kinderfeest vraag
maandag 14 januari 2019 om 19:02
Geen big deal maar ik vraag me wat af. 2 klasgenootjes van zoon geven een zwemfeestje (plaatselijk zwembad). Nu blijkt dat de hele klas is uitgenodigd maar dat maar een klein deel frietjes en een drankje krijgt en mag blijven slapen.
Is het gek dat ik dit een rare constructie van een feestje vind? hoe maak je onderscheid....?
Nu bekruipt mij het gevoel, maar dat kan aan mij liggen, dat ik nu 2 cadeautjes mag kopen (hier gebruikelijk 7.50-10 euro) en dat zoon mag komen zwemmen (kaartje 3,20 euro). Het gaat om 2 uurtjes. Na die 2 uurtjes mag een klein groepje dus frietjes eten in het zwembad en mee naar het huis van de jarigen.
Ik vind dit echt niet handig aangepakt, of ligt het aan mij? Natuurlijk laat je niet een hele klas slapen en is een frietje voor 25 kinderen ook wat te veel lijkt me,maar waarom dan niet gewoon een feestje met minder kinderen , maar zonder onderscheid?
Zoon zegt nu: ik weet niet of ik wil gaan, ik ben blijkbaar toch geen goede vriend want ik mag niet blijven, alleen 2 uur zwemmen.
Is het gek dat ik dit een rare constructie van een feestje vind? hoe maak je onderscheid....?
Nu bekruipt mij het gevoel, maar dat kan aan mij liggen, dat ik nu 2 cadeautjes mag kopen (hier gebruikelijk 7.50-10 euro) en dat zoon mag komen zwemmen (kaartje 3,20 euro). Het gaat om 2 uurtjes. Na die 2 uurtjes mag een klein groepje dus frietjes eten in het zwembad en mee naar het huis van de jarigen.
Ik vind dit echt niet handig aangepakt, of ligt het aan mij? Natuurlijk laat je niet een hele klas slapen en is een frietje voor 25 kinderen ook wat te veel lijkt me,maar waarom dan niet gewoon een feestje met minder kinderen , maar zonder onderscheid?
Zoon zegt nu: ik weet niet of ik wil gaan, ik ben blijkbaar toch geen goede vriend want ik mag niet blijven, alleen 2 uur zwemmen.
maandag 14 januari 2019 om 20:24
Groep 8.TsumTsum schreef: ↑14-01-2019 20:23Hoe oud zijn de kinderen en heeft iedereen een zwemdiploma? Hoeveel ouders gaan er toezicht houden op de groep?
Ik gaf vroeger als ind vaak zwemfeestjes en dan mocht ik minder kinderen uitnodigen want het moest in de auto passen en i.v.m. toezicht houden.
Ja er zijn ook badmeesters maar je moet je gasten toch ook zelf in de gaten houden.
Mijn 11 jarige zwemt vaak zat zonders ouders. En er gaat er heus wel een eentje mee. Of meer.
maandag 14 januari 2019 om 20:25
nee, niet groep 8. Dit gaat over jongste. Kinderen zijn 10,sommige 11Lucifer2018 schreef: ↑14-01-2019 20:24Groep 8.
Mijn 11 jarige zwemt vaak zat zonders ouders. En er gaat er heus wel een eentje mee. Of meer.
maandag 14 januari 2019 om 20:35
nee hoor, geen zorgen.Lucifer2018 schreef: ↑14-01-2019 20:28Aha. Geen idee waar ik dat las net dan.![]()
Maar maak je je er zorgen over dan? Qua hoeveelheid ouders? En of je kind kan zwemmen?
maandag 14 januari 2019 om 20:44
Raar iets. Heb je het wel goed begrepen? Alleen zwemmen en dan voo 2 kinderen is wat sober. Daar kan dan best wel een frikandelletje vanaf lijkt me.
Weet je je zoon heeft al zijn bedenkingen en ik zou het gewoon aantrekkelijk maken om niet te gaan.
Ga met je eigen gezin lekker (ergens anders) zwemmen en patatje eten. Of iets anders dat leuk is.
Weet je je zoon heeft al zijn bedenkingen en ik zou het gewoon aantrekkelijk maken om niet te gaan.
Ga met je eigen gezin lekker (ergens anders) zwemmen en patatje eten. Of iets anders dat leuk is.
maandag 14 januari 2019 om 20:52
dinsdag 15 januari 2019 om 07:01
Ik vind de gedachte voor een kado gebruikt te worden vooral wat raar. Waarschijnlijk heeft dat kindje lopen zeuren dat hij zooo graag met alle klasgenootjes wil en hebben ouders gedacht dat dat dan ook wel gezellig was. Het lijkt me wel wat lastig om dan de club te scheiden na het zwemmen maar ach, ieder zijn eigen keuze toch en het is zo het is. Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben en zelf met mijn kind op de terugweg van zwembad met ander vriendje langs de Mc rijden of zo.
donderdag 17 januari 2019 om 18:58
Alles op een kleed of tafel of grond flikkeren, inclusief sauzen. Zodat je als een varken kan eten.
donderdag 17 januari 2019 om 19:00
In het meest gunstige geval: tafel met een zuiver tafelzeil. Sauzen in grote kommen. Friet en snacks gewoon op het zeil mieteren en graaien en dippen maar.
In het meest ongunstige geval: een viezige tafel (liefst met resten van ‘versier je eigen plak cake/pannenkoek) in een of ander indoor speelparadijs waarop de slappe ovenfrites worden gekwakt die niemand lust, halfgare snacks en een minikommetje mayo voor de hele groep.
donderdag 17 januari 2019 om 19:05
donderdag 17 januari 2019 om 19:06
Betty_Slocombe schreef: ↑17-01-2019 19:05Ik vind het ook een onmogelijk idee, tafelfriet, maar ik geniet wel heel erg van jullie boosheid![]()
Terecht. Woést ben ik.
donderdag 17 januari 2019 om 19:08