuk wordt voor jou. Als jij je weer op je eigen gevoel kan richten in plaats van op hem tevreden houden, en jullie seks hebben op een manier die voor jou echt fijn is, denk ik dat je libido zou kunnen groeien. Ook als je nog steeds niet uit jezelf een hoge sex drive hebt, wordt zin maken wel makkelijker. Ik denk ook dat het het voor hem leuker zou maken: seks met iemand die echt geniet is veel leuker dan seks met iemand die eigenlijk geen zin heeft en het vooral doet om het jou naar de zin te maken. Ik denk ook dat de ander zien genieten belangrijker is voor seksuele bevrediging dan tientallen verschillende standjes afwerken en al je wilde fantasieën uitleven.
Ik denk dat een seksuoloog hierbij kan helpen, al is het maar door de ingesleten, onbevredigende patronen te doorbreken. Niet door jou nog een hele reeks extra 'verplichtingen' op te leggen, maar juist door te proberen dat gevoel van verplichting weg te nemen. Hoe zou het voelen voor jou als dat de insteek zou zijn?

maandag 26 november 2018 om 12:08
Ach hij vindt wel iemand anders. Maar ik denk dat dat niet de gewenste oplossing voor ts is.laverneb schreef: ↑26-11-2018 12:05Wat hij vraagt van zijn partner is: jij hebt pijn, doe maar iets wat nog meer pijn doet, omdat je mij daarmee pleziert...
Hoe kan een vrouw bij een man die in hun seksleven zo denkt ooit seks gaan verbinden met lekker, fijn, vertrouwd, geil of wat dan ook en plezier beleven aan wat wel lukt?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik van mijn man of vriend zou verwachten in een situatie met chronische pijn bij hem (niet eens vergelijkbaar met iets als een versleten knie ofzo, maar veel pijnlijker) dat hij mijn favoriete standjes doet omdat ik dat zo leuk vind terwijl ik weet dat hij daarna een halve dag kreupel loopt van de pijn? Dan zorg je toch dat wat je doet voor beiden fijn is?
Als ik een kerel in mijn bed zou hebben die vind dat ik maar op mijn tanden moet bijten voor zijn genot, zou ik hem vriendelijk vragen dat bed te verlaten om nooit meer terug te komen. Mijn lust zou spontaan verdwijnen voor altijd denk ik bij iemand met zo’n denkwijze.

maandag 26 november 2018 om 12:15
Dankjewel. Ik heb zelf (andere) pijnklachten, en ik vond het heel fijn om jouw berichten hier te lezen. Ik hoop dat het TO ook helpt om zich wat minder verplicht te voelen tot van alles.

maandag 26 november 2018 om 12:17
TO, je openstellen voor nieuwe dingen, andere dingen, lukt alleen vanuit vertrouwen in je partner.
Als jij het vertrouwen niet hebt in je partner dat hij wil dat seks voor jullie samen fijn is, kun je hem dat beter vertellen.
Nu lijkt het, door jouw posts, of het hem niet interesseert dat jij pijn hebt. Het lijkt me wel relevant dat met hem te bespreken.
Want misschien denkt hij er wel anders over dan het nu voor jou lijkt. Vertel hem dat zo’n opmerking als “ tijdens de zwangerschap vond je die pijn wel oké, en voor mij heb je dat niet over” jou heel erg dat gevoel geeft. Ik hoop dat jullie er uit komen.
Als jij het vertrouwen niet hebt in je partner dat hij wil dat seks voor jullie samen fijn is, kun je hem dat beter vertellen.
Nu lijkt het, door jouw posts, of het hem niet interesseert dat jij pijn hebt. Het lijkt me wel relevant dat met hem te bespreken.
Want misschien denkt hij er wel anders over dan het nu voor jou lijkt. Vertel hem dat zo’n opmerking als “ tijdens de zwangerschap vond je die pijn wel oké, en voor mij heb je dat niet over” jou heel erg dat gevoel geeft. Ik hoop dat jullie er uit komen.
maandag 26 november 2018 om 13:21
Je wordt niet afgewezen als je partner een standje niet kan doen vanwege pijn. Je wordt afgewezen op het moment dat je partner geen seks wil.Lord*Voldemort schreef: ↑26-11-2018 11:41Hij wil graag dat zij een keer bovenop gaat, waarschijnlijk wil hij nog veel meer maar durft hij dat niet meer te zeggen omdat hij in het verleden al is afgewezen door haar.
En in to's geval begrijp ik prima waarom ze niet meer staat te springen. Seks met haar partner heeft weinig meer te maken met intimiteit, maar met standjes waar haar partner geil van wordt, ongeacht of zij daar pijn door heeft of niet.
Vergelijk het anders even met jouw vriendin. Stel dat die alleen nog maar seks wil als ze jou daarbij met een enorme dildo in je kont mag penetreren. Zou jij daarin meegaan omdat je bang bent dat ze anders wel elders seks gaat zoeken?