Zwanger worden januari 2019
zaterdag 15 december 2018 om 23:26
Naam | Leeftijd | # kindje | Gestart | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Bessie2017 | 31 | 2e | Januari 2019 | ? | |
Smartie88 | ? | 1e | Januari 2019 | ? | |
Echteliefde | ? | 1e | |||
Muziekuiltje | 29 | 2e | jan/mrt 2019 | geen | |
Topegi | 28 | 1e | Januari 2019 | ? | |
Smartie88 | 30 | 1e | Januari 2019 | 10 januari | |
Borisdeporis | 22 | 1e | Januari 2019 | ? | |
Mellala | 28 | 2e | Januari 2019 | 13 januari | |
Kersenpitje87 | 32 | 1e | Januari 2019 | 26 januari | |
Echteliefde | 26 | 1e | Januari 2019 | ? | |
Sassefras | 34 | 1e | Januari 2019 | ? | Clomid (ovulatieinductie) |
Babydonthurtme | 27 | 2e | Januari 2019 | 24 januari | Baarmoederafwijking |
Bacon | 29 | 2e | Januari 2019 | ? | Clomid (ovulatieinductie) |
EvaDeWith | 36 | 3e | Januari 2019 | 30 januari | |
LittleMissBooks | 31 | 1e | Januari 2019 | ? | |
klein aapje | ? | 1e | Januari 2019 | ? | |
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:56
97.17% gewijzigd
zaterdag 5 januari 2019 om 12:13
zaterdag 5 januari 2019 om 23:30
Summerlotte29 gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een mooi begin van het nieuwe jaar!
Ik moet de 10e ongesteld worden, maar ik ga morgen zo'n early predictor proberen. Daar lees ik trouwens wisselende reacties over. Heeft iemand er ervaring mee of dat een beetje betrouwbaar is?
Weet iemand hoe je een tabel kunt maken? Lijkt me wel fijn voor het overzicht.
Ik moet de 10e ongesteld worden, maar ik ga morgen zo'n early predictor proberen. Daar lees ik trouwens wisselende reacties over. Heeft iemand er ervaring mee of dat een beetje betrouwbaar is?
Weet iemand hoe je een tabel kunt maken? Lijkt me wel fijn voor het overzicht.

zondag 6 januari 2019 om 00:18
Dankjewel voor de felicitaties! Inmiddels 5 weken en begint wat te wennen 
Ik heb met een early test getest en was 5 dagen voor nod al heel licht positief. Ik durfde toen nog niet blij te zijn, maar uiteindelijk heeft t goed uitgepakt tot nu toe!
Bacon, wat vervelend van de bijwerkingen! Hopelijk wordt het minder!
Ik heb met een early test getest en was 5 dagen voor nod al heel licht positief. Ik durfde toen nog niet blij te zijn, maar uiteindelijk heeft t goed uitgepakt tot nu toe!
Bacon, wat vervelend van de bijwerkingen! Hopelijk wordt het minder!
zondag 6 januari 2019 om 08:51
Hier ook een early test gedaan. Helaas negatief. Maar kon m 4 dagen voor verwachte menstruatie doen. Zit er nu eigenlijk 5 dagen voor.
Maar ze zeggen dat wachten beter is. Er kan deze dagen nog wat mis gaan.
Ik voel nu vanalles. Maar mijn lichaam zal me wel voor de gek houden.
Ik had geen bijwerkingen van stoppen van de pil.
Maar ze zeggen dat wachten beter is. Er kan deze dagen nog wat mis gaan.
Ik voel nu vanalles. Maar mijn lichaam zal me wel voor de gek houden.
Ik had geen bijwerkingen van stoppen van de pil.

zondag 6 januari 2019 om 09:26
Hoi dames! Mag ik meekletsen?
Mijn man(33) en ik(28) hebben een zoon van 14 maanden en willen graag een broertje of zusje voor m!
Na de geboorte van onze zoon ben ik weer aan de pil gegaan. Geen succes. Ik zat tegen het depressieve aan en was verre van gezellig. Daarom overgestapt op condooms. Maar eigenlijk is het al 8 tot 10 maanden lang voor het zingen de kerk uit
, en de vruchtbare periode ontwijken.
We hebben nu besloten om er weer echt voor te gaan.
Een week geleden mn eisprong gehad volgens mij (rugpijn, afscheiding erg slijmerig). En nu dus op het wachtbankje. Volgend weekend kan ik testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Ik heb trouwens een cyclus van 5 weken. Best lang! Maar wel blij met de regelmatige cyclus. Toen we de eerste keer zwanger wilde worden was mn cyclus onregelmatig en vaak erg lang!
Toen 8 rondes erover gedaan om zwanger te worden.
Mijn man(33) en ik(28) hebben een zoon van 14 maanden en willen graag een broertje of zusje voor m!
Na de geboorte van onze zoon ben ik weer aan de pil gegaan. Geen succes. Ik zat tegen het depressieve aan en was verre van gezellig. Daarom overgestapt op condooms. Maar eigenlijk is het al 8 tot 10 maanden lang voor het zingen de kerk uit

We hebben nu besloten om er weer echt voor te gaan.
Een week geleden mn eisprong gehad volgens mij (rugpijn, afscheiding erg slijmerig). En nu dus op het wachtbankje. Volgend weekend kan ik testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
Ik heb trouwens een cyclus van 5 weken. Best lang! Maar wel blij met de regelmatige cyclus. Toen we de eerste keer zwanger wilde worden was mn cyclus onregelmatig en vaak erg lang!
Toen 8 rondes erover gedaan om zwanger te worden.

zondag 6 januari 2019 om 10:56
@ Summerlotte; super leuk idee om het nieuws zo te brengen en de reactie van je moeder fantastisch! Inmiddels je vader ook al op de hoogte kunnen brengen?
Iedereen heel veel succes. Ik heb gisteren mijn laatste pil genomen ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
@Babydonthurtme; goed idee. Ik wil er ook wel in.
Togepi 28 jaar 1e kindje januari 2019 nod? Geen bijzonderheden
Iedereen heel veel succes. Ik heb gisteren mijn laatste pil genomen ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
@Babydonthurtme; goed idee. Ik wil er ook wel in.
Togepi 28 jaar 1e kindje januari 2019 nod? Geen bijzonderheden
zondag 6 januari 2019 om 11:33
Ik heb vanochtend getest, maar in 1 vakje kwam helemaal geen streepje. Ik wacht nu maar gewoon t/m de 10e, want ik weet niet waarom hij niet werkte...
Leuk dat er steeds meer vrouwen meeschrijven!
Ik ben al jaren geleden gestopt met de pil, i.v.m. vermoeidheid en mood swings. Sindsdien houd ik m'n ongesteldheid bij in een app, erg handig!
Babydonthurtme super fijn dat je een overzichtje maakt!
Leeftijd 30, 1e kindje, nod 10 januari en geen bijzonderheden
Leuk dat er steeds meer vrouwen meeschrijven!
Ik ben al jaren geleden gestopt met de pil, i.v.m. vermoeidheid en mood swings. Sindsdien houd ik m'n ongesteldheid bij in een app, erg handig!
Babydonthurtme super fijn dat je een overzichtje maakt!
Leeftijd 30, 1e kindje, nod 10 januari en geen bijzonderheden

zondag 6 januari 2019 om 11:50
Gefeliciteerd Summerlotte!
Smartie88, wat gek. Dus de controlestreep was er niet, of..? Ik zal voor je duimen, de 10e!
Jaaa, ik wil ook in de tabel Babydonthurtme! 22, eerste kindje, NOD ? en geen bijzonderheden.
Ik zit te wachten op mijn onttrekkingsbloeding zodat we kunnen beginnen... zou vrijdag of zaterdag moeten komen maar is er dus nog steeds niet. Schiet eens op!
Smartie88, wat gek. Dus de controlestreep was er niet, of..? Ik zal voor je duimen, de 10e!
Jaaa, ik wil ook in de tabel Babydonthurtme! 22, eerste kindje, NOD ? en geen bijzonderheden.
Ik zit te wachten op mijn onttrekkingsbloeding zodat we kunnen beginnen... zou vrijdag of zaterdag moeten komen maar is er dus nog steeds niet. Schiet eens op!

zondag 6 januari 2019 om 13:41
Jeetje Sanira, dat moet frustrerend en zwaar zijn. Leuk dat je wilt meeschrijven.
Gooi mij ook maar in de tabel, babydonthurtme.
Muziekuiltje, 29 jaar, 2de kindje, 10 jan mirena verwijderen, nod?
Geen bijzonderheden
Mellala, heftig zeg. Dat was dan na je bevalling direct een heeeele andere kraamtijd.
Snap dat een 2de zwangerschap dan extra spannend is.
Mijn 1e is door een gecompliceerde bevalling met erbse parese ter wereld gekomen. Gelukkig volledig hersteld.
Nu je denkt aan een tweede, komen er wel weer herinneringen en gedachten bovendrijven.
Gooi mij ook maar in de tabel, babydonthurtme.
Muziekuiltje, 29 jaar, 2de kindje, 10 jan mirena verwijderen, nod?
Geen bijzonderheden
Mellala, heftig zeg. Dat was dan na je bevalling direct een heeeele andere kraamtijd.
Snap dat een 2de zwangerschap dan extra spannend is.
Mijn 1e is door een gecompliceerde bevalling met erbse parese ter wereld gekomen. Gelukkig volledig hersteld.
Nu je denkt aan een tweede, komen er wel weer herinneringen en gedachten bovendrijven.
zondag 6 januari 2019 om 13:49
@blaadje31, wat vaag die test. Misschien inderdaad gewoon nog even geduld hebben..hoe lastig ook. Ik duim voor je!
De moodswings ellende van de pil was destijds ook voor mij de reden om over te stappen op spiraal.
Welke app gebruik jij? Ik heb mycalender, ideaal. Je kunt er echt veel in bijhouden!
@lostit, bij jou al bloeding? Meestal komt dat vrij vlot na verwijderen van Mirena toch??
De moodswings ellende van de pil was destijds ook voor mij de reden om over te stappen op spiraal.
Welke app gebruik jij? Ik heb mycalender, ideaal. Je kunt er echt veel in bijhouden!
@lostit, bij jou al bloeding? Meestal komt dat vrij vlot na verwijderen van Mirena toch??

zondag 6 januari 2019 om 15:56
Fijn zo'n tabel! Ik ben 26 jaar en mijn vriend is 27 jaar. Ik had 22-12-2018 weer met de pil moeten starten als ik de pil zou blijven slikken, dus dan is dat m'n begindatum denk ik?
Ik heb na de ontrekkingsbloeding nog geen menstruatie gehad dus m'n nod weet ik nog niet.
Ik heb na de ontrekkingsbloeding nog geen menstruatie gehad dus m'n nod weet ik nog niet.
anoniem_63c867331d808 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 15:58
Reden: Wilde de tabel quoten maar had per ongeluk iemand anders gequote
Reden: Wilde de tabel quoten maar had per ongeluk iemand anders gequote
23.16% gewijzigd
zondag 6 januari 2019 om 16:16
Oh ja dat herken ik wel heel erg, mijn spiraal is er nu een paar dagen uit en de gedachte dat we pas in april willen gaan starten is wel echt pittig haha!!Muziekuiltje schreef: ↑05-01-2019 12:13De onderliggende vraag bij het spiraaltje is..gaan we beginnen of echt wachten tot maart? Daar hoop ik concreet antwoord op te krijgen..vind het zooo spannend. Had verwacht dat m'n hart en hoofd bij een tweede minder op hol zou slaan..niet dus)
Maar ik heb nu inderdaad een bloeding, hoewel ik met mijn mirena spiraal ook wel echt heel regelmatig ongesteld werd, wist exact mijn eisprong en ongesteldheid. Ben benieuwd hoe dat straks verder gaat.
zondag 6 januari 2019 om 16:39

zondag 6 januari 2019 om 18:36
@muziekuiltje. We wisten het gelukkig met 20 weken zwangerschap al. Een week enorm van slag geweest maar dat ging gelukkig snel over.
Het is nu dat ik me er van bewust ben dat het niet vanzelfsprekend is dat je kindje gezond is/niets mankeert. En dat is spannend
.
En als ook dit kindje een schisis zou hebben dan ook van harte welkom en gaan we die uitdaging ook gewoon aan, maar dan een stuk relaxter. We weten inmiddels hoe het is haha.
Het is nu dat ik me er van bewust ben dat het niet vanzelfsprekend is dat je kindje gezond is/niets mankeert. En dat is spannend
En als ook dit kindje een schisis zou hebben dan ook van harte welkom en gaan we die uitdaging ook gewoon aan, maar dan een stuk relaxter. We weten inmiddels hoe het is haha.