Lang weekend weg wellness

28-12-2018 16:44 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin januari wil ik samen met mijn man een lang weekend weg, ik ben op zoek naar een leuke locatie.

Onze wensen zijn: in de natuur/rustige omgeving, sauna complex in de buurt of in het huisje beschikbaar (hotel kan ook). Tevens vindt ik het ook prettig als het modern is ingericht.

Weet iemand een leuke locatie in Nederland of België die voldoet aan deze wensen?

Omdat we echt even tot rust wil komen zijn we wel op zoek naar een kamer/huisje waar we ook lekker even kunnen zitten en wat kunnen lezen.
In de buurt van Saunadrôme tussen Putten en Voorthuizen op de Veluwe. Er zitten op fietsafstand van de sauna/wellness diverse hotelletjes en bed en breakfasts.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Zo maar een paar die bij me opkomen

Sauna Beemster
> redelijk nieuwe sauna
> hotelkamers in bunker

Sauna Fitland in leiden
> moderne sauna, op 12e verdieping, mooi uitzicht
> modern hotel
> geen rustige omgeving

Holterhof in Enschede
> appartementen elder op het terrein
> onlangs helemaal gerenoveerd

Fontana in Bad-Nieuweschans
> alles op één locatie
> kamers niet modern, wel goed
> thermaalbad ( gekleed )

Sauna boot in Mill (hotel Fitland)
> 100 meter naar hotel, buitenlangs
Saunahotel joure in friesland: je kunt zo in je badjas naar de sauna lopen, lekker eten in badjas en 's avonds zo binnendoor lopen naar hotel je bedje in.
Sauna in bad-nieuweschans zou ik persoonlijk niet aanraden. Klein, al gauw erg druk vanwege wat weinig keuze, dus iedereen gaat op een kluitje zitten. Eten was wel goed :-)
Holterhof: knetterduur en je slaapt in zo'n soort prefab hufterhut container. Zou ik ook niet doen. Oké, ik klink als een zeur, maar man en ik hebben er ook al heel wat uitgeprobeerd. Holterhof was echt zooooo slecht (sorry Kale62).
Spa Zuiver in het Amsterdamse Bos, er zit een hotel in het complex.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Fort Beemster
himalaya schreef:
28-12-2018 17:33
Spa Zuiver in het Amsterdamse Bos, er zit een hotel in het complex.
Ik vind het publiek daar een beetje “plat”. Bovendien is Amsterdam niet echt in de natuur. (Zeg ik als Amsterdammer)
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Een*Nieuwe*Lente schreef:
28-12-2018 17:06
Holterhof: knetterduur en je slaapt in zo'n soort prefab hufterhut container. Zou ik ook niet doen. Oké, ik klink als een zeur, maar man en ik hebben er ook al heel wat uitgeprobeerd. Holterhof was echt zooooo slecht (sorry Kale62).
Ik spreek ook uit ervaring, en daaruit is dit lijstje opgemaakt.
Alle sauna's in dit lijstje zijn uitstekend bevallen.
Ik zou Fontana zelf juist op één zetten.
Wij zijn het oneens, maar dat mag.
oudebaas schreef:
28-12-2018 17:37
Ik vind het publiek daar een beetje “plat”. Bovendien is Amsterdam niet echt in de natuur. (Zeg ik als Amsterdammer)

Je zit midden in het Amsterdamse bos.
Ik bemoei me nooit met andere gasten, geen idee of het ‘plat’ publiek is.

Fort Beemster ligt midden in de polder. Maar de overnachting is wel weer speciaal.

En zo hebben veel plekken iets waarbij je niet alle wensen kunt afvinken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
28-12-2018 17:42
Je zit midden in het Amsterdamse bos.
Ik bemoei me nooit met andere gasten, geen idee of het ‘plat’ publiek is.

Fort Beemster ligt midden in de polder. Maar de overnachting is wel weer speciaal.

En zo hebben veel plekken iets waarbij je niet alle wensen kunt afvinken.
Ik zou Fort Beemster eerder aanraden dan Spa Zuiver. Het Amsterdamse Bos is erg mooi, maar toch meer een stadspark dan een natuurgebied. Het ligt tussen twee snelwegen, Schiphol en Amstelveen ingeklemd. En met westenwind vliegt er elke paar minuten een vliegtuig laag aan.
Wat betreft het platte publiek. Je hoort ze vaak wel als ze samen luidruchtig zijn. En ze houden bedjes bezet met handdoeken zonder dat het personeel daar tegen optreedt. En als je er zelf wat van zegt kun je een grote bek krijgen. Zodoende kun je zelden op een bedje buiten liggen. En nog een uitglijder, ze hebben twee badkledingdagen per week...
Lady49 schreef:
28-12-2018 17:35
Fort Beemster
Deze ziet er erg leuk uit, is alleen al volgeboekt.. helaas
Hotel Texel. Nooit geweest maar hoor er goede verhalen over.
Annewies schreef:
28-12-2018 18:29
Hotel Texel. Nooit geweest maar hoor er goede verhalen over.
Bedoel je Opduin? Dat is inderdaad een goed hotel, en het beste hotelontbijt van Nederland. Met wellness faciliteiten, maar hotel wellness is toch niet te vergelijken met de grotere sauna en wellness centra.
Ik ben fan van Veluwse Bron, mooie locatie en fijne ruime sauna.
Op hun website staan allemaal b&b's in de omgeving om te boeken.
oudebaas schreef:
28-12-2018 18:46
Bedoel je Opduin? Dat is inderdaad een goed hotel, en het beste hotelontbijt van Nederland. Met wellness faciliteiten, maar hotel wellness is toch niet te vergelijken met de grotere sauna en wellness centra.
We staan ook open voor een hotel met goede wellness faciliteiten, mede omdat de prijzen gunstiger zijn vanwege een langer verblijf. Misschien ook minder druk omdat we nog deels in de kerstvakantie willen gaan.
Landal in Braamt is ook lekker, met toegang tot sauna Palestra.
Ik vind Spa Sereen heerlijk. Echt een luxe gevoel en niet zo stampens-vol als bijvoorbeeld Elysium.
Ik heb daar geen overnachting in de buurt gedaan, maar er is vast wel wat te vinden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
28-12-2018 19:55
Ik vind Spa Sereen heerlijk. Echt een luxe gevoel en niet zo stampens-vol als bijvoorbeeld Elysium.
Ik heb daar geen overnachting in de buurt gedaan, maar er is vast wel wat te vinden.
Spa Sereen is prima.
Hoe zijn de wellness faciliteiten op een centerparcs park zoals Port zelande of het Heijderbos? Op de website staat dat het er is maar verder erg sumier..
Landal palestra. Leuke huisjes en kleinschalig saunalandschap met kleine blokhutjes.
Butterfly3111 schreef:
29-12-2018 16:22
Hoe zijn de wellness faciliteiten op een centerparcs park zoals Port zelande of het Heijderbos? Op de website staat dat het er is maar verder erg sumier..
Niet te vergelijken met een ‘echte’ sauna. Als je een sauna liefhebber bent; niet doen.
In Aken zit het thermalbad Aachen, staat niet niet midden in de natuur maar op 5 minuten rijden zit je in de heuvels en buiten de stad.
Thermea 2000 in Valkenburg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven