Rare actie kerstpakket

maandag 17 december 2018 om 09:19
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd

woensdag 19 december 2018 om 16:37
Ik weet niet wat ze nog over hebben bij de organisatie. Alles kan ook op zijn of misschien zelfs niet aan gedacht.fashionvictim schreef: ↑19-12-2018 16:07Ik vind het eerlijk gezegd van die organisatie ook wel erg slap, hoor. Het minste wat die organisatie had kunnen doen was jou op de een of andere manier nog compenseren, bijvoorbeeld door haar het te laten vergoeden. Vrij slap dat ze je niet eens een kerststol of iets hebben aangeboden met oprechte excuses. Dus ik vind niet alleen je ex-kennis een aso, maar de organisatie ook een slappe hap.
Ook al had zij het terug moeten geven. Of wat ervan over had ik wilde het van haar niet meer, dat mocht dan naar iemand anders die het kan gebruiken.
Ik was niet uitgegaan van alsnog een pakket krijgen. Ik wilde, Oa nav reacties hier dat de organisatie het wist. Hoe zij het verder aanpakken is aan hun.
Misschien zijn er wel consequenties. Denk het niet hoor.

woensdag 19 december 2018 om 16:46
Diegene die ik aan de telefoon had heeft een soort verslag gedaan.
Wat er precies gezegd is weet ik ook niet.
Misschien is er ook wel door iemand anders gebeld en geeft zij het alleen maar door.
Mij compensatie aanbieden. Als er nog een doos had gestaan en of bonnen over waren zouden ze dat wel gedaan hebben denk ik.
Als ik diegene aan de telefoon was geweest zou ik dat wel gezegd hebben.. Maar dat het helaas op is.
Ik kreeg de indruk dat ze knetterdruk was. Afhandelen en volgende klusje.
Dit kun je negatief lezen, ik bedoel het niet negatief.
Ik neem organisatie niks kwalijk. Zijn afspraken naar mij nagekomen.
En de andere 4 hebben gelukkig gehad.
En wie weet hebben ze nog een evaluatie en is dit een agendapuntje
Wat er precies gezegd is weet ik ook niet.
Misschien is er ook wel door iemand anders gebeld en geeft zij het alleen maar door.
Mij compensatie aanbieden. Als er nog een doos had gestaan en of bonnen over waren zouden ze dat wel gedaan hebben denk ik.
Als ik diegene aan de telefoon was geweest zou ik dat wel gezegd hebben.. Maar dat het helaas op is.
Ik kreeg de indruk dat ze knetterdruk was. Afhandelen en volgende klusje.
Dit kun je negatief lezen, ik bedoel het niet negatief.
Ik neem organisatie niks kwalijk. Zijn afspraken naar mij nagekomen.
En de andere 4 hebben gelukkig gehad.
En wie weet hebben ze nog een evaluatie en is dit een agendapuntje

woensdag 19 december 2018 om 19:11

woensdag 19 december 2018 om 19:35
Huh, dat is toch precies wat ik zeg?rozamunda schreef: ↑19-12-2018 19:11het is wel erg kort dag om te roepen dat het een slechte organisatie is. je weet niet wat ze er nog over gaan bespreken en of wat hun plannen zijn.
ook zullen zij niet alles uit de doeken doen hoe zij hun vrijwilligers op iets aanspreken. en dat is ook wel zo netjes
Ik geef geen kritiek op organisatie. Ik heb alle begrip.
Dus begrijp je reactie niet eerlijk gezegd
woensdag 19 december 2018 om 19:52
Als ik de organisator was geweest had ik toch echt het pakket terug geeist en indien -deels- gebruikt vervanging voor de ontbrekende goederen geeist. Al was het maar om haar even flink te laten zweten, dat heeft ze wel verdient na haar actie

Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
woensdag 19 december 2018 om 20:02
Als je mijn poederbrief ontvangt kun je er mij één terug sturen, heb mijn adres als afzender vermeld. Staan we quitte
woensdag 19 december 2018 om 20:02
Als je mijn poederbrief ontvangt kun je er mij één terug sturen, heb mijn adres als afzender vermeld. Staan we quitte
woensdag 19 december 2018 om 20:03
Ik had als organisatie het pakket terug gehaald. In dezelfde conditie als het was toen het meeging. Dan kijken wat er nog van over is. Het ontbrekende deel met iets anders aanvullen en de kosten daarvan verhalen op asotrut.
Voor mij de enige manier om zowel je geloofwaardigheid als organisatie te behouden als diefstal niet te laten lonen.
Maar misschien zijn ze nu wel precies dat aan het doen en kost het even tijd.
Voor mij de enige manier om zowel je geloofwaardigheid als organisatie te behouden als diefstal niet te laten lonen.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe

woensdag 19 december 2018 om 20:43
Wat ze precies naar haar toe gedaan hebben weet ik natuurlijk niet.EnglishmaninNewYork schreef: ↑19-12-2018 19:52Als ik de organisator was geweest had ik toch echt het pakket terug geeist en indien -deels- gebruikt vervanging voor de ontbrekende goederen geeist. Al was het maar om haar even flink te laten zweten, dat heeft ze wel verdient na haar actie![]()
Is ook niet aan mij. Ik heb het aangegeven.
Organisatie heeft teruggebeld zoals afgesproken.

woensdag 19 december 2018 om 20:55
Ook dit is een optie.Doreia* schreef: ↑19-12-2018 20:03Ik had als organisatie het pakket terug gehaald. In dezelfde conditie als het was toen het meeging. Dan kijken wat er nog van over is. Het ontbrekende deel met iets anders aanvullen en de kosten daarvan verhalen op asotrut.
En ik heb aangegeven dat ik dit pakket niet meer wil. Nare smaak bij.
Dat ze dit aan iemand anders mogen geven.
En misschien doen ze dat ook wel. Ze zijn mij geen verantwoording schuldig vind ik.
Ze hebben gedaan wat was afgesproken.
Ik zou als ik in de organisatie het wel zo aanpakken dat asotrut er geen voordeel aan heeft.
Slecht gedrag moet je niet belonen.
Wil asotrut niet meewerken dan zou ik haar nog 1 kans geven en anders politie.
Dus om mijn part mag ze pakket houden maar moet ze waarde van pakket betalen.
Maar misschien doen ze dit allemaal dus wel..
Denk niet dat ik dat kom te weten. Zo wel.. Dan zal ik dat zeker melden.
Bottom line.
Ik heb geen moeite met organisatie.
Asotrut zoekt het maar uit.
Ik heb er veel van geleerd en nog lieve, leuke pakketjes en.. Een topic waar meerdere mensen van genoten hebben.
Best mooi lijkt mij!

woensdag 19 december 2018 om 21:15
ik eigenlijk ook,ik sta er van te kijken dat ze niet iets anders voor je geregeld hebben.fashionvictim schreef: ↑19-12-2018 16:07Ik vind het eerlijk gezegd van die organisatie ook wel erg slap, hoor. Het minste wat die organisatie had kunnen doen was jou op de een of andere manier nog compenseren, bijvoorbeeld door haar het te laten vergoeden. Vrij slap dat ze je niet eens een kerststol of iets hebben aangeboden met oprechte excuses. Dus ik vind niet alleen je ex-kennis een aso, maar de organisatie ook een slappe hap.
woensdag 19 december 2018 om 21:20
Hmm aan de andere kant, wat moet een kwaadwillende met een willekeurig adres? Als je in een telefoonboek (als dat nog bestaat) kijkt zie je ook allemaal adressen staan. Wat zou je daarmee moeten?
woensdag 19 december 2018 om 21:23
Is toch geen willekeurig adres? Is het adres van een forummer.appelientjex schreef: ↑19-12-2018 21:20Hmm aan de andere kant, wat moet een kwaadwillende met een willekeurig adres? Als je in een telefoonboek (als dat nog bestaat) kijkt zie je ook allemaal adressen staan. Wat zou je daarmee moeten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 19 december 2018 om 21:29
jij weet helemaal niet of ze niks doen. het is net een dag bekendminnimouse schreef: ↑19-12-2018 21:18Ik snap wel dat jij het pakket niet meer hoeft, TO. Maar ik snap niet dat de organisatie niks doet. Al is het alleen maar om de dievegge te laten voelen dat het niet oké is en dat het niet loont om dingen achterover te drukken.
woensdag 19 december 2018 om 21:32
Wat maakt het uit wanneer het kerst is?
En het gaat niet om dat pakket, gaat erom dat ze niets terugvorderen bij die vrouw. Maar goed, misschien dat dat wel in stilte gebeurt. Dat zou natuurlijk kunnen.