Woningbouw en eisen

17-02-2019 07:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al eerder schreef, een vriendin van mij ligt in scheiding. Ik probeer haar zoveel mogelijk te helpen en te steunen. Ik heb het zelf ook meegemaakt dus in veel dingen weet ik de weg naar instanties en dat is toch wel makkelijk als je in zo,n emotionele rollercoaster zit.

Nu is het zo dat ze ingeschreven staat bij de woningbouw. Grote kans heeft op een huis. Ze heeft haar inkomensverklaring gedownload en een kopie van basisregister personen. Dat moet van vijf jaar terug. Nu is het zo dat ze ook een verhuurdersverklaring moet kunnen overleggen van vijf jaar terug. Vijf jaar terug woonde ze op een ander adres dan nu, daar is toen een huurschuld ontstaan van twee maanden. Daarna is ze verhuisd en toen in de nieuwe woning, daar is wel de huur altijd betaald....positieve verhuurdersverklaring.

Mijn vriendin heeft schulden, is net aangemeld bij het gkb en zit nu in budgetbeheer. Alles word dus voor haar betaald (vaste lasten). Wij vroegen ons dus af of een woningbouw nu moeilijk gaat doen? De huur zal netjes betaald worden door haar budgetcoach dus die krijgen ze wel.

Iemand enig idee hoe dit werkt?
Het gaat dus om een andere woningcorporatie. Hoe lang woont ze al in de huidige woning? Als dat vier jaar en een beetje is, dan zou ik alleen de verhuurdersverklaring van de huidige overleggen. Best kans dat ze niet eens naar die andere vragen.
Dwarrel75 schreef:
17-02-2019 08:56
Ze heeft idd naar de voorwaarden gekeken en daar staat heel duidelijk tussen dat er voor scheidingen geen urgentie word verleend. Maar ze staat lang ingeschreven dus ze maakt zeker kans. We zullen het wel horen deze week, vind het bijna net zo spannend als haar. Is zo,n leuk huis, ruim met tuin. Kunnen we van de zomer ons wijntje bij haar in de tuin doen haha.

Eerst maar zien of ze word uitgeloot.

Uitloten is als het goed is niet aan de orde, als het om wachtlijsten gaat. Als je aan de beurt bent, ben je aan de beurt.
Is die huurachterstand inmiddels wel betaald? Zo niet dan kan ze dat huis wel vergeten. Ik woon regio Rotterdam en hier zijn ze heel erg streng. Mijn broer is laatst een woning geweigerd omdat hij nog geen 5 jaar uit de schuldsanering was ( hij was er op dat moment 4 jaar en 7 maanden uit). Ook andere schulden kunnen een flink probleem zijn.

Laat bufgetbeheer met de woningbouw praten misschien maakt ze dan nog een kleine kans.
RikM schreef:
17-02-2019 10:11
Uitloten is als het goed is niet aan de orde, als het om wachtlijsten gaat. Als je aan de beurt bent, ben je aan de beurt.
Nee je hebt gelijk. Ze loten idd niet maar gaat om degene die het langste staat ingeschreven.
Whatsinaname1988 schreef:
17-02-2019 10:17
Is die huurachterstand inmiddels wel betaald? Zo niet dan kan ze dat huis wel vergeten. Ik woon regio Rotterdam en hier zijn ze heel erg streng. Mijn broer is laatst een woning geweigerd omdat hij nog geen 5 jaar uit de schuldsanering was ( hij was er op dat moment 4 jaar en 7 maanden uit). Ook andere schulden kunnen een flink probleem zijn.

Laat bufgetbeheer met de woningbouw praten misschien maakt ze dan nog een kleine kans.
Ik ben ook gescheiden in 2012 van mijn eerste man. Zat in de schuldsanering maar kreeg toen wel een woning. Maar ik had wel een positief huurdersverleden. Misschien dat het scheelt per provincie? Wij wonen in het noorden.

Eerst maar zien of ze als eerste staat en misschien dat budgetbeheer er dan idd iets mee kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven