Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Lieve TO let op jezelf!

Ik herken jouw verhaal heel erg en jouw vriend gaat niet veranderen. Echt niet...

Mijn ex wilde alles van mij weten onder het mom van dat hij dat altijd achter mij kon staan en mij kon beschermen. Maar alles werd keihard tegen me gebruikt en ook ik werd er constant van beschuldigt dat ik "weer" aan het liegen was.
Ik raakte langzaamaan steeds meer geïsoleerd van mijn vrienden en familie omdat hij overal moeilijk en achterdochtig over deed en hij altijd zich in de slachtofferrol plaatste.
Hij manipuleerde mij op alle mogelijke manier en ik praatte alles voor hem goed omdat ik hem zielig vond en wilde geloven dat hij het allemaal niet zo slecht bedoelde.

Ik was mezelf volledig kwijt, van de stoere, sterke, onafhankelijke, impulsieve, vrolijke gelukkige Ladida was niets meer over.

Het is een strijd gebleken om van hem af te komen, maar het is gelukt!

En nu bijna een jaar na de breuk ben ik weer bijna helemaal mezelf en verbaas ik me nog steeds over het feit dat ik mezelf zo heb kunnen verliezen in een relatie
Dit wordt niet beter TO, weg met deze gast, dit is alleen maar tijdverspilling.
Mijn inmiddels ex (heb hem afgelopen week gedumpt :yes: )was ook zo. Hoe dan ook gaat hij andere manieren zoeken om contole over je te hebben.
Oja hij had ook nog eens losse handjes..
Abundance-of-Freedom schreef:
20-02-2019 16:49
Oja hij had ook nog eens losse handjes..
Mijne niet.... maar als hij dat wel zou hebben gehad dan had ik het zeker eerder uitgemaakt
Mensen veranderen niet zo snel hoor. Misschien een paar weken, om jou te claimen, maar gaan daarna weer vrolijk verder of worden nog extremer. Ik zou m’n conclusies trekken. Sterkte.
En TO praat hierover met je ouders en vrienden.
Klinkt zeer ongezond dit.

Persoonlijk zou ik hem de ruimte niet eens geven om te veranderen, want dat doen ze toch niet. Heel misschien even voordat ze weer terugvallen in hun oude gedrag.

Stel je eigen zaken op orde, en verlaat die man.
Ik hoop op een update, vooral omdat de man zo ontzettend fout lijkt.
die ik wilde bestaat al...
Wil je dat dit gedrag van hem stopt, of wil je dat de relatie stopt?

Je klinkt als een "aanpasser", iemand die eerder zorgt voor een ander dan voor zichzelf (anders had je dit gedrag er al niet zo laten insluipen). Je moet leren je grens eerder aan te geven. "Hallo, zo ga je niet met mij om!" Iemand kan alleen leren grenzen van de ander te accepteren, als de ander grenzen geeft.
Hoe hij heeft gereageerd op je geheim is walgelijk, maar het kan ook een eye opener zijn voor jullie beiden om te veranderen.

Je zou hem kunnen aangeven wat dit gedrag van hem met je doet, hoe dat voelt.
Let goed op: Hij heeft de neiging om ZIJN gevoel voorop te zetten (hij is angstig, dus jij moet iets doen om hem gerust te stellen).
Zet jezelf krachtig neer, net zo krachtig als je geliefde doet. Samen even sterk, dan alleen kunnen jullie groeien.
Je bent het waard om gezien te worden.
Succes Indigoviva!
Ja sterkte en laat je niet inpakken !
Een raad: vertel hem NOOIT geheimen! Hij zal alles zo verdraaien en tegen je gebruiken. Hij is niet te vertrouwen.
Ik denk dat hij een gevalletje: Hoe de waard is, vertrouwd hij zijn gasten, is.
Ook ik kan het alleen maar eens zijn met alle voorgaande reacties. Maar ik weet ook dat je er zelf klaar voor moet zijn alvorens je die beslissing kunt nemen. Zulke personen kunnen zo goed manipuleren en de schuld altijd in jouw schoenen schuiven dat je uiteindelijk denkt dat jij altijd schuld treft. Vooraleer je beseft dat dit een machtsspelletje is ben je al geruime tijd verder en ben je jezelf helemaal verloren. Maar hier ga je niet gelukkig van worden, geloof mij. Ook al zijn er nog genoeg mooie momenten, dit is een toxische relatie! Ik wens je veel wijsheid en wilskracht toe!
Je snapt toch zelf wel dat hij niet spoort en eng is??

Uitmaken, zo snel mogelijk. Het klinkt alsof het alleen maar erger wordt.
appelientjex schreef:
20-02-2019 16:40
Het is toch niet zo gek dat TO eerst wil praten en het niet gelijk nav een topic gaat uitmaken?
Ik snap wel dat ze eerst het gesprek aan wil gaan. Of het nou zin heeft of niet.
Het is een proces waar ze doorheen gaat.
Niet nav een topic, maar van volkomen getikt gedrag. Ze had het al tijden geleden uit moeten maken, als ze zichzelf lief heeft.

En nee, TO, dat gesprek gaat niks op de lange termijn verbeteren. Die vent spoort niet, wil jou onder de duim hebben en zal elk moment dat hij dat niet heeft onderhuids boos zijn, en weer manieren bedenken om je toch weer zover te krijgen. Je kan nooit bij hem relaxen daarom.
cookie84 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 11:38
0.00% gewijzigd
Nee hoor, je maakt een denkfout. Er is helemaal geen probleem om van zo'n griezel af te gaan als je kinderen hebt. Dat is JUIST een goede reden om per direct te vertrekken. Je wilt toch niet dat je kinderen later zelf in zo'n relatie terecht komen? Echt, ga weg bij die gek!
beaudelaire wijzigde dit bericht op 20-02-2019 21:02
54.64% gewijzigd
Cookie.
Ga jij ook bij hem weg. Kies voor jezelf. Kies voor je kinderen. Wil jij zo'n voorbeeld zijn voor je kinderen? Dat papa zo met mama om mag gaan? Dat je zoon later zijn vriendin zo gaat behandelen, omdat hij het zo heeft geleerd? Dat je dochter jou niet meer ziet, want haar vriend heeft haar van je geïsoleerd?

Echt, praat met iedereen. Ook jij hebt de sleutel van je eigen gevangenis!
Voor het geval je met hem door wil: je geeft zelf aan dat dit gedrag erin geslopen is. Jij hebt daar ook aan bijgedragen door er heel ver in mee te gaan. Net als met het ophalen van zijn kind. Hij moet leren vertrouwen (liefst mbv therapie) en jij moet leren grenzen stellen. Het zal steeds 2 stapjes vooruit zijn en 1 achteruit. En wellicht maak je het alsnog uit omdat je er klaar mee bent. Of lukt het 1 van jullie niet om te veranderen.

Verder zou ik zijn verhaal geloven (dat hij bedrogen is) en niet met zijn ex gaan praten, want anders ben je net zo controlerend en wantrouwend als hij bezig.

Stel jezelf wel de vraag of hij (buiten zijn wantrouwende buien om) wel empatisch genoeg is voor je. Uit het kind ophaal verhaal lijkt dit niet zo te zijn.
Cookie, ik hoop dat jij ook de uitweg vindt.
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:24
Dank jullie wel voor de reacties,

Is het niet raar van mij dat ik niet alles wil vertellen van vroeger? Ik heb gisteren ook gezegd dat dit alles alleen maar te maken heeft met zijn ego, hij is bang dat hij naast een "slet" loopt. Omdat ik destijds niet verteld heb dat de vriend van mijn vriendin een exvriendje is geweest (eerlijk gezegd ook totaal niet meer bij stilgestaan) nu vertrouwd bij mij niet meer omdat ik volgens hem gelogen zou hebben. Volgens hem is dit geen jaloezie of onzekerheid, puur mijn gedrag. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik eigenlijk ook niets meer tegen hem durf te vertellen, bang om weer ruzie te krijgen...
Wat een engnek!!

Volgens hem geen jaloezie ofonzekerheid van hem, maar jou gedrag???? Yeah right.....

Ik zou heel, maar dan ook heel hard wegrennen!!
Heb exact hetzelfde meegemaakt als Ladida, Cookie en jou, Indigo.
Je weet zelf goed genoeg wat je moet doen. Het vergt alleen moed om het ook daadwerkelijk om te zetten in acties, maar je kan het. Achteraf zal je jezelf inderdaad afvragen waarom je dit zolang hebt kunnen volhouden.

Kom op! Kies voor jezelf en je eigenwaarde. Het leven is echt veel te kort om dit soort gedrag te aanvaarden. Succes!
Google eens even op: 'relatie met een narcist' . Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open. Sterkte en succes.
Doreia* schreef:
20-02-2019 21:02
Cookie.
Ga jij ook bij hem weg. Kies voor jezelf. Kies voor je kinderen. Wil jij zo'n voorbeeld zijn voor je kinderen? Dat papa zo met mama om mag gaan? Dat je zoon later zijn vriendin zo gaat behandelen, omdat hij het zo heeft geleerd? Dat je dochter jou niet meer ziet, want haar vriend heeft haar van je geïsoleerd?

Echt, praat met iedereen. Ook jij hebt de sleutel van je eigen gevangenis!
Nou idd. Cookie als je dit allemaal zo goed doorziet ga dan alsjeblieft weg! Het is nooit te laat om weg te gaan. Stel grenzen! Juist voor je kinderen!
En succes TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven