Mensenplaag
dinsdag 11 december 2018 om 12:58
Zie hier de groei van de wereldbevolking. Waarom moet iedereen zoveel kinderen neerzetten? Is het niet beter de mensen die er al zijn een wat fatsoenlijker leven te gunnen?
(Dit naar aanleiding van diverse topics waarbij mensen rustig meer dan twee kinderen nemen in dit volle landje op deze volle wereld.
http://www.worldometers.info/world-population/
(Dit naar aanleiding van diverse topics waarbij mensen rustig meer dan twee kinderen nemen in dit volle landje op deze volle wereld.
http://www.worldometers.info/world-population/
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
dinsdag 11 december 2018 om 13:40
Geen kinderen is ideaal.Ikigai schreef: ↑11-12-2018 13:39De Nederlandse populatie is gebaat bij lichte afname/ stabilisatie. Twee kinderen is ideaal. Mensen die meer dan twee kinderen krijgen vind ik behoorlijk asociaal.
Ik ken ook mensen die veel bezig zijn met duurzaamheid en dan wel 3 of 4 kinderen hebben. Daar krijg ik toch het idee bij dat ze alle moeite direct opheffen door die extra kinderen.
dinsdag 11 december 2018 om 13:42
Dankjewel! Wat jammer dat het toch om schattingen gaat. Wel logisch achteraf gezien.
dinsdag 11 december 2018 om 13:44
dinsdag 11 december 2018 om 13:44
Ik ben eens naar Mexico City gereden via de noordzijde. Ik had al 1,5 uur nodig om überhaupt de stad zelf binnen te komen. De noordkant is de armste kant. Het is er dor, grijs van het beton en geen druppel water te herkennen.
De agglomeratie zou 23 mln mensen moeten hebben, maar ik had het idee dat die alleen al aan de noordzijde wonen. Het was zo verschrikkelijk groot en dichtbevolkt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de mensen daar tijd hebben om aangifte te doen.
dinsdag 11 december 2018 om 13:50
spell68 schreef: ↑11-12-2018 13:44Ik ben eens naar Mexico City gereden via de noordzijde. Ik had al 1,5 uur nodig om überhaupt de stad zelf binnen te komen. De noordkant is de armste kant. Het is er dor, grijs van het beton en geen druppel water te herkennen.
De agglomeratie zou 23 mln mensen moeten hebben, maar ik had het idee dat die alleen al aan de noordzijde wonen. Het was zo verschrikkelijk groot en dichtbevolkt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de mensen daar tijd hebben om aangifte te doen.
Hier word je toch ook niet vrolijk van.
dinsdag 11 december 2018 om 13:55
Misschien is het wel heel gezellig. Arme mensen hebben altijd sterk de neiging gehad om elkaar op te zoeken.
dinsdag 11 december 2018 om 13:59
Ik zou wegvluchten en sterven. Als verwend westers nest heb ik al moeite met het leven an sich, laat staan onder zulke omstandigheden waarbij je met een enorme mensenmassa op elkaars lip leeft.
dinsdag 11 december 2018 om 14:01
Nou nee, want als iedereen dat zou doen, dan is er over dertig, veertig jaar niemand meer die alles draaiende kan houden. En dan heb ik het lang niet alleen over de zorg, maar echt over alles. Zou je dan wel eens willen horen piepen als je op je 80e zonder licht, water, elektriciteit, internet, eten, zorg, etc etc zit.
dinsdag 11 december 2018 om 14:02
Tja, ik leef ook in een dichtbevolkt gebied en heb er geen enkele moeite mee. Zo is ieder weer anders.redbulletje schreef: ↑11-12-2018 13:59Ik zou wegvluchten en sterven. Als verwend westers nest heb ik al moeite met het leven an sich, laat staan onder zulke omstandigheden waarbij je met een enorme mensenmassa op elkaars lip leeft.
Wat betreft het leefprobleem waar jij tegenaan loopt. Dat is natuurlijk iets dat je niet kunt vergelijken met de gemiddelde mens die het leven wel leuk vindt.
dinsdag 11 december 2018 om 14:02
Dan ga je gewoon netjes op tijd dood ipv tot je 100e tegen je wil af te mogen takelen in 'n verzorgingshuis.Ikigai schreef: ↑11-12-2018 14:01Nou nee, want als iedereen dat zou doen, dan is er over dertig, veertig jaar niemand meer die alles draaiende kan houden. En dan heb ik het lang niet alleen over de zorg, maar echt over alles. Zou je dan wel eens willen horen piepen als je op je 80e zonder licht, water, elektriciteit, internet, eten, zorg, etc etc zit.
dinsdag 11 december 2018 om 14:03
Weet je hoeveel mensen er in Azië zijn? Koop je die toch in.Ikigai schreef: ↑11-12-2018 14:01Nou nee, want als iedereen dat zou doen, dan is er over dertig, veertig jaar niemand meer die alles draaiende kan houden. En dan heb ik het lang niet alleen over de zorg, maar echt over alles. Zou je dan wel eens willen horen piepen als je op je 80e zonder licht, water, elektriciteit, internet, eten, zorg, etc etc zit.
dinsdag 11 december 2018 om 14:15
dinsdag 11 december 2018 om 14:38