kinderfeest vraag

14-01-2019 19:02 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen big deal maar ik vraag me wat af. 2 klasgenootjes van zoon geven een zwemfeestje (plaatselijk zwembad). Nu blijkt dat de hele klas is uitgenodigd maar dat maar een klein deel frietjes en een drankje krijgt en mag blijven slapen.
Is het gek dat ik dit een rare constructie van een feestje vind? hoe maak je onderscheid....?
Nu bekruipt mij het gevoel, maar dat kan aan mij liggen, dat ik nu 2 cadeautjes mag kopen (hier gebruikelijk 7.50-10 euro) en dat zoon mag komen zwemmen (kaartje 3,20 euro). Het gaat om 2 uurtjes. Na die 2 uurtjes mag een klein groepje dus frietjes eten in het zwembad en mee naar het huis van de jarigen.
Ik vind dit echt niet handig aangepakt, of ligt het aan mij? Natuurlijk laat je niet een hele klas slapen en is een frietje voor 25 kinderen ook wat te veel lijkt me,maar waarom dan niet gewoon een feestje met minder kinderen , maar zonder onderscheid?
Zoon zegt nu: ik weet niet of ik wil gaan, ik ben blijkbaar toch geen goede vriend want ik mag niet blijven, alleen 2 uur zwemmen.
Star² schreef:
14-01-2019 19:07
Ik vind het wel raar dat je zoon zelf zijn entreekaartje moet betalen ook nog?
Volgens mij legde ze de vergelijking in een goedkoop flutkaartje wat de feestje-gevers betalen voor de entree, tegenover een duur kado wat zij x2 moet halen en dan ook nog eens geen patat krijgen. Ik vind het ook achterlijk. Alle kindjes gewoon patat.
sue-heck wijzigde dit bericht op 14-01-2019 19:19
2.15% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 19:15
Dan koop je toch 2 pakjes kauwgom en pak je die in? Wat een gezever.
Nou, dat is niet de bedoeling. Op de uitnodiging staat als cadeautip een envelopje of een playstation kaart.
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:16
en ja, tweederangs is het goede woord, zo voelt zoon zich. Hij was liever niet uitgenodigd, dit voelt voor hem veel vervelender.
Je zou het kunnen relativeren :idee:
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:17
Nou, dat is niet de bedoeling. Op de uitnodiging staat als cadeautip een envelopje of een playstation kaart.
Doe je de kauwgom in een envelop.
Eva1977 schreef:
en ja, tweederangs is het goede woord, zo voelt zoon zich. Hij was liever niet uitgenodigd, dit voelt voor hem veel vervelender.
Dan gewoon bedanken lijkt mij.
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 19:18
:rofl:
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:17
Ze kunnen best wensen hebben, maar als je zo'n idioot feestje geeft, zou ik die wensen toch echt negeren.

Of een envelopje met 3.20 1.60 euro geven.

(Ze betalen elk de helft.)
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 19:19
12.20% gewijzigd
Ik zou ook niet zo meegaan in dat 2e rangsgevoel. Waarom doe je dat TO?

Maar als hij niet wil, dan wil hij niet.
Eva1977 schreef:
dan gaat hij niet, zo simpel is het. Kans is wel dat hij de volgende dag niet kan meepraten over hoe leuk het in het zwembad was.
Belg007 schreef:
Ze kunnen best wensen hebben, maar als je zo'n idioot feestje geeft, zou ik die wensen toch echt negeren.
Eens.

Of een kaart van 5 euro pp.
Némaìn’ schreef:
Of een pak enveloppen :thumbsup:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
:proud:
Némaìn’ schreef:
gizzmo-returns schreef:
dan gaat hij niet, zo simpel is het. Kans is wel dat hij de volgende dag niet kan meepraten over hoe leuk het in het zwembad was.
En gewoon niet meer uitgenodigd wordt aangezien je je kind natuurljk niet laat liegen hij reden van afzeggen.
Hoe groot zou het drama zij geweest als hij níet uitgenodigd was?
Frietje eten had ik denk met zijn allen gedaan. Klinkt idd niet sympathiek.

De vergelijking met kosten en cadeautje vind ik ook bijzonder. Dan koop je iets goedkopere cadeautjes.
vitamined schreef:
Op zich vind ik het niet heel vreemd om het feest thuis voort te zetten met een kleiner groepje hele goede vriendjes. Dus het slaapgedeelte.

Maar ik vind het wél vreemd dat het friet eten/drankje drinken in het zwembad is maar dat dat pas gebeurt als de rest weg is. En dat iedereen het wel weet.

Dan zou ik zeggen: hele klas gezellig naar het zwembad en een cupcake of whatever.
Daarna met de hele goede vriendjes naar huis, dáár lekker samen eten en dan slaapfeestje.
Ja precies, dat bedoel ik!
Ik zie dat je zoon in groep 8 zit; laat hem lekker zelf beslissen wat hij wil.
Kan je overigens met alle kinderen die wél uitgenodigd zijn, maar geen eten krijgen niet een patat-feestje bij je thuis organiseren?

Alle ouders mee naar de snackbar na 't zwemmen en ofwel wordt er in de snackbar - een andere dan die in 't zwembad uiteraard - gegeten ofwel bij jou of iemand anders thuis?
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 19:23
8.29% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
Ik zou ook niet zo meegaan in dat 2e rangsgevoel. Waarom doe je dat TO?

Maar als hij niet wil, dan wil hij niet.
O, ik ga er niet in mee hoor, ben naar hem toe heel enthousiast (mijn bedenkingen uit ik hier op het forum, niet tegenover hem)
eva1977 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 19:23
0.47% gewijzigd
Best raar ja.
Of hele groep iets aanbieden in de vorm van zak snoep, ijs, patat, etc of na zwemmen met een select gezelschap thuis verder vieren en daar patat en slapen. Zonder al te veel woorden ook.
We kunnen niet in beurs van de betalers kijken, alhoewel die dan anders zouden kunnen plannen.

Leuk dat het een klassenfeest is, 2 uur gymzaal afhuren voor 10 a 15 euro per uur en bij plaatselijke snackbar friet en snacks halen. Chips en blikjes zelf kopen bij supermarkt. Goedkoper voor die grote groep en voor iedereen hetzelfde zonder onderscheid. Lijkt mij dan zelf prettiger voor iedereen.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:39
0.17% gewijzigd
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 19:12
Ik vind het ook zo belachelijk als je op een bruiloft niet naar het diner mag, maar wel met een cadeau op het feest moet komen.
Die bezoek ik ook niet om die reden.

Het kind van TO wil blijkbaar om die reden ook al niet, dus dan lijkt er me geen dilemma, want dan blijft ie gewoon lekker thuis en houdt die 15-20 euro in zn zak.
Belg007 schreef:
14-01-2019 19:22
Kan je overigens met alle kinderen die wél uitgenodigd zijn, maar geen eten krijgen niet een patat-feestje bij je thuis organiseren?

Alle ouders mee naar de snackbar na 't zwemmen en ofwel wordt er in de snackbar gegeten ofwel bij jou of iemand anders thuis?
Wat kinderachtig.
Star² schreef:
14-01-2019 19:21
Ik zie dat je zoon in groep 8 zit; laat hem lekker zelf beslissen wat hij wil.
Dit gaat over jongste!
Belg007 schreef:
14-01-2019 19:22

Alle ouders mee naar de snackbar na 't zwemmen en ofwel wordt er in de snackbar gegeten ofwel bij jou of iemand anders thuis?
Zou jij serieus de afterparty gaan organiseren omdat jouw 11/12 jarige voor twee uurtjes mag komen opdraven?
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:23
Dit gaat over jongste!

Ah sorry, dacht dat je er eentje had ;-)
Hoe oud is jongste?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven