Hoe dan?!

28-12-2018 23:14 42 berichten
Ik las vandaag op nu.nl dat een gedetineerde waarschijnlijk is ontsnapt door zich te verstoppen in een blauwe vuilniszak die een ex gedetineerde mee naar buiten nam bij zijn vrijlating.

Dan denk ik: hoe dan?! Zoiets moet toch opvallen?! Ja die zakken zijn groot genoeg maar hoe zorg je ervoor dat die zak dan geen abnormale vormen aanneemt en hoe til je die dan normaal zonder dat mensen argwaan krijgen?!

Hebben jullie ook wel eens bij nieuwsberichten of iets dergelijks dat je denkt hoe krijg je het voor elkaar?!
Haha, dat heb ik me ook af zitten vragen! Hoe kan zo’n zak sterk genoeg zijn om ene volwassen man te houden.
Het stelen van fiets van zoon. Het moet gefilmd zijn met de beveiligingscamera. Fiets stond op slot, zoon heeft het sleuteltje. Alle uren dat zijn fiets daar stond, zie je op de beelden mensen een fiets pakken en weg fietsen. Je ziet niemand daar morellen of porellen, je ziet niemand weglopen met een fiets die wordt opgetild. De fietsen zijn niet herkenbaar, de mensen ook niet, de bewegingen wel. Hoe dan?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 23:22
0.25% gewijzigd
Ik ben vooral benieuwd welk merk vuilniszak het is.
Alle reacties Link kopieren
Die zakken zijn wel sterk, maar hoe loop je nonchalant de poort uit, met een vent van rond de 80 kg in die zak? Of misschien had hij een bagagekarretje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dat je sowieso gewoon de poort naar de vrijheid uit mag lopen met waarschijnlijk een berg bagage, waaronder een enorme vuilniszak, en dat dit niet gecheckt wordt vind ik redelijk bizar.
.
Ja, dat bericht deed ons ook even achter de oren krabben. Was de gedetineerde klein van stuk? Een vent van 1.80 meter neem je toch niet zomaar mee?
Later is nu
Andersom schreef:
28-12-2018 23:21
Het stelen van fiets van zoon. Het moet gefilmd zijn met de beveiligingscamera. Fiets stond op slot, zoon heeft het sleuteltje. Alle uren dat zijn fiets daar stond, zie je op de beelden mensen een fiets pakken en weg fietsen. Je ziet niemand daar morellen of porellen, je ziet niemand weglopen met een fiets die wordt opgetild. De fietsen zijn niet herkenbaar, de mensen ook niet, de bewegingen wel. Hoe dan?
Ik heb gehoord dat er lopers in de omloop zijn waarmee ze het slot gewoon open kunnen maken. Geen idee of dat voor ieder slot werkt maar een beetje hetzelfde idee als een TSA slot waarbij men gewoon je koffer kan openen als het moet.
Calamitycat schreef:
28-12-2018 23:25
Dat je sowieso gewoon de poort naar de vrijheid uit mag lopen met waarschijnlijk een berg bagage, waaronder een enorme vuilniszak, en dat dit niet gecheckt wordt vind ik redelijk bizar.
Het zal de pi een worst wezen wat er meegenomen wordt als hij de toko verlaat. Dus dat wordt niet gecontroleerd. Zelfs bij overplaatsingen naar andere gevangenissen of klinieken met beveiligd vervoer worden de spullen niet gecontroleerd. Ik denk wel dat de ontsnapte niet zo groot geweest zal zijn want dat valt wel op.
Cafetière schreef:
28-12-2018 23:44
Het zal de pi een worst wezen wat er meegenomen wordt als hij de toko verlaat. Dus dat wordt niet gecontroleerd. Zelfs bij overplaatsingen naar andere gevangenissen of klinieken met beveiligd vervoer worden de spullen niet gecontroleerd. Ik denk wel dat de ontsnapte niet zo groot geweest zal zijn want dat valt wel op.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn maar ik vind het echt heel raar.
.
Andersom schreef:
Op sommige axa sloten (een bepaald type) is er een sleutel die op al die sloten past. Een geoefend oog pikt dat slot er zo uit.
Andersom schreef:
er zijn haakjes voor. Die haak je aan je broek en andere kant onder het zadel. Op die manier til je de fiets minimaal met de achterband van de grond en kun je zo weglopen. Fiets altijd ergens aan vast zetten, of extra slot door voorwiel.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Nemaìn’ schreef:
28-12-2018 23:15
Haha, dat heb ik me ook af zitten vragen! Hoe kan zo’n zak sterk genoeg zijn om ene volwassen man te houden.
In een juten zak denk ik en daar de blauwe zak omheen. Zodat de juten zak het gewicht draagt?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
29-12-2018 00:05
In een juten zak denk ik en daar de blauwe zak omheen. Zodat de juten zak het gewicht draagt?
:facepalm: het is natuurlijk net na Sinterklaas.
Het was een illige jongen. Stond in het nieuwsbericht.
Wat ook raar is, ontsnappen uit een gevangenis is niet eens strafbaar....Okeeej...
Boarn schreef:
29-12-2018 00:46
Wat ook raar is, ontsnappen uit een gevangenis is niet eens strafbaar....Okeeej...
Zelfmoord plegen dan weer wel.
Nemaìn’ schreef:
29-12-2018 00:06
:facepalm: het is natuurlijk net na Sinterklaas.
Precies :lol: :biggrin: :sherlock:
Nemaìn’ schreef:
29-12-2018 00:48
Zelfmoord plegen dan weer wel.
Ook wel een "hoe dan?" waard...
TsumTsum schreef:
28-12-2018 23:31
Ik heb gehoord dat er lopers in de omloop zijn waarmee ze het slot gewoon open kunnen maken. Geen idee of dat voor ieder slot werkt maar een beetje hetzelfde idee als een TSA slot waarbij men gewoon je koffer kan openen als het moet.
Ja, dat vertelde een politieman mij ook, toen mijn fiets gejat was. Nadeel voor de dieven: ze rijden ermee weg zonder dat er een sleutel in het slot zit. Zo is mijn dief (of de heler van betreffende dief) gepakt, omdat de politie het raar vond dat iemand kon fietsen zonder sleutel in het slot :lightbulb:
Later is nu
wiezel schreef:
29-12-2018 00:03
er zijn haakjes voor. Die haak je aan je broek en andere kant onder het zadel. Op die manier til je de fiets minimaal met de achterband van de grond en kun je zo weglopen. Fiets altijd ergens aan vast zetten, of extra slot door voorwiel.
Ik had mijn fiets toen met zo'n ketting dat aan je gewone slot vastzit vastgezet. Ketting lag er nog, fiets weg.
Later is nu
Wat bij ons een Hoe dan?? opriep was iemand, die bij het journaal vertelde voor
€ 2000,00 aan vuurwerk te hebben gekocht. O_O

Echt, hóe dan?? Hoe kun je zoveel geld overhebben voor vúúrwerk? Wij zijn duidelijk geen liefhebbers :hihi:
Op twitter komen commentaren op een tweet hierover (niet van mij) als "mag iemand z'n geld uitgeven hoe hij wil" (jahoor) en "hoeveel heb jij uitgegeven aan kleding dit jaar?" (nou, geen 2000 euro) en "andere mensen geven het uit aan benzine of drank" (want dat is vergelijkbaar ofzo?)

Als iemand € 2000,00 in de fik wil steken, moet hij dat zelf weten, maar ik verbaas me er wel over. :-?
Later is nu
Hoe dan?
Mijn knie is stuk, broek en huid. Forse bloedvlek in mijn broek. Heb geen herinneringen aan stoten of vallen, heel erg gek dus. Ik was vanmiddag alleen thuis, zit er ook een gat in mijn geheugen?
Andersom schreef:
29-12-2018 18:29
Hoe dan?
Mijn knie is stuk, broek en huid. Forse bloedvlek in mijn broek. Heb geen herinneringen aan stoten of vallen, heel erg gek dus. Ik was vanmiddag alleen thuis, zit er ook een gat in mijn geheugen?
Dit is echt creepy.
Kun je je dag nalopen? Mist er een gedeelte? En ben je je gangen nagegaan of er ergens bloed zit?

Bij nader inzien denk ik trouwens dat je ergens achter bent blijven haken. Is de wond een snee?
Dat gebeurt wel vaker zonder dat iemand het doorheeft.
Zanahoria schreef:
29-12-2018 18:32
Dit is echt creepy.
Kun je je dag nalopen? Mist er een gedeelte? En ben je je gangen nagegaan of er ergens bloed zit?

Bij nader inzien denk ik trouwens dat je ergens achter bent blijven haken. Is de wond een snee?
Dat gebeurt wel vaker zonder dat iemand het doorheeft.

Ergens aan blijven haken ook niet dat ik me dat herinner. En het was een nog best goede broek, niet eentje waarvan ik verwachtte dat hij vandaag of morgen zou scheuren. Ik ben aan het koken geweest voor morgen daarna huiswerk gemaakt op de computer aan mijn bureau, daarna eten gekookt voor vandaag en toen ontdekte ik het. Het bloed was nog nat en plakkerig, wat betekent dat het niet heel lang daarvoor gebeurt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven