Glad, gladder, gladst.

30-01-2019 00:04 16 berichten
Vanmorgen flink uitgegleden omdat de straten en stoepen een grote ijsbaan waren. Zag ook een heleboel anderen uitglijden. Had schoenen met goed profiel aan maar ook daar gleed ik mee weg. Morgen schijnt het nog erger te worden en code geel en ook nog eens sneeuw later op de dag. Kortom ik pak de bus maar hoe zorg ik dat ik vanaf de bushalte tot de voordeur niet onderuit ga? Ik heb van die ijzeren pinnen voor onder m'n schoenen maar helpen die wel als het spekglad is en niet zozeer sneeuw?
Alle reacties Link kopieren
Bij gladheid sokken over je schoenen. Bij sneeuw helpen snowboots echt het beste omdat die een zool hebben met een grof patroon.
.
Die ijzeren pinnen werken heel goed.
En anders schaatsen ;)
chocolol schreef:
30-01-2019 00:12
En anders schaatsen ;)
Briljant :biggrin:
.
Ik kan helaas niet schaatsen anders was dat wellicht een optie :rofl:

Maar die ijzeren pinnen werken dus ook tegen gladheid als er nog geen sneeuw ligt? Dan ga ik die morgen onder m'n schoenen doen.
Die ijzeren pinnen zijn echt super! We hebben ze gekregen van de teamleider. Werk als postbezorgster. Ideaal 😊
Kun je met die pinnen ook een beetje normaal lopen op stukken waar geen ijs ligt?
Je moet een rubber zool hebben, dan glij je veel minder uit.
Die spikes/pinnen vond ik vooral fijn in sneeuw en dikkere ijslagen (gesmolten en aangevroren sneeuw bijvoorbeeld), omdat je daarmee extra grip creëert.

(Neem dan in elk geval niet de spikes van ANWB, ik was vorig jaar na vier dagen Oslo in de sneeuw de helft van de spikes al kwijt... Barre kwaliteit.)
Hier ligt al een laagje sneeuw en op buienradar te zien blijft die wolk aardig hangen hierboven. Ik ga nu weg maar niet op de fiets, zoals gebruikelijk.
Niemand is onmisbaar
Ik heb mijn Spikes van De Bever, doen het prima. Na de winter wel invetten tot de volgende koude periode, anders droogt het rubber uit.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Hier is het nog niet glad en geen vlokje te zien. Ga dadelijk dus gewoon fietsen en dan zie ik later wel weer of ik de bus moet pakken.
Het schijnt dat je naar voren moet lopen. Met je bovenlichaam dus schuin naar voren boven je benen. Als je gewoon loopt ligt het zwaartepunt anders en glij je makkelijk uit. Pinguins lopen ook zo naar voren en die zijn het gewend om niet te glijden. Google maar eens. Sterkte!
Bloemetjefresia schreef:
30-01-2019 07:50
Het schijnt dat je naar voren moet lopen. Met je bovenlichaam dus schuin naar voren boven je benen. Als je gewoon loopt ligt het zwaartepunt anders en glij je makkelijk uit. Pinguins lopen ook zo naar voren en die zijn het gewend om niet te glijden. Google maar eens. Sterkte!
Ook niet helemaal geloof ik want als je teveel naar voren leunt kiep je ook om.
Je moet een beetje een schaatshouding aannemen, dus het bovenlichaam wat naar voren, je billen naar achteren en je benen recht onder het midden - dan sta je best stabiel.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Als je geen spikes oid hebt zorgen dat je je voet plat neer zet. Je loopt dan wel redelijk funny maar je hebt gelijk een groter gripvlak. Je gaat onderuit omdat je je voet niet goed neerzet en dan dus op dat kleinere oppervlak wegglijdt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Van die ouderwetse Geiten wollen sokken om de schoenen doen, dan heb je goed grip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven