Reistips nodig!

03-01-2019 18:51 24 berichten
Dag allemaal
Ik zoek dus tips voor 'goedkope' bestemmingen, maar buiten Europa.
anoniem_240739 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 00:29
80.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thailand? Als je gunstige ticketprijzen kan vinden lukt dat wel denk ik.
Ik vond Snorkelen op Aruba heel mooi maar er is geen jungle, geen idee hoe dat is op een ander Caribisch eiland als Barbados of Sint Maarten ofzo.
Thailand kost geen drol. Al zullen vliegtickets in het hoogseizoen duurder zijn.
Mexico, Playa del Carmen, Hotel Tukan. Zat mogelijkheden om uitstapjes te maken in de Jungle, Maysites, jungle, ondergrondse meren en toffe snorkel spots.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er zijn ook reizen naar Costa Rica voor net op of onder dat bedrag zie ik bij Fox bijvoorbeeld.
Jungle en duiken? Dan kom je uit bij bijvoorbeeld Mexico, Belize enzo. Deel van je vakantie in de jungle en een deel aan de kust.
dolfje schreef:
03-01-2019 19:11
Er zijn ook reizen naar Costa Rica voor net op of onder dat bedrag zie ik bij Fox bijvoorbeeld.
Ik zou bij alle reizen goed kijken naar wat erbij komt aan kosten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
03-01-2019 19:13
Ik zou bij alle reizen goed kijken naar wat erbij komt aan kosten.
Uiteraard. En zeker ook kijken of los boeken voordeliger is of toch een pakketreis.
Thailand
Bij Fox komt er veel bij.
Gewoon een los ticket
Stampertje12 schreef:
03-01-2019 19:13
Jungle en duiken? Dan kom je uit bij bijvoorbeeld Mexico, Belize enzo. Deel van je vakantie in de jungle en een deel aan de kust.
In Midden-Amerika liggen de strandresorts vaak direct aan de (lage) jungle. Of je dat moet willen is een tweede, want bijv op Yucatan hebben ze ook heel veel zwarte weduwes in die jungle (en dus ook bij de resorts).
Maleisië! Ticket vroeg boeken, dan kan t onder de €800 (destijds toen ik ging, ik weet niet hoe het nu is). En aan €800 daar heb je voldoende. Genoeg eilanden om te snorkelen en ook jungle (wij hebben Maleisisch Borneo hiervoor gekozen).
redbulletje schreef:
03-01-2019 19:25
Thailand
Ja, dit hoor ik vaker. Lijkt me fantastisch, maar in juli en augustus is het regenseizoen en heb van meerdere vrienden slechte verhalen gehoord daarover. Regen in de jungle deert me niks, maar maakt het zicht bij snorkelen wel echt een stuk minder..
Maar bedankt voor alle tips!
Sch0rpioen schreef:
03-01-2019 19:40
Maleisië! Ticket vroeg boeken, dan kan t onder de €800 (destijds toen ik ging, ik weet niet hoe het nu is). En aan €800 daar heb je voldoende. Genoeg eilanden om te snorkelen en ook jungle (wij hebben Maleisisch Borneo hiervoor gekozen).
Klinkt goed! Hebben jullie toen een pakketreis geboekt of 'zelfstandig'? Het idee van zelf transfers e.d. moeten regelen vind ik wel spannend, maar is ook wel weer leuk voor 't avontuur, haha
bambi92 schreef:
03-01-2019 19:45
Klinkt goed! Hebben jullie toen een pakketreis geboekt of 'zelfstandig'? Het idee van zelf transfers e.d. moeten regelen vind ik wel spannend, maar is ook wel weer leuk voor 't avontuur, haha
Zelf gedaan. Het was voor ons de eerste reis buiten Europa en juist Maleisië is daar heel geschikt voor. Met een lonely planet kom je heel ver en tegenwoordig heb je ook nog overal WiFi zodat je tripadvisor o.i.d. kan raadplegen. Dit hadden wij toen nog niet.

Overigens zijn wij in augustus geweest. Prima weer gehad!
Transfers boeken kun je ook altijd van te voren. Op elke website van elk vliegveld staan wel links waar dat kan.
Sch0rpioen schreef:
03-01-2019 19:47
Zelf gedaan. Het was voor ons de eerste reis buiten Europa en juist Maleisië is daar heel geschikt voor. Met een lonely planet kom je heel ver en tegenwoordig heb je ook nog overal WiFi zodat je tripadvisor o.i.d. kan raadplegen. Dit hadden wij toen nog niet.

Overigens zijn wij in augustus geweest. Prima weer gehad!
Ja, in borneo is het dan weer het droge seizoen. Klinkt goed! Hadden jullie hotels en excursies van te voren geboekt of ter plekke?
bambi92 schreef:
03-01-2019 20:24
Ja, in borneo is het dan weer het droge seizoen. Klinkt goed! Hadden jullie hotels en excursies van te voren geboekt of ter plekke?
Nee ter plaatse. Alleen het Borneo gedeelte hadden we vantevoren geboekt. Wij haalden onze accomodaties uit de lonely planet. We reisden toen low budget. Je kunt ook via booking.com gaan boeken. Daar kun je vaak een dag van tevoren nog annuleren. Ook in het land zelf kun je natuurlijk een accommodatie boeken via booking.com voor de volgende bestemming. Zo ben je nog redelijk flexibel maar weet je zeker dat je ter plaatse niet hoeft te zoeken (dat moesten wij wel. Alleen op de Perhentian eilanden was het zo goed als vol, toen hebben we een nacht op een dorm geslapen).
Noorden van Colombia is ook mooi. Evt los ticket en airbnb appartement. Prachtig duiken daar.
Nummer*Zoveel schreef:
03-01-2019 19:36
In Midden-Amerika liggen de strandresorts vaak direct aan de (lage) jungle. Of je dat moet willen is een tweede, want bijv op Yucatan hebben ze ook heel veel zwarte weduwes in die jungle (en dus ook bij de resorts).
Ach, jungle zit nu eenmaal vol met dieren waar je dood aan gaat. En de zee ook.

Ik vind die resorts helemaal niets, dus zou daar niet voor kiezen. Ben zelf wel daar in midden Amerika de jungle in geweest en leef nog!
bambi92 schreef:
03-01-2019 19:43
Ja, dit hoor ik vaker. Lijkt me fantastisch, maar in juli en augustus is het regenseizoen en heb van meerdere vrienden slechte verhalen gehoord daarover. Regen in de jungle deert me niks, maar maakt het zicht bij snorkelen wel echt een stuk minder..
Niet op de eilanden (samui, phangan, tao), daar begint de regentijd in november. Erg mooi snorkelen op Tao. De allermooiste snorkelbestemming in ZO Azië vind ik nog steeds de Perhentians in Maleisië (peninsula, niet Borneo) en ook veel mooie jungle niet te ver er vandaan.
mayou wijzigde dit bericht op 04-01-2019 17:01
0.42% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
03-01-2019 19:36
O_O ik heb ze in Playa del Carmen gelukkig niet gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven