single toeslag

04-12-2018 16:45 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij vroegere reizen (5 of 6 nachten) betaalde ik 100 of 120 euro als toeslag.
Wat in mijn ogen best meevalt.
Echt genoten van m'n single kamer.

Bij een citytrip (Rome) was de toeslag 230 euro voor drie nachten -> ik heb toen een kamer gedeeld. Op zich viel dit mee.

Volgend jaar ga ik naar Turkije, de single toeslag is 295 euro (zeven nachten), wat ik best duur vind.
Zouden jullie dat er voor over hebben (ik kan het missen)?
Maar het is dus best duur.
stippensokken schreef:
04-12-2018 17:22
Dat lijkt misschien zo, maar het is gewoon de andere helft van de prijs voor een kamer.
295/7 is 42 euro per nacht extra. Die kamer kost dan zo rond de 100 euro waarschijnlijk. Met z'n tweeën betaal je ieder de helft (50 euro bijvoorbeeld) en als je alleen reist betaal je -iets minder dan- het volle pond. Vaak rekenen ze voor 1 persoon ongeveer 90% van het volle bedrag, omdat je maar één ontbijt afneemt of omdat ze maar voor één persoon handdoeken hoeven neer te leggen bijvoorbeeld.
In dit geval is het idd alleen maar 'n kleine toeslag voor de kamer als het 1200 + 295 is, maar ik ben van TUI wel 'ns reizen tegengekomen naar bijv. Zanzibar waar ze dan adverteren met 600 euro, maar als je dan uit laat rekenen voor 1 persoon komt het op 1095 ofzo en dan wil het er bij mij niet in dat dat vliegticket zo goedkoop is en de kamer zo duur.
.
bashful wijzigde dit bericht op 07-12-2018 00:46
0.00% gewijzigd
Als autist ga je toch geen kamer delen? Dat is één van de dingen die ik als kind al niet wilde. En toen wist ik nog helemaal niet dat ik 'n autist was!
bashful schreef:
04-12-2018 17:38
doelgroep zijn mensen met autisme + normale begaafdheid
Dan denk ik dat ik lekker voor mijn eigen kamer zou gaan.

(en ps.) Geniet van je reis he!
redbulletje schreef:
04-12-2018 17:21
Bejaarden?
Haha volgens mij weet ik opeens hoe jij vroeger heette :)
ouwewijsneus schreef:
04-12-2018 17:28
best wel een vernederende opmerking.
Mwah dat is ook weer overdreven..het is echt iets wat mijn bejaarde schoonouders doen, zo'n groepsreis. Maar als je je er als millennial happy bij voelt dan heb ik daar verder geen oordeel over!
redbulletje schreef:
04-12-2018 17:34
In dit geval is het idd alleen maar 'n kleine toeslag voor de kamer als het 1200 + 295 is, maar ik ben van TUI wel 'ns reizen tegengekomen naar bijv. Zanzibar waar ze dan adverteren met 600 euro, maar als je dan uit laat rekenen voor 1 persoon komt het op 1095 ofzo en dan wil het er bij mij niet in dat dat vliegticket zo goedkoop is en de kamer zo duur.
Ik vind dat altijd zo flauw. Adverteer dan met de singlesprijs er meteen bij.
Dan hoef je je als alleenreizende niet steeds eerst door die halve website heen te worstelen voor je erachter komt dat het niet goedkoop, maar juist reteduur is in je eentje.

Als ik 1000 euro vakantiebudget heb en daarop selecteer heb ik niks aan reizen die 800 euro kosten als je samen gaat, maar 1500 als je alleen boekt. Dan wil ik reizen zien die voor een alleenreizende onder de 1000 euro blijven.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Een reisvriendin die ik op een groepsreis Peru heb leren kennen had ook 'n keer 'n groepsreis naar Rome gemaakt met haar moeder, maar zij zei dat er alleen maar grijze dakduiven in de groep zaten terwijl zij eind 30/begin 40 was.
redbulletje schreef:
04-12-2018 17:40
Als autist ga je toch geen kamer delen? Dat is één van de dingen die ik als kind al niet wilde. En toen wist ik nog helemaal niet dat ik 'n autist was!
De overgrote meerderheid op vorige reizen neemt nochtans géén single kamer.
10 niet, 2 wel bijvoorbeeld.
merano schreef:
04-12-2018 17:49
Ik vind dat altijd zo flauw. Adverteer dan met de singlesprijs er meteen bij.
Dan hoef je je als alleenreizende niet steeds eerst door die halve website heen te worstelen voor je erachter komt dat het niet goedkoop, maar juist reteduur is in je eentje.

Als ik 1000 euro vakantiebudget heb en daarop selecteer heb ik niks aan reizen die 800 euro kosten als je samen gaat, maar 1500 als je alleen boekt. Dan wil ik reizen zien die voor een alleenreizende onder de 1000 euro blijven.
Mee eens hoor, ik boek de laatste jaren daarom ook gewoon een ticket en boek hotels via booking e.d. Dan word ik tenminste niet eerst lekker gemaakt met lage prijzen.
bashful schreef:
04-12-2018 17:50
De overgrote meerderheid op vorige reizen neemt nochtans géén single kamer.
10 niet, 2 wel bijvoorbeeld.
Best bijzonder. Ik heb vroeger ook groepsreizen gedaan, maar zeker als je overdag al bloot staat aan al die sociale prikkels wil ik 's avonds/'s nachts gewoon rust. En gewoon geen gedoe. Ik wil gewoon mijn spullen kunnen laten vallen en geen rekening hoeven houden met 'n ander, geen badkamer hoeven delen en zelf kunnen bepalen of de airco aan of uit staat. En dan kun je ook nog 'n snurker treffen of iemand die 'n ander ritme heeft. En na je excursies van overdag lekker even chillen in je kamer/douchen etc om jezelf weer op te kunnen laden om daarna weer met anderen uit eten te gaan.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 18:00
11.11% gewijzigd
Murrmurr schreef:
04-12-2018 17:17
Ik snap het nog steeds niet. Het hotel vraagt meer als je alleen in een tweepersoonskamer slaapt?
Normaalgesproken betaal je 1200 pp op basis van een 2-persoons kamer en als je een eenpersoons kamer wilt betaal je 295 extra.
Het hotel verdient meer aan 2 personen op een kamer dan 1
Ik zou niet zoveel extra betalen, maar iedereen moet dat zelf kiezen.
Voor zulke simpele tripjes in Europa regel ik het zelf wel allemaal zodat ik zo'n toeslag gewoon niet heb.

Voor mijn komende reis 510 euro toeslag maar ik ben dan 3 weken weg. Van al die nachten kunnen ze helaas 3 nachten niet garanderen dat ik ook echt alleen een kamer heb maar men ging het wel proberen. En ik krijg waar beschikbaar ook echt een 1 persoonskamer dus er is niet altijd sprake van 2 persoonskamer voor alleen gebruik.

Ik heb er aan gedacht om gewoon een kamer te delen omdat ik het belachelijk veel geld vind maar aan de andere kant, de reis zelf is al belachelijk duur en om die nou te laten verpesten door eventueel slaapgebrek en ergernissen. Ik heb gemerkt dat ik mezelf bij groepsreizen soms gewoon even moet af kunnen zonderen van de rest en even helemaal mijn ding doen. Dat gaat moeilijk met een kamergenoot. Daarnaast ben ik een lichte slaper, helemaal op vakantie in dat vreemde bed, en als ik dan een snurker tref dan heb ik een probleem.
redbulletje schreef:
04-12-2018 17:55
Best bijzonder. Ik heb vroeger ook groepsreizen gedaan, maar zeker als je overdag al bloot staat aan al die sociale prikkels wil ik 's avonds/'s nachts gewoon rust. En gewoon geen gedoe. Ik wil gewoon mijn spullen kunnen laten vallen en geen rekening hoeven houden met 'n ander, geen badkamer hoeven delen en zelf kunnen bepalen of de airco aan of uit staat. En dan kun je ook nog 'n snurker treffen of iemand die 'n ander ritme heeft. En na je excursies van overdag lekker even chillen in je kamer/douchen etc om jezelf weer op te kunnen laden om daarna weer met anderen uit eten te gaan.
Ik begrijp je volledig. :)
redbulletje schreef:
04-12-2018 17:40
Haha, of je nu wel of niet weet dat je autist bent maakt natuurlijk geen verschil. De stoornis blijft hetzelfde, en dus jouw voorkeur voor rust bijvoorbeeld ook. De kenmerken komen niet door het labeltje, maar je krijgt het labeltje omdat je de kenmerken vertoont.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Waarom boek je niet gewoon zelf een vliegticket en een hotel naar keuze dat binnen je budget valt?
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven