Huh? Wat is dit??

12-01-2019 22:29 35 berichten
Voel me ellendig na een tweede herseninfarct en 3 dagen opname. Vooral na de misverstanden rondom mijn kinderen. Druk met eigen leven en sores. Begrijpelijk. Bel sensoor om mijn hart te luchten. Krijg een doorgewinterde vv'der aan de lijn en het gesprek neemt een links/rechts politiek georienteerd gesprek aan wat niks te maken heeft met mijn situatie en verdriet. . Uiteindelijk maar op gehangen. Voel me nu nog rotter dan voor het gesprek en begrijp de strekking van het gesprek niet. Voel me des te meer onbegrepen en verdrietig. Begrijp er even niks van. Zou het fijn vinden als er mensen zijn die me een hart onder de riem willen steken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je hier je hart luchten. Sterkte
Waar loop je tegenaan?
Wat rot voor je. Sterkte! :rose:
anoniem_148677 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 22:34
10.81% gewijzigd
Ja, Sensoor dankt geen roem voor empathie.
Wat moet jij je rot voelen, het is ook niet niks om dat allemaal mee te moeten maken.
Ben je weer helemaal opgeknapt of heeft het zijn sporen nagelaten?
Wat is er met je kinderen? Ze zijn toch wel gewoon bij je?
Wat naar dat je tot tweemaal toe een herseninfarct hebt gehad. Het lijkt me heel vervelend om, wanneer je zoekt naar hulp, je er voor je gevoel zo onbegrepen uitkomt. Hopelijk vind je uiteindelijk toch datgeen wat je nodig hebt! :rose:
Heftig!!!, Heb je genoeg hulp?.
Cateautje schreef:
12-01-2019 22:34
Ja, Sensoor dankt geen roem voor empathie.
Wat moet jij je rot voelen, het is ook niet niks om dat allemaal mee te moeten maken.
Ben je weer helemaal opgeknapt of heeft het zijn sporen nagelaten?
Wat is er met je kinderen? Ze zijn toch wel gewoon bij je?

Thanks Kato. Beetje wankelig maar te doen. Kinderen zijn zelfstandig, oudste 34 en jomgste 19. Ik voel me idd rot, eenzaam onbegrepen en verdrietig. Maar ook vol vertrouwen in mezelf. Komt goed. Kopje warme chocolademelk? :there: :rose:
fladderbeestje schreef:
12-01-2019 22:40
Thanks Kato. Beetje wankelig maar te doen. Kinderen zijn zelfstandig, oudste 34 en jomgste 19. Ik voel me idd rot, eenzaam onbegrepen en verdrietig. Maar ook vol vertrouwen in mezelf. Komt goed. Kopje warme chocolademelk? :there: :rose:
Waarin voel jij je onbegrepen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
He bah wat een vervelende ervaring bij sensoor.
Nou, vertel.
fladderbeestje schreef:
12-01-2019 22:40
Ja, helaas leven we in een tijd waar we het meestal allemaal zelf moeten doen.
Goed dat je dat zelfvertrouwen hebt, want als je op anderen gaat zitten wachten dan wordt het niet veel.
Schrijf het hier maar allemaal van je af, wij zijn er voor je. :)
:redrose: voor jou!
ik geef mn bek ook maar een douw
Fladderbeestje, ik hoop dat je al bent gaan slapen.

Vraag alsjeblieft aan je kinderen wat je nodig hebt. Zeker 19 begrijpt nog weinig van de grote dingen in een leven. Of vraag iemand anders bij wie je je vertrouwd voelt, al is het je buurvrouw. Ik zelf zou bijvoorbeeld graag iets doen voor iemand in mijn omgeving als de nood er was, maar vaak weet je het niet precies. Jou kan ik alleen een digitale knuffel geven, dus bij dezen :hug:

Zorg goed voor jezelf. Ik wens je veel sterkte met het herstel.
Froezel schreef:
12-01-2019 22:39
Heftig!!!, Heb je genoeg hulp?.

Nee, eigenlijk niet, ga er volgende week mee aan de slag. Dank iedereen voor het reageren en de adviezen. Voel me echt onzichtbaar en onbegrepen de laatste week. Weet ook even niet zo goed waar ik hulp kan vinden wbt mijn lichameleijke gebreken en waar ik recht op heb. Ben er een van zelf doen. Maar ik kan niet meer alles zelf doen na 2 infarcten. Ik wankel en val als een tuimelaar. Laatste keer bij de supermarkt 2 dagen geleden. Lag te janken en te lachen tegelijk. Dat is mijn manier om lastige situaties te lijf te gaan'zwarte humor en altijd blijven lachen. Maar ik besef na mijn laatste infarct dat ik het daarmee niet voor altijd blijf redden.
fladderbeestje schreef:
12-01-2019 22:54
Nee, eigenlijk niet, ga er volgende week mee aan de slag. Dank iedereen voor het reageren en de adviezen. Voel me echt onzichtbaar en onbegrepen de laatste week. Weet ook even niet zo goed waar ik hulp kan vinden wbt mijn lichameleijke gebreken en waar ik recht op heb. Ben er een van zelf doen. Maar ik kan niet meer alles zelf doen na 2 infarcten. Ik wankel en val als een tuimelaar. Laatste keer bij de supermarkt 2 dagen geleden. Lag te janken en te lachen tegelijk. Dat is mijn manier om lastige situaties te lijf te gaan'zwarte humor en altijd blijven lachen. Maar ik besef na mijn laatste infarct dat ik het daarmee niet voor altijd blijf redden.
Lieverd je kan ook even tijdelijk bestellen he. Als je even niemand hebt die boodschappen voor je kan halen. Komen ze t tot in je keuken brengen.
Wat een lieve reacties ondertussen. Echt lief, doet me goed.
fladderbeestje schreef:
Neem contact op met het WMO en vraag om hulp. Dit is vanuit de gemeente en daar hoef je je niet bezwaard bij te voelen.
Dan is de kans groot dat je thuishulp krijgt en dat er boodschappen voor je gedaan worden.
Voor de innerlijke mens kan je terecht bij de praktijkondersteuner van je huisarts, daar kan je je verhaal kwijt en kan je met deze uitzoeken wat je nog meer nodig hebt.
Doen hoor!
Jammer dat je de verkeerde persoon aan de lijn kreeg....zeker in jouw situatie.
Bel maandag de huisarts, vraag of die je kan helpen. Soms kan ook de poh nog helpen. Anders sturen ze je door naar het sociaal team, dus die zou ik maandag ook meteen bellen.

Wat ontzettend slecht dat je zonder dat er hulp geregeld is weer naar huis bent gestuurd!
Kia•Ora schreef:
12-01-2019 22:41
Waarin voel jij je onbegrepen?

Vnl door de professionnels of de semi professionels. Juist daarvan verwacht je empathie. Ik voel me onbegrepen door de onderlinge familiebanden die bijna niet uit te leggen zijn. Ik voel me constant in een catch 22 gevangen.
Wat jammer dat je nit bij je kinderen terecht kunt al wil je misschien sommige dingen ook liever met anderen bepsreken.
Is er niet een soort buddyproject bij je in de buurt ? Iets waar je. Oor kunt aanmelden voor hulp, luisterend oor of gewoon een gezellig praatje. Weet niet waar je woont maar vaak zij. Er wel organisaties voor mensen die dit kunnen Gebruiken al dan niet tijdelijk.
Gatekeeper* schreef:
12-01-2019 22:34
Waar loop je tegenaan?

Tegen onbegrip, eenzaamheid en onzichtbaarheid.
fladderbeestje schreef:
Bel je huisarts en vraag om hulp bij douchen. Dat is echt een plek waar je juist niet wil vallen om vervolgens nergens meer bij te kunnen.
Thuiszorg, persoonlijke verzorging, gaat via je zorgverzekeraar.
Eigenlijk hadden ze vanuit het ziekenhuis al contact op moeten nemen met TZ omdat je, zo komt het over, val gevaarlijk bent. TZ organisaties kunnen je ook op weg helpen met andere hulpmiddelen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
love2dance schreef:
12-01-2019 23:05
Wat jammer dat je nit bij je kinderen terecht kunt al wil je misschien sommige dingen ook liever met anderen bepsreken.
Is er niet een soort buddyproject bij je in de buurt ? Iets waar je. Oor kunt aanmelden voor hulp, luisterend oor of gewoon een gezellig praatje. Weet niet waar je woont maar vaak zij. Er wel organisaties voor mensen die dit kunnen Gebruiken al dan niet tijdelijk.

Er zal heus van alles zijn qua hulp. Tot nog toe heb ik het afgehouden en nu ik het nodig heb weet ik de weg niet. Ik kan het niet alleen.
Tickel schreef:
12-01-2019 23:12
Bel je huisarts en vraag om hulp bij douchen. Dat is echt een plek waar je juist niet wil vallen om vervolgens nergens meer bij te kunnen.
Thuiszorg, persoonlijke verzorging, gaat via je zorgverzekeraar.
Eigenlijk hadden ze vanuit het ziekenhuis al contact op moeten nemen met TZ omdat je, zo komt het over, val gevaarlijk bent. TZ organisaties kunnen je ook op weg helpen met andere hulpmiddelen.

:cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven