Winkelen
donderdag 21 februari 2019 om 12:57
Hoi,
Ik lees tegenwoordig vaak , "als ik iets nodig heb bestel ik het online" deels snap ik dat wel.
Maar zijn er nog mensen van mijn generatie (1972) die het gewoon jammer vinden dat je niet meer een dagje kan winkelen zonder speciaal doel? Nou ja niet kunnen, het wordt minder leuk vind ik, omdat er minder winkels zijn voor mijn gevoel.
En dan kwam je thuis met bv een gek theepotje, of een boekje wat je toevallig zag, of een leuke poster die je zag hangen voor iemand.
Er zijn toch wel mensen die dat vroeger deden met hun moede of vriendinnen? Of gaat iedereen alleen naar de stad als je echt wat nodig hebt?
Ik lees tegenwoordig vaak , "als ik iets nodig heb bestel ik het online" deels snap ik dat wel.
Maar zijn er nog mensen van mijn generatie (1972) die het gewoon jammer vinden dat je niet meer een dagje kan winkelen zonder speciaal doel? Nou ja niet kunnen, het wordt minder leuk vind ik, omdat er minder winkels zijn voor mijn gevoel.
En dan kwam je thuis met bv een gek theepotje, of een boekje wat je toevallig zag, of een leuke poster die je zag hangen voor iemand.
Er zijn toch wel mensen die dat vroeger deden met hun moede of vriendinnen? Of gaat iedereen alleen naar de stad als je echt wat nodig hebt?
donderdag 21 februari 2019 om 13:38
Ik ben van December '58 en dol op winkelen!pipootje schreef: ↑21-02-2019 12:57Hoi,
Ik vind online kopen helemaal niks. Ik wil kleding zelf passen op het moment dat ik iets leuk zie en niet eerst wachten tot ik het bezrogd krijg en dan weer terug moet sturen als het niets blijkt te zijn. Ik vind het trouwens veel te omslachtig. Bestel je iets, past het niet moet je het weer terugsturen, moet je toch de deur weer uit.
Maar het scheelt natuurlijk waar je woont. Ik woon in Rotterdam met alles winkels bijna voor de deur. Maar ik ga ook graag winkelen in Den Haag of Utrecht. Of kleinere plaatsen in de buurt zoals Hellevoetsluis, Spijkenisse of Ridderkerk. Heb pas Naaldwijk ontdekt als leuk winkelgebied.
Het enige dat ik online bestel zijn boeken, CD's, en DVD's. Boeken omdat er online veel meer keus is. En ik wil een papieren boek, geen e-book. En CD's en DVD's bestellen is op zich ouderwets, maar ik heb niets met spotify en films downloaden.
Mijn moeder van 82 koopt trouwens veel meer via het internet dan ik. Dus is zij veel moderner dan ik
amarna wijzigde dit bericht op 21-02-2019 13:41
9.14% gewijzigd
donderdag 21 februari 2019 om 13:39
Ik bestel boeken online, maar bij mijn plaatselijke boekhandel (daar ophalen/thuis bezorgen), zo steun ik zijn winkel. Want ik gun hem echt, dat hij hoofd boven water houdt
donderdag 21 februari 2019 om 13:45
Dat is ook zo, maar ik vind bij de grote online boekwinkels veel meer keus in Engelstalige boeken.
Maar je hebt gelijk: ik zat in zak en as toen Donner (de grootste boekwinkel in Nederland) dreigde te verdwijnen. Gelukkig heeft die een doorstart gemaakt en bloeit als nooit tevoren. Ik komt er nog steeds graag en besteed daar ook een aardig bedrag: ik ben dol op boeken!
donderdag 21 februari 2019 om 13:48
Ik ook en op boekwinkels!amarna schreef: ↑21-02-2019 13:45Dat is ook zo, maar ik vind bij de grote online boekwinkels veel meer keus in Engelstalige boeken.
Maar je hebt gelijk: ik zat in zak en as toen Donner (de grootste boekwinkel in Nederland) dreigde te verdwijnen. Gelukkig heeft die een doorstart gemaakt en bloeit als nooit tevoren. Ik komt er nog steeds graag en besteed daar ook een aardig bedrag: ik ben dol op boeken!
(maar BOL is zo aanlokkelijk, en Amazon...). Ik zoek vaak op BOL en bestel dan via mijn boekhandel
donderdag 21 februari 2019 om 13:50
Hier ook, al ben ik wel 10 jaar jonger dan TO.
Ik ga geregeld wel de stad in (niet op zaterdag) en ik zie leuke winkels genoeg!
donderdag 21 februari 2019 om 13:55
Tuinland en Intratuin kom ik elke maand wel. Meubeboulevard eigenlijk ook wel. Leuk!
Kleding en schoenen hooguit 2 a 3 keer per jaar. De rest online. Voor mijn kids meestal online. Dan bestel ik een hele berg en kunnen ze zelf kiezen wat ze houden.
Ik vind het soms leuk om door de stad te slenteren maar vaak is het me te druk. Heb een hekel aan goede doelen verkoop praatjes. En aan nepbontkraag stelletjes met 3 kinderen die breeduit schuivelend met wagen en sigaret in de hand voor mijn voeten lopen. Schiet niet op.
Kleding en schoenen hooguit 2 a 3 keer per jaar. De rest online. Voor mijn kids meestal online. Dan bestel ik een hele berg en kunnen ze zelf kiezen wat ze houden.
Ik vind het soms leuk om door de stad te slenteren maar vaak is het me te druk. Heb een hekel aan goede doelen verkoop praatjes. En aan nepbontkraag stelletjes met 3 kinderen die breeduit schuivelend met wagen en sigaret in de hand voor mijn voeten lopen. Schiet niet op.
donderdag 21 februari 2019 om 13:57
Vroeger deed ik dat wel.Er zijn toch wel mensen die dat vroeger deden met hun moeder of vriendinnen? Of gaat iedereen alleen naar de stad als je echt wat nodig hebt?
Tegenwoordig hebben we andere dingen.
Zoals samen een terrasje pikken, ergens uit eten, of bij elkaar eten / koffie drinken.
Heeft ook met agenda/planning te maken.
Gezinsleven, interesses, levensopvattingen, mobiliteit enz.
Wij wonen dichtbij het centrum. Even naar de winkels is geen probleem.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 21 februari 2019 om 14:02
Ik ben veel ouder dan jij en ik heb een hekel aan winkelen voor kleding. Wel gaan wij af en toe naar een stad als Gent voor de gezelligheid. ik geniet dan meer van de mooie oude gebouwen en grachten dan van de winkels. Een terras en mensen kijken vind ik ook leuk. De meeste winkels vind ik 1 pot nat en zonde van mijn tijd.
donderdag 21 februari 2019 om 14:10
Vroeger kocht in nog wel graag interieurspulletjes enzo maar dat ben ik ook zat.
ik heb genoeg en alle trendy spul raak je snel op uitgekeken. Ik ga veel liever de natuur in. Lekker wandelen langs de kust of in het bos, of in de zomer lange, uitgezette fietsroutes doen met een doos kersen in mijn fietstas...heerlijk!
ik heb genoeg en alle trendy spul raak je snel op uitgekeken. Ik ga veel liever de natuur in. Lekker wandelen langs de kust of in het bos, of in de zomer lange, uitgezette fietsroutes doen met een doos kersen in mijn fietstas...heerlijk!
donderdag 21 februari 2019 om 17:22
De Hema kom ik nog wel regelmatig, voor simpele basics, kantoor-dingen (usb-sticks en powerbanks) en oogschaduw-potloden maar vond het assortiment jaren geleden ook leuker. Dat heb ik ook met de Xenos, een schim van wat het ooit was (vind ik). En de Blokker kom ik al helemaal nooit meer, sinds mijn favoriete stofzuiger-geurzakjes van Brise niet meer zijn. Terwijl ik daar echt wel leuke decoratie-dingen kon vinden toen ik van op kamers naar appartement ging.
Ik ben echt een webwinkelaar. Als tiener ging ik nog wel eens regelmatig een dag de stad in met vriendinnen maar vond het toen vaak al vervelend. Als je alleen gaat dan ben je tenminste ook echt klaar als je ergens uitgekeken/uitgekocht bent. Lunchen of wat drinken in de stad vind ik nu veel leuker. Ik ga ook nooit meer random de stad in maar altijd doelbewust.
Wat ik handig vind bij bijvoorbeeld de Hema: online bestellen en dan vervolgens ophalen in het filiaal. Is hier toch vlakbij en scheelt verzendkosten.
donderdag 21 februari 2019 om 17:38
Afhalen in de winkel vind ik ook echt fijn! Doe dat heel vaak. Online shoppen doe ik wel ook veel, maar vaak omdat ik het in een fysieke winkel niet kan krijgen. Broeken bv heb ik van bonprix. Die zitten altijd meteen goed. Maar die hebben hier geen fysieke winkel. En h&m heb ik vaak maat 46 nodig en die hebben ze dan in de winkel niet. Dan gaat het daar tot 44 en online wel tot 46. Schoenen koop ik ook vaak online, vooral uggs. Er zit hier 1 winkel die dan 3 modellen heeft ofzo en nooit mijn maat. Tja, dat schiet gewoon niet op. Vintage jurken zijn hier ook nergens te koop, dus bestel ik ook online. En kleding voor dochter ook. Al zit hier nu wel een kinderkleding-zaak voortaan! Daar bestel ik soms wel wat
donderdag 21 februari 2019 om 17:43
donderdag 21 februari 2019 om 17:53
Inderdaad, ideaal! Ik baalde laatst ook echt toen ik er achter kwam dat de kinderkledingzaak vlak bij mijn werk weg was. En die om de hoek bij mijn broer ook al
donderdag 21 februari 2019 om 18:47
Ik weet eigenlijk niet veel leuke winkels; als ik bijvoorbeeld een leuk nieuw wandmeubel wil shoppen dan weet ik echt niet waar ik moet zijn dus ik beland dan bij Google die me al twintig jaar lang dezelfde meuk laat zien die ik niet koop. Google denkt nooit: hé die zet ik haar al twintig jaar voor dus nu wil ze eens wat anders zien; nee hoor. Andere zoektermen geven me geen betere resultaten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven