kinderfeest vraag
maandag 14 januari 2019 om 19:02
Geen big deal maar ik vraag me wat af. 2 klasgenootjes van zoon geven een zwemfeestje (plaatselijk zwembad). Nu blijkt dat de hele klas is uitgenodigd maar dat maar een klein deel frietjes en een drankje krijgt en mag blijven slapen.
Is het gek dat ik dit een rare constructie van een feestje vind? hoe maak je onderscheid....?
Nu bekruipt mij het gevoel, maar dat kan aan mij liggen, dat ik nu 2 cadeautjes mag kopen (hier gebruikelijk 7.50-10 euro) en dat zoon mag komen zwemmen (kaartje 3,20 euro). Het gaat om 2 uurtjes. Na die 2 uurtjes mag een klein groepje dus frietjes eten in het zwembad en mee naar het huis van de jarigen.
Ik vind dit echt niet handig aangepakt, of ligt het aan mij? Natuurlijk laat je niet een hele klas slapen en is een frietje voor 25 kinderen ook wat te veel lijkt me,maar waarom dan niet gewoon een feestje met minder kinderen , maar zonder onderscheid?
Zoon zegt nu: ik weet niet of ik wil gaan, ik ben blijkbaar toch geen goede vriend want ik mag niet blijven, alleen 2 uur zwemmen.
Is het gek dat ik dit een rare constructie van een feestje vind? hoe maak je onderscheid....?
Nu bekruipt mij het gevoel, maar dat kan aan mij liggen, dat ik nu 2 cadeautjes mag kopen (hier gebruikelijk 7.50-10 euro) en dat zoon mag komen zwemmen (kaartje 3,20 euro). Het gaat om 2 uurtjes. Na die 2 uurtjes mag een klein groepje dus frietjes eten in het zwembad en mee naar het huis van de jarigen.
Ik vind dit echt niet handig aangepakt, of ligt het aan mij? Natuurlijk laat je niet een hele klas slapen en is een frietje voor 25 kinderen ook wat te veel lijkt me,maar waarom dan niet gewoon een feestje met minder kinderen , maar zonder onderscheid?
Zoon zegt nu: ik weet niet of ik wil gaan, ik ben blijkbaar toch geen goede vriend want ik mag niet blijven, alleen 2 uur zwemmen.
maandag 14 januari 2019 om 19:24
Ik gok dat hij die niet zelf hoeft te betalen.redbulletje schreef: ↑14-01-2019 19:22Die bezoek ik ook niet om die reden.
Het kind van TO wil blijkbaar om die reden ook al niet, dus dan lijkt er me geen dilemma, want dan blijft ie gewoon lekker thuis en houdt die 15-20 euro in zn zak.
maandag 14 januari 2019 om 19:25
Met alle 2de-rangers en ouders samen?
Waarom niet?
Liefst in de snackbar zelf, maar anders op de grond bij mij thuis.
Waarbij iedereen dus zijn eigen deel betaalt.
maandag 14 januari 2019 om 19:25
maandag 14 januari 2019 om 19:26
Precies. En vooral de enveloppen noet vergeten!Lucifer2018 schreef: ↑14-01-2019 19:25Ik zou aaneven dat je 2 kaarten met 5 euro regelt als hij wel wil gaan.![]()
Dat het logisch is dat niet iedereen kan blijven eten en slapen en dat hij met de rest van de klas vast een leuke tijd heeft.
Wil hij niet, dan niet.
maandag 14 januari 2019 om 19:27
Ja. Zaalvulling in een zwembad. Vast niet omdat het leuk is om een paar uur wat met de hele klas te doen.redbulletje schreef: ↑14-01-2019 19:26Gelijk een goede les om te leren wanneer je uitgenodigd wordt als zaalvulling en alleen een envelopje mag komen afgeven.
maandag 14 januari 2019 om 19:28
zo heb ik het ook tegen hem gezegd; ik wacht het nog even af, wil hij echt niet, dan nietLucifer2018 schreef: ↑14-01-2019 19:25Ik zou aangeven dat je 2 kaarten met 5 euro regelt als hij wel wil gaan.![]()
Dat het logisch is dat niet iedereen kan blijven eten en slapen en dat hij met de rest van de klas vast een leuke tijd heeft.
Wil hij niet, dan niet.
maandag 14 januari 2019 om 19:32
Ik vind het vreemd een ‘afterparty’ te doen voor de kinderen die écht gewenst zijn door de jarigen. Wees dan selectiever in het uitnodigen van vriendjes. Nu lijkt het op liefdadigheid, want nu mag pietje tenminste wel op het feest van het jaar komen. Ik (als volwassene) had hiervoor gepast, maar zou de keuze bij je kind laten. Het gaat heus geen weken over twee uurtjes zwemmen.
maandag 14 januari 2019 om 19:33
Kijk, ik had ook dat frietje wel gehaald voor iedereen. Of wat anders lekkers en dan gezorgt dat er thuis gegeten werd door de slapers ofzo.
Maar ik heb al zoveel vreemde feestjes ( zelf rijden naar loctaies een uur verder en weer ophalen of bepaalde kleur of soort kleding 'eisen' voor de fotoshoot.. van 8 jarigen bijv) en kadovragen ( kadoboxen bij speelgoedwinkels en alles boven de 12,50 bijv.) gezien dat ik mijn schouders ophaal. Bruiloften zijn er niks bij.
Ik zal altijd mijn kinderen positief proberen te maken voor het plan als ik het kan betalen of kan regelen. Lukt dat niet qua regelen of geld of vinden ze het zelf niks.. dan gaan ze niet.
maandag 14 januari 2019 om 19:34
Bovendien hebben de meeste kinderen het toch alleen maar over de frieten en 't slaapfeestje.toffifee schreef: ↑14-01-2019 19:32Ik vind het vreemd een ‘afterparty’ te doen voor de kinderen die écht gewenst zijn door de jarigen. Wees dan selectiever in het uitnodigen van vriendjes. Nu lijkt het op liefdadigheid, want nu mag pietje tenminste wel op het feest van het jaar komen. Ik (als volwassene) had hiervoor gepast, maar zou de keuze bij je kind laten. Het gaat heus geen weken over twee uurtjes zwemmen.
Waar de helft dus niet op aanwezig is en niet over kan meepraten.
Samen zwemmen doen ze op school waarschijnlijk minstens elke maand tijdens sport.
maandag 14 januari 2019 om 19:35
Ik vind het idee van de hele klas uitnodigen wel iets hebben, maar het onderscheid, dat voelt gewoon raar.toffifee schreef: ↑14-01-2019 19:32Ik vind het vreemd een ‘afterparty’ te doen voor de kinderen die écht gewenst zijn door de jarigen. Wees dan selectiever in het uitnodigen van vriendjes. Nu lijkt het op liefdadigheid, want nu mag pietje tenminste wel op het feest van het jaar komen. Ik (als volwassene) had hiervoor gepast, maar zou de keuze bij je kind laten. Het gaat heus geen weken over twee uurtjes zwemmen.
Zoon heeft genoeg andere feestjes maar ik kan me inderdaad voorstellen dat een paar andere kinderen heel blij zijn dat ze zijn uitgenodigd inderdaad.
maandag 14 januari 2019 om 19:37
maandag 14 januari 2019 om 19:38
Verdiep jij je nou eens 1. in Nederland en 2. in kinderen in 2019.
maandag 14 januari 2019 om 19:38
Zeker is het idee leuk, maar dan niet een ander deel buiten sluiten. Dat van die frietjes had ik nooit gedaan. Slapen kan ik ergens wel begrijpen, dat Kun je ook uitleggen ivm ruimtegebrek.
maandag 14 januari 2019 om 19:39
maandag 14 januari 2019 om 19:43
Helemaal eens.Lucifer2018 schreef: ↑14-01-2019 19:33Kijk, ik had ook dat frietje wel gehaald voor iedereen. Of wat anders lekkers en dan gezorgt dat er thuis gegeten werd door de slapers ofzo.
Maar ik heb al zoveel vreemde feestjes ( zelf rijden naar loctaies een uur verder en weer ophalen of bepaalde kleur of soort kleding 'eisen' voor de fotoshoot.. van 8 jarigen bijv) en kadovragen ( kadoboxen bij speelgoedwinkels en alles boven de 12,50 bijv.) gezien dat ik mijn schouders ophaal. Bruiloften zijn er niks bij.
Ik zal altijd mijn kinderen positief proberen te maken voor het plan als ik het kan betalen of kan regelen. Lukt dat niet qua regelen of geld of vinden ze het zelf niks.. dan gaan ze niet.
Natuurlijk zou ik ook niet een feestje op deze manier orchestreren, maar zwemmen met klasgenootjes is altijd leuk, zou ik zeggen. Koop een leuk cadeautje en laat je kind lekker zwemmen.
Ik verbaas me ook over de eisen van sommige ouders, maar ik zeg er niets over tegen mijn kinderen. Werkt prima.
maandag 14 januari 2019 om 19:43
Al had ik de ruimte, no way dat een hele klas mag blijven slapen. Maar hier komen (op allerliefste vriendinnen zo 1 op 1 na) echt geen logeerfeestjes.
maandag 14 januari 2019 om 19:45
Lucifer2018 schreef: ↑14-01-2019 19:43Al had ik de ruimte, no way dat een hele klas mag blijven slapen. Maar hier komen (op allerliefste vriendinnen zo 1 op 1 na) echt geen logeerfeestjes.
![]()
![]()
![]()
Dit. Een extra kind is meer dan genoeg