Goede betaalbare boxspring?

13-12-2018 13:12 42 berichten
Ik ben echt toe aan een nieuw bed. Slaap nu in een tweedehands krakend krijgertje met een afschuwelijk matras. Ik wil graag een boxspring omdat die lekker hoog zijn en ook wel mooi staan (verder eigenlijk geen idee of er verder veel voordelen aanzitten, misschien zeggen jullie, koop voor minder geld een 'gewoon' bed want dat is ook prima?).

Ik heb niet heel veel te besteden, maar wil ook niet voor het goedkoopste gaan. Ik zat al een beetje te kijken bij BeterBed, viel me op dat die nog stukken goedkoper zijn dan Ikea, kan ik er dan vanuit gaan dat dat allemaal niks is, of hoeft dat niets te zeggen?

Wat zijn jullie ervaringen met boxsprings die niet meteen heel erg duur zijn?
Wij hebben een boxspring met hoge poten. Robotstofzuiger gaat er elke week onder. Ook heb ik geen klossen nodig bij een thuisbevalling ;)

De matrassen worden bij elkaar gehouden door een gestoffeerde hoes. Die gaan dus niet uit elkaar. Ook is een topdekmatras gangbaar.
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
13-12-2018 13:44
Daar moet je inderdaad wel rekening mee houden, dat een boxspring vaak met topdekmatras is (zeker als je twee verschillende matrassen hebt) en dat je dan in ieder geval andere hoeslakens nodig hebt.
De rest van het beddengoed hoeft niet meteen vervangen teworden tenzij je ineens een heel grote boxspring met een klein dekbed hebt.
Mwah, ik heb gewoon lakenspanners gekocht bij Jysk. Bleek een prima oplossing te zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
huisduif schreef:
13-12-2018 14:35
Waarom kijk je niet naar een 'gewoon' maar hoog bed? Dikke matras erop en je bent klaar.

Bij een boxspring kun je er bijna nooit onder of achter stofzuigen. Onder een ander bed kun je ook nog wat rommel kwijt.

Zou ook nog kunnen hoor, als het prijsverschil tussen boxsprings en gewone bedden significant blijkt. Maar ik heb met van die gewone bedden met bijvoorbeeld lattenbodems altijd het idee dat ze zo fragiel zijn en op een gegeven moment gaan kraken of iets, en daar heb ik echt een hekel aan. Vind een wat meer 'massief' bed denk ik prettiger.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-12-2018 14:19
Wij slapen thuis meestal apart (ja, zo'n stel zijn wij ;)), dus het bed is in principe alleen voor mij. Zit wel te twijfelen of ik niet alsnog twee losse matrassen zal doen. Op een of andere manier spreekt me dat meer aan dan één gigantisch ding.
Ik heb 2 losse matrassen én 2 losse toppers. Sinds kort ook nog eens 2 1-persoonsdekbedden. Héérlijk!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-12-2018 14:49
Zou ook nog kunnen hoor, als het prijsverschil tussen boxsprings en gewone bedden significant blijkt. Maar ik heb met van die gewone bedden met bijvoorbeeld lattenbodems altijd het idee dat ze zo fragiel zijn en op een gegeven moment gaan kraken of iets, en daar heb ik echt een hekel aan. Vind een wat meer 'massief' bed denk ik prettiger.
Je kunt ook een spiraalbodem nemen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
13-12-2018 14:50
Ik heb 2 losse matrassen én 2 losse toppers. Sinds kort ook nog eens 2 1-persoonsdekbedden. Héérlijk!
Nou over die dekbedden ben ik ook serieus aan t nadenken. Lepeltje lepeltje in slaap vallen en snachts koud wakker worden omdat ik alleen nog onder de sprei lig omdat manlief blijkbaar een dekbed van 220 breed alleen nodig heeft :)
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
13-12-2018 14:53
Nou over die dekbedden ben ik ook serieus aan t nadenken. Lepeltje lepeltje in slaap vallen en snachts koud wakker worden omdat ik alleen nog onder de sprei lig omdat manlief blijkbaar een dekbed van 220 breed alleen nodig heeft :)
Het is echt heel rustgevend. Je dekbed valt gewoon lekker tegen je rug aan en als je het koud krijgt is het je eigen schuld.
Ik was ook een dekbedpikker omdat ik heel onrustig slaap. .
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Toen wij nog samen sliepen ook alles apart ja, matrassen, dekbedden.

Maar ik wil ook liever twee eenpersoonsmatrassen omdat dat me ook gewoon handzamer lijkt. Bij een verhuizing bijvoorbeeld, dan zit je niet met 1 gigantisch matras.
Alle reacties Link kopieren
Solide lattenbodem is echt beter dan goedkope boxspring.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-12-2018 14:29
- Ben geloof ik meer fan van een hard matras. Bij een zacht matras heb ik het idee dat hij versleten is, vind dat erin wegzakken niet zo fijn.
- Ik zweet niet veel
- niet per se warm of koud in bed
- Ik beweeg wel veel denk ik
- Ik slaap vaak (in) op mijn rug

Tips aan de hand van dit? :proud:
https://www.bett1.de/produkte/bodyguard-matratze
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-12-2018 14:49
Zou ook nog kunnen hoor, als het prijsverschil tussen boxsprings en gewone bedden significant blijkt. Maar ik heb met van die gewone bedden met bijvoorbeeld lattenbodems altijd het idee dat ze zo fragiel zijn en op een gegeven moment gaan kraken of iets, en daar heb ik echt een hekel aan. Vind een wat meer 'massief' bed denk ik prettiger.
Je kunt ook boxsprings zonder matras kopen.
https://www.bed4less.nl/boxspring/boxsp ... eding-3773
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
13-12-2018 22:01
Je kunt ook boxsprings zonder matras kopen.
https://www.bed4less.nl/boxspring/boxsp ... eding-3773
Zomaar een boxspring kopen zonder matras is niet te doen en vaak een mislukking.

Boxspring en matras is combi en vullen elkaar aan .goedkope hebben te weinig afdekking en te weinig veren waardoor het oncomfortabel slapen wordt.

Bv boxspring van van de Valk zijn redelijk qua slapen en prijs.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bed komt van de axi matras, een speciaal zaak voor bedden in zwolle. Ik was rond de €1000 kwijt voor mijn opberg boxspring + hoeslakens etc waar ik tot de dag van vandaag blij mee ben. Mijn keuze is gevallen op het bed in deze winkel nadat ik bij diverse zaken heb “proef gelegen”.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
14-12-2018 09:19
Zomaar een boxspring kopen zonder matras is niet te doen en vaak een mislukking.

Boxspring en matras is combi en vullen elkaar aan .goedkope hebben te weinig afdekking en te weinig veren waardoor het oncomfortabel slapen wordt.

Bv boxspring van van de Valk zijn redelijk qua slapen en prijs.
Dat vind ik onzin. Ik heb een redelijk goedkope boxspring combi gekocht en na een aantal jaar een nieuw Ikea matras erop gelegd.
Dat ligt helemaal prima.
Bij mijn boxspring kon ik kiezen uit verschillende soorten matrassen, dus hoezo op elkaar afgesteld?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
14-12-2018 14:27
Dat vind ik onzin. Ik heb een redelijk goedkope boxspring combi gekocht en na een aantal jaar een nieuw Ikea matras erop gelegd.
Dat ligt helemaal prima.
Bij mijn boxspring kon ik kiezen uit verschillende soorten matrassen, dus hoezo op elkaar afgesteld?
Aantal jaar zegt hoop over de kwaliteit. Op een boxspring hoort altijd een pocketvering matras voor beste resultaten.

Maar zo,n verenbox blijft behelpen in duitsland goedkope matrassen als beste getest en veelal werd beste resultaten behaald met vaste solide home made lattenbodem.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
14-12-2018 15:22
Aantal jaar zegt hoop over de kwaliteit. Op een boxspring hoort altijd een pocketvering matras voor beste resultaten.

Maar zo,n verenbox blijft behelpen in duitsland goedkope matrassen als beste getest en veelal werd beste resultaten behaald met vaste solide home made lattenbodem.
Nee, over gewicht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Leenbakker heeft wel goede boxspring bedden maar neem op de matras toch altijd wel een topmatras.

Wij hebben 2 losse matrassen en dat schuift niet. Als die schuiven heb je de boxspring niet goed vastgemaakt met de plaat achteraan en de vergrendeling vooraan.

Als je boxspring op vast tapijt staat heb je al minder problemen.

Ons bed , daar kan je niet onder schoonmaken.

Sommige boxsprings hebben lage op hoge pootjes, in pvc kunnen die makkelijk breken.

Bij Ikea moet je niet kopen: echt ellende. Wij hadden daar een matras die je zelf in elkaar moest steken, geen dag goed op geslapen.
“Heb ik wat van je aan, trut?”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven