Beddengoed logees

03-02-2019 20:15 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie aan beddengoed voor logees in huis?
En hebben jullie voor jezelf extra dekbedden...
Ik heb een opblaasbaar tweepersoons matras.
Zelf heb ik een vierseizoen dekbed maar gebruik maar de helft. De andere helft is dus voor gasten.
En ze krijgen gewoon hoeslakens en dekbedovertrek van ons eigen bed (heb 1 reserve).

Het enige wat ik niet heb is kussens. Dus als ze een fatsoenlijk kussen willen (en niet die van de bank) moeten ze die zelf even mee brengen.

Maar er is slechts 1 stel vrienden dat wel eens blijft slapen.
Wij hebben een tweepersoons slaapbank. En een los matras voor nog een loge. Vriendinnetjes van kinderen enzo.
Voor op de slaapbank een dekbed en verschillende kussens.
Voor de loge op het matje vouw ik een slaapzak uit en doe die in een dekbedovertrek. En daar heb ik er genoeg van.

Ik twijfel altijd of ik na elke keer dat er een nachtje een vriendinnetje van dochter heeft gelogeerd, al het beddengoed in de was zal doen. Ik doe het wel, maar vies is het natuurlijk niet.
Maar ik wil ook onder iets schoons liggen, vandaar dat ik het was, maar ik vind het altijd zo’n zonde van de energie, water en wasmiddel.
Wat doen jullie?
helena2 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 21:05
0.79% gewijzigd
Een 2 persoons slaapbank, een twijfelaar, een onderschuifbed, een extra matras en wat luchtbedden.

Verder zat hoofdkussens, twee dekbedden en slaapzakken die ik in een dekbedovertrek stop. Maar bij meerdere logés vraag ik meestal of ze zelf slaapzakken meenemen. We zijn namelijk al met z'n zessen en hebben zeer regelmatig gasten.
Ik was zeker het beddengoed als er anderen onder geslapen hebben, dat vind ik wel zo fris.
Hier hebben geen speciaal beddengoed voor logees. Mijn oude vier seizoenen dekbed is sinds ik een nieuw dekbed heb voor de logees, net zoals een kussen wat ik niet meer gebruik en dergelijke. En ik heb 2 oude dekbed overtrekken bewaard (mijn nieuwe dekbed is groter). En men slaapt in een bed met een oud matras (wat nog wel prima ligt). Daarnaast heb ik nog wat fleece dekens, kleine kussentjes en dergelijke. Het komt eigenlijk nooit voor maar als er meer dan 2 logees komen dan vraag ik aan iemand of ze een luchtbedje mee willen nemen, tenzij ze op een kampeer/yogamatje willen slapen, want ik heb maar plek voor 2 logees anders.
Némaìn’ schreef:
03-02-2019 20:26
Wat stro en een paardendeken.
Ik zit hier te schateren :rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb zin in een "hoe vaak was jij je dekbed" topic.
Betty_Slocombe schreef:
03-02-2019 20:40
Toe maar! Hier mag bezoek op de keukenvloer zichzelf in slaap janken. Niet te hard, want dan wiebelt mijn waterbed.
Hahaha om alletwee deze posts heb ik heel hard moeten lachen.
Lekker gevat jullie!
Betty_Slocombe schreef:
Toe maar! Hier mag bezoek op de keukenvloer zichzelf in slaap janken. Niet te hard, want dan wiebelt mijn waterbed.
:HA:
Ik heb geen kamer voor logees, als de kinderen een vriendje te slapen hebben heb ik luchtbedden en slaapzakken. Een kussen moeten ze dan zelf even meenemen.
Betty_Slocombe schreef:
Ze krijgen al een plekje binnen ...

Ik voorzie dan wel een bed en een deken, maar het bezoek krijgt hier het tochtige tuinhuis zonder toilet.
helena2 schreef:
03-02-2019 21:02
Wij hebben een tweepersoons slaapbank. En een los matras voor nog een loge. Vriendinnetjes van kinderen enzo.
Voor op de slaapbank een dekbed en verschillende kussens.
Voor de loge op het matje vouw ik een slaapzak uit en doe die in een dekbedovertrek. En daar heb ik er genoeg van.

Ik twijfel altijd of ik na elke keer dat er een nachtje een vriendinnetje van dochter heeft gelogeerd, al het beddengoed in de was zal doen. Ik doe het wel, maar vies is het natuurlijk niet.
Maar ik wil ook onder iets schoons liggen, vandaar dat ik het was, maar ik vind het altijd zo’n zonde van de energie, water en wasmiddel.
Wat doen jullie?
Yuck. Dit is een grapje toch?
Ik zou not amused zijn als mijn kind bij jou moest slapen in het bed van de vorige logee. Natuurlijk is zo’n bed vies. Haren, huidschilfers, zweet... ja, zelfs achtjarigen laten zulke sporen achter in bed, ook al zie jij het niet met je blote oog. zelf wil je ook in een schoon bed liggen?
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 22:38
2.68% gewijzigd
Nieuwe mensen, schoon bed. Mijn man en ik zijn luie huisvrouwen, maar dat is wel standaard hier.
Wij hebben nog geen echt logeerbed, maar wel een paar slaapzakken en een aerobed.
Ook nooit logees trouwens, dus dat scheelt.
Heb veel beddengoed juist weggedaan onder het mom van “Marie kondo”.
Ik was de dekbedden van wol niet. De synthetische eens per jaar als het lekker zonnig is en waait.
Ik heb bedden en overtrekken genoeg, alleen de kussens zijn oud en frommelig. De enige die ik heb uitgenodigd om te komen logeren woont 1500 kilometer verder. Ze is nog niet geweest.
De kinderen willen wel eens een vriendje hebben slapen, daar kom ik niet onderuit. Verder wil ik geen logees, heb ik een hekel aan :nope:

Er is een logeerbed en daar komt schone beddengoed op of een schone slaapzak voor het vrindje.
Ik heb een slaapbank, een matras, een bank die goed slaapt en er is ook nog plek naast mij in bed als het moet.

Ik heb maar één extra eenpersoons dekbed met kussen. Maar ik wil best wel m'n vierseizoenendekbed met logees delen. Ik heb toch genoeg warme dekens om dat op te vangen. Er zwerft ook nog ergens een mummy-slaapzak rond.

Zoek nog wel een eenpersoonsbed met lades, dus mocht iemand daar vanaf willen.. pb me maar ;). Dat is vooral zodat ik zelf ook eens ergens anders kan gaan liggen als de buren weer eens een feestje hebben.

Had pas voor 't eerst in een jaar een logeetje. Oh en ik was als er een kind gelogeerd heeft ook niet gelijk alle dekens. Vies hè. Ik doe er daarentegen ook niet moeilijk over om bij een vriendin in beddengoed te slapen waar haar moeder dan één nachtje in geslapen heeft. Al heb ik dan eigenlijk liever dat ik dat niet weet.
Tussen 2 verschillende logees in of bij een langdurige logé was ik het beddengoed wel. Al vind ik het wel "zonde" na 1 nachtje, maar wel zo fris.
Maar toen iemand eens riep na 2 nachtjes logeren en mijn hulp kwam "Oh lekker dan heb ik straks een schoon bed!" dacht ik echt: koekoek!!!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Wij hebben regelmatig opa en oma te logeren, meestal voor een nacht of een weekend. Die slapen in ons (schone) bed, dat scheelt een trap voor de oude knieën ;) . Wij slapen dan zelf in het logeerbed. Ook schoon. En als opa en oma weer weggaan dan alle hoezen weer verschonen. Wel slapen opa en oma onder onze dekbedden (de vulling), ze vinden onze dekbedden fijner dan die van het logeerbed. Wij ook :proud: Maar voor opa en oma offeren we ons wel op.
Voor logeervriendjes/dinnetjes hebben we een heel arsenaal aan dekens en dekbedhoezen. Kussens wel zelf meenemen.
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 22:49
2.25% gewijzigd
Ik heb een extra tweepersoonsdekbed en die logé krijgt dan gewoon het dekbedovertrek dat op dat moment in de kas ligt (en dus ook regelmatig op ons bed ligt).

Ik heb een extra matras wat ik in de woonkamer leg, maar meestal kiezen mensen voor de bank.

Hier verschilt het trouwens per persoon of ik het wel of niet was. Heeft mijn moeder hier een nacht geslapen, ga ik dat ding echt niet in de was gooien, kan ik prima zelf nog een paar nachten onder slapen. Zelfde geldt voor beste vriendinnen. Maar ik heb dus eigenlijk ook nooit logees die niet dicht bij mij staan.
anoniem_6382b8ea269eb wijzigde dit bericht op 03-02-2019 22:49
38.42% gewijzigd
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-02-2019 22:25
Ik heb een slaapbank, een matras, een bank die goed slaapt en er is ook nog plek naast mij in bed als het moet.

Ik heb maar één extra eenpersoons dekbed met kussen. Maar ik wil best wel m'n vierseizoenendekbed met logees delen. Ik heb toch genoeg warme dekens om dat op te vangen. Er zwerft ook nog ergens een mummy-slaapzak rond.

Zoek nog wel een eenpersoonsbed met lades, dus mocht iemand daar vanaf willen.. pb me maar ;). Dat is vooral zodat ik zelf ook eens ergens anders kan gaan liggen als de buren weer eens een feestje hebben.

Had pas voor 't eerst in een jaar een logeetje. Oh en ik was als er een kind gelogeerd heeft ook niet gelijk alle dekens. Vies hè. Ik doe er daarentegen ook niet moeilijk over om bij een vriendin in beddengoed te slapen waar haar moeder dan één nachtje in geslapen heeft. Al heb ik dan eigenlijk liever dat ik dat niet weet.
Dat je de dekens zelf niet elke keer wast dat begrijp ik wel. Maar de lakens/slopen/dekbedhoezen toch wel?
Ik heb een bank die lekker ligt, een tweepersoons luchtbed en een eenpersoons luchtbed, en drie slaapzakken (waarvan 1 2persoons) en een stapel hoeslakens. Niet veel ruimte, maar ik vind logees wel gezellig.
Ja, ik was logeer-spul. Vandaar dat ik bij meerdere logés vraag of ze zelf slaapzakken meenemen. Maar met een huis vol pubers is logeren vaak spontaan. En dan heb je er meteen meerdere tegelijk :)

Onze studerende dochter tel ik overigens niet als logé. Ze heeft gewoon nog haar eigen bed en komt hier om de 1, 2 of 3 weken een weekend. Het verschonen laat ik aan haarzelf over.
Ik heb op zolder 2 boxsprings opgemaakt staan. Ik krijg best vaak logee’s :) Heb er 2 1-persoons vierseizoenendekbedden op en kussens. Heb daar 1 set overtrekken voor, maar kan altijd nog overtrekken van dochter pakken. Dat is ook 1-persoons.
Voor onszelf heb ik een vierseizoenendekbed (240x200) met 4 verschillende hoezen. En ik heb ons oude 2-persoons vierseizoenendekbed (200x200) nog met 2 hoezen. Deze gaat altijd mee in de caravan.
*Labalade* schreef:
03-02-2019 22:00
Yuck. Dit is een grapje toch?
Ik zou not amused zijn als mijn kind bij jou moest slapen in het bed van de vorige logee. Natuurlijk is zo’n bed vies. Haren, huidschilfers, zweet... ja, zelfs achtjarigen laten zulke sporen achter in bed, ook al zie jij het niet met je blote oog. zelf wil je ook in een schoon bed liggen?
Als je de rest van mijn post had gelezen had je antwoord op je vragen gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven