Lanzarote

24-12-2018 14:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is er nog steeds niet van gekomen maar het lijkt ons heerlijk om eens een week naar Lanzarote te gaan.
Nu vragen we ons af hoe het openbaar vervoersnet is geregeld. Kun je overal met de bus goed zelf komen . Of zit je dan gelijk aan de dure excursies vast. We waren niet van plan om een auto te huren.
superhuisvrouw wijzigde dit bericht op 24-12-2018 18:56
0.33% gewijzigd
Superhuisvrouw schreef:
25-12-2018 10:40
Gran Canaria is dacht ik ook een van de warmste eilanden.
Ben ook wel op Fuenteventura geweest maar vreselijk veel wind .Je werd er gezandstraald.
Nee hoor, hoe dichter bij Afrika, hoe warmer.
Maar dat is algemeen genomen natuurlijk. Het weer varieert daar ook, alleen minder dan in NL.
dolfje schreef:
25-12-2018 10:33
In oktober dit jaar op Gran Canaria geweest en paar jaar geleden op Tenerife en dat was een stuk warmer en beter weer.
Nu gaan we in januari een weekje naar Tenerife.
In zijn algemeenheid kun je denk ik niet zeggen dat het weer op het ene eiland beter is dan op het andere.
Wel zijn er op een paar eilanden (Tenerife, La Palma) verschillen tussen m.n noord en zuid.

Ik ga al minstens 15 jaar naar de verschillende eilanden en altijd in april. Op alle eilanden beter en minder weer gehad.

Ook op Tenerife kan het soms tegenzitten Dolfje ; https://www.youtube.com/watch?v=ScAONFkaQxA
kale62 schreef:
25-12-2018 10:47
In zijn algemeenheid kun je denk ik niet zeggen dat het weer op het ene eiland beter is dan op het andere.
Wel zijn er op een paar eilanden (Tenerife, La Palma) verschillen tussen m.n noord en zuid.

Ik ga al minstens 15 jaar naar de verschillende eilanden en altijd in april. Op alle eilanden beter en minder weer gehad.

Ook op Tenerife kan het soms tegenzitten Dolfje ; https://www.youtube.com/watch?v=ScAONFkaQxA
Dat bedoelde ik ook niet maar dat het in oktober op beide eilanden warmer was dan in januari.
dolfje schreef:
25-12-2018 10:55
Dat bedoelde ik ook niet maar dat het in oktober op beide eilanden warmer was dan in januari.
Ah ok, misverstand.
Januari is meen ik -gemiddeld- ook de minste maand que weer.
kale62 schreef:
25-12-2018 10:59
Ah ok, misverstand.
Januari is meen ik -gemiddeld- ook de minste maand que weer.
Ja volgens mij ook maar het is altijd lekkerder dan hier dus als je niet perse op strand moet liggen fijn om er even tussenuit te zijn.
Superhuisvrouw, pb ;)
Erizon schreef:
25-12-2018 11:09
Superhuisvrouw, pb ;)
Bedankt
Je gaat toch niet zitten klooien met bussen? Het is zo makkelijk om een auto te huren bij sunnycars en het kost niets. Voor 150 euro heb je voor een week een auto. Ik heb tientallen keren daar auto’s gehuurd (over de hele wereld) en nooit problemen gehad.
Wij zijn destijds in december gegaan. Het was iets te koud voor het strand, maar je kon overdag prima in een t-shirt en korte broek/rokje rondlopen.

Het zwembad bij ons appartement was niet verwarmd en dus best koud, misschien ook nog iets om op te letten als je in de minder warme periode gaat.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven