3e wiel
dinsdag 22 januari 2019 om 20:16
Hoi,
Ik lees al een tijdje op dit forum maar heb nog nooit eerder iets geplaatst. Ik ben een jonge meid van 21 jaar oud en studeer. Ik zit al een tijdje met iets.
Toen ik net begon met de opleiding maakte ik natuurlijk nieuwe vriendinnen. Ik heb het altijd leuk gehad met deze vriendinnen maar had soms wel het gevoel alsof ik 3e wiel was. Ze zijn altijd aardig tegen me geweest en waren gezellig maar ik merkte wel dat ze vooral samen heel close waren. Dit is sinds 2 weken erger geworden naar mijn idee. Bij elke opdracht die in tweetallen uitgevoerd moet worden gaan ze altijd samen en moet ik maar met iemand anders. Zo nemen we ook alle 3 dezelfde trein, maar wel vanaf andere haltes. Samen spreken ze blijkbaar elke dag af welke trein ze nemen, maar ze zouden het niet aan mij laten weten. Dit soort dingen doen ze de laatste tijd wat vaker dan voorheen. Ik heb naar mijn idee niks mis gedaan of iets verkeerds gezegd.
Nu zit ik te denken dat het waarschijnlijk het beste is om gewoon met andere mensen om te gaan en dit probeer ik ook steeds meer te doen. Maar op de een of andere manier heb ik het gevoel alsof ik er iets van moet zeggen. Ik weet alleen niet of dit slim is.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik lees al een tijdje op dit forum maar heb nog nooit eerder iets geplaatst. Ik ben een jonge meid van 21 jaar oud en studeer. Ik zit al een tijdje met iets.
Toen ik net begon met de opleiding maakte ik natuurlijk nieuwe vriendinnen. Ik heb het altijd leuk gehad met deze vriendinnen maar had soms wel het gevoel alsof ik 3e wiel was. Ze zijn altijd aardig tegen me geweest en waren gezellig maar ik merkte wel dat ze vooral samen heel close waren. Dit is sinds 2 weken erger geworden naar mijn idee. Bij elke opdracht die in tweetallen uitgevoerd moet worden gaan ze altijd samen en moet ik maar met iemand anders. Zo nemen we ook alle 3 dezelfde trein, maar wel vanaf andere haltes. Samen spreken ze blijkbaar elke dag af welke trein ze nemen, maar ze zouden het niet aan mij laten weten. Dit soort dingen doen ze de laatste tijd wat vaker dan voorheen. Ik heb naar mijn idee niks mis gedaan of iets verkeerds gezegd.
Nu zit ik te denken dat het waarschijnlijk het beste is om gewoon met andere mensen om te gaan en dit probeer ik ook steeds meer te doen. Maar op de een of andere manier heb ik het gevoel alsof ik er iets van moet zeggen. Ik weet alleen niet of dit slim is.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
dinsdag 22 januari 2019 om 20:36
Niks van zeggen. Het is al duidelijk toch? Dus of je krijgt een lulsmoes te horen (waarschijnlijk), of ze bevestigen wat je al weet. In beide gevallen schiet je er niks mee op. Behalve dan dat de relatie er nog slechter op zal worden, en het wellicht/waarschijnlijk ongemakkelijk gaat worden in die trein als jullie elkaar tegenkomen. Nu hou je ze gewoon als kennis. En wie weet veranderen de verhoudingen vanzelf weer.
.
dinsdag 22 januari 2019 om 20:52
Dit is een veelvoorkomende situatie wanneer je met z'n drieën bent en al helemaal als drie jonge meiden. Er is bijna altijd iemand het derde wiel en na verloop van tijd gaat diegene er wat buiten vallen. Heel erg vervelend voor jou. De enige oplossing is om erover te praten. Als je er niet met ze over praat verandert er sowieso helemaal niets. Ga in gesprek en als dat niet helpt dan zou ik de eer aan jezelf houden en contact met andere mensen zoeken. Succes!
dinsdag 22 januari 2019 om 21:01
Wat valt er te bespreken? Wat verwacht je van zo'n gesprek? Dat ze zeggen ja het klopt, wij zijn dikke mik met elkaar maar niet met jou?SiraGijs schreef: ↑22-01-2019 20:52Dit is een veelvoorkomende situatie wanneer je met z'n drieën bent en al helemaal als drie jonge meiden. Er is bijna altijd iemand het derde wiel en na verloop van tijd gaat diegene er wat buiten vallen. Heel erg vervelend voor jou. De enige oplossing is om erover te praten. Als je er niet met ze over praat verandert er sowieso helemaal niets. Ga in gesprek en als dat niet helpt dan zou ik de eer aan jezelf houden en contact met andere mensen zoeken. Succes!
.
dinsdag 22 januari 2019 om 21:04
Dan houd je de eer aan jezelf want als je zonder praten ineens uit een ''vriendinnengroep'' stapt dan zullen zij altijd de oorzaak van de breuk op jou afschuiven en stuur je roddels de wereld in.
Bovendien zullen meiden van 21 écht niet zeggen: ''wij zijn dikke mik met elkaar maar niet met jou''. Juist als jij het gesprek met ze aangaan staan zij voor het blok, generen zich en is het 1-0 voor jou.
Dan kun je altijd nog kijken of er een oplossing is maar naar alle waarschijnlijkheid zul je nieuwe vrienden moeten zoeken. Maar dat lucht wel op!
dinsdag 22 januari 2019 om 21:07
Je hoeft er ook niet 'uit te stappen' . Gewoon laten zoals het is, elkaar spontaan in de trein tegenkomen. Of niet. Ze zien als kennissen. En ondertussen verder kijken.SiraGijs schreef: ↑22-01-2019 21:04Dan houd je de eer aan jezelf want als je zonder praten ineens uit een ''vriendinnengroep'' stapt dan zullen zij altijd de oorzaak van de breuk op jou afschuiven en stuur je roddels de wereld in.
Bovendien zullen meiden van 21 écht niet zeggen: ''wij zijn dikke mik met elkaar maar niet met jou''. Juist als jij het gesprek met ze aangaan staan zij voor het blok, generen zich en is het 1-0 voor jou.
Dan kun je altijd nog kijken of er een oplossing is maar naar alle waarschijnlijkheid zul je nieuwe vrienden moeten zoeken. Maar dat lucht wel op!
Niks eer. Niks breuk.
Jij maakt er een groot probleem van. En dat is het niet.
.
dinsdag 22 januari 2019 om 21:10
Dat noem ik een beetje je kop in het zand steken en bovendien zit TO er blijkbaar wel heel erg mee. Elkaar spontaan in de trein tegenkomen is dan ook niet leuk in deze situatie.
Maar goed, zo ziet iedereen het anders en dat is ook prima. Daar zijn deze forums voor.
dinsdag 22 januari 2019 om 21:32
Ik snap dat je meer klik met een ander kan hebben dat is prima, ik snap eerder niet wrm je dan alleen maar met elkaar kan omgaan en andere mensen moet buitensluiten als het ware. Je kunt toch met meerdere mensen bevriend zijn? Maarja dat is mijn gedachte, niks mis mee als zij daar anders over denken maar dan denk ik dat ik inderdaad liever vriendinnen zoek die mij wel ergens in betrekken.Het-groepje schreef: ↑22-01-2019 21:26Ik was altijd nummer drie en het heeft ook voordelen. Maar dat was ik dus bewust.
Ik zou het gewoon nemen als het komt en als je iemands nummer 1 wil zijn ondertussen verder zoeken. Ze hebben je niks misdaan, ze hebben gewoon meer klik met elkaar.
dinsdag 22 januari 2019 om 21:36
Ja dat heb ik ook nooit zo gesnapt.Doei12 schreef: ↑22-01-2019 21:32Ik snap dat je meer klik met een ander kan hebben dat is prima, ik snap eerder niet wrm je dan alleen maar met elkaar kan omgaan en andere mensen moet buitensluiten als het ware. Je kunt toch met meerdere mensen bevriend zijn? Maarja dat is mijn gedachte, niks mis mee als zij daar anders over denken maar dan denk ik dat ik inderdaad liever vriendinnen zoek die mij wel ergens in betrekken.
Wij losten dat vroeger op door buiten de school of werk apart af te spreken en op school gewoon normaal te doen, inderdaad hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ik vond dit altijd zulk kinderachtig gedrag dat ik er al geen zin in had. Is het dan weer eens leuk dan sluit ik wel weer aan of niet.
Wees blij dat jij niet zo bent.