Beste/ droomkerstavond

21-12-2018 00:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat is jullie beste kerstavond ooit geweest? of wat is jullie droomkerstavond?
Beste kerstavond ever: geen idee. Die moet nog komen denk ik ;-D
Dit jaar komt beste vriendin bij mij en gaan we samen gourmetten. Wordt vast leuk en heb er zin in!! We hebben het altijd leuk samen dus komt helemaal goed.

Droomkerst(avond): ergens in zo'n gezellig chalet op een bestemming rond de Poolcirkel (Rovaniemi in Finland, Tromsø in Noorwegen of Jokkmokk in Zweden) . Veel sneeuw en lichtjes. Zou sowieso heel graag de Poolnacht eens meemaken.

Of in een hot pot in IJsland zitten, lijkt me ook super.
Ik denk dat mijn droomkerstavond ook nog moet komen. Dit jaar gaan we eten bestellen (is het plan, heb ik man alleen nog niet verteld haha), en ik ga altijd naar de kerk. Voorheen naar mijn eigen kerk, maar die is nogal ingestort dus ik kom daar eigenlijk niet meer en ik ben vorig jaar met kerstavond naar de katholieke kerk geweest. Dat deden we als kind ook altijd, en ik vond het vorig jaar echt fijn, dus ik ga dat dit jaar zeker weer doen.
Trouwens ooit kerst in Praag doorgebracht, dat was wel echt lachen.

Ware het niet dat we op kerstavond nog op doorreis ergens in Duitsland waren, en toen kwam er een of andere gast verkleed als kerstman vertellen dat een goede kerst vooral heel veel bier betekende ;-D
Mijn droomkerstavond is eigenlijk heel simpel. Op vakantie in het noorden in een idyllisch hutje met man en de kinderen en overdag skiën, sleeën of zo’n hondensleetocht ofzo. Dan thuis opfrissen en een lekker, maar niet al te uitgebreid diner met een goed stuk wild en een lekkere rode wijn. Dan bij een haardvuur leuke spelletjes spelen met warme chocomel en met een beetje geluk, en aangezien het mijn droomkerst is, kunnen we het noorderlicht zien die nacht. En gaan alle kinderen lief slapen en kunnen man en ik het gezellig maken als het grut slaapt :)

Maar er is nog maar 1 grutje en die is pas 1.5, dus nog ff wachten :)

Leukste kersten gehad
- in Londen met m’n zusje
- in Parijs met man en zoon
- met onze beider families en dat iedereen dronken werd, maar op een leuke manier
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
In Parijs met een knappe man. Lekker cliché, ware het niet dat ik hem net ontmoet had. Toen was dat fantastisch, nu is het een leuke herinnering. Ik gok dat mijn beste kerstavond nog in de toekomst ligt.
Geen memorabele gehad, kerstavond als feestje op zich ook nooit gevierd?
die ik wilde bestaat al...
lux- schreef:
21-12-2018 00:54
Mijn droomkerstavond is eigenlijk heel simpel. Op vakantie in het noorden in een idyllisch hutje met man en de kinderen en overdag skiën, sleeën of zo’n hondensleetocht ofzo. Dan thuis opfrissen en een lekker, maar niet al te uitgebreid diner met een goed stuk wild en een lekkere rode wijn. Dan bij een haardvuur leuke spelletjes spelen met warme chocomel en met een beetje geluk, en aangezien het mijn droomkerst is, kunnen we het noorderlicht zien die nacht. En gaan alle kinderen lief slapen en kunnen man en ik het gezellig maken als het grut slaapt :)

Maar er is nog maar 1 grutje en die is pas 1.5, dus nog ff wachten :)

Leukste kersten gehad
- in Londen met m’n zusje
- in Parijs met man en zoon
- met onze beider families en dat iedereen dronken werd, maar op een leuke manier
Dit dus!
Van kerstavond een ding maken snap ik sowieso niet. Ik ben dan meestal bezig met voorbereiden voor kerstdiner.
poldervrouw schreef:
21-12-2018 07:09
Van kerstavond een ding maken snap ik sowieso niet. Ik ben dan meestal bezig met voorbereiden voor kerstdiner.
:yawnee:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kerstavond is voor mij de afgelopen 10 jaar vooral hard werken. Dit jaar voor het eerst weer eens passief. Daar kijk ik wel naar uit
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind kerst gezellig maar ook niet meer dan dat. Dus memorabel....gewoon leuk wel.
Nouschi schreef:
21-12-2018 07:18
:yawnee:
ja.. wat wil je dan horen ? Het is voor mij een feit :-) Ik heb niets met kerstavond.. en het scheelt me bergen tijd op 1e kerstdag.. dus even aan de bak op kerstavond.
Mijn droom is om op een tropisch eiland te zitten. Maar dat wil ik altijd wel niet alleen met kerst.
poldervrouw schreef:
21-12-2018 07:50
ja.. wat wil je dan horen ? Het is voor mij een feit :-) Ik heb niets met kerstavond.. en het scheelt me bergen tijd op 1e kerstdag.. dus even aan de bak op kerstavond.
Ik snap niet dat jij dat niet snapt. Ook al doe je er zelf niks aan, dat betekent toch niet dat niemand er iets aan doet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-12-2018 08:05
Ik snap niet dat jij dat niet snapt. Ook al doe je er zelf niks aan, dat betekent toch niet dat niemand er iets aan doet.
Ik snap het wel maar begrijp het niet... Maar iedereen moet vooral zijn goddelijke gang gaan ;-)
poldervrouw schreef:
21-12-2018 07:09
Wat een domperpost na al die gezellige kerstwensen.
Zeg dan gewoon niets. Jeetje!
poldervrouw schreef:
21-12-2018 08:17
Ik snap het wel maar begrijp het niet... Maar iedereen moet vooral zijn goddelijke gang gaan ;-)
Net zeg je van niet :devil:
kerstavond zijn alle kinderen en aanhang (voor zover aanwezig er) dus rennen en vliegen. (achteraf; had ik verdorie nou maar besloten om te gourmetten ipv een 4 gangen diner te maken....)

Idem op eerste kerstdag. Ik denk dat 2e kerstdag fijn wordt. Man heeft (hoera!!!) een keer vrij en we zijn met zijn tweeën. We gaan dus series bingewatchen in huispak en kaasfondueen met zijn tweetjes.
Dat familie weer eens bijeen zou zijn. Zonder ruzie.

Maar ik vier het lekker met m'n vriend en dat is ook gezellig. Geen enkele druk is heel fijn.
Oh ik had het over ‘de avond dat wij kerst vieren’, niet specifiek 24-12. Zo had ik het niet opgevat :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
21-12-2018 09:19
Oh ik had het over ‘de avond dat wij kerst vieren’, niet specifiek 24-12. Zo had ik het niet opgevat :P

Wel ff opletten hè. :P
Lang geleden was dat, kerstavond, toen ik nog thuis woonde en een jongen diezelfde dag had verteld dat hij van me hield en heel kerstmis aan mij zou denken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Orangetree: traiteur laten komen en zeggen dat jij het gemaakt hebt ;)
poldervrouw: nee ik snap u dat ge niks met kerst hebt,...ik ben nu ook niet bepaald gelovig, maar vind de kerstsfeer zelf gezellig,..ik denk niet dat jesuske een kerstboom in zijn stal had staan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven