Kletsen over Geocaching?

21-02-2013 23:03 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames hier die aan Geocaching doen?

Geocaching is een spel waarbij 'schatten' worden verstopt die gevonden kunnen worden door het invoeren van de juiste coordinaten in een GPS apparaat of een Geocaching App op je smartphone. Soms krijg je de coordinaten cadeau, soms moet je eerst nog een puzzel oplossen of een wandeling maken en vragen beantwoorden voordat je de juiste coordinaten krijgt. De 'schat' is een box of koker waarin je een logrol vind waar je je naam en datum kunt achterlaten wanneer je de cache hebt gevonden.

Mijn vriend en ik vinden het een leuke hobby. Je vind de caches wereldwijd. En je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel komt. Ook maak je zo ongemerkt veel wandel of fietskilometers.

Misschien leuk om hier in dit topic over deze hobby te kletsen?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Ik zelf werk met een GPS van Garmin. Ik weet niet wat je bedoelt met kaarten? Of bedoel je de digitale kaarten die je op je GPS moet laden als je in het buitenland gaat cachen? Ik heb ook twee verschillende Geocaching apps op mijn telefoon maar in principe werkt dat hetzelfde als mijn Garmin. Het verschil is dat de batterij van mijn GPS veel langer meegaat dan de accu van mijn telefoon. En er zijn cachers die vinden dat een GPS nauwkeuriger is dan een app maar volgens mij is het maar net wat je gewend bent.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
himalaya schreef:
16-12-2018 22:58
Ik heb een gps maar vind een telefoon handiger, dan hoef ik geen caches te laden.
Een gps vind ik wel wat nauwkeuriger. En ‘de kaart’ zit gewoon in de gps hoor, je meet niets uit met/op een papieren kaart.

En dat je er nu een hebt gevonden wil niet zeggen dat het de volgende keer ook weer lukt, soms sta je er met je neus bovenop maar zijn ze gewoon heel goed verstopt!

Kun je op jouw app ook coördinaten invullen? Dat heb je namelijk nodig bij een mulit, dan loop je van plek naar plek tot je een eindcoördinaat hebt gevonden.

Succes en veel plezier!

O ja, dat was ik nog even vergeten.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
himalaya schreef:
16-12-2018 22:58

Kun je op jouw app ook coördinaten invullen? Dat heb je namelijk nodig bij een mulit, dan loop je van plek naar plek tot je een eindcoördinaat hebt gevonden.

Succes en veel plezier!
Geen idee, ik denk dat ik dan de app moet updaten. Nu heb ik hem gratis en heb ik ook alleen toegang tot de makkelijke caches. Voor de multi's moet ik gaan betalen. Eerst hier in de omgeving maar eens de makkelijke proberen, betalen komt later wel.

Ik heb de app genaamd geocaching.
Zie dat hier c:geo als goede app wordt genoemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven