Mensenplaag

11-12-2018 12:58 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie hier de groei van de wereldbevolking. Waarom moet iedereen zoveel kinderen neerzetten? Is het niet beter de mensen die er al zijn een wat fatsoenlijker leven te gunnen?

(Dit naar aanleiding van diverse topics waarbij mensen rustig meer dan twee kinderen nemen in dit volle landje op deze volle wereld.

http://www.worldometers.info/world-population/
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Tja, zodra de mens in de veronderstelling is geraakt de kroon op de schepping te zijn, is het helemaal misgegaan.
Wij zijn inderdaad een pestilentie.
Welvaart is omgekeerd evenreding met het aantal kinderen.

Hoe beter mensen het krijgen, hoe minder kinderen ze nemen. Probleem lost zich dus vanzelf op hoewel de wereldbevolking voorlopig nog even door blijft groeien. Gemiddeld krijgen ouders wereldwijd nog ongeveer 2 kinderen op dit moment. Daarmee blijft de bevolking behoorlijk in evenwicht. De bevolking neemt wel nog toe door de toegenomen levensverwachting. Maar als gebieden als Latijns-Amerika, India en Afrika verder groeien qua economische ontwikkeling gaat daar het gemiddelde aantal kinderen ook snel verder omlaag en komen we op een gemiddelde (ruim) onder de 2 kinderen uit.

Door media hebben mensen snel het idee dat enorme gezinnen nog de standaard zijn, maar dat is - wereldwijd - al lang niet meer zo. Bovendien is het steeds gebruikelijker om niet jong te trouwen maar single te blijven en geen gezin te hebben. Dat was vroeger niet geaccepteerd.
Ik vraag me af hoe die tellers werken.
The population density in the Netherlands is 507 per Km2

o_o

Ben ik even blij dat ik niet in de randstad woon. :-?
Bearnaise schreef:
11-12-2018 13:09
Ik vraag me af hoe die tellers werken.
Aangifte op het stadhuis denk ik.
Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met Finland: 18 mensen per Km2. Wat een rust!
Cateautje schreef:
11-12-2018 13:10
Dat was het enige dat ik kon verzinnen.

Gek om je dat voor te stellen. Wereldwijd maken massa's mensen een geboorte of sterfgeval mee vandaag.
Bearnaise schreef:
11-12-2018 13:14
Dat was het enige dat ik kon verzinnen.

Gek om je dat voor te stellen. Wereldwijd maken massa's mensen een geboorte of sterfgeval mee vandaag.
Ja, gemiddeld 140.000 overlijdens per dag en gemiddeld 210.000 geboortes per dag.
En we blijven het maar een wonder noemen, terwijl het leven niet meer dan fabrieksmatig in stand wordt gehouden.
Stampertje12 schreef:
11-12-2018 13:06

Hoe beter mensen het krijgen, hoe minder kinderen ze nemen. Probleem lost zich dus vanzelf op hoewel de wereldbevolking voorlopig nog even door blijft groeien. Gemiddeld krijgen ouders wereldwijd nog ongeveer 2 kinderen op dit moment. Daarmee blijft de bevolking behoorlijk in evenwicht. De bevolking neemt wel nog toe door de toegenomen levensverwachting. Maar als gebieden als Latijns-Amerika, India en Afrika verder groeien qua economische ontwikkeling gaat daar het gemiddelde aantal kinderen ook snel verder omlaag en komen we op een gemiddelde (ruim) onder de 2 kinderen uit.

Door media hebben mensen snel het idee dat enorme gezinnen nog de standaard zijn, maar dat is - wereldwijd - al lang niet meer zo. Bovendien is het steeds gebruikelijker om niet jong te trouwen maar single te blijven en geen gezin te hebben. Dat was vroeger niet geaccepteerd.
In sommige landen is de bevolingsgroei zo groot dat de welvaart door economische groei onmiddellijk wordt opgesoupeerd door de nieuwe monden die er bij komen. Daar zal de welvaart pas toenemen nadat het geboortencijfer daalt, niet daarvoor.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
RikM schreef:
11-12-2018 13:13
Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met Finland: 18 mensen per Km2. Wat een rust!
Emigreren dan maar :bye:
Bearnaise schreef:
11-12-2018 13:14

Terwijl jij dat typte waren er al meerdere gevallen.

En dat zijn alleen nog maar de geboortes. Moet je ook eens voorstellen hoeveel mensen er wereldwijd seks hebben op elk moment van een dag. Brigitte Kaandorp had daar ooit een sketch over. Hoeveel liters sperma vloeien er wel niet op dit moment? Daar kun je hele zwembaden mee vullen waarschijnlijk. Bizar als je daarover na gaat denken. :nut:
RikM schreef:
11-12-2018 13:24
Terwijl jij dat typte waren er al meerdere gevallen.

En dat zijn alleen nog maar de geboortes. Moet je ook eens voorstellen hoeveel mensen er wereldwijd seks hebben op elk moment van een dag. Brigitte Kaandorp had daar ooit een sketch over. Hoeveel liters sperma vloeien er wel niet op dit moment? Daar kun je hele zwembaden mee vullen waarschijnlijk. Bizar als je daarover na gaat denken. :nut:
Het aantal ejaculaties moet inderdaad een veelvoud zijn. En tel daar ook alle masturbaties bij op.
Cateautje schreef:
11-12-2018 13:10
Ik denk niet dat ze overal op de wereld een stadhuis hebben om je kind aan te geven.
Maar je weet iig zeker dat de wereld het niet gaat redden :)
Nemaìn’ schreef:
11-12-2018 13:27
Ik denk niet dat ze overal op de wereld een stadhuis hebben om je kind aan te geven.
Nee, dat zal wel niet, dus ik neem aan dat ze bij dat soort landen het gemiddelde nemen van de rest van de wereld.
Cateautje schreef:
11-12-2018 13:28
Nee, dat zal wel niet, dus ik neem aan dat ze bij dat soort landen het gemiddelde nemen van de rest van de wereld.
http://www.worldometers.info/faq/
Deze TT trok me direct aan, want erg mee eens, en oudebaas, jij bent de laatste tijd ook nog eens een van mijn favo forummers, ben het vrijwel altijd met je eens (en dan heb je ook nog eens een ava + sig van mijn allerfavorietste film!! :high5: )
Als je huisdieren er bij optelt, dus ru deren, varkens, schapen, honden en katten, dan kom je op veel bizardere cijfers. 90% van de biomassa van zoogdieren bestaat uit tamme, van de mens afhankelijke dieren. Maar 10% is wild of halfwild.
Van bijvoorbeeld alle individuele katachtigen op de wereld is zo’n 95-99% huiskat. De rest zijn dan alle andere katachtigen.
Cateautje schreef:
11-12-2018 13:28
Bij landen zonder goede administratie maakt de VN een schatting. Die schatting zal eerder te laag dan te hoog zijn.
oudebaas schreef:
11-12-2018 13:18
In sommige landen is de bevolingsgroei zo groot dat de welvaart door economische groei onmiddellijk wordt opgesoupeerd door de nieuwe monden die er bij komen. Daar zal de welvaart pas toenemen nadat het geboortencijfer daalt, niet daarvoor.
Dat is dus niet zo. Ook in Europa was de bevolkingsgroei flink. In de jaren 20 zat Europa in een flinke crisis en werden er nog veel kinderen geboren. Pas in de jaren '30 begon de bevolkingsgroei af te remmen: toen de crisis over was en er weer economische groei was.

Bevolkingsgroei neemt bijvoorbeeld af door goed onderwijs waardoor vrouwen niet op hun 14e thuis zitten en zwanger raken, maar naar school gaan en toegang hebben tot anticonceptie. Om dat te kunnen financieren heb je welvaart nodig.
oudebaas schreef:
11-12-2018 13:35
Als je huisdieren er bij optelt, dus ru deren, varkens, schapen, honden en katten, dan kom je op veel bizardere cijfers. 90% van de biomassa van zoogdieren bestaat uit tamme, van de mens afhankelijke dieren. Maar 10% is wild of halfwild.
Van bijvoorbeeld alle individuele katachtigen op de wereld is zo’n 95-99% huiskat. De rest zijn dan alle andere katachtigen.

Bij landen zonder goede administratie maakt de VN een schatting. Die schatting zal eerder te laag dan te hoog zijn.
Dat denk ik ook, vooral als ze stellen dat Afrika een enorme bevolkingsgroei zal hebben de komende decennia.
Stampertje12 schreef:
11-12-2018 13:06

Cru gezegd, maar van die overbevolking in Afrika/Azie heb ik geen last. Wél van die hier in West Europa! Sinds mijn geboorte is de Nederlandse bevolking met maar liefst 6 miljoen toegenomen! 10 Miljoen is echt wel de max in zo'n postzegel klein landje als Nederland als je voor iedereen voldoende personal space wil creeeren.
RikM schreef:
11-12-2018 13:13
Stukken beter idd! In de USA ook buiten de grote steden. Dat doet zó goed om daar te zijn en eindelijk ruimte te ervaren.
De Nederlandse populatie is gebaat bij lichte afname/ stabilisatie. Twee kinderen is ideaal. Mensen die meer dan twee kinderen krijgen vind ik behoorlijk asociaal.

Ik ken ook mensen die veel bezig zijn met duurzaamheid en dan wel 3 of 4 kinderen hebben. Daar krijg ik toch het idee bij dat ze alle moeite direct opheffen door die extra kinderen.
redbulletje schreef:
11-12-2018 13:38
Cru gezegd, maar van die overbevolking in Afrika/Azie heb ik geen last. Wél van die hier in West Europa! Sinds mijn geboorte is de Nederlandse bevolking met maar liefst 6 miljoen toegenomen! 10 Miljoen is echt wel de max in zo'n postzegel klein landje als Nederland als je voor iedereen voldoende personal space wil creeeren.
Hoezo heb jij er geen last van? Omdat ze niet voor je voeten lopen?
Wat dacht je van vervuiling, uitputting van de aarde, uitputting van grondstoffen, etc?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven