Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Ja heel spannend Nushy! Gek he dat je dan dit jaar nog moeder bent. Hoop voor je dat het allemaal voorspoedig verloopt!
Ik heb bij de eerste meteen een dag na de positieve test gebeld. Dus met 4 weken. Ik kon niet wachten 🙈
Ze hebben toen meteen een intake met 9 weken en een termijnecho met 10 weken ingepland. Wachten daarop duurde toen wel heel lang 😜
Bij onze praktijk doen ze in principe geen echo’s met 8 weken. Wel jammer, want zou die wel graag willen om het wachten wat minder lang te maken.
Zo bijzonder hè, Nushy! Wil je ook meedoen met Moeders voor moeders?

Ik had op zaterdag een positieve test en op maandag gebeld :P En had met 6 weken al een echo. Ze dachten aan de hand van m'n laatste menstruatie dat ik al ruim 7 zou zijn. Ik wist door ovulatietesten wel dat het niet zo was, maar zij hielden toch eerste dag van de laatste menstruatie aan. Dus toen heb ik met 8
weken een extra echo gehad en uiteindelijk met 10 weken de termijnecho. Heel fijn dat ik niet zolang hoefde te wachten op een echo, maar besef me ook dat dat de volgende keer niet zal zijn.
Ja dat lijken me inderdaad echt lange weken, tussen de positieve test en de eerste echo... Veel leuke dingen plannen voor een beetje afleiding, áls je je goed genoeg voelt natuurlijk.

Wat betreft de BBL opleiding in de jeugdzorg... Ik werk nu nog niet in dit vakgebied, wel in eentje waar ik de affiniteit uit kan halen. Ik ga inderdaad gewoon informeren naar de mogelijkheden, zonder rekening te houden met 't zwanger worden. Dat kan inderdaad nog een hele poos duren. Een ding is zeker (ook met vriend overlegd), we gaan 't er niet meer voor uitstellen. We willen dit te graag. Kinderwens te groot inmiddels. Ook bij hem, dat is dan wel weer leuk om te zien. :heart:

Dus ik ga me lekker bezig houden met wat fitter worden en nog veel leuke uitjes plannen. Niet zo'n slecht vooruitzicht voordat we echt gaan beginnen ha ha.

Vriend gisteren: 'Oh, een abonnement op de dierentuin is helemaal niet duur! Gaan we sowieso doen als we straks kids hebben!' *SMELT* :flirting:
Ben inmiddels al een heel eind in het boek ‘mama worden’. Het is echt een dik boek en het staat vol met prachtige foto’s. Heel leuk om zo al een hoop te leren over wat ons te wachten staat. Ik lees het boek lekker op de bank onder een dekentje, met de hond tegen me aan gekropen en man op de PlayStation (boys will be boys..). Heel huiselijk allemaal. Af en toe roep ik een weetje en kletsen we dr over. Heel kneuterig ;-D :heart: !

Ik had gedacht dat ik 2 maanden met condoom heel libido-vernietigend zou vinden, maar dat valt reuze mee! We hebben eigenlijk een hoop voorpret. Pilloos door het leven is goed voor je libido :mrgreen: . Februari loopt al op z’n einde en dan is het alleen nog maart afwachten. Toch kijk ik erg uit naar april! Nog heeel even geduld!

Hoe gaat het wachten bij jullie?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Oh en VietjeH, zo’n dierentuin opmerking is ook echt te lief! :love:
Ik ben mega druk met nieuwe baan en kind etc dus vergeet hier vaak te kijken maar fijn dat het nu zeker is Nushy!

Over een dag of 8 ismijn ovulatie volgens de app. Toch maar even tijd maken dus ;-)
Natte tosti..
@ bumbly: is het een goed boek?

@ Nushy: hoe voel jij je nu?

Slikken jullie allemaal foliumzuur?
Ik wel maar merk dat ik het af en toe vergeet s'ochtend.
Hoe doen jullie dat?

Hier druk met de voorbereidingen van carnaval.
Hoi dames!!

Sorry dat ik een hele tijd afwezig ben geweest, maar we zijn met van alles bezig geweest.
Ik ga eind maart mijn implanon laten verwijderen! En het is al bijna eind Februari.
Het wordt nu wel allemaal heel spannend hoor! De bedoeling is om begin mei te beginnen.
Leuk om al jullie enthousiasme te lezen :-D !

Hoever van te voren moet je eigenlijk beginnen met foliumzuur slikken?

@VietjeH ooooh wat leuk die opmerking zeg :love:

@bumbly is het een goed boek :-D ?

@Nushy gefeliciteerd!! Super leuk!

@girafjes zou je mij ook toe kunnen voegen in de tabel? Ik ben nu weer wat rustiger, dus heb ik veeeeel meer tijd om hier actief te zijn :-D !
Off all the paths you take in life,
make sure a few of them are dirt.
Ik ben een maand tevoren begonnen met slikken en slik het altijd ‘s ochtends bij het tandenpoetsen, dan vergeet ik het niet.
Natte tosti..
@curlyginger, heb je toegevoegd

@foliumzuur, je moet 1 maand vantevoren beginnen. Ik heb het in de keuken liggen en neem het elke avond voor 't eten.
@MevrouwTomatensoep, oh dat is wel een heel goed idee ja. Ik poets 's ochtends ook altijd mijn tanden, dus zo kan je het inderdaad niet vergeten. Zorg dat ik zodra mijn implanon er uit gaat gelijk een potje foliumzuur in huis heb staan zodat ik die gelijk kan innemen.

@Girafjes, dank je wel voor het toevoegen! Mijn leeftijd is trouwens 26 (3 maart wordt ik 27. Dus dat kan je ook alvast neerzetten haha)
Ik ben al begonnen met foliumzuur. Meer omdat het geen kwaad kan om het langer te slikken en zo ben ik het al helemaal gewend, voordat het echt nodig is. ;-D

Soep, veel plezier de komende week richting je ovulatie! :P
Ik slik een multivitamine inclusief foliumzuur. Potje staat in de keuken en neem altijd na het eten savonds.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
@boek Ik heb het op advies van groenecomputermuis in dit topic besteld. Het beschrijft de complete zwangerschap vanaf ‘Ben ik er klaar voor’ tot en met de babytijd. Met wetenschappelijke info en ervaringsverhalen. Met FAQ over bijna alles wat je kan bedenken. En heel mooi vormgegeven. Echt een aanrader dus.

@foliumzuur Ik slik het sinds mn laatste pilstrip. Heb de strip op mn nachtkastje liggen, net als de pil altijd. Dus ik slik hem meteen ‘s morgens. Al merk ik wel dat hij niet altijd even lekker valt als ik niet meteen dr na ontbijt. Eigenlijk wordt aangeraden om hem voor het eten te slikken. Ik denk als ik straks een maand goed geslikt heb, ik hem in de keuken zet. Dan kan ik het met het avondeten slikken. Een keertje vergeten is dan niet meer zo erg.
Wel grappig, we hebben hier regelmatig meeeters uit de familie. We nemen zelf altijd de vitamines in na het eten, dus die bied ik broer/vader enz ook altijd aan. En nu opeens slik ik die zelf niet meer. Heb al een paar vragende blikken gekregen, dus ik denk dat ik dr binnenkort maar weer gewoon een slik voor de sier. Moet nu al op gaan passen dus 🙈.

@Soep, doe je best :cheer2:
Vanmorgen gesprekje gehad met vriendlief... tegenop gezien zeg. Poeh! Nergens voor nodig.
Nog 1 week van de huidige strip en daarna 1 pilstrip en dan stop ik ermee. Vandaag al begonnen met de foliumzuur.

Dus zet mij maar in het lijstje. :cheer:
startmaand april en ik ben 30 jaar
@bumbly, dat klinkt inderdaad als een heel goed boek. En het heet "mama worden"? Ik denk dat ik dat boek ook ga kopen dan.

@niesjuh88 oooh wat een opluchting dat het gesprek goed verliep :-D !
Onwijs leuk!

@Girafjes, dank je wel voor het openen van de topic. Ik vind het echt heel fijn om zo met jullie allemaal te schrijven en zo informatie en ervaringen uit te wisselen :-D !

Ik vertelde mijn vriend dat ik een maand van te voren foliumzuur moet slikken. En hij keek me aan met een blik van "Dat zal allemaal wel onzin zijn".. Tot hij het ging opzoeken en zei "Oh.. Ja.. Misschien toch een goed idee" haha. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Ik heb 2 jaar geleden een maagverkleining gehad. Dus ik kan ook veel minder eten en daardoor krijg ik ook minder voedingsstoffen binnen. Dus ik ga denk ik wel even bellen naar de kliniek hoe dat nu moet.
@Niesjuh, fijn zeg! Welkom in de tabel :mrgreen: !

@Curlyginger Mama worden van Prof. Dr. Bernard Spitz & Sofie Vanherpe.

Lijkt me idd slim om even te bellen. Ik neem aan dat je nu ook al vitaminepreparaten moet slikken? Wel slim om na te gaan hoe je die moet combineren/aanpassen aan het foliumzuur.
@bumbly oh super! Dank je wel! Ja ik slik nu ook extra gedoseerde vitamine capsules en ook Calci Chew (Vitamine D) dus ik ga maandag gelijk even informeren hoe en wat. En hoe ik dat allemaal het beste kan doen!
Sorry voor de late reactie, ik zit momenteel in het buitenland en op de een of andere manier kan ik niet via WiFi op het forum, dus moet er mijn buitenlandbundel voor gebruiken.

@moeders voor moeders: Ik denk nog na of ik mee ga doen met moeders voor moeders, heeft een van jullie dit eerder gedaan? Het klinkt op zich mooi maar lijkt me wel een hoop gedoe met urine sparen, vooral omdat ik werk en het doordeweeks dus haast niet te doen is. Heb daarnaast ook geen plek waar ik het neer kan zetten zodat het opgehaald kan worden zonder dat het vol in het zicht van de hele straat staat. Iemand een idee hoe deze praktische bezwaren opgelost kunnen worden, of kan ik er maar beter niet aan beginnen?

@ Vlindertje: Heb nog nergens last van gelukkig, hopelijk krijg ik zo min mogelijk kwaaltjes.

@ Kato: ik heb toch maar alvast de praktijk gebeld, wilde graag een intake op een doordeweekse avond en staat nu gepland bij 9,5 week verwachte zwangerschap.

@Knotje: dat zijn veel echo’s! Hoop dat bij mij de termijn bij 9,5 week vastgesteld kan worden zodat m’n partner meekan, anders wordt het lastig plannen, hij heeft geen vrije dagen meer

@VietjeH: superleuke opmerking van die dierentuin! Zo’n abonnement lijkt mij ook wel wat

@ bumbly: klinkt als een goed boek!
Er zijn ook multivitamine tabletten voor zwangeren, misschien kun je daar een paar van in het potje doen voor jezelf.

Ik slik trouwens ook extra vitamine D, doen jullie dat ook? Ik heb gecombineerde smelttabletten met foliumzuur van Davitamon.

@ soep: veel plezier!

@ Niesjuh: fijn dat het gesprek meeviel, binnenkort al van start dus!

@curlyginger: inderdaad goed om te informeren welke vitamines wel en niet mogen, je moet natuurlijk geen tekorten krijgen, maar een overdosering van bijv vitamine A (vetoplosbaar) is tijdens een zwangerschap juist weer gevaarlijk
Zo ik heb even een paar dagen geen tijd gehad om hier mee te lezen en te posten, druk druk druk. Ik zal proberen overal op te reageren.

@ Foliumzuur; ik slik multivitamine supplementen voor zwangeren/moeders (inclusief foliumzuur dus)

@boeken; Voor en tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik; Zwanger worden van Mariel Croon gelezen. Ik vond dit een super interessant boek met super veel informatie.

@zwangeren; Ook hier om me heen veel zwangeren, deze week heeft een van mijn directe collega's bekend gemaakt dat ze zwanger is. Zou niet echt praktisch zijn voor mijn werkgever als ik nu ook snel zwanger zou zijn :facepalm: Maarja, niet mijn probleem. :puh:

@cyclus; ik gebruik een app om mijn cyclus bij te houden. Afgelopen cyclus was 38 dagen, hopelijk was dat iets eenmaligs. Hier ga ik maar vanuit aangezien ik nu pas mijn 2e menstruatie heb sinds mijn bevalling. Voorheen altijd netjes een cyclus van 29 dagen gehad, aangezien ik nu ook geen idee heb wanneer mijn eisprong is ga ik aan de slag met ovulatietesten.

@zwangerschap/bevalling; Mijn vorige zwangerschap was vooral de eerste 4 maanden vreselijk, constant misselijk geweest en daardoor ook vaak ziek thuis geweest. daarna gelukkig verder een voorspoedige zwangerschap gehad met weinig klachten. Uiteindelijk met 41+5 ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog werd. De bevalling was geen pretje, ik zal jullie de details besparen maar iets met; halve sterrenkijker, vacuümpomp, knippen en een miljoen hechtingen ;-)

@moedersvoormoeders; Ik heb vorige keer wel meegedaan, maar eerder gestopt. Kon heb door de misselijkheid gewoon niet opbrengen mijn urine in de flessen te doen. (in de flessen zit een of ander goedje voor de conservering, en dat stinkt ontzettend)

@soep; Wat heftig dat je bi de vorige zwangerschap zoveel last hebt gehad van complicaties. Hopelijk deze keer een voorspoedige zwangerschap en bevalling :hug:

Sorry als ik niet op alles/iedereen gereageerd heb :daisy:
@CurlyGinger, ik was zelf ook op zoek naar een topic en merkte dat ik niet helemaal in de andere groepjes paste (bijv. startmaand januari) dus ik dacht, ik start wel een nieuw topic

@Niesjuh88, wat fijn dat het gesprek meeviel! Ik vind het soms ook lastig om over de kinderwens te praten met mijn vriend, omdat ik soms bang ben dat ik er teveel over praat. Bijvoorbeeld over het starten met foliumzuur. Dan ga ik heel voorzichtig een verhaal eromheen bedenken en ratel ik maar door en door en zegt vriendlief uiteindelijk.. wat doe je nou moeilijk. Het is belangrijk, dus bestel het maar gewoon.
Goed dat ik dit topic open trouwens, want we hadden familie over dus ik had m'n stripje foliumzuur weggestopt en realiseer me nu dat ik hem niet meer had ingenomen.
En ik heb je toegevoegd in de tabel!

@Bumbly, ja ik denk dat ik dat boek toch ook nog maar ga kopen.. Ik twijfel een beetje omdat ik bang ben dat ik er nog meer naar toe ga leven als ik dat boek lees en dan wellicht mega teleurgesteld ben als het niet snel lukt, hoewel, dat zal ik toch wel zijn.. Het boek gaat ook over het "voorbereiden op" toch? Dat is wel interessant denk ik.
Ik heb ook het boek "Twaalf maanden zwanger" van Wil en Tien gekocht, maar die ligt in de kast en ik wil erin beginnen zodra ik daadwerkelijk zwanger ben
Ik heb de vorige keer niet meegedaan aan moeders voor moeders. Ik wilde het eigenlijk wel, maar kon het door extreme misselijkheid niet opbrengen. Hoop dat ik nu minder misselijk ben en er wel aan mee kan doen.
Al zit ik zelf ook al wel met praktische bezwaren. Voor de deur zetten is geen optie want dan is de hele straat op de hoogte. Wellicht achter in de tuin, dan is er een kleine kans dat mijn buurvrouw het toevallig ziet als die persoon met flessen langs hun beukenhaag loopt. 😜
Wat ik van vriendinnen begreep hoef je helemaal niet moeilijk te doen om het op het werk ook op te vangen. Alles wat thuis lukt is dan gewoon lekker meegenomen.

Wat fijn dat het gesprek goed ging en leuk dat jullie een beslissing hebben genomen.
Ik vind het ook altijd wel lastig om dit onderwerp aan te snijden, al valt de reactie van man achteraf altijd heel erg mee.
Ik denk dat je toch bang bent dat man er anders over denkt en je teleurgesteld bent omdat je zelf wel merkt dat je eraan toe bent. Dat maakt het denk ik lastig.

Ik ben vandaag begonnen met het slikken van foliumzuur. Ik heb de Davitamon variant waar vitamine en foliumzuur in 1 zit.
Ik heb vorige keer wel meegedaan aan moeders voor moeders. Maar die geur die uit die flessen komt na één plasje is niet te doen. Dus ik ving alleen m'n ochtendurine op en deed dat elke dag in een nieuwe fles. Alle beetjes zijn meegenomen dacht ik. En ik zette het hier in de achtertuin en liet de poort open. Er is volgens mij ook een inleverpunt waar je zelf de flessen kunt inleveren en omruilen tegen lege flessen. :)

Hier vond man het juist moeilijk om het gesprek aan te gaan, omdat ik heel stellig was dat ik nog wilde wachten. Maar bij de eerste was het ook andersom.

Boeken: ik heb vooraf geen boek gelezen. Wel veel op internet en het forum gelezen. Tijdens m'n zwangerschap heb ik het boek "De melkfabriek" gelezen. :)
Oh wat wordt er lekker veel geschreven!
Ik loop een beetje achter, erg druk geweest en weinig nieuws te melden. Behalve dat ik t wachten zat ben en al die zwangeren om me heen nu even zat ben. Of alle goed bedoelde adviezen van de vriendinnen die al een kind hebben.
Kan het opeens echt gewoon niet hebben! Misschien beetje last van mijn hormonen... voor het eerst sinds tijden weer ongesteld.
Schaam schaam voor mijn groene jaloerse monster die ik toch ook echt blijk te hebben :whip:

VietjeH: goed dat jullie er gewoon voor gaan en het hoeft elkaar ook niet in de weg te zitten!

Nushy : ben je op vakantie of voor werk in het buitenland?

Het boek lijkt me ook interessant, maar twijfel ook nog... ik moet nog even wachten en zo wakker ik het misschien nog wel meer aan.

Zijn jullie al bezig met kinderopvang?
Las laatst weer dat wachtlijsten zo rond een jaar liggen, waardoor je dus eigenlijk gelijk moet inschrijven zodra je weet dat je zwanger bent..
Oh dat is hier helemaal niet zo hoor, zoon kon meteen terecht en we zijn mega tevreden over zijn opvang!
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven