Hoe dan?!
vrijdag 28 december 2018 om 23:14
Ik las vandaag op nu.nl dat een gedetineerde waarschijnlijk is ontsnapt door zich te verstoppen in een blauwe vuilniszak die een ex gedetineerde mee naar buiten nam bij zijn vrijlating.
Dan denk ik: hoe dan?! Zoiets moet toch opvallen?! Ja die zakken zijn groot genoeg maar hoe zorg je ervoor dat die zak dan geen abnormale vormen aanneemt en hoe til je die dan normaal zonder dat mensen argwaan krijgen?!
Hebben jullie ook wel eens bij nieuwsberichten of iets dergelijks dat je denkt hoe krijg je het voor elkaar?!
Dan denk ik: hoe dan?! Zoiets moet toch opvallen?! Ja die zakken zijn groot genoeg maar hoe zorg je ervoor dat die zak dan geen abnormale vormen aanneemt en hoe til je die dan normaal zonder dat mensen argwaan krijgen?!
Hebben jullie ook wel eens bij nieuwsberichten of iets dergelijks dat je denkt hoe krijg je het voor elkaar?!
zaterdag 29 december 2018 om 21:52
Ik heb regelmatig uit het niks blauwe plekken en soms ook van die hele grote die echt pijnlijk zijn. Meestal geen idee hoe ik er aan kom. Maar dit vind ik wel eng hoor. Niet een keer tussendoor flauw gevallen of iets dergelijks? Heb je ook nergens in huis bloeddruppels/vlekjes gevonden? Vond een keer een spoor bloeddruppeltjes op de grond en toen bleek iemand in z'n vinger gesneden te hebben maar hoe dat is onbekend want persoon had het pas door toen ik het zei.
zaterdag 29 december 2018 om 22:02
Moet wel een ille gast zijn geweest ja.
zaterdag 29 december 2018 om 22:05
Ja maar mijn punt is dus dat je het waarschijnlijk gewoon niet door hebt gehad. Zit er bij het bureau iets scherps? Of in de keuken? Misschien een lade?Andersom schreef: ↑29-12-2018 18:39Ergens aan blijven haken ook niet dat ik me dat herinner. En het was een nog best goede broek, niet eentje waarvan ik verwachtte dat hij vandaag of morgen zou scheuren. Ik ben aan het koken geweest voor morgen daarna huiswerk gemaakt op de computer aan mijn bureau, daarna eten gekookt voor vandaag en toen ontdekte ik het. Het bloed was nog nat en plakkerig, wat betekent dat het niet heel lang daarvoor gebeurt is.
Flauwvallen heb je heus wel door, je weet gewoon dat je dan weer bijkomt etc. Dus je hebt je ongemerkt ergens aan open gehaald.
zondag 30 december 2018 om 00:24
Dreamer schreef: ↑29-12-2018 15:17Wat bij ons een Hoe dan?? opriep was iemand, die bij het journaal vertelde voor
€ 2000,00 aan vuurwerk te hebben gekocht.![]()
Echt, hóe dan?? Hoe kun je zoveel geld overhebben voor vúúrwerk? Wij zijn duidelijk geen liefhebbers![]()
Op twitter komen commentaren op een tweet hierover (niet van mij) als "mag iemand z'n geld uitgeven hoe hij wil" (jahoor) en "hoeveel heb jij uitgegeven aan kleding dit jaar?" (nou, geen 2000 euro) en "andere mensen geven het uit aan benzine of drank" (want dat is vergelijkbaar ofzo?)
Als iemand € 2000,00 in de fik wil steken, moet hij dat zelf weten, maar ik verbaas me er wel over.![]()
Ik dacht huh, 2.000 a 3.000 euro voor vuurwerk? Gaat hij echt 1 maand per jaar werken voor vuurwerk???
dinsdag 1 januari 2019 om 10:19
Nou nee hoor. Geen drug, alcohol, medicijnen en ook geen epilepsie. Het zal gewoon gebeurt zijn zonder dat ik het door had. Maar aan het gaat te zien is het best hard gegaan, dus best gek dat ik het niet door heb gehad.
Ik ben heel erg bekend met epilepsie, want komt in de familie voor. Nooit enige aanwijzing dat ik het zou hebben.
dinsdag 1 januari 2019 om 10:37
Paar jaar terug hadden wij een jongen in de straat wonen die samen met zijn vrienden ook tussen de 2000 en 5000 pp uitgaf aan vuurwerk. En dan met zijn twintigen bij dat huis alles afsteken. Voor 100.000 de lucht in tussen 10.00 en 2.00. Vrijwel non stop. En dan ook alleen maar rotjes, knallen en grondvuurwerk. Niet eens iets met mooie kleuren. Gelukkig is hij verhuisd.Dreamer schreef: ↑29-12-2018 15:17Wat bij ons een Hoe dan?? opriep was iemand, die bij het journaal vertelde voor
€ 2000,00 aan vuurwerk te hebben gekocht.![]()
Echt, hóe dan?? Hoe kun je zoveel geld overhebben voor vúúrwerk? Wij zijn duidelijk geen liefhebbers![]()
Op twitter komen commentaren op een tweet hierover (niet van mij) als "mag iemand z'n geld uitgeven hoe hij wil" (jahoor) en "hoeveel heb jij uitgegeven aan kleding dit jaar?" (nou, geen 2000 euro) en "andere mensen geven het uit aan benzine of drank" (want dat is vergelijkbaar ofzo?)
Als iemand € 2000,00 in de fik wil steken, moet hij dat zelf weten, maar ik verbaas me er wel over.![]()
dinsdag 1 januari 2019 om 11:59
NYC schreef: ↑01-01-2019 10:37Paar jaar terug hadden wij een jongen in de straat wonen die samen met zijn vrienden ook tussen de 2000 en 5000 pp uitgaf aan vuurwerk. En dan met zijn twintigen bij dat huis alles afsteken. Voor 100.000 de lucht in tussen 10.00 en 2.00. Vrijwel non stop. En dan ook alleen maar rotjes, knallen en grondvuurwerk. Niet eens iets met mooie kleuren. Gelukkig is hij verhuisd.
Ik hoorde gisteren dat bepaalde 'potten' met siervuurwerk al over de 100 euro zijn, Die sieren dan een 10-15 minuten (??) Als je daar dus 10-20 van koopt, dan zit je al snel aan meer dan 1000 euro. Ik snap het nog steeds niet, maar dat zou ik wel beter snappen dan dat domme geknal
Later is nu
dinsdag 1 januari 2019 om 13:05
Echt mooi siervuurwerk vind ik wel mooi, beetje geknal mag er ook best bij. Maar zoals het hier een paar jaar terug er aan toe ging, alleen maar rotjes en duizendklappers en andere knallen, 14 uur lang bijna non-stop... snap dat echt niet.Dreamer schreef: ↑01-01-2019 11:59Ik hoorde gisteren dat bepaalde 'potten' met siervuurwerk al over de 100 euro zijn, Die sieren dan een 10-15 minuten (??) Als je daar dus 10-20 van koopt, dan zit je al snel aan meer dan 1000 euro. Ik snap het nog steeds niet, maar dat zou ik wel beter snappen dan dat domme geknal
dinsdag 1 januari 2019 om 16:42
dinsdag 1 januari 2019 om 16:45
volgens mij woont hij nu bij mij in de straat...NYC schreef: ↑01-01-2019 10:37Paar jaar terug hadden wij een jongen in de straat wonen die samen met zijn vrienden ook tussen de 2000 en 5000 pp uitgaf aan vuurwerk. En dan met zijn twintigen bij dat huis alles afsteken. Voor 100.000 de lucht in tussen 10.00 en 2.00. Vrijwel non stop. En dan ook alleen maar rotjes, knallen en grondvuurwerk. Niet eens iets met mooie kleuren. Gelukkig is hij verhuisd.