Oud&Nieuw
zaterdag 1 december 2018 om 13:18
Hallo allen,
Op 31 december ben ik jarig en vind dit helemaal geen fijne dag om jarig te zijn. Maargoed, ik zal het ermee moeten doen. Ik vier het al jaren niet meer voor vrienden en familie, maar ga meestal wel iets leuks doen voor de jaarwisseling. Ik heb even bij mijn vriendinnen gepeild wat ze dit jaar gaan doen met O&N, maar iedereen heeft zijn eigen plan al gemaakt. Mijn ouders hebben voorgesteld om 's middags te gaan lunchen en 's avonds op de bank met wat hapjes, maar ik vind dit zo suf en heb daar eigenlijk geen zin in. Nu twijfel ik of ik een paar dagen alleen ergens naartoe zal gaan. Het liefst binnen Europa vanwege de vliegduur en waar het veilig is i.v.m. drukte en vuurwerk. Koud of warmere bestemming maakt me niet veel uit. Wat zouden jullie doen?
(Veel steden in Europa heb ik al gezien, behalve Berlijn, Stockholm, Dublin en Moskou)
Liefs!
Op 31 december ben ik jarig en vind dit helemaal geen fijne dag om jarig te zijn. Maargoed, ik zal het ermee moeten doen. Ik vier het al jaren niet meer voor vrienden en familie, maar ga meestal wel iets leuks doen voor de jaarwisseling. Ik heb even bij mijn vriendinnen gepeild wat ze dit jaar gaan doen met O&N, maar iedereen heeft zijn eigen plan al gemaakt. Mijn ouders hebben voorgesteld om 's middags te gaan lunchen en 's avonds op de bank met wat hapjes, maar ik vind dit zo suf en heb daar eigenlijk geen zin in. Nu twijfel ik of ik een paar dagen alleen ergens naartoe zal gaan. Het liefst binnen Europa vanwege de vliegduur en waar het veilig is i.v.m. drukte en vuurwerk. Koud of warmere bestemming maakt me niet veel uit. Wat zouden jullie doen?
(Veel steden in Europa heb ik al gezien, behalve Berlijn, Stockholm, Dublin en Moskou)
Liefs!
zaterdag 1 december 2018 om 13:35
Je zult niet veel steden vinden waar de mensen zelf vuurwerk afsteken. Dat is vaak verboden. Ook is oud en nieuw vaak een familiefeest en is er veel dicht, dus doe vooronderzoek!
Hamburg schijnt gaaf te zijn met oud en nieuw. Ze steken dan om 12 uur professioneel vuurwerk af in de haven, boven het water.
Hamburg schijnt gaaf te zijn met oud en nieuw. Ze steken dan om 12 uur professioneel vuurwerk af in de haven, boven het water.
dropdrop wijzigde dit bericht op 01-12-2018 13:36
16.29% gewijzigd
zaterdag 1 december 2018 om 13:35
zaterdag 1 december 2018 om 13:52
Wat herkenbaar.
Ben zelf op 1 januari jarig en vier het ook al jaren niet meer.
Iedereen is moe, willen geen hapjes en moeten snel er weer vandoor want op 1 januari moet iedereen langs de familie voor de nieuwjaarswensen.
Wat een goed idee om lekker weg te gaan!
Amsterdam is ook leuk tijdens oud en nieuw.
Ben zelf op 1 januari jarig en vier het ook al jaren niet meer.
Iedereen is moe, willen geen hapjes en moeten snel er weer vandoor want op 1 januari moet iedereen langs de familie voor de nieuwjaarswensen.
Wat een goed idee om lekker weg te gaan!
Amsterdam is ook leuk tijdens oud en nieuw.
zaterdag 1 december 2018 om 14:21
Klopt, maar op oudjaarsavond is het centrum afgesloten en heb je tickets nodig om erin te komen.redbulletje schreef: ↑01-12-2018 13:44Edinburgh schijnt heel gaaf te zijn rond die tijd met fakkeltochten e.d.
Wenen is ook heel leuk; door het hele centrum vanaf de middag podia met verschillende soorten live muziek, van klassiek tot hiphop. Om 12 uur groot vuurwerk bij het Rathaus.
zaterdag 1 december 2018 om 14:27
@Dropdrop: dat er zelf geen vuurwerk mag worden afgestoken vind ik juist fijn! Ik ga liever naar een vuurwerkshow.
@Jolandje: jij ook alvast gefeliciteerd! Lekker op tijd
@Redbulletje: Edinburgh ben ik nog niet geweest! Wel makkelijke vliegverbinding vanuit het vliegveld hier in de buurt. Ik zal er eens naar kijken.
@Valisa: oh 1 januari lijkt me inderdaad nog vervelender! Iedereen is gaar die dag haha. Een paar jaar terug heb ik oud en nieuw gevierd in Amsterdam, maar dat vond ik niet zo geweldig.
Lapland lijkt me ook heel bijzonder, maar het is dan maar 4-5 uur licht op een dag. Stel je ziet dan het Noorderlicht i.p.v. vuurwerk, lijkt me heel apart.
@Jolandje: jij ook alvast gefeliciteerd! Lekker op tijd
@Redbulletje: Edinburgh ben ik nog niet geweest! Wel makkelijke vliegverbinding vanuit het vliegveld hier in de buurt. Ik zal er eens naar kijken.
@Valisa: oh 1 januari lijkt me inderdaad nog vervelender! Iedereen is gaar die dag haha. Een paar jaar terug heb ik oud en nieuw gevierd in Amsterdam, maar dat vond ik niet zo geweldig.
Lapland lijkt me ook heel bijzonder, maar het is dan maar 4-5 uur licht op een dag. Stel je ziet dan het Noorderlicht i.p.v. vuurwerk, lijkt me heel apart.
zaterdag 1 december 2018 om 15:04
Ik vind alleen zijn met oud en nieuw en dat ook nog niet in mijn eigen huis niet leuk. Ik ben weleens op 31 december naar huis gegaan omdat ik op de bank bij mijn ouders leuker vond dan in mijn eentje in een vreemde stad of land.
Ik vier het nu ook thuis en ik ga rond oo.00 met de buren op het dakterras naar het vuurwerk kijken en daarna met een grote groep (30-40p) wat drinken. Lapland is wel super tof maar ook heel duur.
Mijn vader is 30/12 jarig en we vieren het in het weekend voor oud en nieuw. Vroeger met oud en nieuw en dan bleef de helft slapen op bank. Dat was altijd heel gezellig.
Ik vier het nu ook thuis en ik ga rond oo.00 met de buren op het dakterras naar het vuurwerk kijken en daarna met een grote groep (30-40p) wat drinken. Lapland is wel super tof maar ook heel duur.
Mijn vader is 30/12 jarig en we vieren het in het weekend voor oud en nieuw. Vroeger met oud en nieuw en dan bleef de helft slapen op bank. Dat was altijd heel gezellig.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-12-2018 19:32
17.04% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 3 december 2018 om 10:24
Dit.redbulletje schreef: ↑01-12-2018 16:41Zelf ga ik met oudjaar gewoon op tijd naar bed met slaappillen. Gewoon lekker net doen alsof het een gewone dag is. En de volgende ochtend is het heerlijk rustig als je een wandeling gaat maken. Er zitten veel te veel feestdagen achter elkaar.