Een stukje uit een liedje knippen (hoe???)

24-01-2019 09:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ben een vreselijk butje als het op iets met computers aankomt, en ik heb hulp nodig!
Voor mijn bruiloft willen we graag een liedje gebruiken bij binnenkomst. Dit nummer heeft alleen een mega lang intro en een nog langer couplet. Ik zou graag het intro gebruiken en het dat mooi laten overlopen in het refrein zodat het niet ellenlang doorgaat (dit kan gelukkig omdat het een piano riedel is dat zich telkens tussendoor herhaald).
Nu ben ik eerst al 3 uur bezig geweest om het nummer in MP3 te krijgen, want tja.... ik luister alles via spotify. :facepalm: Daarna ben ik met verschillende programma’s bezig geweest om het couplet er tussen uit te knippen.... eerst met QuickTime, toen audacity gedownload (draaaaaaama), iMovie en nog een paar vage programma’s gedownlaod waar ik de ballen van snap....... mijn geduld begint een beetje op te raken, want ik vind de optie selecteren en knip niet eens :frusty:

Wie helpt mij?!?!! Zo moeilijk zou dit toch niet moeten zijn :hyper:
Ik weet niet of het kan, maar mijn eerste gedachte is MovieMaker. Ik weet dat je daar liedjes in kunt plakken en dan aan kunt geven wanneer een liedje moet beginnen en eindigen. Ik weet alleen niet of je het project vervolgens ook op kunt slaan als mp3 zodat je enkel het geluid hebt. Kun je even proberen! Is ook een eenvoudig programma.
Oh. Ik vind Audacity dus supersimpel :rofl:
¡Apagando las luces!
Hoi,

Heb je hier wat aan?

https://www.youtube.com/results?search_ ... h+audacity

Succes :daisy:
Niet zeuren, gewoon poetsen.
SombraOnline schreef:
24-01-2019 09:30
Oh. Ik vind Audacity dus supersimpel :rofl:

Misschien kun je de TO dan helpen ipv uitlachen?
Als je een iphone hebt dan kan je het liedje heel makkelijk wijzigen.
Staat het liedje/video in je foto's? Klik er op. Kies voor wijzigen (rechtsboven).
Dan kan je met de schuifbalk die onderin je scherm staat net zoveel weghalen al jij wil.
Succes.
Oja, wel even eerst op de ... klikken en imovie selecteren. Dan wijzigen met het schaartje links onder...
(sorry voor mijn eerder onvolledig bericht)
chocolol schreef:
24-01-2019 10:21
Misschien kun je de TO dan helpen ipv uitlachen?
Dat jij denkt dat ik TO uitlach, zegt meer over jou.
¡Apagando las luces!
Welk liedje? Ik kan wel overweg met audacity. Heb je een linkje? Of desnoods gewoon een titel?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Audacity is de oplossing voor dit probleem.
Niet geschoten is altijd mis
SombraOnline schreef:
24-01-2019 11:22
Dat jij denkt dat ik TO uitlach, zegt meer over jou.

TO zegt dat het haar niet lukte met het programma, jij zegt dat je het super simpel vindt, waarom geef je dan niet een tip hoe ze het in dat programma moet doen?
chocolol schreef:
24-01-2019 14:23
TO zegt dat het haar niet lukte met het programma, jij zegt dat je het super simpel vindt, waarom geef je dan niet een tip hoe ze het in dat programma moet doen?
Ben jij op je teentjes getrapt of zo?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
24-01-2019 15:41
Ben jij op je teentjes getrapt of zo?

Nee hoor, maar jammer dat je nu weer niet inhoudelijk reageert.
Hoi,

Dank allemaal voor de reacties! Ik zal inderdaad een tutorial gaan kijken op YouTube voor audacity, Daar had ik nog niet over nagedacht. Het inkorten met iMovie ed lukt me wel, maar het gaat juist om het intro te hebben en dan het couplet eruit te knippen, zodat je gelijk het refrein hoort. :biggrin:

Iemand mss ook nog verstand waar je makkelijk een mp3 download, aangezien ik alleen maar stream? Ik heb nu een YouTube filmpje geconverteerd....

Ow en voor wie het wil weten, het gaat om Lippy Kids van Elbow. Niet perse een bruiloft nummer, en we twijfelde er best over. Maar dat liedje heeft een bepaalde waarde in onze relatie, een soort inside joke. Maar vind het eerste couplet een beetje te langdradig en dramatisch klinken, vandaar dat ik die graag wil skippen ;-))
Dat kun je heel makkelijk doen in quicktime. Zie hier een filmpje: https://youtu.be/FMNwyqzy0SI

En deze is ook handig voor als je meerdere stukjes muziek achter elkaar wilt plakken: https://youtu.be/HnmcuibKNcA
Is voor filmpjes maar muziek werkt hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven