Keylogger
dinsdag 27 november 2018 om 08:24
Lastig om dit op je telefoon terug te vinden als je er niet veel verstand van hebt. Als je bang bent dat er een keylogger op je telefoon geïnstalleerd is, download dan Ghostpress. Op de website van computer totaal staat een uitgebreid artikel hierover: https://computertotaal.nl/artikelen/app ... hostpress/
Don't get high on your own supply.

dinsdag 27 november 2018 om 19:57
Wat wordt er allemaal gewist als ik alles terug zet naar fabrieksinstellingen? Foto's staan op sd kaartje.
Apps kan ik zo weer opnieuw downloaden ja..
Hoeveel tijd kost dat terugzetten?
Ghostpress zelf, is die link via bovenstaande link betrouwbaar? Wil niet zelf achterdochtig overkomen maar ook niet naïef..
**knip**
Apps kan ik zo weer opnieuw downloaden ja..
Hoeveel tijd kost dat terugzetten?
Ghostpress zelf, is die link via bovenstaande link betrouwbaar? Wil niet zelf achterdochtig overkomen maar ook niet naïef..
**knip**
cookie84 wijzigde dit bericht op 29-11-2018 18:55
10.61% gewijzigd

dinsdag 27 november 2018 om 21:23
dinsdag 27 november 2018 om 21:49
Want als ik een keylogger op mijn tel zou hebben dat snap ik gelijk waarom dat mijn ex me nooit meer wat zegt. Omdat hij alles kan lezen nog.
Dus ik zou ook heel graag willen opsporen eerst of dat gebeurd is?
Nu lijkt het soms alsof hij alles kan inzien en meelezen. Maar weet ook misschien dat ik paronoide ben.
Maar Cookie, als je ex vaker je eigendommen in zijn handen heeft gehad en hier in verleden al misbruik van maakte is best een grote kans. Mijn ex maakte ook overal misbruik van in relatie. Kon zelf in mijn mobiel zonder dat hij de toegangscode wist. Dit snap ik nog steeds niet.
Dus ik zou ook heel graag willen opsporen eerst of dat gebeurd is?
Nu lijkt het soms alsof hij alles kan inzien en meelezen. Maar weet ook misschien dat ik paronoide ben.
Maar Cookie, als je ex vaker je eigendommen in zijn handen heeft gehad en hier in verleden al misbruik van maakte is best een grote kans. Mijn ex maakte ook overal misbruik van in relatie. Kon zelf in mijn mobiel zonder dat hij de toegangscode wist. Dit snap ik nog steeds niet.
woensdag 28 november 2018 om 07:59
Er zijn keyloggers die je niet met een factory reset kan verwijderen. Om deze te verwijderen, moet je de firmware op je telefoon opnieuw installeren.
Zeker nooit een back up terugzetten nadat je naar de fabrieksinstellingen bent terug gegaan. De keylogger kan zich nl ook verstoppen in de backup.
Een goed verstopte keylogger is voor een leek niet te vinden. Daar worden dit soort programma's op ontworpen.
De vraag is, was je ex een beetje een nerd? Wil je dit een beetje goed kunnen aanpakken dan moet je ook telefoons kunnen rooten. Dit kan niet zomaar elke knuppel.
Zeker nooit een back up terugzetten nadat je naar de fabrieksinstellingen bent terug gegaan. De keylogger kan zich nl ook verstoppen in de backup.
Een goed verstopte keylogger is voor een leek niet te vinden. Daar worden dit soort programma's op ontworpen.
De vraag is, was je ex een beetje een nerd? Wil je dit een beetje goed kunnen aanpakken dan moet je ook telefoons kunnen rooten. Dit kan niet zomaar elke knuppel.
Don't get high on your own supply.

woensdag 28 november 2018 om 13:58
Ja zeg, dan weet ik het ook niet meer. Ik adviseer een telefoon met draaischijf.

woensdag 28 november 2018 om 19:01
En hoe doe je die firmware dan opnieuw installeren?
Geen back-up dus, dat wilde ik al vragen, kan het op je telefoonnummer zitten of je ip adres?
Geld voor een andere telefoon heb ik ff niet.
**knip**
Hoe moeilijk is het om zoiets te installeren, zie dat er apps zijn die ouders voor hun kinderen gebruiken.
Ik ben een leek hierin.. Vond het ook zo raar/ jammer dat de telefoonzaak me niet kon helpen
Geen back-up dus, dat wilde ik al vragen, kan het op je telefoonnummer zitten of je ip adres?
Geld voor een andere telefoon heb ik ff niet.
**knip**
Hoe moeilijk is het om zoiets te installeren, zie dat er apps zijn die ouders voor hun kinderen gebruiken.
Ik ben een leek hierin.. Vond het ook zo raar/ jammer dat de telefoonzaak me niet kon helpen
cookie84 wijzigde dit bericht op 29-11-2018 18:51
24.62% gewijzigd
woensdag 28 november 2018 om 20:45
Android is een betrekkelijk open systeem, en de techniek van een keylogger is niet erg ingewikkeld. De enige moeilijkheid zit, vermoed ik, in de techniek om het programma aan het zicht te onttrekken. Dus betrekkelijk simpel, lijkt me
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)