Zwanger worden januari 2019

15-12-2018 23:26 1206 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd # kindjeGestartNODBijzonderheden
Bessie2017312eJanuari 2019?
Smartie88?1eJanuari 2019?
Echteliefde?1e
Muziekuiltje 29 2ejan/mrt 2019geen
Topegi281eJanuari 2019?
Smartie88301e Januari 201910 januari
Borisdeporis221e Januari 2019?
Mellala282e Januari 201913 januari
Kersenpitje87321e Januari 201926 januari
Echteliefde261e Januari 2019?
Sassefras341e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
Babydonthurtme272eJanuari 201924 januariBaarmoederafwijking
Bacon292e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
EvaDeWith363e Januari 201930 januari
LittleMissBooks311eJanuari 2019?
klein aapje ?1eJanuari 2019?
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:56
97.17% gewijzigd
Oké. Shock. Zwanger! 2e ronde en raak!
Wauuw meis wat gaaf!! Van harte gefeliciteerd!! :cheer2: Tuurlijk is het ff een shock maar geniet ervan!!
Dankjewel!!!
Wat gaaf! Gefeliciteerd!

En balen al dat ongesteld zijn! :( maar goed vol goede moed gaan we verder. Ik heb maar meteen de clearblue digital besteld, kwam ook uit de recensies als beste naar voren voor mij. Hoe laat zouden jullie testen? Ik zie op internet overal dat je niet in de ochtend mag testen, maar in de bijsluiter staat dat het niet uitmaakt. Alleen dat je 4 uur van tevoren niet mag plassen.

Ik voel me trouwens wel anders zonder anticonceptie. Minder geïrriteerd, vrolijker en hoger libido, maar menstruatie is wel een stuk heftiger en niet over te slaan natuurlijk. Al met al denk ik er toch over om in ieder geval tijdens mijn kinderen krijg periode, tussen de (hopelijk) meerdere kinderen andere methodes van anticonceptie te gebruiken. Daarna zie ik weer wel.
Ik heb vanavond om 19.00 uur getest. Toen snel naar de winkel voor een ClearBlue met weekindicatie. En die heb ik om 19.30 uur gedaan.
Dus tijdstip van testen maakt volgens mij niet echt uit.

Spannend!!
Gefeliciteerd Mellalla, wat ontzettend fijn zo snel!
Gefeliciteerd!! Super leuk!! :cheer2:
Haha ik had het helaas nog over de ovulatie testen, sorry voor de verwarring;)
Oh hahaha. Dan geldt inderdaad dat je geen ochtendurine moet gebruiken. En iedere dag rond hetzelfde tijdstip testen.
Vandaag had ik ongesteld moeten worden maar nog niks. Morgenochtend testen als het niet komt vanavond of vannacht. Spannend!

Gefeliciteerd voor degenen die zwanger zijn en succes voor degenen die de volgende ronde in gaan!

Echteliefde, 26 jaar, nod 13-02
Wat leuk dat er al een aantal zwanger zijn! Ik ga helaas de volgende ronde in. Heb na drie weken hormonen spuiten, waarbij er eerst nauwelijks reactie was, uiteindelijk 4 rijpe follikels gekregen en dus moesten we de poging afbreken. Ik heb nu een Provera kuur van 10 dagen om een onttrekkingsbloeding op te wekken. En als het daarna weer allemaal rustig eruit ziet kunnen we weer beginnen met hormooninjecties.
Gefeliciteerd Mellala!
Jij hebt gewoon een beginnend mensje in je buik!! Hoe fantastisch.. :heart:

Ik zelf ben net uitgemenstrueerd. (Is dat een woord?) Zaterdag heb ik een feestje + etentje en overnachting, dus ik denk dat dat mijn symbolische afscheid zal zijn van 'al dat niet mag'.
In mijn omgeving weet nog niemand van onze pogingen. Niet eens van onze wens. Ik merk dat mijn vriend het best zou willen delen met anderen, maar ik voel daar echt niets voor. Het lijkt me zo vervelend om iedere maand geconfronteerd te worden met hoopvolle gezichten en vragende blikken. Daarbij word ik dit jaar 36. Ik ben dus rijkelijk laat en heb ook geen idee of het überhaupt nog gaat lukken.. Voordeel is dat de vragen uit mijn omgeving steeds minder worden ;-D

Oh, ik vind het zo spannend allemaal!! Heb echt geen idee waar ik eigenlijk aan begin. Hebben jullie dat ook?

Succes voor iedereen op het wachtbankje. Fingers crossed!
Voor de anderen; op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen :)
Gefeliciteerd Melalla!! Wat bijzonder!

Hier ook nog volop in de ovulatietesten Fenna28. Maar zoals eerder gezegd blijven die ook wit. Inmiddels cyclusdag 22.. dus verwacht er niks van.

Echteliefde, spannend! Hoop heel erg met je mee!
Gefeliciteerd Mellala!

Ik heb ook leuk nieuws... :)
Was de hele tijd aan het meelezen. We hadden dat advies van het ziekenhuis maar we dachten, ach, hoe groot is de kans dat het gelijk raak is.. Onveilig gevreeën. En nu op 10dpo.. zwanger! Op drie verschillende testen (Predictor Early, Sensitest, normale van de Action).
Wel nog heel pril dus.. hopelijk blijft het goed gaan.

(Voor de geïnteresseerden: ik heb het idee dat mijn darmen al wat beter worden, hopelijk blijft dat dus doorzetten!)
Gisteren is de menstruatie niet gekomen dus vanmorgen getest.
De test was negatief. Ik ben ook nog niet ongesteld dus misschien heb ik nu een lange cyclus? Of toch zwanger maar nog weinig hcg. Ik hoop het laatste maar ga uit van het eerste, dan kan het alleen maar meevallen.

Ben ook pas in december gestopt met de pil dus iets over mijn cyclus zeggen is nog te vroeg eigenlijk. Vorige keer kwam de menstruatie na 29 dagen Dus vandaar dat ik nu op dag 30 heb getest.

Echteliefde, 26 jaar, nod was 13-02 maar nog niet ongesteld geworden, test op 14-02 negatief
Borisdeporis, supergefeliciteerd! Gewoon de gok gewaagd en raak!
Geniet ervan!

Penne in een wat langere cyclus kan de ovulatie best laat plaatsvinden.

Met alle anderen die doorgaan, positief de volgende ronde in en houd het leuk ;-)
Mellala en Borisdeporis, gefeliciteerd! Goed nieuws! :)

Mijn ongesteldheid is ook weer over. Dus ben weer positief gestemd. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Misschien ga ik ook maar ovulatietesten bestellen. Ben alleen bang dat ik het dan nóg groter maak voor mezelf. Hoe ervaren jullie dat?

LittleMissBooks, 31 jaar, 2e ronde, NOD 09-03
Gefeliciteerd Borisdeporis! Ik ben zeker geïnteresseerd ;) ik heb van meerdere CU-ers vernomen dat een zwangerschap zeer goede invloed had op de darmen. Zij wilden voor altijd zwanger blijven :)

Je moet doen wat voor jou goed voelt littlemissbooks. Ik ben iemand die erg van de controle is, ik wil ook graag weten hoe het zit in mijn lichaam. Ik kan het juist daardoor beter loslaten, maar iedereen is anders.
Mellala gefeliciteerd! Shock begrijp ik, het is toch zo dat je nu echt niet meer terug kunt. Het gaat gebeuren (of ja is al gebeurd ;-).
Hoop dat je niet teveel last van kwaaltjes gaat krijgen.

Penne is je ovulatietest wit of je zwangerschapstest?

Sassefras: hoeveel follikels heb je nodig om door te kunnen gaan met de poging? Ik begrijp dat je medische indicatie hebt?

Littlemissbooks: ik heb met mijn man afgesproken "pas" na 6 maanden proberen voor ovulatietesten te gaan.
Maar daarbij moet ik wel zeggen dat we dat hebben afgesproken voordat mijn spiraal eruit ging.
Mocht het zijn dat we er eerder toch behoefte aan hebben, om toch meer gevoel bij de eisprong te krijgen wat dat is nu toch beetje een gokje, dan doen we dat eerder.
Ik denk dat je daarin je gevoel het beste kunt volgen. Als je het prettig vindt om ze te gebruiken waarom niet? Het is iig niet schadelijk om te gebruiken.

Mijn totale cyclus is vrij kort, nog geen 4 weken dus mijn ovulatie komt vrij kort (volgens de berekeningen) op de menstruatie, dat voelt voor mij nu wel gek maar zekerheid heb ik niet omdat ik nog geen ovulatietesten gebruik.

Ik heb me voorgenomen om toch gevoel hierin ook te volgen, in dit traject qua ovulatietesten, early testen, alcohol.
Eerder vroeg ik ook wat te doen met het wachtbankje en feestjes die er precies invallen.
Bij mij de komende pogingen: Carnaval, feest van close familielid die een speciale leeftijd bereikt, eigen verjaardag en (omdat mijn cyclus kort is) net wel net niet Koningsdag.
Normaal zouden dit wel de gelegenheden zijn dat de fiets van stal komt en drankje drink. Maar ik ga dat wel minderen. Ik drink vaak niet bij feestjes, er zijn er enkele waar ik dat normaal wel doe en 4 daarvan zijn in de komende 4 maanden... handig haha). Mijn verjaardag vieren we waarschijnlijk of samen of heel klein met 2 stellen waarvan ik weet dat ze niet gek opkijken of vragen gaan stellen als ik niet drink. Carnaval is net na poging 1, dat zou raak kunnen zijn maar ik zie deze poging ook als inregelen. Mede door de menstruatie die toch wel wat anders is dan anders nadat mijn spiraal is verwijdert.

Lang verhaal kort: ik ga toch die momenten niet ga drinken om te voorkomen dat ik (in geval van zwangerschap) geen schuldgevoel kan krijgen.
Ik drink toch al dermate weinig dat ik mezelf niet echt iets ontzeg en zie het ook maar zo: niet de hele cyclus is wachtbank dus de periode daarbuiten kan het wel gewoon.
Gefeliciteerd Melala en Borisdeporis!! Fijn dat het zo snel is gegaan!

Ik ga volgende week ook starten met ovaluatietesten. Hopelijk helpt het :)

Mag ik ook in het tabel?
27 jaar, eerste kindje, start januari 2019, NOD 12 maart.
Mellala en Borisdeporis, GEFELICITEERD!!
Gefeliciteerd borisdeporis en mellala!

Mijn nod (22-2) begint in de buurt te komen. En merk dat het weer spannend wordt, het wachten en niet weten vind ik het lastigste.
Oeeh dat is idd nog even wachten kersenpitje. Ik ga voor je duimen.
Vandaag is mijn NOD. Weinig te merken van eventuele menstratieklachten (bruine drap, en opgezetten onderbuik e.d.) ook geen zwangerschapssymptomen.
Testjes gister en voorgister waren negatief..ben benieuwd dat de dag zal brengen. :-)
Gefeliciteerd dames! Wat super tof!!
Hier zal t deze maand niet raak zijn.
Had van de week mijn eisprong. 1x seks gehad verder niet meer.. Mn vriend is ziek. Dus ik ga ervanuit dat t deze maand niet zal gebeuren. Ik weet 1 keer kan al raak zijn maar doe het liever een keer of 2/3 om zeker te zijn dat je er alles voor gedaan hebt rond je eisprong.. hihi.. helaas dus voor nu.
Dank iedereen! En ik zal je op de hoogte houden Fenne. :lol:

@Popje_86, ik zou het nog niet opgeven hoor! Wij hebben op 2 februari seks gehad, op 3 februari had ik mijn piek en op 4 februari hebben we het 's avonds laat nog eens gedaan, maar mogelijk dus al na de eisprong! In dat geval was één keer dus ook genoeg. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven