Help wat nu

25-11-2018 20:04 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie hulp nodig.
15 jaar geleden, ik was 16 jaar ontmoette ik mijn vriend.
Na een relatie van 2.5 jaar waarin hij erg jaloers was en mij enorm kort hield ben ik gevallen voor een jongen op school. Vooral voor zijn praatjes eigenlijk.
Die jongen wist dat ik bezet was, maar deed erg zijn best mij voor hem te winnen.
Toen ik hem wilde vertellen dat dit niet ging lukken had ik een moment van zwakte en hebben we gezoend. Daarna heb ik meteen mijn relatie verbroken, overmand door schuldgevoel.
Ik ben iets met die jongen begonnen als ern relatie en daar kwam mijn toen ex achter. Die ging helemaal door het lint.

Na veel gesprekken met mijn ex weer terug naar mijn ex waar ik nu 12 jaar nog steeds mee ben en een prachtige zoon heb. Die jongen was destijds nog amused toen ik terug ging naar mijn ex.

Ik heb alleen nooit verteld van die zoen voordat het uitging. Die jongen destijds meerdere malen gevraagd zijn mond te houden en dat heeft hij gedaan. En ik heb altijd gezegd dat er niets gebeurd was toen wij nog samen waren. Nu 12 jaar later woont die jongen vlak bij mij in de buurt met zijn vrouw en komen we elkaar regelmatig tegen.

Zou hij nu alsnog zijn mond open doen, nu hij ziet dat ik nog met dezelfde als toen ben? Ik ben bang dat hij het nu alsnog verteld of nog een oude mail van mij heeft oid.

Ik ben overmand door schuldgevoel en kan aan niets anders meer denken. Het beheerst mijn leven.
anoniem_379312 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 22:01
12.36% gewijzigd
Ben ik deze relatie nog wel waard? Ook al is dit nooit boven tafel gekomen. Of heb ik door niets te zeggen dat recht weggegooid? Hoe voel ik mezelf weer ok over mezelf?
Hoe kan ik dit nog voor mezelf verantwoorden?
Saartje2008 schreef:
26-11-2018 19:35
Ben ik deze relatie nog wel waard? Ook al is dit nooit boven tafel gekomen. Of heb ik door niets te zeggen dat recht weggegooid? Hoe voel ik mezelf weer ok over mezelf?
Saartje. Sorry dat ik het zeg, maar misschien is het een wake up call: je stelt je verschrikkelijk aan.
Saartje2008 schreef:
Geef je op bij de plaatselijke theatergroep.
Nemaìn’ schreef:
26-11-2018 21:25
Geef je op bij de plaatselijke theatergroep.
.
Dit.
Mijn god wat een drama om niets.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Saartje2008 schreef:
25-11-2018 23:27
Misschien is die jongen nog boos op mij. Of heeft hij medelijden met mijn man nu. Ondanks dat hij wist dat ik toen bezet was
Gewoon wat extra citroensap bij doen, maar wel echt goed roeren dan. Uurtje in de koelkast is genoeg. Succes, laat even weten of ze het lekker vonden!
Saartje2008 schreef:
Post kan er blijkbaar wat langer over doen i.v.m. black friday, dus ik zou gewoon nog even geduld hebben.
Wat vinden jullie. Moet ik dit nog opbiechten? Of maak ik me druk om niets en kan ik dit beter van me afzetten?
Saartje2008 schreef:
27-11-2018 15:46
Wat vinden jullie. Moet ik dit nog opbiechten? Of maak ik me druk om niets en kan ik dit beter van me afzetten?

Heb je de reacties gelezen of niet?? Waarom blijf je dit vragen terwijl de reacties toch wel erg duidelijk?

Of moeten we het nog eens in het Noors uitleggen?
I wanna live my life with the volume full!
Saartje2008 schreef:
Of je het wil opbiechten ligt aan of jij dat wil. Die man zal er hoogstwaarschijnlijk niet over beginnen.
Jaw3l, maar wat ik me afvraag is of er misschien onduidelijkheid is. Er is mij vaak gevraagd hoe het gegaan is en ik heb altijd gelogen. En gezegt dat er niets was voordat het uit was. Oneerlijk dus
Anneleke, vind jij dat ik in mijn man er nu goed mee zou doen omdat mijn relatie nu op niets gebaseerd is?
Saartje2008 schreef:
27-11-2018 16:05
Jaw3l, maar wat ik me afvraag is of er misschien onduidelijkheid is. Er is mij vaak gevraagd hoe het gegaan is en ik heb altijd gelogen. En gezegt dat er niets was voordat het uit was. Oneerlijk dus
Dit is helemaal aan jou. Of je het opbiecht of niet is aan jou.
Ik weet het ook niet meer. Ik kan mezelf niet vergeven. Voel me Leugenaar. Ook al was ik 18 jaar en nu allang volwassen.
Saartje2008 schreef:
27-11-2018 16:06
Anneleke, vind jij dat ik in mijn man er nu goed mee zou doen omdat mijn relatie nu op niets gebaseerd is?
Jij kent je man, ik niet. Jij kent jullie relatie. Net zoals je er zelf voor koos te liegen moet je zelf bepalen of je daarmee doorgaat of niet.

Je hebt een hoop meningen gelezen, tijd om je eigen mening te vormen. Ik neem aan dat jullie relatie uit meer bestaat dan de leugen en dat hij dus niet weggaat alleen vanwege de leugen. Maar ik weet niet hoe hij of jullie relatie is, alleen jij kan dit inschatten.
Wij geven meestal gewoon gewoon iets kleins of chocolaatjes, het gaat maar om het idee.
Ha klopt ik moet kiezen en weet dat hij mij dit nooit kan vergeven. En het niet vertellen was ook omdat ik hem kapot had gemaakt. Mijn zoon wil ik dit ook niet aandoen.
Hij weet alles wat er gebeurt was met die jongen in de tijd dat het wel uit was. Maar dus inderdaad niet van de zoen die vlak voordat ik het uitmaakte afspeelde. Je hebt gelijk ik heb hem dus inderdaad de kans ontnomen om om die reden bij mij weg te gaan. Dus ja hoeveel ben ik hem dan waard. Eigenlijk niet dus
Saartje2008 schreef:
27-11-2018 16:15
Ik weet het ook niet meer. Ik kan mezelf niet vergeven. Voel me Leugenaar. Ook al was ik 18 jaar en nu allang volwassen.
Ja, je liegt.
Je hebt ook een hele grote duim.
Wat bedoel je daarmee?
Ik vind Billy op zich geen stomme naam maar sluit me bij de rest aan: het gaat totáál niet samen met Ramona
Murrmurr schreef:
27-11-2018 17:12
Ik vind Billy op zich geen stomme naam maar sluit me bij de rest aan: het gaat totáál niet samen met Ramona
:rofl:
Saartje2008 schreef:
27-11-2018 16:18
Ha klopt ik moet kiezen en weet dat hij mij dit nooit kan vergeven. En het niet vertellen was ook omdat ik hem kapot had gemaakt. Mijn zoon wil ik dit ook niet aandoen.

Echt serieus hè? Kapot maken met een zoen? Kom op zeg!

Man, zullen we ruilen? Jij mijn problemen, ik die van jou?
I wanna live my life with the volume full!
Saartje2008 schreef:
Als jij het niet vertelt dan doe ik het ondertussen wel. Dan vertel ik ipv een zoen dat die gast je een totaal ruptuur heeft geneukt goed?
Kan iemand mij raad geven.
Ik wordt overmand door schuldgevoel en voel me alsof ik mijn man niet waard ben.
Door die leugen, maar ik kan na al die tijd toch niet eens de waarheid gaan vertellen?
Hoe kom ik van mijn rotgevoelens af en vergeef ik mijzelf?
Of verdien ik dit? En moet ik het toch zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven