Grooming

23-02-2019 21:01 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit graag even van mij afschrijven ,je kunt als ouders niet vaak genoeg gewaarschuwd zijn!
Mijn 11 jarige zoon is via instagram in contact gekomen met een "meisje" nummers uitgewisseld en verder contact via whatsapp sinds december 2018.Gesprekken gingen op zich normaal,(ik screen regelmatig zijn telefoon)
In januari is gevraagd om af te spreken in Den Bosch.Hier mocht hij van ons niet op ingaan,het appen ging verder.Tot vandaag er ineens sexuele gesprekken begonnen,of mijn zoon een foto van haar billen of borsten wilde,maar dat hij dan wel eerst een foto van zijn geslachtsdeel moest sturen.Hij heeft dat gedaan(en vrijwel meteen verwijderd) en toen werd ineens mijn dochter benaderd of zij (naam zoon) kent en dat hij fotos stuurde en of mijn dochter die wilde zien.Ondertussen werd zoon op app bedreigd dat ze de foto naar zijn vrienden zou gaan sturen.Hij is toen meteen met mij komen praten en gelukkig is het hierbij gebleven.Ik heb meteen contact opgenomen met de politie en er is een melding opgenomen.
Ik heb "haar"nog een bericht gestuurd dat ik melding bij de politie heb gedaan en dat er aangifte volgt als er iets met de foto gebeurt of als er weer contact wordt opgenomen.
Ik heb ook de ouders van vriendjes ingelicht.

Ik heb vaak gesprekken met de kinderen over de zgn gevaren van het internet en dat er ook mensen bestaan die zich anders voordoen.
Zo ook met dit meisje,of hij zeker wist dat ze pas 13 was enz.Toen heeft hij haar een keer gebeld waar ik bij was,werd niet meteen opgenomen maar binnen 5 min teruggebeld door een meisje.

Politie denkt aan grooming,ik had daar dus nog helemaal niet aan gedacht.
Nu de adrenaline een beetje uit mijn lijf is en ik daar wat meer over gelezen heb denk ik toch dat wij hier ook mee te maken hadden en ben ik supertrots op zoon dat hij dit meteen kwam vertellen.
Wat een nare situatie. :hug: Maar hoe vervelend ook, heel erg fijn dat je zoon vertrouwen in je heeft en het direct met je gedeeld heeft. Goed dat je de politie ingeschakeld hebt; dergelijke idioten moeten ze heel hard aanpakken.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-02-2019 21:13
0.00% gewijzigd
Zo tros hoef je ook weer niet te zijn want de foto is al verstuurd. Voordat hij hem weer verwijderd heeft heeft zij hem vast al opgeslagen.

Dus niet vreemd op kijken als zijn foto alsnog wordt gedeeld.
Goed dat je zoon het kwam vertellen inderdaad.
Hopelijk blijft het hierbij.
En hopelijk laat 'ie het sturen van dickpics in het vervolg achterwege.
Wat moet jij geschrokken zijn. En zoon ook. Je hebt het heel goed gedaan :hug:
Zoon groeit duidelijk op in een warm nest, waarin hij eerlijk durft te zijn.
Wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig dat je zoon naar jullie kwam.
sugarmiss schreef:
23-02-2019 21:10
Zo tros hoef je ook weer niet te zijn want de foto is al verstuurd. Voordat hij hem weer verwijderd heeft heeft zij hem vast al opgeslagen.

Wat een lullig opmerking.weer. Zoon heeft een verkeerde keus gemaakt en is eerlijk geweest.
sugarmiss schreef:

Laten we hopen dat het hierbij blijft. En als de politie hier wat mee kan nog beter.
En 'zij' bestaat waarschijnlijk helemaal niet.
En het kind is 11!
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 23-02-2019 21:16
2.27% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
23-02-2019 21:13
Wat een lullig opmerking.weer. Zoon heeft een verkeerde keus gemaakt en is eerlijk geweest.
Natuurlijk. Maar het is wel reeel om je te beseffen dat de foto al verspreid is in wat voor netwerk ook. Ik zou vooral willen weten of kind niet herkenbaar is op de foto b
sugarmiss schreef:

Reden te meer om trots te zijn. Je fout erkennen is al moeilijk zat, en toch heeft hij dat gedaan en ook nog eens om hulp gevraagd! Voor een 11-jarige is dat best knap.
Moire schreef:
23-02-2019 21:15
Natuurlijk. Maar het is wel reeel om je te beseffen dat de foto al verspreid is in wat voor netwerk ook. Ik zou vooral willen weten of kind niet herkenbaar is op de foto b
Oh, absoluut.
Dat staat er mijn inziens compleet los van.
Jillian76 schreef:
23-02-2019 21:15
Reden te meer om trots te zijn. Je fout erkennen is al moeilijk zat, en toch heeft hij dat gedaan en ook nog eens om hulp gevraagd! Voor een 11-jarige is dat best knap.
En dit. Menig kind had uit angst niks gezegd.
Ik keur het zeker af dat hij die foto gestuurd heeft maar begrijp hem ook heel goed.11 jaar en al flink in de puberteit,overal begint van alles te groeien en de hormonen doen ook goed zijn werk.Tot vorig jaar november waren meisjes stom.
Ik heb het gesprek van vanmiddag gelezen en "zij"heeft hem echt verleid tot het sturen van een foto.
Daarna kreeg het gesprek ook meteen een dreigende toon.
Laat ook maar.... soms is negeren beter.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-02-2019 22:10
89.22% gewijzigd
Hij staat er gelukkig onherkenbaar op zegt hij.
coetje schreef:
23-02-2019 21:22
Dan heeft hij een hele harde les geleerd, maar toch nog wat geluk en gezond verstand gehad.
Ten eerste: super goed van je zoon dat hij het toch aan je heeft verteld ondanks dat hij naaktfoto’s van zichzelf heeft verstuurd.

Maar ten tweede: jij hebt je 11 jarige maandenlang met een wildvreemde laten appen? Waarom stond je dat in hemelsnaam toe? En daarbij zou ik je zoon ook heel snel van social media/internet af gaan halen want hij kan die verantwoording nog lang niet aan. Het is al moeilijk genoeg voor die kinderen om erachter te komen wie wel en wie niet betrouwbaar is en al helemaal met een moeder die het zelfs toestond. Ik zou echt niet trots op jullie beiden zijn en zou hem ook flink op z’n donder geven voor het versturen van naaktfoto’s.
coetje schreef:
Gelukkig.
Was hij er mee bekend dat je dat nooit herkenbaar moet doen of was het toeval?
sugarmiss schreef:

Mijn whatsapp slaat foto’s automatisch op. Dat is ook de standaard instelling en idd zo trots zou ik ook echt niet zijn. Wel trots omdat hij het kwam vertellen maar zou woest zijn om het versturen van die foto maar ook zou ik mezelf echt voor m’n kop slaan dat ik het normaal zou vinden dat mijn kind appt met vreemden en ik het als moeder goed zou vinden.
Heel wat volwassenen die op internet vallen voor de leugens van onbekenden en misleid worden. Deze 11 jarige is slachtoffer en gelukkig is hij naar zijn moeder gegaan op het moment dat het vervelend werd.
coetje schreef:
Gelukkig.
Hij zal wel flink geschrokken zijn.
Whatsinaname1988 schreef:
23-02-2019 21:26
Mijn whatsapp slaat foto’s automatisch op. Dat is ook de standaard instelling en idd zo trots zou ik ook echt niet zijn. Wel trots omdat hij het kwam vertellen maar zou woest zijn om het versturen van die foto maar ook zou ik mezelf echt voor m’n kop slaan dat ik het normaal zou vinden dat mijn kind appt met vreemden en ik het als moeder goed zou vinden.
Moeder screende zijn gesprekken al en hij mocht niet afspreken.

Ik vind het nogal naïef gedacht van jou dat jij kan voorkomen dat jouw kind met vreemden appt enkel door het te verbieden.

Kind heeft goed gehandeld door naar zijn moeder te gaan. Blijkbaar is het vertrouwen goed tussen beiden. Grote kans dat jouw kind niet naar jou toe zou komen met zo'n instelling.
Ja ik vond dat goed omdat ik de gesprekken las en ik heb ook de hele tijd gedacht dat het om een meisje ging.
Ik heb zelf via internet namelijk hele leuke lieve mensen leren kennen.
Rotte appels heb je natuurlijk overal en dit is een goede les voor ons beiden.
Vind het super van n elf jarige dat hij er mee naar zijn ouder gaat. 👍
Hij had het ook stiekem in zijn eentje kunnen verwerken .en wie weet wat daar uit voortgekomen zou zijn .
Nou is die ene foto dus op internet.het is maar n foto van n piemel.
En naar jullie gezinssituatie te oordelen .komen jullie er wel uit.
Natuurlijk schaamt hij zich nu..maar ook dat gaat na verloop van tijd wel over.
Waar ik bang voor ben .is dat er n volwassen kerel achter dit soort zaken zit.
Maar ik hoop echt dat het hiermee afgelopen is. Hoop dat jullie er vannacht niet om wakker liggen . Dikke .knuffel voor jullie ❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Pfffff 11 jaar en dan al appen met een meisje?? En dat vind jij normaal? Sorry maar ik zie dat heel anders. In mijn ogen onverantwoordelijk. Dat hij op 11 jarige leeftijd al de grens over is gegaan om een foto van zijn geslachtsdeel te sturen vind ik zorgelijk. Trots zijn? Nou sorry ik zou me eerder doodschamen als ouder.

Wel fijn dat hij het heeft durven vertellen!
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 23-02-2019 21:38
6.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven