Talent

10-02-2019 21:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag: is het erg als je geen talent heb Want als ik er slechte opmoet noemen dan gaat dat zo makkelijk en de goede kan ik er geen ene bedenken
Slechte:
Chaotisch
Onhandig
Slecht in tekenen
Slechte motoriek
Niet sociaal
Goede:
.......

Hebben jullie Dit ook?

Totaal aantal stemmen: 14

Ja (29%)
Nee (71%)
........ Geen stemmen
Uhmm je bent kritisch, goed in analyseren en reflecteren?
Er is werkelijk helemaal niets dat je kan?
Dus dan zit je de hele dag een beetje levenloos op de bank te zitten ofzo?
Je hebt echt wel talent, maar je vind het zelf zo gewoon dat je er niet aan denkt of, en dat is veel waarschijnlijker, je hebt altijd geleerd: doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. En steek je hoofd niet boven het maaiveld uit.
Net zoals veel mensen een complimentje gelijk afwimpelen: "nee hoor die jurk heb ik al jaren". Nee, taart bakken is niet zo moeilijk.
Vraag je vriendinnen je talenten te noemen. Die zijn vast net bevriend met jou omdat je de hele dag wezenloos voor je uit zit te staren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Elk mens heeft talent voor iets. Niet iedereen vindt alles een talent.

Ik ben heel goed in huis-, tuin- en keuken-EHBO. Dat talent is een gevolg van een ander talent. :lightbulb:

Sommige mensen vinden dat geen talent, moeten zij weten.
nou ja je kan niet eens een talent onderscheiden van een karaktertrek.
Nee, ik heb dat niet; ik kan zowel goede als slechte eigenschappen van mezelf opnoemen en ik weet waar ik goed in ben en wat mijn valkuilen zijn.

Ik zou bvb nooit aan de voice of Holland mee willen doen want ik weet dat ik geen goede stem heb, maar ik heb wel gevoel voor ritme en toonhoogte.
Maar hoeveel zanglessen ik ook zou nemen; een nachtegaaltje word ik niet.
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die echt een "talent" hebben, in de zin van dat ze enorm uitblinken in iets.

Maar iedereen heeft wel kanten waar hij redelijk sterk in is.
Al hebben veel mensen de neiging juist te letten op hun minder sterke kanten.
Misschien ben je je helemaal niet bewust van je sterkere kanten en denk je wel "oh, maar dat is toch niets bijzonders" als iemand je erop zou wijzen. Terwijl er echt andere mensen zullen zijn die daar helemaal niet zo sterk in zijn.

Vaak hebben eigenschappen die als negatief worden gezien ovetigens ook een positieve zijde.
Zo kan chaotisch zijn inderdaad lastig zijn, maar chaotische mensen zijn vaak ook makkelijk/zeuren niet zo snel, om maar een voorbeeld te noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven