Rare actie kerstpakket

maandag 17 december 2018 om 09:19
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd
vrijdag 21 december 2018 om 16:57
heb je hier iemand iets gestuurd ?wiezel schreef: ↑21-12-2018 16:51Ik had me ZO voorgenomen om geen dankjewel te verwachten. Maar nu ik hem niet gekregen heb doet me dat eigenlijk best pijn...
En dat wou ik toch even kwijt. En ja het pakketje is wel aangekomen.
Zo en nu ga ik met mijn ouders samen mijn vaders kerstpakket openmaken en het van me af zetten en genieten van alle leuke mensen en dingen!
☆ fijne dagen allemaal!!!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 21 december 2018 om 17:05
Pakket is eergisteren aangekomen. Ik heb er gisteren naar gevraagd of het daadwerkelijk aangekomen is en het antwoord was "ja gisteren".
Dus als het nu nog komt dan is dat waarschijnlijk vanwege mijn post hier.
Jammer. Geen ramp, wel jammer.
Bedankt voor je knuffel

"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

vrijdag 21 december 2018 om 17:14
Ah das jammer wiezel. Niet dat je iets stuurt om een hoop dankbaarheid te verwachten maar een dankjewel ben er blij mee zou toch leuk zijn.wiezel schreef: ↑21-12-2018 17:05Pakket is eergisteren aangekomen. Ik heb er gisteren naar gevraagd of het daadwerkelijk aangekomen is en het antwoord was "ja gisteren".
Bedankt voor je knuffel![]()
terug!
Verder heerlijk topic dit!

vrijdag 21 december 2018 om 17:15
Oh jee, das knap ondankbaar dan! Als je kan antwoorden kun je ook dankjewel zeggen tenslotte...wiezel schreef: ↑21-12-2018 17:05Pakket is eergisteren aangekomen. Ik heb er gisteren naar gevraagd of het daadwerkelijk aangekomen is en het antwoord was "ja gisteren".
terug!

vrijdag 21 december 2018 om 17:15
Ja dankjewel is maar1 letter meer dan ja gisteren, dus idd, dat had makkelijk gekundredbulletje schreef: ↑21-12-2018 17:15Oh jee, das knap ondankbaar dan! Als je kan antwoorden kun je ook dankjewel zeggen tenslotte...
vrijdag 21 december 2018 om 17:22
Geen ramp idd, wel een beetje jammer. Mss is die persoon sociaal onhandig ofzo?wiezel schreef: ↑21-12-2018 17:05Pakket is eergisteren aangekomen. Ik heb er gisteren naar gevraagd of het daadwerkelijk aangekomen is en het antwoord was "ja gisteren".
terug!
Ik vind het iig echt heel lief van jou!

Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 21 december 2018 om 17:22
Ik zit hier met plaatsvervangend schaamte. Hoeveel moeite is een dank je wel?wiezel schreef: ↑21-12-2018 17:05Pakket is eergisteren aangekomen. Ik heb er gisteren naar gevraagd of het daadwerkelijk aangekomen is en het antwoord was "ja gisteren".
terug!

vrijdag 21 december 2018 om 17:25
Hier moest ik heel hard om lachen!!!Sofietje1983 schreef: ↑21-12-2018 17:15Ja dankjewel is maar1 letter meer dan ja gisteren, dus idd, dat had makkelijk gekund
Dank jullie voor de lieve reacties.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
vrijdag 21 december 2018 om 17:27

vrijdag 21 december 2018 om 17:32
Dat is echt jammer!wiezel schreef: ↑21-12-2018 16:51Ik had me ZO voorgenomen om geen dankjewel te verwachten. Maar nu ik hem niet gekregen heb doet me dat eigenlijk best pijn...
En dat wou ik toch even kwijt. En ja het pakketje is wel aangekomen.
Zo en nu ga ik met mijn ouders samen mijn vaders kerstpakket openmaken en het van me af zetten en genieten van alle leuke mensen en dingen!
☆ fijne dagen allemaal!!!
Ik kreeg 2 jaar geleden van iemand een doos kleding. Ze was enorm afgevallen en mijn maat voorbij..
Super fijn. Leuke en goede kleding. Ik was enige die haar heeft bedankt..
Schokkend!! En hoeveel moeite is een zinnetje typen nou helemaal.
Echt niet leuk.
Eeuwige dankbaarheid is niet nodig vind ik maar dank je is gewoon fatsoen.
Het ligt dus niet aan jou!
Veel plezier vanavond!!

vrijdag 21 december 2018 om 17:47
Helemaal mee eens! Benmama je bent een tofferd!Sofietje1983 schreef: ↑21-12-2018 17:38Benmamma ik vind jou altijd zo fijn posten. Jouw situatie is niet altijd fijn maar je staat er zo positief in. En gunt een ander altijd zoveel. Dat maakt je een mooi mens. Meer waard dan al het geld op de wereld

vrijdag 21 december 2018 om 17:56
He, dat is jammer. Dankjewel zeggen is toch niet zo moeilijk, ook al is iemand misschien sociaal niet zo sterk?wiezel schreef: ↑21-12-2018 17:05Pakket is eergisteren aangekomen. Ik heb er gisteren naar gevraagd of het daadwerkelijk aangekomen is en het antwoord was "ja gisteren".
terug!
Mag ik een plaatsvervangend dankjewel geven, omdat die persoon er misschien niet toe in staat is?

vrijdag 21 december 2018 om 18:14
Wat lief!! Dank voor compliment!!Sofietje1983 schreef: ↑21-12-2018 17:38Benmamma ik vind jou altijd zo fijn posten. Jouw situatie is niet altijd fijn maar je staat er zo positief in. En gunt een ander altijd zoveel. Dat maakt je een mooi mens. Meer waard dan al het geld op de wereld
Ff voor de balans.
Ik ben echt niet altijd leuk. Als ik er fysiek en of mentaal doorheen zit zijn er veel mensen leuker om bij te zijn dan bij mij hoor!
Maar iemand iets gunnen..
Ik zou ook niet weten waarom niet. Ik geniet enorm van wat ik krijg.
Maar als ik bv een post van Granny lees dan geniet ik ook!
Ze krijgt een wc pot.. Hoe cool is dat??

Maar serieus.. Dat is toch mooi?
Ik denk juist omdat ik het niet ruim heb en weet hoe het is.
vrijdag 21 december 2018 om 18:26
Dat is heel lief van je. Bedankt voor je dankjewelquattro-stagioni schreef: ↑21-12-2018 17:56He, dat is jammer. Dankjewel zeggen is toch niet zo moeilijk, ook al is iemand misschien sociaal niet zo sterk?
Mag ik een plaatsvervangend dankjewel geven, omdat die persoon er misschien niet toe in staat is?

vrijdag 21 december 2018 om 20:59
Pb terug, wauw... echt wauw. Over rare acties mbt kerstpakketten gesproken...