De clichévrouw in de Randstad
maandag 3 december 2018 om 14:38
Ik merk dat ik, naast ook veel toffe, eigenwijze en unieke vrouwen, steeds weer hetzelfde cliché tegenkom. Ze is de vriendin van een vriend, een collega, een oud-studiegenote. En eigenlijk is ze gewoon hartstikke inwisselbaar, want zoals zij zijn er tig anderen. Ik vraag mij echt af of de clichévrouw het doorheeft dat ze een wandelende kopie is en oprecht al die dingen leuk vindt, of dat ze zelf geen karakter heeft en dus andere clichés na-aapt.
De cliché
1. Ze heet Claire, Sophie, of Fleur
2. Ze komt uit een gezin uit de hogere middenklasse
3. Ze heeft spw, psychologie, binnenhuisarchitectuur of rechten gestudeerd
4. Ze volgt elke trend. Broeken met gaten zijn in, dan heeft zij die ook. Ook heeft ze vaak lang blond haar in een warrige knot, of los.
5. Ze post de hele tijd foto's van gezonde salades op instagram met daaronder 'inspirerende' quotes over een gezonde geest. Ook volgt ze elk hypedieet.
6. Desalniettemin drinkt ze minstens een paar keer per week glazen zoete witte wijn met 'dinnetjes' die er precies zou uitzien als zij.
7. Op feestjes posten zij en haar dinnetjes altijd foto's op een rij met kushandjes
8. Haar muzieksmaak is top 40
9. Haar huis is vol met Xenos-troep
10. Ze heeft minstens 1x gebackpackt door ZO-Azie of Afrika en zal je er altijd aan herinneren.
11. Omdat ze zo begaan is met de zielige kindjes daar doneert ze elk jaar aan serious request
12. Ze loopt color runs en is op elk hip festival te vinden, want dst staat zo leuk op Instagram.
En ik vergeet er vast nog wat, maar pff, zoek toch een eigen identiteit...
De cliché
1. Ze heet Claire, Sophie, of Fleur
2. Ze komt uit een gezin uit de hogere middenklasse
3. Ze heeft spw, psychologie, binnenhuisarchitectuur of rechten gestudeerd
4. Ze volgt elke trend. Broeken met gaten zijn in, dan heeft zij die ook. Ook heeft ze vaak lang blond haar in een warrige knot, of los.
5. Ze post de hele tijd foto's van gezonde salades op instagram met daaronder 'inspirerende' quotes over een gezonde geest. Ook volgt ze elk hypedieet.
6. Desalniettemin drinkt ze minstens een paar keer per week glazen zoete witte wijn met 'dinnetjes' die er precies zou uitzien als zij.
7. Op feestjes posten zij en haar dinnetjes altijd foto's op een rij met kushandjes
8. Haar muzieksmaak is top 40
9. Haar huis is vol met Xenos-troep
10. Ze heeft minstens 1x gebackpackt door ZO-Azie of Afrika en zal je er altijd aan herinneren.
11. Omdat ze zo begaan is met de zielige kindjes daar doneert ze elk jaar aan serious request
12. Ze loopt color runs en is op elk hip festival te vinden, want dst staat zo leuk op Instagram.
En ik vergeet er vast nog wat, maar pff, zoek toch een eigen identiteit...
maandag 3 december 2018 om 14:42
maandag 3 december 2018 om 14:47
maandag 3 december 2018 om 14:48
Nee, de bakfiets komt pas na deze fase ….
Ik weet t. Alles en iedereen afzeiken in je topic over hoe fantastische docent je wel niet bent.
Ik denk dat er mooiere persoonlijkheden zijn.
Maar serieus.
Word eens gelukkig met jezelf.
Is goed voor je.
Wordt je blij van.
Wordt de wereld (en je leven) een stuk leuker van.
maandag 3 december 2018 om 14:49
Ik eet ook salades. Ik poch er alleen niet mee.Madeliefjees schreef: ↑03-12-2018 14:42Mag ik dat lekker zelf weten? Toevallig houd ik van gezonde salades en colourruns.
maandag 3 december 2018 om 14:50
Ja! Met plastic bloemen.