Hoe hou ik mezelf bezig
zaterdag 22 december 2018 om 13:16
Hallo allemaal.
Ik zoek iets om bezig te blijven. Probleem is, ik vind echt niets leuk, zit weer even gevangen in mijn depressie. Misschien is dit topic bij voorbaat kansloos maar wie weet heeft iemand de oplossing.
Voorheen pakte ik in de loze momenten de tablet voor spelletjes als candy crush, las wat op het forum of Facebook maar zelfs dat trekt me niet meer.
Fröbelen (haken, kleuren, diamond painting etc) puzzelen, lezen, ontspanningsoefeningen, tv kijken lukt niet. Ik blijf nu in de avonden maar door rommelen met klusjes als kasten uitzoeken, foto albums maken, spelletjes compleet maken, speelgoed ordenen ( en vooral die laatste kan oneindig doorgaan
).
Wandelen probeer ik overdag te doen, maar in de avond nog ff in huis sport oefeningen doen wordt hem niet.
Ik zoek dus iets om met name in de avond enigzins ontspannen bezig te kunnen zijn. Iemand een geniaal idee?
Ik zoek iets om bezig te blijven. Probleem is, ik vind echt niets leuk, zit weer even gevangen in mijn depressie. Misschien is dit topic bij voorbaat kansloos maar wie weet heeft iemand de oplossing.
Voorheen pakte ik in de loze momenten de tablet voor spelletjes als candy crush, las wat op het forum of Facebook maar zelfs dat trekt me niet meer.
Fröbelen (haken, kleuren, diamond painting etc) puzzelen, lezen, ontspanningsoefeningen, tv kijken lukt niet. Ik blijf nu in de avonden maar door rommelen met klusjes als kasten uitzoeken, foto albums maken, spelletjes compleet maken, speelgoed ordenen ( en vooral die laatste kan oneindig doorgaan
Wandelen probeer ik overdag te doen, maar in de avond nog ff in huis sport oefeningen doen wordt hem niet.
Ik zoek dus iets om met name in de avond enigzins ontspannen bezig te kunnen zijn. Iemand een geniaal idee?
zaterdag 22 december 2018 om 16:38
Kraanvogels vouwen kan ik op zich wel, dus dat moet lukken. De site vele handen hou ik in mijn achterhoofd, eerst zien of typen lukt/ werkt.
Zylom ken ik van zumba ooit, daarna idd meerdere spellen al gedaan (erg hè, maar heb al veel vaker mijn toevlucht genomen tot dit soort spellen).
Jetpunk kan ik checken, maar ben bang dat dat ook een brug te ver is, mijn hoofd is best van slag. Las laatst iets over de lach van Mona/ mysteriax, ook een tijd druk mee geweest maar durf niet zo goed op zoek naar iets vergelijkbaars, bang dat dat ook niet lukt. Vind het eigenlijk gewoon eng hoe belabberd mijn hersenen werken momenteel.
Yoga (nou ja, mindfulness eigenlijk) en puzzelen werkt/ lukt niet. Gedichten en beesten maken heb ik niets mee.
Iedereen trouwens erg bedankt voor het meedenken!
Zylom ken ik van zumba ooit, daarna idd meerdere spellen al gedaan (erg hè, maar heb al veel vaker mijn toevlucht genomen tot dit soort spellen).
Jetpunk kan ik checken, maar ben bang dat dat ook een brug te ver is, mijn hoofd is best van slag. Las laatst iets over de lach van Mona/ mysteriax, ook een tijd druk mee geweest maar durf niet zo goed op zoek naar iets vergelijkbaars, bang dat dat ook niet lukt. Vind het eigenlijk gewoon eng hoe belabberd mijn hersenen werken momenteel.
Yoga (nou ja, mindfulness eigenlijk) en puzzelen werkt/ lukt niet. Gedichten en beesten maken heb ik niets mee.
Iedereen trouwens erg bedankt voor het meedenken!
zaterdag 22 december 2018 om 16:41
Ik kan mij ook niet concentreren op films, maar nostalgische series die ik al vaker heb gezien doen het voor mij wel goed. Flying Doctors o.a.
Maar ook gewoon ontspanning als Heel Holland Bakt of het Australische klusprogramma Het Blok.
Verder kan ik soms stress kwijt in het bakken van cake of koekjes.
Maar ook gewoon ontspanning als Heel Holland Bakt of het Australische klusprogramma Het Blok.
Verder kan ik soms stress kwijt in het bakken van cake of koekjes.
zaterdag 22 december 2018 om 16:43
O ja Mysteriax en de lach van Mona, die waren leuk.
Als je van escapespelletjes houdt: http://melting-mindz.com/index.php
staan dingen bij die lang duren maar ook waar je binnen een kwartier mee klaar bent
ik zit mona nu op te zoeken en ik zie dat er in 2009 al een topic over was hier, zo lang geleden al, maar het is nog steeds online
Als je van escapespelletjes houdt: http://melting-mindz.com/index.php
staan dingen bij die lang duren maar ook waar je binnen een kwartier mee klaar bent
ik zit mona nu op te zoeken en ik zie dat er in 2009 al een topic over was hier, zo lang geleden al, maar het is nog steeds online
nlies wijzigde dit bericht op 22-12-2018 17:49
24.35% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 22 december 2018 om 17:53
Sharing schreef: ↑22-12-2018 16:15TO, als bezige bij, op een gegeven moment in vergelijkbare situatie als jou beland.
"Breien en kleien" ging niet. Wat wel lukte en ontspannend was: gedichten, leuke, mooie teksten overschrijven in een schrift, uit een poëzie boek van de bieb, de boekenkast, een tijdschrift. Ik liet er dan m'n gedachten overgaan en verzamelde zo mijn "bundel" waar ik nog steeds plezier van heb. Bij een kaart, attentie bij geboorte, trouwen, een -hart onder de riem moment- pak ik het uit de kast. Vrolijk, droevig, filosofies, up to you.
Wat leuk!
Ik zit met hetzelfde probleem als TO, dus ik lees mee. (en doe hier zeker wat inspiratie op.)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 22 december 2018 om 18:19
Als ik niets doe verzand ik helemaal in mijn depressie, dat is niet wenselijk. Nadenken probeer ik juist te voorkomen.Sunshine585 schreef: ↑22-12-2018 17:39Wil je per se íets doen?
Je kunt bijv. ook helemaal niets doen of een beetje nadenken. Of iets mediteren iets voor je?
Ik kom de dagen wel door maar moet iets dat op ontspanning lijkt inbouwen, en wat ik daar eerder voor gebruikte ( de spelletjes, internetten, mindfulness oefeningen, ooit lezen, puzzelen, tv kijken) lukt niet/ werkt niet. Ik heb wel wat concentratie maar die vasthouden is hard werken en dat wil ik juist niet.
Gedachteloos bezig zijn met foto's inplakken, iets overtypen, kraanvogels vouwen geeft hopelijk s avonds wat rust en een betere nachtrust.
zaterdag 22 december 2018 om 18:24
Dit klinkt erg leuk. Wat voor verf gebruikte je? Nog andere dingen om rekening mee te houden?Cateautje schreef: ↑22-12-2018 13:38Ik heb een tijdje beeldjes gekocht op de vlooienmarkt en geschilderd naar eigen inzicht, waardoor heel ouderwetse beeldjes weer heel hip werden. Ze waren heel populair onder mijn vrienden en staan daarbij in huis. Het is een fijne ontspannen bezigheid en je komt ook nog eens buiten om ze te kopen.
Misschien is het iets voor jou.
Ik snap maar al te goed hoe het is om niet te weten hoe je je tijd in moet vullen en word er ook regelmatig helemaal kriegel van.
zaterdag 22 december 2018 om 18:32
Echt zó herkenbaar. Anders eindig ik toch weer met m’n telefoon in m’n hand.
.
zaterdag 22 december 2018 om 18:40
Dat probleem had ik ook, daarom ben ik vooral veel brood gaan bakken. Focaccia, naanbrood, breekbrood, etc. Dat met de hand kneden, met simpele ingrediënten iets lekkers maken en met elkaar opeten, dat deed me altijd wel goed.
Tjezus, wat vals
zaterdag 22 december 2018 om 23:40
En uitgebreid koken? Soep waarbij je zelf alles snijdt, pastasaus met tig soorten groenten, springrolls en dan alle ingrediënten zelf snijden... koken moet toch, en op die manier maak je het op andere momenten weer rustiger, of man/kinderen hebben een bijzondere/speciale lunch.
Is kraaltjes rijgen of met strijkkralen in de weer misschien nog iets?
Andere optie: een puzzelboek. Koop een paar van die varia-puzzelboekjes of print een paar van de diverse websites. Probeer iedere variant uit. Wellicht zijn cijfercodes of sudoku’s precies wat je nodig hebt, of binario, woordzoekers...
Is kraaltjes rijgen of met strijkkralen in de weer misschien nog iets?
Andere optie: een puzzelboek. Koop een paar van die varia-puzzelboekjes of print een paar van de diverse websites. Probeer iedere variant uit. Wellicht zijn cijfercodes of sudoku’s precies wat je nodig hebt, of binario, woordzoekers...
zondag 23 december 2018 om 09:48
Ik herken het helemaal, ben ook wat dingen aan t inbouwen maar kan ondertussen gelukkig al meer concentreren. Ik kreeg van een groepsgenoot in therapie de tip qua lezen om young adultboeken die ik eerder gelezen had erbij te pakken. De harry potter serie kan ik zowat dromen en dat lezen lukte wel (aangezien het geen hol uitmaakte als ik 3 paginas had gelezen zonder iets op te slaan)
Ook ben ik aan het bullet journalen. Ik speel een beetje piano en had bedacht om alle akkoorden uit te tekenen. Dat was 70+ pianootjes uittekenen en invullen. Youtubefilmpje op de achtergrond en ik ben twee middagen bezig geweest.
Verder vind ik ook leuke tips in dit topic, dus blijf hem volgen!
Ook ben ik aan het bullet journalen. Ik speel een beetje piano en had bedacht om alle akkoorden uit te tekenen. Dat was 70+ pianootjes uittekenen en invullen. Youtubefilmpje op de achtergrond en ik ben twee middagen bezig geweest.
Verder vind ik ook leuke tips in dit topic, dus blijf hem volgen!