Alleen thuis
maandag 4 februari 2019 om 18:49
Ik ben aan 't solliciteren. Deze week heb ik een tweede gesprek. Als ik hier aangenomen wordt dan moet ik daar om 8.30 uur beginnen.
Ik zou dan om 7.45 uiterlijk thuis weg moeten.
Mijn dochter is bijna 11 (groep 7), mijn zoon wordt in april 8 (groep 4).
Zouden zij al samen alleen kunnen blijven tot 8.10 uur, dan kan mijn dochter met mijn zoon naar school lopen 3 tot 5 minuten. Zij moet zelf iets verder naar een andere locatie, ook 3-5 minuten.
Of beter allebei naar de VSO?
Of alleen zoon naar de VSO?
Ik zou dan om 7.45 uiterlijk thuis weg moeten.
Mijn dochter is bijna 11 (groep 7), mijn zoon wordt in april 8 (groep 4).
Zouden zij al samen alleen kunnen blijven tot 8.10 uur, dan kan mijn dochter met mijn zoon naar school lopen 3 tot 5 minuten. Zij moet zelf iets verder naar een andere locatie, ook 3-5 minuten.
Of beter allebei naar de VSO?
Of alleen zoon naar de VSO?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
maandag 4 februari 2019 om 18:52
Dat vind ik zelf erg van de kinderen en de route afhangen.
Als de oudste veel verantwoordelijkheidsgevoel heeft en de route niet gevaarlijk is: doen.
Als ze vaak ruzie hebben en er dikke kans is dat de oudste zegt "stik er maar in": niet doen.
Maar ik zou het naast eigen inschatting ook vooral aan oudste vragen of ze het ziet zitten.
Als de oudste veel verantwoordelijkheidsgevoel heeft en de route niet gevaarlijk is: doen.
Als ze vaak ruzie hebben en er dikke kans is dat de oudste zegt "stik er maar in": niet doen.
Maar ik zou het naast eigen inschatting ook vooral aan oudste vragen of ze het ziet zitten.
maandag 4 februari 2019 om 18:54
Kan de vader niet later beginnen?
Of is er geen ouder van een van de vriendjes/vriendinnetjes van een van beiden die even mee loopt, haalt ect?
Persoonlijk zou ik mijn 11 jarige dochter niet de verantwoording geven over de jongste. Oudste alleen kan makkelijk lijkt me.
Maar die van mij luistert voor geen meter naar haar zus.
En die gaat er vandoor of rellen precies bij de stoeprand als ze boos word.
Of is er geen ouder van een van de vriendjes/vriendinnetjes van een van beiden die even mee loopt, haalt ect?
Persoonlijk zou ik mijn 11 jarige dochter niet de verantwoording geven over de jongste. Oudste alleen kan makkelijk lijkt me.
Maar die van mij luistert voor geen meter naar haar zus.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 18:56
16.41% gewijzigd
maandag 4 februari 2019 om 18:54
Dat ligt echt aan je kinderen. Die van mij zijn ongeveer net zo oud en daar zou ik het prima bij aandurven. Is ook wel eens gebeurd trouwens.
School is overigens hier 2 minuten lopen en de buren hebben kinderen op dezelfde school en die wisten dat ze alleen waren voor 10 minuten. Dus in geval van nood konden ze daar aanbellen
School is overigens hier 2 minuten lopen en de buren hebben kinderen op dezelfde school en die wisten dat ze alleen waren voor 10 minuten. Dus in geval van nood konden ze daar aanbellen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 4 februari 2019 om 18:55
Het ligt natuurlijk aan de kinderen zelf, maar ik zou Zoon naar de VSO sturen.
Als die namelijk te laat uit bed rolt is je dochter verantwoordelijk. Als hij de straat op rent, is zij verantwoordelijk. Als hij niet wil eten, is zij verantwoordelijk. Als hij zijn gymspullen vergeet/niet wil meenemen, is zij verantwoordelijk.
Zij zou, wat mij betreft, zelf mogen kiezen.
Als die namelijk te laat uit bed rolt is je dochter verantwoordelijk. Als hij de straat op rent, is zij verantwoordelijk. Als hij niet wil eten, is zij verantwoordelijk. Als hij zijn gymspullen vergeet/niet wil meenemen, is zij verantwoordelijk.
Zij zou, wat mij betreft, zelf mogen kiezen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 4 februari 2019 om 18:55
Ik vermoed dat dat minimaal ernstige kindermishandeling is. Maar ik kom dan ook uit een tijd zonder BSO, KDV, etc. Ik ben voor het leven getekend omdat beide ouders werkten en ik als kleuter al zelf naar school liep. Zonder een straat over te steken overigens.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 4 februari 2019 om 18:57
Ik heb twee zonen, inmiddels 13 en 10 jaar. Toen de oudste in groep 7 zat hebben we voor hem de vso opgezegd, de jongste ging tot december nog wel. Inmiddels zit de oudste in de tweede van het voortgezet onderwijs, hij vertrekt om 7.55 uur en de jongste blijft alleen thuis tot 8.15 uur en loopt dan zelf naar school (3 minuten lopen). Ligt natuurlijk ook aan je kinderen, hoe zelfstandig zijn ze, hoe goed kunnen ze samen thuis zijn. Mijn jongens heb ik lang niet samen thuis willen laten omdat ze elkaar het huis uit vechten. Nu gaat dat wonderlijk genoeg goed, zolang wij niet thuis zijn 
Aanvulling, wij zijn om 7.30 uur weg en dan zitten ze aangekleed en wel klaar met een broodje voor hun neus. En een timer met de tijd dat ze moeten vertrekken.
Aanvulling, wij zijn om 7.30 uur weg en dan zitten ze aangekleed en wel klaar met een broodje voor hun neus. En een timer met de tijd dat ze moeten vertrekken.
mida wijzigde dit bericht op 04-02-2019 19:09
12.28% gewijzigd
Hangt ervan af hoe veel verantwoordelijkheidsgevoel je dochter heeft.
Is ze een serieus kind die opdrachten nauwkeurig uitvoert of is ze nogal een dromerig type? Dat maakt nogal verschil.
Sowieso zou ik zorgen voor bijvoorbeeld een buurvrouw achter de hand in geval van calamiteiten.
Er kan zó veel misgaan. Sleutel kwijt, broertje valt gat in zijn hoofd enz.
Maar ik zou het, als dochter serieus is wel proberen denk ik.
Zit je alleen over 1,5 jaar met het probleem of je zoon het alleen red als dochter naar de middelbare gaat.
Is ze een serieus kind die opdrachten nauwkeurig uitvoert of is ze nogal een dromerig type? Dat maakt nogal verschil.
Sowieso zou ik zorgen voor bijvoorbeeld een buurvrouw achter de hand in geval van calamiteiten.
Zit je alleen over 1,5 jaar met het probleem of je zoon het alleen red als dochter naar de middelbare gaat.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lucifer2018 schreef: ↑04-02-2019 18:54Kan de vader niet later beginnen?
Maar die van mij luistert voor geen meter naar haar zus.En die gaat er vandoor of rellen precies bij de stoeprand als ze boos word.
Precies dit. Had hier dus geen optie geweest.
Ja, paard en wagen was makkelijk te ontwijken toenJollyRider schreef: ↑04-02-2019 18:55Ik vermoed dat dat minimaal ernstige kindermishandeling is. Maar ik kom dan ook uit een tijd zonder BSO, KDV, etc. Ik ben voor het leven getekend omdat beide ouders werkten en ik als kleuter al zelf naar school liep. Zonder een straat over te steken overigens.
maandag 4 februari 2019 om 18:58
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 4 februari 2019 om 18:59
Mijn oudste neemt haar taken heel serieus. Die kan alleen overal heen.lientje69 schreef: ↑04-02-2019 18:57Hangt ervan af hoe veel verantwoordelijkheidsgevoel je dochter heeft.
Maar haar jongere zus neemt de oudste helemaal niet serieus. Die gaat rellen.
Dus ligt niet alleen aan de oudste.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 19:02
3.08% gewijzigd
maandag 4 februari 2019 om 19:00
Partner en ik zijn niet meer samen.
Als alles afgerond is zullen ze doordeweeks 2 dagen bij hem zijn. En 3 dagen bij mij.
Dochter ziet 't sowieso zitten om alleen te gaan.
Maken weinig ruzie met elkaar.
School van zoon is 450 meter. Hij gast nu een enkele keer alleen.
Dochter gaat regelmatig alleen.
De route ben ik niet bang voor. Rustige straat.
Gaat vooral over 25 minuten alleen zijn voor school.
Ze blijven nu allebei wel alleen thuis. Zoon kort.
Als alles afgerond is zullen ze doordeweeks 2 dagen bij hem zijn. En 3 dagen bij mij.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Op het risico dat men mij hier affakkelt: ik doe het wel. Verantwoordelijke kinderen, duidelijke tijden, duidelijke afspraken, makkelijke route (6 minuten lopen, een oversteek met duidelijk overzicht), klasgenoten die ze onderweg tegen komen en veel mensen die we kennen die de hele dag achter de geraniums zitten te kijken. Ik laat ze wel lopen, fietsen vind ik te spannend omdat ik de oudste niet de verantwoordelijkheid over fietsgedrag van de jongste en fietssleutels wil geven. Maar op zich zou dat best kunnen.
Dit. Als ze s ochtends ruzie krijgen, en er gebeurd wat, heeft dat kind een trauma voor het leven. Dus zoon naar VSO.
ik geef mn bek ook maar een douw
maandag 4 februari 2019 om 19:01
Ongelijk? Waarover heb ik ongelijk in dit topic? Kan je hier gelijk over hebben dan?
Vind je vooral hoog van je paardje blazen overal.
maandag 4 februari 2019 om 19:01
O nou dat moet echt prima kunnen vind ik.Gatti schreef: ↑04-02-2019 19:00Partner en ik zijn niet meer samen.