Hekserij / Voodoo / Santeria
vrijdag 14 december 2018 om 17:01
Wie heeft er ervaring mee ?
Ik hoor soms de gekste verhalen van mensen die er heilig in geloven.
Een surinaamse vrouw heeft mij ooit geadviseerd om mijn (gebruikte) slipje in water te koken en met het water een soep te maken voor vriend om hem voor altijd te binden. Ik heb dat natuurlijk niet gedaan !
Van een marokkaanse collega hoorde ik hoe ze in marokko mannen uit nederland proberen te strikken door allerlei voodoo praktijken.
In latijns-amerika is Santeria alom bekend. Het offeren van levende kippen bijvoorbeeld.
Hebben jullie ook leuke verhalen over dit soort bijzondere tradities/rituelen?
Ik hoor soms de gekste verhalen van mensen die er heilig in geloven.
Een surinaamse vrouw heeft mij ooit geadviseerd om mijn (gebruikte) slipje in water te koken en met het water een soep te maken voor vriend om hem voor altijd te binden. Ik heb dat natuurlijk niet gedaan !
Van een marokkaanse collega hoorde ik hoe ze in marokko mannen uit nederland proberen te strikken door allerlei voodoo praktijken.
In latijns-amerika is Santeria alom bekend. Het offeren van levende kippen bijvoorbeeld.
Hebben jullie ook leuke verhalen over dit soort bijzondere tradities/rituelen?
vrijdag 14 december 2018 om 17:46
Ik was me wel net aan het bedenken wat ik vanavond zou gaan eten..Kukita-Del-Barrio schreef: ↑14-12-2018 17:41Dus jullie hebben nog nooit je slipje laten intrekken in een pot soep ? Met maggieblokjes, bleek, koriander en een varkenskop ?
vrijdag 14 december 2018 om 17:46
Ik ben zelf Surinaamse maar dat verhaal over soep koken met het water waarin je gebruikte slipje is gekookt daar heb ik NOOIT van gehoord, ik vind wat jij hier verkondigd ook echt niet kunnen.Weet wel dat er een verschil is tussen Hindoestanen , Javanen en Creolen he, dus wellicht heb je dit van een Hindoestaan gehoord.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑14-12-2018 17:41Dus jullie hebben nog nooit je slipje laten intrekken in een pot soep ? Met maggieblokjes, bleek, koriander en een varkenskop ?
Een man kan je niet aan je binden, wanneer je een goede vrouw bent dan blijft hij als het goed is toch wel bij je.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
vrijdag 14 december 2018 om 17:52
Wat vind je precies niet kunnen?Miskotto schreef: ↑14-12-2018 17:46Ik ben zelf Surinaamse maar dat verhaal over soep koken met het water waarin je gebruikte slipje is gekookt daar heb ik NOOIT van gehoord, ik vind wat jij hier verkondigd ook echt niet kunnen.Weet wel dat er een verschil is tussen Hindoestanen , Javanen en Creolen he, dus wellicht heb je dit van een Hindoestaan gehoord.
Een man kan je niet aan je binden, wanneer je een goede vrouw bent dan blijft hij als het goed is toch wel bij je.
Heb je nog nooit van voodoo in de surinaamse cultuur gehoord of van dit specifiek ding met t slipje?
vrijdag 14 december 2018 om 18:12
JollyRider schreef: ↑14-12-2018 18:09Ik heb er wel ervaring mee vanaf de overkant, geschoold in defence against the dark arts
Opleiding op Hogwarts?
vrijdag 14 december 2018 om 18:14
Kukita-Del-Barrio schreef: ↑14-12-2018 17:52Wat vind je precies niet kunnen?
Heb je nog nooit van voodoo in de surinaamse cultuur gehoord of van dit specifiek ding met t slipje?
Neen Surinaamse mensen doen niet aan voodoo, dat doen ze vooral in Haitie, Surinaamse mensen kennen wel die winti cultuur, dat is vooral voor bescherming en begeleiding in je leven.
Voorouderverering etc, vragen om positiviteit, dat wat jij benoemt is dan ook erg negatief, en zoals ik al zei, Surinaamse mensen zijn heel divers, en jij gooit nu iedereen op een hoop.
Maar goed, het is nu Advent, dus in principe moet ik het helemaal niet over deze negatieve onzin hebben.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
vrijdag 14 december 2018 om 18:21
Ik gooi niks op een hoop. Ik heb het over mijn ervaringen en wat ik om mij heen hoor.Miskotto schreef: ↑14-12-2018 18:14Neen Surinaamse mensen doen niet aan voodoo, dat doen ze vooral in Haitie, Surinaamse mensen kennen wel die winti cultuur, dat is vooral voor bescherming en begeleiding in je leven.
Voorouderverering etc, vragen om positiviteit, dat wat jij benoemt is dan ook erg negatief, en zoals ik al zei, Surinaamse mensen zijn heel divers, en jij gooit nu iedereen op een hoop.
Maar goed, het is nu Advent, dus in principe moet ik het helemaal niet over deze negatieve onzin hebben.
Ik hoor surinamers ook vaak over bonoemans dus totaal onbekend zal het voor hen niet zijn.
vrijdag 14 december 2018 om 18:26
Kukita-Del-Barrio schreef: ↑14-12-2018 17:41Dus jullie hebben nog nooit je slipje laten intrekken in een pot soep ? Met maggieblokjes, bleek, koriander en een varkenskop ?
En daar soep van maken en aan je vriend geven.
Tuurlijk meid
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 14 december 2018 om 18:35
Volgens mij zijn dat verhaaltjes die ze aan domme blanke meisjes vertellen zodat je rare dingen eet en zij zich dood lachen.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑14-12-2018 17:52Wat vind je precies niet kunnen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 14 december 2018 om 18:36
Wat kan je allemaal?JollyRider schreef: ↑14-12-2018 18:09Ik heb er wel ervaring mee vanaf de overkant, geschoold in defence against the dark arts
vrijdag 14 december 2018 om 18:37
Je vergeet de vermicelli.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑14-12-2018 17:41Dus jullie hebben nog nooit je slipje laten intrekken in een pot soep ? Met maggieblokjes, bleek, koriander en een varkenskop ?
vrijdag 14 december 2018 om 18:46
Ow okeviva-amber schreef: ↑14-12-2018 18:35Volgens mij zijn dat verhaaltjes die ze aan domme blanke meisjes vertellen zodat je rare dingen eet en zij zich dood lachen.
vrijdag 14 december 2018 om 18:47