Is romantisch chatten vreemdgaan?
dinsdag 5 februari 2019 om 20:59
Mijn vriendin en ik hebben een goede relatie. Op een vanzelfsprekende manier zijn wij er voor elkaar, we vinden elkaar aantrekkelijk en de sex is voor ons beide fijn en intensief. We slapen in elkaars armen.
Mijn vriendin heeft echter een zware, Internationale managementfunctie waarvoor veel moet worden gereist. In de praktijk haal ik haar op donderdag of vrijdag van Schiphol en breng haar op zondag weer weg. Regelmatig is het zo druk dat het weekend er bij inschiet.
We hebben de hele dag via WhatsApp contact.
Wat ik wil vragen, met name aan de dames hier, is dat ik moeite begin te krijgen met de dagen dat ik alleen ben. Ik mis dan de spanning. Mijn vriendin heeft laten doorschemeren dat ze niet jaloers is maar ik wil trouw zijn aan haar. Nu denk ik de laatste tijd steeds vaker aan de mogelijkheid om romantisch te chatten met een vrouw zonder het aangaan van een sexuele relatie. Hoe kijkt een vrouw in het algemeen hier tegenaan? En kent iemand een platform waar ik een dame kan vinden die het ook leuk vindt om te chatten?
Mijn vriendin heeft echter een zware, Internationale managementfunctie waarvoor veel moet worden gereist. In de praktijk haal ik haar op donderdag of vrijdag van Schiphol en breng haar op zondag weer weg. Regelmatig is het zo druk dat het weekend er bij inschiet.
We hebben de hele dag via WhatsApp contact.
Wat ik wil vragen, met name aan de dames hier, is dat ik moeite begin te krijgen met de dagen dat ik alleen ben. Ik mis dan de spanning. Mijn vriendin heeft laten doorschemeren dat ze niet jaloers is maar ik wil trouw zijn aan haar. Nu denk ik de laatste tijd steeds vaker aan de mogelijkheid om romantisch te chatten met een vrouw zonder het aangaan van een sexuele relatie. Hoe kijkt een vrouw in het algemeen hier tegenaan? En kent iemand een platform waar ik een dame kan vinden die het ook leuk vindt om te chatten?
dinsdag 5 februari 2019 om 21:21
Antwoord op je vraag: ja.
Waarom: vanwege de intimiteit die je dan met een ander deelt.
Oplossing: chat met je vriendin.
Als je het echter wel gaat doen, leer dan eerst grammatica en spelling
(beiden, internationale, gereisd e.t.c.).
Het is niet echt opwindend om te chatten met iemand die niet kan schrijven...
Waarom: vanwege de intimiteit die je dan met een ander deelt.
Oplossing: chat met je vriendin.
Als je het echter wel gaat doen, leer dan eerst grammatica en spelling
(beiden, internationale, gereisd e.t.c.).
Het is niet echt opwindend om te chatten met iemand die niet kan schrijven...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)

dinsdag 5 februari 2019 om 21:21
In veel relaties neuk je de eerste periode het behang van de muur maar na een tijdje of tijd heb je in een gemiddelde relatie echt niet iedere dag volop spanning, geilheid en stoeipakjes. Dan moet er vaak ook gewerkt, gekookt, gestreken worden en allerlei andere saaie shit.
Had je in eerdere relaties dagelijks seks, etc.?
dinsdag 5 februari 2019 om 21:22
Waarom vraag je dan aan ons of het vreemdgaan is?
Zij vindt romantisch (whatever that may be) chatten prima, uit eten gaan ook. Dan kun je met haar toch ook bespreken waar de grens ligt?
.

dinsdag 5 februari 2019 om 21:22
Als jij haar nauwelijks ziet en zo’n enorme behoefte hebt aan aandacht van andere vrouwen, kun je je afvragen of je wel een goede relatie hebt. Wat is hier goed aan te noemen?
En als jij de spanning mist als zij er niet is, dan heb je sowieso een probleem.
Heb je wel een leven zonder haar?
En nog antwoord op je vraag: ik vind dat romantisch chatten met een ander dan je eigen partner lachwekkend treurig. Ik zou mijn man eruit donderen als hij zoiets kansloos zou willen doen.
En als jij de spanning mist als zij er niet is, dan heb je sowieso een probleem.
En nog antwoord op je vraag: ik vind dat romantisch chatten met een ander dan je eigen partner lachwekkend treurig. Ik zou mijn man eruit donderen als hij zoiets kansloos zou willen doen.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:23
dinsdag 5 februari 2019 om 21:24
dinsdag 5 februari 2019 om 21:28
Als we samen zijn is het fantastisch. En natuurlijk heb ik een eigen leven. Ik ben druk met mijn eigen werk en ik heb een sociaal leven. Als ik nu zo de reacties lees dan krijg ik het idee dat ik haar gewoon mis en dat ik een gat probeer op te vullen.Monchu69 schreef: ↑05-02-2019 21:22Als jij haar nauwelijks ziet en zo’n enorme behoefte hebt aan aandacht van andere vrouwen, kun je je afvragen of je wel een goede relatie hebt. Wat is hier goed aan te noemen?
dinsdag 5 februari 2019 om 21:31
Je hebt het besproken maar weet niet waar haar grens ligt? Waar ging het gesprek dan over? Niet over de afwas lijkt me.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:32
De meeste vrouwen die ik ken zouden dit niet waarderen, mezelf meegerekend. Dat jouw vriendin er geen moeite mee heeft zou mij dus aan het denken zetten.....
Wie weet, misschien heb je net die ene die het niet erg vindt en die ook nog eens niet zelf de grenzen opzoekt van wat toelaatbaar is. Maar natuurlijk zou jij daar geen probleem mee hebben mocht ze het wel doen toch?
Wie weet, misschien heb je net die ene die het niet erg vindt en die ook nog eens niet zelf de grenzen opzoekt van wat toelaatbaar is. Maar natuurlijk zou jij daar geen probleem mee hebben mocht ze het wel doen toch?
dinsdag 5 februari 2019 om 21:33
Wat u beschrijft is de keerzijde. Juist omdat we elkaar weinig zien is het altijd leuk als we samen zijn. We kiezen dan volledig voor elkaar. Huishoudelijke klusjes doe ik als ze weg is. We kennen elkaar al langer en normaal hebben we iedere dag sex, soms 2x per dag.ZaraZara100 schreef: ↑05-02-2019 21:21In veel relaties neuk je de eerste periode het behang van de muur maar na een tijdje of tijd heb je in een gemiddelde relatie echt niet iedere dag volop spanning, geilheid en stoeipakjes. Dan moet er vaak ook gewerkt, gekookt, gestreken worden en allerlei andere saaie shit.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:39
Als zij het prima vindt is het toch goed?
Ik zou er zeker niet blij mee zijn maar ik ben je vriendin niet.
En hoe zien jullie dat uiteten gaan voor je? Meestal ga je of op date en wil je elkaar leren kennen of ben je bevriend geraakt door bv wederzijdse hobby/interesse. Dit leid toch nergens toe?
Lijkt me verwarrend... ook voor degene met wie je dan uit eten zou willen.
Ik zou er zeker niet blij mee zijn maar ik ben je vriendin niet.
En hoe zien jullie dat uiteten gaan voor je? Meestal ga je of op date en wil je elkaar leren kennen of ben je bevriend geraakt door bv wederzijdse hobby/interesse. Dit leid toch nergens toe?
Lijkt me verwarrend... ook voor degene met wie je dan uit eten zou willen.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:44
Ruim drie jaar.

dinsdag 5 februari 2019 om 21:44
Tuurlijk geniet je in die paar dagen dat je elkaar ziet. Ik bedoel te zeggen dat als ze iedere dag na het werk thuis zou komen het ook niet iedere dag fantastisch en spetterend zou zijn. Als je dat als gemiddelde zou nemen, zou je nu niet klagen.
Maar misschien is dit wekelijkse alles en dan weer niets niet jouw idee van een relatie.
Hoelang zijn jullie samen? Je geeft net antwoord.
Maar misschien is dit wekelijkse alles en dan weer niets niet jouw idee van een relatie.
Hoelang zijn jullie samen? Je geeft net antwoord.

dinsdag 5 februari 2019 om 21:57
De grens heeft zij al bepaald. Waarom vraag je dit dan nog aan ons.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:58
Dat zijn over het algemeen korte berichtjes of foto's van waar we op dat moment zijn. Of informatie over aankomsttijden etc. We bellen elkaar ook wel maar soms is dat vanwege tijdsverschil moeilijk. Een telefoongesprek om 03:00 uur 's nachts terwijl ik om 07:00 uur weer moet opstaan.Anoniempjerosso schreef: ↑05-02-2019 21:14Raar. Je chat (appt) toch ook de hele dag met haar. Wat is het verschil?

dinsdag 5 februari 2019 om 22:07
Daar lijkt het inderdaad op. En ja, dat is vreemdgaan.

dinsdag 5 februari 2019 om 22:10
Het is niet vreemdgaan als de partner het gewoon weet. Zijn vriendin vindt het prima.

dinsdag 5 februari 2019 om 22:12
Alleen overdenkingen:
1. Je schrijft dat je moeite begint te krijgen met de dagen wanneer je alleen bent. Wat is er veranderd t.o.v. eerder?
2. Ze heeft laten doorschemeren dat ze niet jaloers is. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb je het haar direct of indirect gevraagd?
3. Je onrust die je die dagen dat je niet bij haar bent, had je die ook toen je nog geen relatie had?
4. Je beschrijft je behoefte aan lichamelijk contact (in elkaars armen slapen, dagelijks sex). Bij lichamelijk contact maak je lekkere ontspannende stofjes aan, die verslavend kunnen werken. De dagen dat ze er niet is, ben je aan het afkicken. Sport je? Ben je op die dagen fysiek bezig, als compensatie?
5. Na een aantal jaar maakt je lichaam de stofjes niet meer aan, die je in het begin van een verliefdheid wel hebt. Dan kan je of weer op zoek gaan naar dat gevoel, die spanning opzoeken, of er voor kiezen trouw te zijn op alle manieren. Dat hoort bij een langere relatie. Is dit je eerste langere relatie? Herken je dit van eerdere relaties en is dit een patroon?
6. Je vraagt aan het einde om een chatroom. Het lijkt er daardoor op, dat je eigenlijk al weet wat je gaat doen. Mogelijk neem je je voor, het eens te proberen, eens te kijken hoe het is, en dat je je eigen grenzen kent. Maar waarom zou je grenzen moeten verkennen, wanneer je grenzeloze liefde voelt voor je vriendin?
Ik wens je veel wijsheid.
1. Je schrijft dat je moeite begint te krijgen met de dagen wanneer je alleen bent. Wat is er veranderd t.o.v. eerder?
2. Ze heeft laten doorschemeren dat ze niet jaloers is. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb je het haar direct of indirect gevraagd?
3. Je onrust die je die dagen dat je niet bij haar bent, had je die ook toen je nog geen relatie had?
4. Je beschrijft je behoefte aan lichamelijk contact (in elkaars armen slapen, dagelijks sex). Bij lichamelijk contact maak je lekkere ontspannende stofjes aan, die verslavend kunnen werken. De dagen dat ze er niet is, ben je aan het afkicken. Sport je? Ben je op die dagen fysiek bezig, als compensatie?
5. Na een aantal jaar maakt je lichaam de stofjes niet meer aan, die je in het begin van een verliefdheid wel hebt. Dan kan je of weer op zoek gaan naar dat gevoel, die spanning opzoeken, of er voor kiezen trouw te zijn op alle manieren. Dat hoort bij een langere relatie. Is dit je eerste langere relatie? Herken je dit van eerdere relaties en is dit een patroon?
6. Je vraagt aan het einde om een chatroom. Het lijkt er daardoor op, dat je eigenlijk al weet wat je gaat doen. Mogelijk neem je je voor, het eens te proberen, eens te kijken hoe het is, en dat je je eigen grenzen kent. Maar waarom zou je grenzen moeten verkennen, wanneer je grenzeloze liefde voelt voor je vriendin?
Ik wens je veel wijsheid.
anoniem_638f50d5dfb6b wijzigde dit bericht op 05-02-2019 22:16
0.43% gewijzigd