Dierenmishandeling
zondag 23 december 2018 om 19:49
Hoi,
Ik wil hier even mijn verhaal spuwen, voordat ik dadelijk een vaas naar mijn vaders kop ga gooien..
Hij is dus een politiehondentrainer en heeft net een pup gekocht van 8 weken.
Helemaal in zijn sas, dat wel.
Maar iedereen moet weten dat je een politiehond niet traint met een snoepje, maar hier veel verwaarlozing en mishandeling aan te pas gaat.
Puppy is nu 2 dagen hier en zit nu al de hele dag alleen buiten in een kooi
Weliswaar onder een warmte lamp, maar dan nog.
Hij zoekt nog steeds naar zijn broertjes en zusjes..
Ik kan het krijsen niet meer aanhoren gewoon!
Vanmiddag is de hond al mee geweest naar een hondenclub om te wennen aan de sfeer.
Komt natuurlijk ontdaan terug.
Die kooi nu is ook 'om te wennen, 'want dat wordt zijn thuisbasis' aldus mijn vader.
Eigenlijk wordt er gewoon een kronkel in die kop getraind, zodat de hond gaat bijten op commando.
Ik ben hier van kleine af aan mee opgegroeid en begin nu steeds meer te zien dat het gewoon beulerij is.
Nog even en hij krijgt een stroomkastje om zijn nek.
Ik woon nog thuis en als ik me hierin ga mengen dan word het oorlog.
Oudere generatie..
Dierenbescherming bellen?
Misschien doe ik dat wel.
Ga ik meteen vertellen hoe ze de honden van de pakwerker afstampen als ze niet luisteren naar het commando: 'los', terwijl er al van kleins af aan iets mis gaat met de binding en zij een heel eenzaam leven tegemoet gaat voor bescherming van de mens!
Ik wil hier even mijn verhaal spuwen, voordat ik dadelijk een vaas naar mijn vaders kop ga gooien..
Hij is dus een politiehondentrainer en heeft net een pup gekocht van 8 weken.
Helemaal in zijn sas, dat wel.
Maar iedereen moet weten dat je een politiehond niet traint met een snoepje, maar hier veel verwaarlozing en mishandeling aan te pas gaat.
Puppy is nu 2 dagen hier en zit nu al de hele dag alleen buiten in een kooi
Weliswaar onder een warmte lamp, maar dan nog.
Hij zoekt nog steeds naar zijn broertjes en zusjes..
Ik kan het krijsen niet meer aanhoren gewoon!
Vanmiddag is de hond al mee geweest naar een hondenclub om te wennen aan de sfeer.
Komt natuurlijk ontdaan terug.
Die kooi nu is ook 'om te wennen, 'want dat wordt zijn thuisbasis' aldus mijn vader.
Eigenlijk wordt er gewoon een kronkel in die kop getraind, zodat de hond gaat bijten op commando.
Ik ben hier van kleine af aan mee opgegroeid en begin nu steeds meer te zien dat het gewoon beulerij is.
Nog even en hij krijgt een stroomkastje om zijn nek.
Ik woon nog thuis en als ik me hierin ga mengen dan word het oorlog.
Oudere generatie..
Dierenbescherming bellen?
Misschien doe ik dat wel.
Ga ik meteen vertellen hoe ze de honden van de pakwerker afstampen als ze niet luisteren naar het commando: 'los', terwijl er al van kleins af aan iets mis gaat met de binding en zij een heel eenzaam leven tegemoet gaat voor bescherming van de mens!
anoniem_380232 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 20:00
2.25% gewijzigd
zondag 23 december 2018 om 21:42
Werkelijk? Dat verklaart veul, zo niet alles!MinkeDeWit schreef: ↑23-12-2018 21:30Wel toevallig dat er net vanavond een programma was over een stel zwakbegaafde Brabanders die een ‘politiehond’ proberen te trainen. Vond je dat wel een leuk onderwerp voor een neptopic, TO?
zondag 23 december 2018 om 21:44
Lavacakelover schreef: ↑23-12-2018 21:36En toch verkoopt hij ze aan de Amerikaanse politie. Ik vind het knap!
Je verhalen bedoel ik.
Nog een vraagje: hoe komt je vader aan geld voor zijn hobby, en aan tijd vooral?
Werken lijkt me sterk, daar heeft hij helemaal geen tijd voor zo te lezen. Bel nog een keer anoniem om te melden dat je vader bijklust en bakken geld verdient met de verkoop van politiehonden aan de VS.
Krijgt hij controle en houdt dit vanzelf op.
Kan jij je weer op iets anders richten en die zielige pup is in no-time uit dat hok. Succes hoor!
Iedereen denkt dat het allemaal zo nauw komt.. Omdat de politie erbij komt kijken wellicht?
Mijn vader is veteraan en in de vut. Heeft een goed invaliditeitspensioen.
Oh nee mag ik niet zeggen WANT HOE KAN IEMAND HONDEN TRAINEN MET EEN BEEN-PROTHESE!!!
De mensen die bij de K9 werken in de USA komen vanuit Amerika hier naar de eindkeuring van de honden kijken en nemen ze dan voor een aanzienlijk bedrag meteen mee. Zon 4000 tot 6000 euro.
Daar hebben ze volgens mij zeker te weinig geleiders vandaar is het de reis waard.
Ze geven niet voor niets ook commando's in het NL daar in Amerika..
Nu ik eraan denk er zijn nog maar een paar clubleden bij mijn vaders club..
Zal de volgende generatie sowieso niet halen!!
zondag 23 december 2018 om 21:54
Je PROBEERT me wel te kleineren en zo nog 3 volgens mij majaAna_Isabel** schreef: ↑23-12-2018 21:07Ik kleineer je niet. Ik geef antwoord op een door jou aan mij gestelde vraag.
Nooit gehoord van erboven staat? Als je toch denkt dat ik zo zit te liegen. Haha
zondag 23 december 2018 om 21:54
Vertel verder, wat is eigenlijk het verschil tussen de USA en Amerika?
Wel een beetje dom om ze Nederlandse commando's te leren, zelfs showhonden leren hun commando's in het Engels.
Hoelang zit je vader al thuis? De VUT is al een poosje niet meer, en dat hij een beenprothese heeft bewijst dat hij dus prima kan werken.
Honden africhten voor de K9 ofzo..
Kan je duizenden mee verdienen!
Wel een beetje dom om ze Nederlandse commando's te leren, zelfs showhonden leren hun commando's in het Engels.
Hoelang zit je vader al thuis? De VUT is al een poosje niet meer, en dat hij een beenprothese heeft bewijst dat hij dus prima kan werken.
Honden africhten voor de K9 ofzo..
Kan je duizenden mee verdienen!
zondag 23 december 2018 om 21:56
Goh, dat hij daar al zijn kosten er mee uit heeft en ook nog winst mee maakt.
zondag 23 december 2018 om 21:59
Maar jezelf Doglover noemen en dan toch die pup nu al uren, nee dagen of weken laten piepen en janken?Doglover1990 schreef: ↑23-12-2018 21:52Ik wist niet dat je je bij Viva moest bewijzen? Ik dacht gewoon een lekker laagdrempelig iets voor je problemen..
Daarmee bewijs je alvast dat je niet van honden houdt. Doglover is dan ook een hele rare nick voor iemand die geen barst om een pup van 8 weken geeft.
Ook veeg je alle goede raad van tafel. Je doet er niks mee, komt alleen een beetje zagen en wil het probleem sowieso niet opgelost hebben.
Wat je vader met paarden doet wil ik niet weten trouwens
zondag 23 december 2018 om 22:00
Prima kan werken?Lavacakelover schreef: ↑23-12-2018 21:54Vertel verder, wat is eigenlijk het verschil tussen de USA en Amerika?
Honden africhten voor de K9 ofzo..![]()
Kan je duizenden mee verdienen!![]()
Hij heeft zich uit laten kopen door defensie. Enkele jaren geleden..
Dat been is hij kwijt door een gevecht in Libanon!
zondag 23 december 2018 om 22:00
Laat ik nou geheel toevallig het één en ander weten over dit soort opleidingen voor politiehonden.
Ja, ze worden getraind buiten de politie, en nee, dat gaat er inderdaad niet al te zoetsappig aan toe. Tot zover klopt het verhaal dus.
Maar dan...
Als ze getrained worden voor het buitenland, dan worden ze opgeleid met Engelse commando’s. Er is namelijk geen buitenlander die overtuigend Nederlandse commando’s kan geven, behalve “zit”.
Stroom wordt nooit gebruikt. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet, want een politiehond moet op commando reageren en niet op een stroomstoot, want in noodsituaties is er vaak helemaal geen gelegenheid om een hond zo’n stoot te geven.
Als een getrainde hond verkocht wordt aan het buitenland, dan wordt daar geen fooi van een paar duizend, maar een flink bedrag van 40.000-60.000 euro voor betaald. Deze honden worden verkocht aan oa de politie van de VS, maar bijv ook aan marechausseedienstwn, douanediensten, beveiligingsbedrijven, etc.
Deze honden worden zeer streng geselecteerd op betrouwbaarheid en daarvoor is oa een stamboom erg belangrijk. Er worden dus echt niet zomaar honden van louche handelaren voor gebruikt.
Dus, als je weer eens een verhaaltje wil vertellen, doe dan eerst even je huiswerk.
Ja, ze worden getraind buiten de politie, en nee, dat gaat er inderdaad niet al te zoetsappig aan toe. Tot zover klopt het verhaal dus.
Maar dan...
Als ze getrained worden voor het buitenland, dan worden ze opgeleid met Engelse commando’s. Er is namelijk geen buitenlander die overtuigend Nederlandse commando’s kan geven, behalve “zit”.
Stroom wordt nooit gebruikt. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet, want een politiehond moet op commando reageren en niet op een stroomstoot, want in noodsituaties is er vaak helemaal geen gelegenheid om een hond zo’n stoot te geven.
Als een getrainde hond verkocht wordt aan het buitenland, dan wordt daar geen fooi van een paar duizend, maar een flink bedrag van 40.000-60.000 euro voor betaald. Deze honden worden verkocht aan oa de politie van de VS, maar bijv ook aan marechausseedienstwn, douanediensten, beveiligingsbedrijven, etc.
Deze honden worden zeer streng geselecteerd op betrouwbaarheid en daarvoor is oa een stamboom erg belangrijk. Er worden dus echt niet zomaar honden van louche handelaren voor gebruikt.
Dus, als je weer eens een verhaaltje wil vertellen, doe dan eerst even je huiswerk.
zondag 23 december 2018 om 22:04
Dus hij zit gewoon ver onder de marktprijs? Bijzonder. Waarom zou-ie dat doen?Doglover1990 schreef: ↑23-12-2018 22:01Voor de winst hoef je het niet te doen
Voer is al even duur..
Voordat je op een keuring bent ben je 2 jaar verder..
zondag 23 december 2018 om 22:07
IK WIL U NIET AANVALLEN MAAR GEWOON DUIDELJJK MAKEN DAT ER EEN SCHADUW OVER DE HELE POLITIEHONDENSPORT ZIT. WAT IK ERVAN HEB MEEGEMAAKT..Nummer*Zoveel schreef: ↑23-12-2018 22:00Laat ik nou geheel toevallig het één en ander weten over dit soort opleidingen voor politiehonden.
Maar dan...
KLOPT.
Stroom wordt nooit gebruikt
BIJ HET AFRICHTEN WEL
. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet, want een politiehond moet op commando reageren en niet op een stroomstoot, want in noodsituaties is er vaak helemaal geen gelegenheid om een hond zo’n stoot te geven.
ANDER NIVEAU HOND..
SOMMIGE HONDEN GAAN OOK NAAR PRIVE EIGENAREN VOOR TERREINBEWAKING
IEDEREEN DIE NIEUWSCHIERIG IS OM ZON HOND TE KOPEN MOET EENS NAAR EEN PHV1 KEURING KOMEN EN VRAGEN WAT ZE KOSTEN. ALS ZE WAT PUNTEN KWIJT ZIJN ZUL JE VERBAASD ZIJN.
LUCHE IS MOEILIJK JE VINGER OP TE LEGGEN. JE KAN WEL KVK GERIGISTREERD ZIJN GEWOON
anoniem_380232 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 22:13
1.07% gewijzigd
zondag 23 december 2018 om 22:11
Mens schreeuw niet zo zeg.Doglover1990 schreef: ↑23-12-2018 22:07IK WIL U NIET AANVALLEN MAAR GEWOON DUIDELJJK MAKEN DAT ER EEN SCHADUW OVER DE HELE POLITIEHONDENSPORT ZIT. WAT IK ERVAN HEB MEEGEMAAKT..
En NZ heeft gelijk, die honden gaan niet voor een schijntje naar de VS...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 23 december 2018 om 22:12
Hou eens op met dat geschreeuw door je toetsenbord. Er zit helemaal geen schimmige wereld om de opleiding van dit soort honden heen . Als het schimmig zou zijn, dan belanden ze niet eens op het examen. En er is echt geen trainer zo debiel om een hond voor privebewaking op te leiden voor 4000 euro als ze met dezelfde investering in tijd ook 40.000 euro kunnen verdienen met zo’n hond.
zondag 23 december 2018 om 22:25
Dit is geen hondegeleider. Die gaan echt niet met een pup lopen kloten.Lavacakelover schreef: ↑23-12-2018 20:13Heb je het nou over een politiehondentrainer die dus echt bij de politie werkt en deze hond af zou moeten richten? Lijkt me sterk, die kopen niet zomaar een pup om hem te mishandelen.
Of bedoel je dat het een wanna-bee hondentrainer is die een ws Mechelse herder heeft gekocht en nu op eigen initiatief een soort politiehond denkt te opvoeden?
Ik zou gewoon even de politie bellen op het algemene nr. en vragen of het normaal is wat er bij jullie thuis gebeurd.
Voor zover ik weet gaan politiehonden niet met 8 weken al mee naar huis om daar mishandeld te worden. Wat is de functie van je vader en hoelang werkt hij al bij de hondenbrigade?
Wat is er met zijn vorige hond gebeurd, hoe is hij of zij overleden? Welke opleiding heeft je vader gevolgd? En op zondag naar een hondenclub, waar is dat goed voor ik vind het een vreemd verhaal. Zeker politie bellen als je van honden houdt.
Ik zeg niet dat alle politie mensen geweldig zijn met honden hoor, Heb wel eens een undercover filmpje gezien van een malafide hondeschool en daar was ook een agent bij. Rotte appels heb je overal maar die zijn over het algemeen idd wannabees en werken misschien naast maar niet als hondenbrigade.
zondag 23 december 2018 om 22:26
En dit dus.DDDoekje schreef: ↑23-12-2018 20:59De politie leid honden gewoon intern op hoor als de hond geschikt bevonden is. Hebben eigen kennels en eigen terrein om op te trainen. Nee, ik ben zelf geen hondenbegeleider maar ken er meerdere vanuit de relationele sfeer en ben ook vaker bij de hondenbrigade/bereden politie geweest. Ik had mijn twijfels al, maar hoe meer ik van je lees hoe zekerder ik word dat dat kronkeltje in jouw fantasie zit en niet bij die pup in zijn bovenkamertje.
Het hele verhaal rammelt.