NL alert
maandag 3 december 2018 om 14:25
Vandaag om 12.00 was weer de NL alert test, waarbij iedereen die NL alert heeft een bericht krijgt.
Ik heb gisteravond gekeken wat ik moest doen om het in te stellen. Ik lees overal op internet dat samsungs na 2012 automatisch NL alert hebben en dat je dan dus niks hoeft te doen. Ik heb een samsung telefoon uit 2017 dus ging ervan uit dat het dan goed was, maar ik heb geen bericht gekregen.
Mijn telefoon heeft bereik, geen lege accu en stond om 12.00 niet uit(wel stand-by). Ik las dat er op bepaalde plekken in nederland problemen zijn met NL alert, maar ik niet op één van die plekken.
Hoe kan het dat ik toch geen bericht krijg?
Of moest ik echt om 12.00 precies op mn telefoon kijken?
Ik heb gisteravond gekeken wat ik moest doen om het in te stellen. Ik lees overal op internet dat samsungs na 2012 automatisch NL alert hebben en dat je dan dus niks hoeft te doen. Ik heb een samsung telefoon uit 2017 dus ging ervan uit dat het dan goed was, maar ik heb geen bericht gekregen.
Mijn telefoon heeft bereik, geen lege accu en stond om 12.00 niet uit(wel stand-by). Ik las dat er op bepaalde plekken in nederland problemen zijn met NL alert, maar ik niet op één van die plekken.
Hoe kan het dat ik toch geen bericht krijg?
Of moest ik echt om 12.00 precies op mn telefoon kijken?

maandag 3 december 2018 om 15:41
Bij ons ook. De meesten hebben ook nog eens twee telefoons en een iPad, dus het was een herrie van jewelste. Toen net alles stil was kwam de maandelijkse oefening van het ontruimingssignaal. Hadden we ons spannende momentje van de week weer gehad en iedereen weer wat te vertellen thuis

maandag 3 december 2018 om 15:45
Hier gebeurde precies hetzelfde. Schrok me 't apezuur.gizzmo-returns schreef: ↑03-12-2018 14:27Ik kreeg wel bericht, echt hysterisch hard.
Mijn katten waren helemaal van het pad af.
Je kan het echt niet gemist hebben hoor. En anders had je wel een notificatie in beeld staan.
Samsung hier trouwens, dus ging waarschijnlijk geheel automatisch want ik kan me niet herinneren dat ik een en ander heb ingesteld.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
maandag 3 december 2018 om 17:14
Zodra je je telefoon unlockt is het berichtje weer weg.
Vroeger wist ik dit niet en ging ik altijd mijn telefoon openen om het berichtje te lezen en dan bleek dat er niks was, nu weet ik dus dat ik eerst op het onaangeraakte scherm moet kijken omdat je het daarna niet meer terug kan vinden. Het is niet net als een sms. Misschien wist je dit al, maar anders weet je het nu.
Vroeger wist ik dit niet en ging ik altijd mijn telefoon openen om het berichtje te lezen en dan bleek dat er niks was, nu weet ik dus dat ik eerst op het onaangeraakte scherm moet kijken omdat je het daarna niet meer terug kan vinden. Het is niet net als een sms. Misschien wist je dit al, maar anders weet je het nu.
maandag 3 december 2018 om 17:21
Bij mij wel, ik krijg zo'n driehoek boven in beeld met een uitroepteken erin. Als ik dan naar mijn (sms) berichten ga staat er: noodwaarschuwing, datum, tijd en dat het een controle bericht is en ik niets hoef te doen.chocolol schreef: ↑03-12-2018 17:14Zodra je je telefoon unlockt is het berichtje weer weg.

maandag 3 december 2018 om 18:34

maandag 3 december 2018 om 18:34
Ik vond het zo raar, mijn telefoon begon ineens te piepen en ik hoorde een stem. Paar seconde later ging de huistelefoon op luidspreker, wist niet eens dat die telefoon dat kon en is ook nooit ingesteld. Schrok er ook van: En je hoort buiten dat ding loeien, je mobiel gaat af en dan gaat je huistelefoon ook nog af waarvan je niet eens wist dat het kon.
maandag 3 december 2018 om 18:42
Ik wou geen alert, ik loop gewoon achter de rest aan als er wat gebeurt. Ik schrok me tepletter vanmiddag. Wat een herrie. Ik kreeg twee smsjes dat ik niks hoefde te doen. Fijn, kun je tenminste de valium gaan zoeken. Ik heb de smsjes weggegooid en ik hoop dat ze deze ongein niet te vaak uithalen. Mijn collega's kregen geen melding dus daar heb ik ook niks aan in tijden van crisis.

maandag 3 december 2018 om 20:28
Hier ook een Samsung van na 2012 die nooit alerts ontving. Bij mij stonden de instellingen toch echt niet goed..
Ik ben erachter gekomen door te checken hoe je die alerts UIT kunt zetten (want instructies voor áán worden nergens vermeld).
Ga naar instellingen - apps - berichten - meer instellingen.
Bij mij staat dan onderaan: instellingen noodwaarschuwing.
Daar checken of alle vinkjes aan staan. Dat was bij mij dus niet het geval.
Ik kreeg het bericht vandaag zelfs 2x binnen. Als infobericht én als noodwaarschuwing.
Ik ben erachter gekomen door te checken hoe je die alerts UIT kunt zetten (want instructies voor áán worden nergens vermeld).
Ga naar instellingen - apps - berichten - meer instellingen.
Bij mij staat dan onderaan: instellingen noodwaarschuwing.
Daar checken of alle vinkjes aan staan. Dat was bij mij dus niet het geval.
Ik kreeg het bericht vandaag zelfs 2x binnen. Als infobericht én als noodwaarschuwing.

maandag 3 december 2018 om 21:10
Ik heb het nooit ingesteld, maar mijn telefoon schept er blijkbaar een soort van duivels genoegen in om het stiekem zelf aan te hebben gezet deze maand. Ik had net mijn telefoon in de hand toen er een of andere oorlogsgebied-sirene afging. Toen ik even later bijkwam van mijn rolberoerte stond er een enorme melding in beeld dat ik niets hoefde te doen... Daarna heb ik opgezocht hoe ik de melding uit kon zetten. Ik luister wel gewoon naar de buitensirene.

maandag 3 december 2018 om 21:12
Nee, daar heeft het niet mee te maken. De locatie staat bij mij ook altijd uit en heb een Samsung. Kreeg het qua geluid niet te missen NL-alert gewoon binnen.Strawberrylime schreef: ↑03-12-2018 15:24Ik zie in mijn instellingen dat noodberichten gewoon aanstaat. Het enige is dat ik bij de app "berichten" de machtiging "locatie" uit heb staan. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

maandag 3 december 2018 om 21:30