Kerst-teleurstelling-topic
woensdag 26 december 2018 om 13:51
Wat aso!XxprisjuhxX schreef: ↑26-12-2018 13:48Dat ik vandaag helemaal geen plannen meer heb. Ik zou naar een vriendin gaan was daar uitgenodigd. Tot ze net appt dat ze toch weg gaat .En het dus niet doorgaat nu zo dus maar snel naar de winkel om eten te halen want zou daar eten oja en mijn vriend moet gewoon werken dus ik zit alleen joepie
woensdag 26 december 2018 om 13:59
Nou ja zeg! Wat onbeschoft!XxprisjuhxX schreef: ↑26-12-2018 13:48Dat ik vandaag helemaal geen plannen meer heb. Ik zou naar een vriendin gaan was daar uitgenodigd. Tot ze net appt dat ze toch weg gaat .En het dus niet doorgaat nu zo dus maar snel naar de winkel om eten te halen want zou daar eten oja en mijn vriend moet gewoon werken dus ik zit alleen joepie
woensdag 26 december 2018 om 14:08
En heb je er wat gezegd? Of ga je dat nog doen?XxprisjuhxX schreef: ↑26-12-2018 14:00Jaa voel me ook wel een beetje beledigd denk ik. naja dan maar de hapjes zelf opeten
woensdag 26 december 2018 om 14:10
Heb ook wel gezegd wat ik er van vind . Maar lijkt niet echt binnen te komen . En dat ze van de week wil afspreken nou voor mij hoeft dat nu even niet.
woensdag 26 december 2018 om 14:51
Eérst kalkoen (tegelijk met de taart?) en daarna ook nog gourmetten? Wauw....kopjechino schreef: ↑26-12-2018 12:01Overdag eet je al taart en dan Wordt er ook opeens een kalkoen tegelijk geserveerd. Toen duurde het best lang totdat we gingen gourmetten en dat vlees was niet super lekker.
woensdag 26 december 2018 om 14:55
Ik ben op "dieet". En dat gaat heel goed. In 3 maanden tijd 9 kilo kwijt zonder honger. In december gewoon rustig doorgegaan. Maar met kerst... mocht ik gewoon 2 dagen eten wat de feestpot schaft en zou ik niet letten op een chocolaatje meer of minder. Wr is kerststol in huis. Soesjes. En nu heb ik buikgriep
Nou ja, ik ben straks wel heel blij op die weegschaal denk ik dan maar!
Nou ja, ik ben straks wel heel blij op die weegschaal denk ik dan maar!
woensdag 26 december 2018 om 15:00
florence13 schreef: ↑26-12-2018 12:11Oh ja kerstdramas, geen echt drama hier maar wel veel chaos.
Kerstavond met man en baby gevierd en dat ging prima, alleen baby vond het zo gezellig dat hij de hele nacht door wilde vieren en niet wilde slapen (baby is bijna 7 weken). Dus man en ik nogal moe.
Eerste kerstdag naar schoonfamilie. Het ging mis toen neefje (7 jaar) stiekem al een cadeautje uitgepakt had, en dat natuurlijk meteen stuk had laten vallen, het was namelijk een pot met boerenjongens. Hij dacht natuurlijk dat het gewone rozijnen waren dus had er meteen een paar opgegeten. wat leidde tot paniek van zijn moeder. Gelukkig vond hij het smerig en heeft hij niet doorgegeten. Toen cadeautjes uit gepakt mochten worden heeft nichtje 1 (2 jaar) het cadeautje van nichtje 2 (6 jaar) uitgepakt, en stuk gemaakt. (dat was mijn schuld want ik had de verkeerde naam op het cadeautje geschreven). Wat er natuurlijk toe leidde dat nichtje 2 erg boos was en stampend bleef huilen.
Tijdens het kerstdiner wilde mijn baby alleen maar gillen, wilde neefje niet eten en wilde nichtje 1 ook alleen maar gillen waardoor schoonzus (moeder van het neefje, niet van de twee nichtjes) volledig in paniek raakte en niet meer aan Tafel wilde zitten, maar dat was niet bijzonder want dat gebeurt elk jaar.
Aan het einde van het kerstdiner was er een toetje, met de nadruk op 'was' want schoonvader liet dat uit zijn handen vallen waardoor het oneetbaar was (glazen schaal waar het in zat ging stuk), waardoor neefje dat nog niets gegeten had helemaal van de leg raakte.
Door alle chaos heen hadden zwager 1 en 2 zich met z'n tween bezopen en ging zwager 2 huilen omdat hij de scheiding zo zwaar vond (2 jaar geleden gescheiden). Man had maar 2 glazen gedronken maar omdat we kerstavond de hele nacht gevierd hadden was hij ook niet meer nuchter dus hij probeerde zwager 2 te kalmeren wat nuchter al niet zijn sterkste kant is maar nu leek het helemaal nergens meer op. Schoonzus werd vervolgens kwaad op zwager 1 (haar man) omdat hij dronken was en wilde ter plekke naar huis, maar blijkbaar had nichtje 2 met de autosleutels gespeeld en waren die nu zoek, dus dat kon niet, wat tot nog meer woede van schoonzus leidde, en ook veroorzaakte dat zwager 1 gewoon nog maar een drankje nam.
Schoonvader vond in de tussentijd dat dit allemaal te veel negativiteit opleverde dus die bedacht dat hij met de kinderen 'optocht' ging spelen, wat wil zeggen dat elk kind een trommel krijgt en een soort van trommelend achter schoonvader door het huis marcheerd en liedjes zingt (ze hebben een vrijstaand huis gelukkig…) Schoonzus was op dat moment helemaal overprikkeld, en had gelukkig de autosleutels gevonden en besloot met neefje naar huis te gaan en zwager gewoon te laten zitten.
Ik heb me dus kostelijk geamuseerd, echt waar, kan me suf lachen over dit soort klein drama, samen met schoonmoeder.
woensdag 26 december 2018 om 15:00
Mijn hele kerst is 1 grote teleurstelling. Manlief heeft druk werk, dus veel vrije dagen samen zijn er niet. Met de kerst wel. En toen werd ik de 24e in de middag flink ziek, echt gewoon niet te negeren, en lig ik nu nog in bed. Als ik te lang overeind ben draait de hele wereld.
It's the most wonderfull time of the year...ahum.
woensdag 26 december 2018 om 15:03
ik zit ook alleen, maar dat was ingepland (of eigenlijk, niks gepland) dus als je er bij wil komen zitten, je komt maar (pre zou zijn als je in ieder geval een spelletje zou willen meespelen, of de legpuzzel die nog onder de bank ligt mee afmaaktXxprisjuhxX schreef: ↑26-12-2018 13:48Dat ik vandaag helemaal geen plannen meer heb. Ik zou naar een vriendin gaan was daar uitgenodigd. Tot ze net appt dat ze toch weg gaat .En het dus niet doorgaat nu zo dus maar snel naar de winkel om eten te halen want zou daar eten oja en mijn vriend moet gewoon werken dus ik zit alleen joepie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 26 december 2018 om 15:27
Beterschap!Taartje34 schreef: ↑26-12-2018 15:00Mijn hele kerst is 1 grote teleurstelling. Manlief heeft druk werk, dus veel vrije dagen samen zijn er niet. Met de kerst wel. En toen werd ik de 24e in de middag flink ziek, echt gewoon niet te negeren, en lig ik nu nog in bed. Als ik te lang overeind ben draait de hele wereld.
Partner en ik hebben ook beide een drukke baan. Voor de feestdagen nergens afspraken gemaakt, want eindelijk eens tijd samen. En dat is ook hard nodig want onze relatie staat wel een beetje onder druk. Partner ligt al sinds zondag in bed met griep, ik zit dus alleen beneden. Eten doen we samen nog wel, maar is ook niet echt super fantastisch gezellig. En partner wil alleen maar een eigen tv serie kijken, want zielig, waardoor we ook niet echt sámen nog iets doen deze dagen
woensdag 26 december 2018 om 15:51
Ik kan me voorstellen dat samen dan toch nog aardig alleen voelt! Sterkte/succes!Boarn schreef: ↑26-12-2018 15:27Beterschap!
Partner en ik hebben ook beide een drukke baan. Voor de feestdagen nergens afspraken gemaakt, want eindelijk eens tijd samen. En dat is ook hard nodig want onze relatie staat wel een beetje onder druk. Partner ligt al sinds zondag in bed met griep, ik zit dus alleen beneden. Eten doen we samen nog wel, maar is ook niet echt super fantastisch gezellig. En partner wil alleen maar een eigen tv serie kijken, want zielig, waardoor we ook niet echt sámen nog iets doen deze dagen![]()
En voor volgende week staat de hele week vol geboekt met andere familie/vrienden activiteiten, dus tot zo ver de feestdagen samen...
woensdag 26 december 2018 om 15:59
Ja I know, daarom willen we volgend jaar de regie nemen en het eten in een logische volgorde serveren. Opa en oma worden ook ouder...Lavenderblue schreef: ↑26-12-2018 14:51Eérst kalkoen (tegelijk met de taart?) en daarna ook nog gourmetten? Wauw....
woensdag 26 december 2018 om 16:04
Gister bij schoonouders geweest. Van deur tot deur drie uur enkele reis. Leuke mensen en altijd gezellig. Eindig alleen elk jaar hetzelfde. Elk jaar gaan ze ervan uit dat we blijven slapen. Nooit gedaan, vinden we niet prettig. Geven we ook aan en dan toch verbaasd spelen. Dan zit je met ontbijt met z'n allen en kunnen we pas laat weg en dan zijn we pas rond 13:00 thuis op z'n vroegst en dat is niet handig (want tweede kerstdag) en niet fijn.
Gister hele discussie met de zus van vriend zijn broer, dat het zo gezellig en dat we niet zo flauw moeten doen blabla. We zijn er al de hele dag, van 11 tot 9, vind het wel genoeg in de avond. Hebben helemaal geen zin om elk jaar dezelfde films te kijken en veel later weg te kunnen dan we willen. Schoonouders gaan er niet meer zoveel op in maar die vriendin van broer blijft er maar over doorgaan.
Gister hele discussie met de zus van vriend zijn broer, dat het zo gezellig en dat we niet zo flauw moeten doen blabla. We zijn er al de hele dag, van 11 tot 9, vind het wel genoeg in de avond. Hebben helemaal geen zin om elk jaar dezelfde films te kijken en veel later weg te kunnen dan we willen. Schoonouders gaan er niet meer zoveel op in maar die vriendin van broer blijft er maar over doorgaan.
woensdag 26 december 2018 om 16:05
woensdag 26 december 2018 om 16:13
Mijn kerst teleurstelling is dat ik vanmorgen om half elf wakker werd met zo’n ontzettende hoofdpijn dat ik niet wist waar ik het zoeken moest.
Ik had een verrassing bedacht voor mij en mijn zoon. Ik ga op 2e kerstdag altijd s’morgens hardlopen met een kerstmuts op,gewoon omdat ik dat leuk vind. Dit jaar wou ik zoon meenemen omdat ik weet dat hij dat graag wil. Maar dat ging dus niet door want ik lag tot half 2 in bed met zware hoofdpijn. Gelukkig had ik zoon niks gezegd,anders was hij teleurgesteld geweest.
Mijn vriend dacht dat de hoofdpijn kwam doordat ik zolang had geslapen (volgens mijn Garmin heb ik 11 uur geslapen) maar daar lag het niet aan. Gister heb ik zelfs bijna 11,5 uur geslapen en toen werd ik gewoon “normaal” wakker. Ik slaap de laatste weken sowieso meer dan normaal,heb mijn slaap nu blijkbaar harder nodig.
Vriend had de slaapkamer gordijnen opengedaan,maar die moesten van mij meteen weer dicht want ik kon het licht niet verdragen. Zoon was op zijn kamer aan het spelen en alles klonk 10x harder. Ik kon dat ook niet verdragen,terwijl ik daar normaal geen last van heb. Ik had nog nóóit zo’n hoofdpijn gehad. Ik drink geen alcohol dus het was geen kater. Overdag drink ik altijd voldoende (3 liter vocht p/dag) dus daar lag het ook niet aan. Waar het dan wel aan lag is mij nog steeds een raadsel.
Toen ik naar de wc liep bonkte mijn hele hoofd ontzettend en het licht deed zeer aan mijn ogen. Ik voelde me zo raar toen ik de trap afliep. Ik had het gevoel dat ik elk moment door mijn benen kon zakken dus ik hield mij met twee handen aan de trapleuning vast. Toen ik weer de trap op ging moest ik mij aan de trapleuning optrekken want mijn benen werkten gewoon niet mee. Twee paracetamol 500mg ingenomen,maar die deden niks. Stil in bed gaan liggen en daarin gebleven tot het over was. Werd op gegeven moment kotsmisselijk,dus vriend om een emmer gevraagd en die naast bed gezet. Veel water gedronken,zodat mocht ik vocht tekort hebben dat aangevuld zou worden. Eten had ik geen zin in. Ruim 3 uur later waren de hoofdpijn en misselijkheid weg en voelde ik mij normaal alsof er niks was gebeurd. Heel vaag!
En om half 4 at ik pas mijn ontbijt; 1 banaan en 2 crackers met kaas ipv de lekkere dingen die ik had gekocht.
Dus dat was mijn kerst teleurstelling,mijn hardlooprondje met zoon missen en de geplande kerstbrunch overslaan.
Gelukkig hebben zoon en vriend zich goed vermaakt terwijl ik op bed lag.
Ik had een verrassing bedacht voor mij en mijn zoon. Ik ga op 2e kerstdag altijd s’morgens hardlopen met een kerstmuts op,gewoon omdat ik dat leuk vind. Dit jaar wou ik zoon meenemen omdat ik weet dat hij dat graag wil. Maar dat ging dus niet door want ik lag tot half 2 in bed met zware hoofdpijn. Gelukkig had ik zoon niks gezegd,anders was hij teleurgesteld geweest.
Mijn vriend dacht dat de hoofdpijn kwam doordat ik zolang had geslapen (volgens mijn Garmin heb ik 11 uur geslapen) maar daar lag het niet aan. Gister heb ik zelfs bijna 11,5 uur geslapen en toen werd ik gewoon “normaal” wakker. Ik slaap de laatste weken sowieso meer dan normaal,heb mijn slaap nu blijkbaar harder nodig.
Vriend had de slaapkamer gordijnen opengedaan,maar die moesten van mij meteen weer dicht want ik kon het licht niet verdragen. Zoon was op zijn kamer aan het spelen en alles klonk 10x harder. Ik kon dat ook niet verdragen,terwijl ik daar normaal geen last van heb. Ik had nog nóóit zo’n hoofdpijn gehad. Ik drink geen alcohol dus het was geen kater. Overdag drink ik altijd voldoende (3 liter vocht p/dag) dus daar lag het ook niet aan. Waar het dan wel aan lag is mij nog steeds een raadsel.
Toen ik naar de wc liep bonkte mijn hele hoofd ontzettend en het licht deed zeer aan mijn ogen. Ik voelde me zo raar toen ik de trap afliep. Ik had het gevoel dat ik elk moment door mijn benen kon zakken dus ik hield mij met twee handen aan de trapleuning vast. Toen ik weer de trap op ging moest ik mij aan de trapleuning optrekken want mijn benen werkten gewoon niet mee. Twee paracetamol 500mg ingenomen,maar die deden niks. Stil in bed gaan liggen en daarin gebleven tot het over was. Werd op gegeven moment kotsmisselijk,dus vriend om een emmer gevraagd en die naast bed gezet. Veel water gedronken,zodat mocht ik vocht tekort hebben dat aangevuld zou worden. Eten had ik geen zin in. Ruim 3 uur later waren de hoofdpijn en misselijkheid weg en voelde ik mij normaal alsof er niks was gebeurd. Heel vaag!
En om half 4 at ik pas mijn ontbijt; 1 banaan en 2 crackers met kaas ipv de lekkere dingen die ik had gekocht.
Dus dat was mijn kerst teleurstelling,mijn hardlooprondje met zoon missen en de geplande kerstbrunch overslaan.
Gelukkig hebben zoon en vriend zich goed vermaakt terwijl ik op bed lag.
woensdag 26 december 2018 om 16:18
Dan zou ik denken dat zij het zelf ook wel zou willen, maar niet durft. Of je schoonouders klagen ieder jaar tegen haar als jullie weg zijn, dat het fijn is dat zij er nog is en niet fijn dat jullie er niet meer zijn. Of zo. Als het niet leuk meer is als jullie weg zijn, moet ze zelf ook weggaanKoettie schreef: ↑26-12-2018 16:04
woensdag 26 december 2018 om 16:33
Calamitycat schreef: ↑26-12-2018 12:04Ik had gisteren geen groente bij mijn kerstdiner de sperzieboonrolletjes in bacon op onverklaarbare wijzevan het aanrecht bleken te zijn verdwenen. Het kwartje viel toen een van mijn katten, terwijl hij zijn bekje aflikte, naar zijn favoriete slaapplek liep.
woensdag 26 december 2018 om 16:59
Ik had even gegoogled en toen kwam ik ook op migraine uit. Ik had gekeken naar veelvoorkomende oorzaken van migraine en een verandere slaappatroon is daar één van. De afgelopen drie weken slaap ik tussen de 8-12 uur per nacht,eerder sliep ik veel minder. Misschien ligt het daaraan.