Zwanger worden januari 2019
zaterdag 15 december 2018 om 23:26
Naam | Leeftijd | # kindje | Gestart | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Bessie2017 | 31 | 2e | Januari 2019 | ? | |
Smartie88 | ? | 1e | Januari 2019 | ? | |
Echteliefde | ? | 1e | |||
Muziekuiltje | 29 | 2e | jan/mrt 2019 | geen | |
Topegi | 28 | 1e | Januari 2019 | ? | |
Smartie88 | 30 | 1e | Januari 2019 | 10 januari | |
Borisdeporis | 22 | 1e | Januari 2019 | ? | |
Mellala | 28 | 2e | Januari 2019 | 13 januari | |
Kersenpitje87 | 32 | 1e | Januari 2019 | 26 januari | |
Echteliefde | 26 | 1e | Januari 2019 | ? | |
Sassefras | 34 | 1e | Januari 2019 | ? | Clomid (ovulatieinductie) |
Babydonthurtme | 27 | 2e | Januari 2019 | 24 januari | Baarmoederafwijking |
Bacon | 29 | 2e | Januari 2019 | ? | Clomid (ovulatieinductie) |
EvaDeWith | 36 | 3e | Januari 2019 | 30 januari | |
LittleMissBooks | 31 | 1e | Januari 2019 | ? | |
klein aapje | ? | 1e | Januari 2019 | ? | |
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:56
97.17% gewijzigd
dinsdag 22 januari 2019 om 16:58
Gefeliciteerd Roodborstje!
Agossie Popje86, zo sneu. Lijkt me zo zielig als je het niet echt beter kan maken.
Ik heb vandaag een afspraak gehad op het zwangerschapsspreekuur op de MDL afdeling. Ik heb Colitis Ulcerosa en best heftige medicatie dus wilde wel even wat vragen stellen, ook ivm klachten die ik nu heb. Het was een hele fijne arts en ze werkt veeel sneller dan mijn eigen arts die me al maanden laat aanmodderen! Ze heeft gelijk een echo gemaakt van mijn darmen en over 2 weken heb ik een belafspraak (kan niet eerder ivm uitslagen van andere onderzoeken). Als de ziekte niet actief is kan ik in principe gewoon zwanger worden, als die wel actief is willen ze eigenlijk wachten. Dan krijg ik wel gelijk een hogere dosis medicatie en elke 4 weken een infuus, ipv elke 8 weken. Superfijn!
Alleen ook wel jammer dus. Volgende week ergens is mijn ovulatie, ik twijfel nu of ik condooms moet kopen (serieus nog nooit gebruikt lol, ben altijd aan de pil geweest) of dat we maar gewoon moeten kijken wat er gebeurt. Op de echo zag ze een kleine verdikking aan het laatste stuk, maar niet héél erg...
Agossie Popje86, zo sneu. Lijkt me zo zielig als je het niet echt beter kan maken.
Ik heb vandaag een afspraak gehad op het zwangerschapsspreekuur op de MDL afdeling. Ik heb Colitis Ulcerosa en best heftige medicatie dus wilde wel even wat vragen stellen, ook ivm klachten die ik nu heb. Het was een hele fijne arts en ze werkt veeel sneller dan mijn eigen arts die me al maanden laat aanmodderen! Ze heeft gelijk een echo gemaakt van mijn darmen en over 2 weken heb ik een belafspraak (kan niet eerder ivm uitslagen van andere onderzoeken). Als de ziekte niet actief is kan ik in principe gewoon zwanger worden, als die wel actief is willen ze eigenlijk wachten. Dan krijg ik wel gelijk een hogere dosis medicatie en elke 4 weken een infuus, ipv elke 8 weken. Superfijn!
Alleen ook wel jammer dus. Volgende week ergens is mijn ovulatie, ik twijfel nu of ik condooms moet kopen (serieus nog nooit gebruikt lol, ben altijd aan de pil geweest) of dat we maar gewoon moeten kijken wat er gebeurt. Op de echo zag ze een kleine verdikking aan het laatste stuk, maar niet héél erg...

dinsdag 22 januari 2019 om 18:41
Ik volg je verhaal met belangstelling borisdeporis, ik heb ook CU gehad. Bij mij is uiteindelijk mijn dikke darm verwijderd en een pouch aangelegd, omdat het totaal niet lukte om het onder controle te krijgen. Maar een ontsteking van die pouch ligt altijd op de loer, wat ook zou betekenen beter niet zwanger te worden. Gelukkig is daar nu geen sprake van, dus we kunnen lekker aan de slag.
Succes in ieder geval!
Succes in ieder geval!
dinsdag 22 januari 2019 om 18:56
Jeetje zeg dat klinkt heftig met ingrijpende gevolgen dus als het echt tegenzit.
Fijn Fenne28 dat jullie er wel voor kunnen gaan.
Hopelijk jij ook snel wat duidelijkheid Borisdeporis. 2 weken is nog best een eind maar wel een belangrijke uitslag dus.
Ik zou denk ik toch even aan de condooms gaan. Je gezondheid gaat tenslotte boven alles.
Hopelijk dan de ovulatie erna maar goed benutten
Fijn Fenne28 dat jullie er wel voor kunnen gaan.
Hopelijk jij ook snel wat duidelijkheid Borisdeporis. 2 weken is nog best een eind maar wel een belangrijke uitslag dus.
Ik zou denk ik toch even aan de condooms gaan. Je gezondheid gaat tenslotte boven alles.
Hopelijk dan de ovulatie erna maar goed benutten

donderdag 24 januari 2019 om 06:52
Goeiemorgen!
Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Gezellige groep al zo bij elkaar! Graag zou ik meeschrijven!
Wij beginnen ook ‘echt’ vanaf februari. In mei gestopt met de pil, toen al wel pogingen ondernomen, maar meer in het achterhoofd nog dat ik mijn cyclus duidelijker wilde krijgen ook. Vlgns mij zit er nu iets meer structuur in haha, al wisselen de lengtes nog steeds met 3-4 dagen verschil.
Deze week nog ongesteld..
Mijn man is 34. Ik ben 24. We tellen dit als ronde 0 en vanaf februari als ronde 1.
Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Gezellige groep al zo bij elkaar! Graag zou ik meeschrijven!
Wij beginnen ook ‘echt’ vanaf februari. In mei gestopt met de pil, toen al wel pogingen ondernomen, maar meer in het achterhoofd nog dat ik mijn cyclus duidelijker wilde krijgen ook. Vlgns mij zit er nu iets meer structuur in haha, al wisselen de lengtes nog steeds met 3-4 dagen verschil.
Deze week nog ongesteld..
Mijn man is 34. Ik ben 24. We tellen dit als ronde 0 en vanaf februari als ronde 1.

donderdag 24 januari 2019 om 09:31
Welkom Penne! Eerste kindje?
Borisdeporis dat klinkt heftig. Ik zou ook voor safe gaan. Hopelijk valt alles mee! CU lijkt mij heel beroerd, werk in de zorg en client van mij heeft extreme vorm.
Hier ongesteld geworden! Dacht t al na witte test op 9dpo en ook aan mn moodswings te merken achterliggende week. Deze maand maar een cyclus van 27 dagen! Vrij kort vind ik zelf! Meestal 29/30 dagen... Maar t heeft wel gelijk goed doorgezet. Op naar volgende ronde
Borisdeporis dat klinkt heftig. Ik zou ook voor safe gaan. Hopelijk valt alles mee! CU lijkt mij heel beroerd, werk in de zorg en client van mij heeft extreme vorm.
Hier ongesteld geworden! Dacht t al na witte test op 9dpo en ook aan mn moodswings te merken achterliggende week. Deze maand maar een cyclus van 27 dagen! Vrij kort vind ik zelf! Meestal 29/30 dagen... Maar t heeft wel gelijk goed doorgezet. Op naar volgende ronde

donderdag 24 januari 2019 om 11:29
Leuk! Ik zou ook wel in de tabel erbij willen, als dit nog kan.
Ja, we gaan voor een eerste kindje. Spannend dat ik het vind!
Door naar de volgende ronde babydonthurtme. Ook al is het ‘zuur’ dat je ongesteld bent geworden.
Mijn clycli wisselen nog steeds met een aantal dagen. Ben hiervoor naar een hormooncoach geweest. Het kwam er op neer: geen suiker, vermijdt zuivel en glutenvrij eten.. ik voer dit stapje voor stapje in..
Ja, we gaan voor een eerste kindje. Spannend dat ik het vind!
Door naar de volgende ronde babydonthurtme. Ook al is het ‘zuur’ dat je ongesteld bent geworden.
Mijn clycli wisselen nog steeds met een aantal dagen. Ben hiervoor naar een hormooncoach geweest. Het kwam er op neer: geen suiker, vermijdt zuivel en glutenvrij eten.. ik voer dit stapje voor stapje in..
donderdag 24 januari 2019 om 13:03
Aagh jammer babydonthurtme. Ondanks dat je het eigenlijk wel verwacht blijft er altijd nog zo'n sprankje hoop..tot je dan echt ongesteld wordt. Nouja meid inderdaad vol goede moed de volgende ronde in!
Hoi penne!
Popje..is je dochtertje weer wat opgeknapt?
Andere dames, hoe is het bij jullie?
Muziekuiltje, 29 jr., 2de kindje, nod 15 febr.
Hoi penne!
Popje..is je dochtertje weer wat opgeknapt?
Andere dames, hoe is het bij jullie?

Muziekuiltje, 29 jr., 2de kindje, nod 15 febr.
donderdag 24 januari 2019 om 15:02
Heel jammer, babydonthurtme! Hopelijk beter nieuws in de volgende ronde.
Ik zit sinds gisteren in mijn 'vruchtbare periode'. Ik vind het toch wel heel erg spannend hoor. Aan de ene kant merk ik dat ik eigenlijk niet echt verwacht dat het in een keer raak zal zijn, en aan de andere kant ben ik er wel veel mee bezig.
Hoe is dat bij jullie?
LittleMissBooks, 31 jaar, 1e kindje, NOD 12 februari
Ik zit sinds gisteren in mijn 'vruchtbare periode'. Ik vind het toch wel heel erg spannend hoor. Aan de ene kant merk ik dat ik eigenlijk niet echt verwacht dat het in een keer raak zal zijn, en aan de andere kant ben ik er wel veel mee bezig.

Hoe is dat bij jullie?
LittleMissBooks, 31 jaar, 1e kindje, NOD 12 februari
donderdag 24 januari 2019 om 20:27
Hou op schei uit haha..
Ja ik merk dat ook. Het houdt me veel meer bezig dan gedacht.
Voor jullie dus werk aan de winkel :-p
Leuk en spannend!
Ik las ergens in een blad; 'Voor een vrouw is niets zo opwindend als vrijen voor het echie'
Tja hierin herkende ik mezelf wel..het is toch anders dan 'normaal'.
Bacon, krijg jij weer metingen van een eitje??
Muziekuiltje, 29 jr., 2de kindje, nog 15 feb
Leuk en spannend!
Ik las ergens in een blad; 'Voor een vrouw is niets zo opwindend als vrijen voor het echie'
donderdag 24 januari 2019 om 22:00
Haha, fijn dat ik niet de enige ben. (Had ik stiekem kunnen weten natuurlijk.)Muziekuiltje schreef: ↑24-01-2019 20:27Hou op schei uit haha..
Leuk en spannend!

donderdag 24 januari 2019 om 22:06

donderdag 24 januari 2019 om 22:36
@ welkom Penne! Leuk dat je mee komt schrijven! Spannend allemaal he!!
@babydonthurtme: jammer zeg... maar wat je zegt, je had t al wel verwacht. Ik denk toch ook ongesteld te worden.. had eind vd middag al wat licht bloed verlies.. dus ik denk dat het morgen wel door zal zetten..
@ muziekuiltje: lief dat je ernaar vraagt.. gister was ze zo ziekjes ... echt zielig.. gelukkig ging het vandaag ( bij Mn moeder) een stuk beter! Weer wat willen eten, spelen en veel kletsen.
@littlemissbooks: spannend die vruchtbare periode he. Ik heb t ook hoor dat het toch anders voelt ofzo hihi.. meer en sneller zin ook. Hihi..
@ kersenpitje: oooo echt spannend dan ja! Ik vind t ook nog steeds spannend( mijn NOD morgen of zaterdag) maar ik had eind vd middag al wat licht minimaal bloed verlies.. nu elke x als ik naar de wc ga kijk ik direct of t doorgezet heeft. heb al wel ongesteldheidsgevoel in Mn rug...
ga er wel vanuit dat ik morgen of zaterdag toch ongesteld ga worden...
had toch ergens de hoop door vorige week wat lichtroze bloedverlies en pijnlijke borsten dat het raak zou zijn..
@babydonthurtme: jammer zeg... maar wat je zegt, je had t al wel verwacht. Ik denk toch ook ongesteld te worden.. had eind vd middag al wat licht bloed verlies.. dus ik denk dat het morgen wel door zal zetten..
@ muziekuiltje: lief dat je ernaar vraagt.. gister was ze zo ziekjes ... echt zielig.. gelukkig ging het vandaag ( bij Mn moeder) een stuk beter! Weer wat willen eten, spelen en veel kletsen.
@littlemissbooks: spannend die vruchtbare periode he. Ik heb t ook hoor dat het toch anders voelt ofzo hihi.. meer en sneller zin ook. Hihi..
@ kersenpitje: oooo echt spannend dan ja! Ik vind t ook nog steeds spannend( mijn NOD morgen of zaterdag) maar ik had eind vd middag al wat licht minimaal bloed verlies.. nu elke x als ik naar de wc ga kijk ik direct of t doorgezet heeft. heb al wel ongesteldheidsgevoel in Mn rug...
ga er wel vanuit dat ik morgen of zaterdag toch ongesteld ga worden...
had toch ergens de hoop door vorige week wat lichtroze bloedverlies en pijnlijke borsten dat het raak zou zijn..

zaterdag 26 januari 2019 om 09:58
Weet jij al wat kersenpitje?? Ohhh spannendKersenpitje87 schreef: ↑24-01-2019 22:06Jammer Babydonthurtme! Succes voor de volgende ronde!
Mijn nod is zaterdag, dus het wordt nu wel spannend. Merk dat ik er ook veel mee bezig ben. Ik ga er een beetje vanuit dat het de eerste ronde niet raak is, maar toch wel dat sprankje hoop.

zaterdag 26 januari 2019 om 12:36
zaterdag 26 januari 2019 om 13:30
zaterdag 26 januari 2019 om 14:16
Voel me goed! Enige is dat ik af en toe wat kramp/buikpijn heb. Weet dat het er bij kan horen maar maakt me af en toe ook wat bang.Muziekuiltje schreef: ↑26-01-2019 13:30Roodborstje van harte geliciteerd meid!
Hartstikke leukVoel je je goed?
Voor de dames die ongesteld zijn geworden, superjammer. Is altijd even zuur maar daarna weer op naar een nieuwe ronde met hopelijk meer succes! Balen dat een cyclus altijd zo lang duurt..|-(
Fijn weekend meiden!

zaterdag 26 januari 2019 om 14:55
@babydonthurtme: ooo jaaa pff zie dat ik er ook al op gereageerd had..dommm! Sorry...
@ kersenpitje: jammer zeg... op naar de volgende ronde dan maar he! We lopen we gelijk! Hihi! Leuk en spannend!
Heb dit keer wel erg veel last zeg.. mega buikpijn en heb verdorie 7 koortslippen... niet normaal!!
@ roodborstjes: wauw gefeliciteerd!!! Voel je niet lullig hoor! Zo gaat het nou eenmaal! Wij zijn er niet serieus mee bezig , maar nu in ongesteld werd vond ik het toch wel erg jammer.. bij onze dochter was het gelijk raak. Maar zegt dus wel dat ik het wel wil, anders was er geen teleurstelling..
herken die angst indd wel van die buikkrampjes, maar t hoort erbij.. banden die gaan rekken en alles gaat verschuiven... maar snap je angst hoor! Had dat toen ook..
@ kersenpitje: jammer zeg... op naar de volgende ronde dan maar he! We lopen we gelijk! Hihi! Leuk en spannend!
Heb dit keer wel erg veel last zeg.. mega buikpijn en heb verdorie 7 koortslippen... niet normaal!!

@ roodborstjes: wauw gefeliciteerd!!! Voel je niet lullig hoor! Zo gaat het nou eenmaal! Wij zijn er niet serieus mee bezig , maar nu in ongesteld werd vond ik het toch wel erg jammer.. bij onze dochter was het gelijk raak. Maar zegt dus wel dat ik het wel wil, anders was er geen teleurstelling..
herken die angst indd wel van die buikkrampjes, maar t hoort erbij.. banden die gaan rekken en alles gaat verschuiven... maar snap je angst hoor! Had dat toen ook..