Lang weekend weg wellness
vrijdag 28 december 2018 om 16:44
Begin januari wil ik samen met mijn man een lang weekend weg, ik ben op zoek naar een leuke locatie.
Onze wensen zijn: in de natuur/rustige omgeving, sauna complex in de buurt of in het huisje beschikbaar (hotel kan ook). Tevens vindt ik het ook prettig als het modern is ingericht.
Weet iemand een leuke locatie in Nederland of België die voldoet aan deze wensen?
Omdat we echt even tot rust wil komen zijn we wel op zoek naar een kamer/huisje waar we ook lekker even kunnen zitten en wat kunnen lezen.
Onze wensen zijn: in de natuur/rustige omgeving, sauna complex in de buurt of in het huisje beschikbaar (hotel kan ook). Tevens vindt ik het ook prettig als het modern is ingericht.
Weet iemand een leuke locatie in Nederland of België die voldoet aan deze wensen?
Omdat we echt even tot rust wil komen zijn we wel op zoek naar een kamer/huisje waar we ook lekker even kunnen zitten en wat kunnen lezen.
vrijdag 28 december 2018 om 16:54
vrijdag 28 december 2018 om 17:01
Zo maar een paar die bij me opkomen
Sauna Beemster
> redelijk nieuwe sauna
> hotelkamers in bunker
Sauna Fitland in leiden
> moderne sauna, op 12e verdieping, mooi uitzicht
> modern hotel
> geen rustige omgeving
Holterhof in Enschede
> appartementen elder op het terrein
> onlangs helemaal gerenoveerd
Fontana in Bad-Nieuweschans
> alles op één locatie
> kamers niet modern, wel goed
> thermaalbad ( gekleed )
Sauna boot in Mill (hotel Fitland)
> 100 meter naar hotel, buitenlangs
Sauna Beemster
> redelijk nieuwe sauna
> hotelkamers in bunker
Sauna Fitland in leiden
> moderne sauna, op 12e verdieping, mooi uitzicht
> modern hotel
> geen rustige omgeving
Holterhof in Enschede
> appartementen elder op het terrein
> onlangs helemaal gerenoveerd
Fontana in Bad-Nieuweschans
> alles op één locatie
> kamers niet modern, wel goed
> thermaalbad ( gekleed )
Sauna boot in Mill (hotel Fitland)
> 100 meter naar hotel, buitenlangs
vrijdag 28 december 2018 om 17:37
Ik vind het publiek daar een beetje “plat”. Bovendien is Amsterdam niet echt in de natuur. (Zeg ik als Amsterdammer)
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 28 december 2018 om 17:41
Ik spreek ook uit ervaring, en daaruit is dit lijstje opgemaakt.Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑28-12-2018 17:06Holterhof: knetterduur en je slaapt in zo'n soort prefab hufterhut container. Zou ik ook niet doen. Oké, ik klink als een zeur, maar man en ik hebben er ook al heel wat uitgeprobeerd. Holterhof was echt zooooo slecht (sorry Kale62).
Alle sauna's in dit lijstje zijn uitstekend bevallen.
Ik zou Fontana zelf juist op één zetten.
Wij zijn het oneens, maar dat mag.
vrijdag 28 december 2018 om 17:42
Je zit midden in het Amsterdamse bos.
Ik bemoei me nooit met andere gasten, geen idee of het ‘plat’ publiek is.
Fort Beemster ligt midden in de polder. Maar de overnachting is wel weer speciaal.
En zo hebben veel plekken iets waarbij je niet alle wensen kunt afvinken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 28 december 2018 om 17:46
Ik zou Fort Beemster eerder aanraden dan Spa Zuiver. Het Amsterdamse Bos is erg mooi, maar toch meer een stadspark dan een natuurgebied. Het ligt tussen twee snelwegen, Schiphol en Amstelveen ingeklemd. En met westenwind vliegt er elke paar minuten een vliegtuig laag aan.himalaya schreef: ↑28-12-2018 17:42Je zit midden in het Amsterdamse bos.
Ik bemoei me nooit met andere gasten, geen idee of het ‘plat’ publiek is.
Fort Beemster ligt midden in de polder. Maar de overnachting is wel weer speciaal.
En zo hebben veel plekken iets waarbij je niet alle wensen kunt afvinken.
Wat betreft het platte publiek. Je hoort ze vaak wel als ze samen luidruchtig zijn. En ze houden bedjes bezet met handdoeken zonder dat het personeel daar tegen optreedt. En als je er zelf wat van zegt kun je een grote bek krijgen. Zodoende kun je zelden op een bedje buiten liggen. En nog een uitglijder, ze hebben twee badkledingdagen per week...
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 28 december 2018 om 18:46
Bedoel je Opduin? Dat is inderdaad een goed hotel, en het beste hotelontbijt van Nederland. Met wellness faciliteiten, maar hotel wellness is toch niet te vergelijken met de grotere sauna en wellness centra.
vrijdag 28 december 2018 om 19:34
We staan ook open voor een hotel met goede wellness faciliteiten, mede omdat de prijzen gunstiger zijn vanwege een langer verblijf. Misschien ook minder druk omdat we nog deels in de kerstvakantie willen gaan.
vrijdag 28 december 2018 om 21:31
Spa Sereen is prima.patsy--stone schreef: ↑28-12-2018 19:55Ik vind Spa Sereen heerlijk. Echt een luxe gevoel en niet zo stampens-vol als bijvoorbeeld Elysium.
Ik heb daar geen overnachting in de buurt gedaan, maar er is vast wel wat te vinden.
zondag 30 december 2018 om 08:40
Niet te vergelijken met een ‘echte’ sauna. Als je een sauna liefhebber bent; niet doen.Butterfly3111 schreef: ↑29-12-2018 16:22Hoe zijn de wellness faciliteiten op een centerparcs park zoals Port zelande of het Heijderbos? Op de website staat dat het er is maar verder erg sumier..